- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- droidic: EA GAMES – élő emberrel a supportban 2025 ben
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- sziku69: Szólánc.
- zebra_hun: Hűthető-e kulturáltan a Raptor Lake léghűtővel a kánikulában?
Új hozzászólás Aktív témák
-
d3tto
csendes tag
Kérdezhetnéd, minek a bounding box, ahhoz rekurzió is kellene. Egy ilyen boxokból álló fával már elég érdekes dolgokat lehet művelni.
Nos, megoldható a rekurzió is egyszerű shaderrel.
A kulcs, az ugrás, a faág levágása. A megoldás pedig annyi, hogy ezt az ugrást egyszerű textúra koordinátával oldjuk meg.A CPU-n lefuttatod a rekurziót, és minden ág bounding boxát felsorolod lineárisan, tehát sorba egy textúrába. A lényeg az, hogy minden boxhoz tartozik egy ugrási "cím", vagyis egy textúra koordináta, ami a faág levágása esetén elő kell venni.
A shadernek már csak végig kell futnia a textúra pixelein sorba, és a sugár nem metszi a boxot, akkor elővenni az ugrási koordinátát, és onnan folytatni.
Az eredmény teljes mértékben megegyezik azzal, mintha rekúrzió történne a shaderben. Több százezer ágból álló fát 300-500 lépésben végignézi a shader.
A voxel raytracing már egy másik történet.
-
d3tto
csendes tag
Ha már erre jártam, adot néhány használható ötletet, ami később jól jöhet.
Sokszor nem a CUDA tesz gyorsabbá egy programot, hanem néhány utasítás. Sokan nem ismerik a step(a,b)-t, ahol attól függően, hogy melyik paraméter a nagyobb 1 vagy 0 kerül a vektor komponensébe.
Ezzel az egyszerű utasítással egyszerre 3 IF-et lehet helyettesíteni.Egy bounding box ellenőrzés, ami ennyi lenne:
if(pont.x >=bbox.min.x)
if(pont.y >=bbox.min.y)
if(pont.z >=bbox.min.z)
if(pont.x <=bbox.max.x)
if(pont.y <=bbox.max.y)
if(pont.z <=bbox.max.z) OKEennyire redukálódik:
float3 e=step(bbox.min, pont) + step(pont,bbox.max)
e.x=e.x+e.y+e.z
if(e==6) OKEA futási idő sokkal rövidebb.
Egy raytracelt sugár és egy bounding box metszéspontját pedig így kapjuk meg a legrövidebben:
bbox.minmax=lerp(bbox.min,bbox.max,ray_orientation)
float3 e=(bbox.minmax-eye)/ray
float u=max(e.x,max(e.y,e.z))Az első sor meghatározza, hogy a sugár a boxot melyik oldalról fogja eltalálni. A második EGYSZERRE számolja a box eye felé eső 3 oldalának a távolságát. Mivel mind egyenként egy-egy skalárművelet lenne, így egy időben elvégezhető a három egyszerre. A harmadik sor meghatározza, hogy melyik metszéspont van a legtávolabb. Ez kell nekünk, ebből kiszámítható az a pont, ahol a sugár metszi a boxot.
float3 pont=eye+ray*u
Ezután már csak az elején leírt ellenőrzést kell végrehajtani.
Ez így sokkal rövidebb, mint amit a neten általában találsz.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Hálózatokról alaposan
- Reklámblokkolók topikja
- Továbbfejlődött a Keychron egéralternatívája a Logitech MX Masterre
- Milyen autót vegyek?
- Kerékpársportok
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- droidic: EA GAMES – élő emberrel a supportban 2025 ben
- Milyen videókártyát?
- Formula-1
- Red Dead Redemption 2 (PC)
- További aktív témák...
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U757 - i3-7GEN I 16GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
- Samsung Galaxy S23 Ultra , 8/256 GB , Kártyafüggetlen
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte A620M R5 7600 32GB DDR5 512GB SSD RTX 4070 12GB ZALMAN S2 TG EVGA 650W
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B460M i5 10400 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Rampage SHIVA TT 500W
- AKCIÓ! ASUS ROG Zephyrus GA403UV Gamer notebook - R9 8945HS 16GB RAM 1TB SSD RTX 4060 8GB WIN11
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest