Hird​e​té​s​

2017. december 11., hétfő

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) ivana


ivana
(PH! addikt)

Még jó, hogy a volánnak nem nagyon vannak 400-as ikaruszai azok igazán szarok :W BKV tele van velük... Konkrétan a felfüggesztésük nulla, kb. mint ha le lenne hegesztve :O Egyszer volt, hogy annyira megdöglött benne valami, hogy a sárvédőt súroló kerékkel gurult be a busz az Örsre :P Ablakok sincsenek, mert elvileg légkondis lenne csak nem az, a belső elrendezés egy katasztrófa (a hátsó két ülés sor között nem fér el a vállam :DDD ) Mondjuk amiket rendbe hozott a BKV azok egy fokkal jobbak, változtattak az elrendezésen is, meg azokban van légkondi. De még mindig a legjobb a 260 az megy mint az állat, van ablaka is rendesen, normális az elrendezése, mondjuk van egy hangja meg mindig ránt egy rohadt nagyot amikor vált :D Talán az új mercedes buszok amik tényleg jók alacsony padlósból, mert azoknak állítaható a felfüggesztése és nem olyan mint valami traktor.

(#2) Balrog


Balrog
(kvázi-tag)

Előbb utóbb majd csak leselejtezik már ezeket a kohószökevény Ikarusokat. Nem szidni akarom őket, strapabíró, igénytelen szerkezetek ezek, de átülve egy hibrid Mercedes Citaro C1-ből felér egy instant időutazással.
De felhozhatnám példának az új helyközi Mercedes Tourismo-kat is. Nagyon kényelmesek és halkak. Vagy a Csehektől használtan vett Mercedes Intourokat. Még azok is tipp-topp állapotban vannak és kényelmesek. Átülni belőlük egy üvöltő hátsó hidas 260-as Ikarusba, már-már büntetés. Tudom van köztük 30+ év, de ez inkább a Volán társaságok szégyene, hogy még van forgalomban ilyen vén Ikarus.

Bocsánat az Ikarus fanoktól.

[ Szerkesztve ]

Sometimes you want orange, but life gives you lemon-lime.

(#3) Zoz válasza Balrog (#2) üzenetére


Zoz
(senior tag)

Ez inkább a politikusok szégyene, mivel már vagy 5 éve busz vásárlási tilalom van érvényben a volánoknál (itt-ott tettek csak kivételt kisebb adagokra). Gondolom az volt a cél, hogy az összes még létező hazai gyártót padlóra küldjék, aztán majd most a nemzeti busz mutyi ürügyén bekebelezzék a maradékot a haverok.

(#4) greenity


greenity
(fanatikus tag)
LOGOUT blog

Menetrend szerinti busszal még sosem robbantam le, osztálykirándulás és társain többször.

Őszintén szólva a somogyi és baranyai buszok is tudnak elég gázok lenni, főleg a kis távolságokra pakolják őket, én általában megúszom, mert csak olyanra szállok fel ami gyorsjárat, és azok egész jó állapotúak szoktak lenni :)

Nem minden az, aminek látszik.

(#5) potyautas válasza Zoz (#3) üzenetére


potyautas
(lelkes újonc)
LOGOUT blog (1)

Budapest főpolgármestere kategorikusan kijelentette, hogy nincs magyar buszgyártás. Kiket akarnak padlóra küldeni? Én a Credo-t hittem magyarnak, de van benne egy táblán valami gmbh. Ez ugye nem magyar elnevezés?

(#6) qqcqqc


qqcqqc
(őstag)

A héten felszálltam egy 225-ös buszra. A sofőr így indított: "Kedves Utasaim az első megálló a Rákospatak utca, ott még után tudom tölteni a patakból a hűtővizet...."

(#7) potyautas válasza qqcqqc (#6) üzenetére


potyautas
(lelkes újonc)
LOGOUT blog (1)

Nekünk Miskolcon nincs esélyünk ilyen kalandokra. Tavaly még közlekedtek Debrecenből vásárolt Ikarusok, de már szinte csak új MAN kocsik futnak. A nemzeti buszgyártásra nem várhat egy felelős városvezetés. Néha előfordulok távolsági buszon is, de dél-Borsodban nem láttam rozoga járművet néhány éve.

(#8) Feketelaszlo válasza potyautas (#5) üzenetére


Feketelaszlo
(senior tag)

Tudtommal mindig is magyar volt - Győr, Tegez utca (de mintha Mosonmagyaróváron is lenne telephely vagy gyártás). Ikarusok felújításával kezdtek, aztán tértek át saját buszok felújítására. Az viszont elképzelhető, hogy van német tőke/alkatrészbeszállító a cégnél.

(#9) mbalint987 válasza ivana (#1) üzenetére


mbalint987
(fanatikus tag)
LOGOUT blog (1)

Nekem alapvetően nincs bajom az Ikaruszokkal, van pár felújított példány belőlük itt vidéken is, és egy-egy járgány kényelmesebb mint egy közelmúltban vásárolt, városi közlekedésre szánt Solaris. Egyébként a Hajdú Volánnál egy nagy baj van: sokáig ők vitték Debrecen autóbusz-tömegközlekedését. Mikor a szerepét átvállalta a DKV (és a buszait meg nem), akkor rengeteg városi közlekedésre szánt busz maradt rá a cégre. És ezek közlekednek távolsági járatokra is. (Hallottam a BKV csoda új Merci buszairól, állítólag nagyon jók, és környezetkímélőek)

(#2) papesz90: Az lenne a nagy baj, ha nem lenne hatalmas különbség a régi és az új busz között. ;) Egy Ikarus felújítva szerintem még mindig nem túl rossz, persze az már más kérdés, hogy mennyire éri meg. (És ugye itt a távolsági buszokon van a hangsúly, ott nem tudom, hogy a Merci mennyire jöhet szóba)

(#4) greenity: Hát tulajdonképpen ment volna a busz csikorogva is (szóval nem egy tipikus lerobbanás), csak hát félt a buszsofőr, hogy ha elindulunk, akkor bárhol megállhat a busz, nem lehet tudni. (Kolis társam mesélte, hogy osztálykiránduláskor az egyik kereke kiesett a buszuknak, és mellettük gurult el. :D És még csak nem is valami régi cucc volt)

[ Szerkesztve ]

"Burst down those closet doors once and for all, and stand up and start to fight." /Harvey Milk/

(#10) proci985


proci985
(MODERÁTOR)

anno elég sokat Volánoztam (6+ évig), egy alkalomra emlékszem amikor a busznak felforrt a hűtővize, de az a délután 3mas járat volt ami mindig dugig szokott lenni és aznap éppen extrán dugig volt, 35+ fokban. de ennek 10+ éve.

The first rule of tautology club is the first rule of tautology club. // Social justice in lagom amount.

(#11) MBazsee


MBazsee
(tag)

Ti még szerencsésen megúsztátok, mert alattunk konkrétan kigyulladt a busz, amikor Kanizsára mentem Zalaegerszegről. :) (Sajnos nem tudom milyen gyártmány, milyen típus)

"Tényleg olyan az AMD proci, mint a dinnye. Sosem tudni mennyi mag van benne." - Picturemaker

(#12) zizi7229 válasza Feketelaszlo (#8) üzenetére


zizi7229
(tag)

egy rakat fos az összes, Győrben szinte csak azok vannak, - nyilván valakinek megéri ezeket a mocskokat venni nyugati busz helyett - meg régi Ikarusok, Rába Premierek......
Egy osztálytársam édesapja a győri volántelepen dolgozik, láttam képeket, hogy néznek ki ezek a mocskok...gyakorlatilag nincs két egyforma busz köztük(mármint szerkezetileg, mindegyiken van valami gyári egyedi megoldás/taknyolás), tíz évesen már selejtérettek, volt olyan aminek a hátulja konkrétan hiányzott, úgy el volt rohadva....

egy időben ha jól tudom a Dana-tól vették a futóművet, vagy egy részét, mind fos....az újabbakba már a rába gyártja
az automata váltókat is állítólag elég sűrűn cserélik, már nem tudom hogy a ZF-et vagy az Allisonokat ésaz okát sem hogy miért.

új buszok helyett pedig folyamatosan állítják vissza a kivont ikarusokat és Premiereket
Az ikarusok legalább működnek, azzal még soha nem robbantam le, mondjuk errefelé karba vannak tartva más megyékhez képest
Való igaz hogy olyan hangja van már főleg a 280-asoknak(talán a difije), hogy 80-nál már megsüketülsz, de ezeket olcsón karba lehet tartani

[ Szerkesztve ]

Tel.: 06-30/650-1098 --- megbízhatóságom, hirdetéseim --- http://hardverapro.hu/tag/zizi7229 || OnePlus One 64GB >> Huawei P9 Plus || 8800 Ultra -- Because I believe in power

(#13) customer114 válasza mbalint987 (#9) üzenetére


customer114
(senior tag)

Hova mentél Debrecenből?

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.