Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Graphics
Jómunkásember
Én még mindig azt mondom, hogy nem a villanyautó lesz a valós megoldás, de ebbe az irányba fordul az autóipar... Kényszerből is...
Mert ha nem így tesznek, akkor annyi büntetést halmoznak fel, hogy le lehet húzni a rolót...
Nemrég volt egy nagyon jó írás a hidrogén paszta formában történő tárolásáról, szerintem az adhatna egy lökést a hidrogénautózásnak.
De tény, hogy tudni kellene azt is, hogy bekerülési oldal melyiknél mennyi.
MErt hiába szuper a villany ,ha már lassan sehol sincs free-kútoszlop, és majd ha ugyanannyiért, netán drágábban csorog az amper, akkor bizony a lassúsága is ott lesz a mérleg rossz oldalán.
A jelenlegi akkutechnológiákkal szerintem még mindig korán jött "előhírnöke" egy más korszaknak a villanyautó.
[ Szerkesztve ]
Eladó HP Prodesk ( i3-6100T/8GB/128GB)
-
pusszycat
nagyúr
Nevezzük nevén azt a gyereket te az üzemanyagcellákra voksolsz. Hát hidrogénpaszta biztosan nem fog folyni neked a garázsban a falból...
Az, h áram vagy hidrogénpaszta az mindegy csak elektromos autó marad a neve.
Xiaomi Poco F6 12 GB/512 GB Titanium :-p , Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/105 kg.]
-
Graphics
Jómunkásember
Attól, hogy a falból folyik, még az áram sincs ingyen.
Viszont sokkal gyorsabb a "töltése" ennek a megoldásnak. Szerintem.
[ Szerkesztve ]
Eladó HP Prodesk ( i3-6100T/8GB/128GB)
-
Lancia
csendes tag
Magyarországon az emberek jó része (tisztelet a kivételnek) nem magának veszi az autóját. A facebooknak, instának, haveroknak, szomszédnak és a fórumoknak veszi.
[ Szerkesztve ]
-
k-adi
nagyúr
fú milyen moderálás lesz itt pár napon belül a többi eautós cikk alatt is elszabadulnak az indulatok, de hogy itt mi lesz
_________
no de hogy én is írjak valamit, hogy megalapozzam a hangulatot amit majd tuti darabokra cincálnak a fórumozók:
"A villanyautós társadalom nem termelte még ki magából azt a réteget"
még nem, de elég jól halad a sok youtuber által stb"Röviden: lenézi. Kutyába sem veszi. Kiröhögi. Szánalmasnak tartja. Úri hóbortnak titulálja. "
Érthetően. Drága, kicsi hatótávval, sok töltési idővel. Miért ne lenne ez nevetséges, mikor az? Elsőkörben a töltés gyorsasága a legfontosabb, majd ha 10percen belül feltöltődik akkor talán beszélhetünk kutyába vételről.. de ahhoz kéne rendesen kiépített töltőhálózat is mellékesen. És akkor még nem beszéltünk a drága árakról, meg a km távról."És nem érdemes ezeket mind lenézni, nem mennek el velük az arcok 7-800 kilométereket, de nem is arra szánták őket."
Igen, jelen formájukban második kocsinak, annak aki otthon is tudja tölteni, vidékre nem...stb.. Tehát akkor mégiscsak luxus, úri hóbortság?"olcsó villanyautók kompromisszumosak"
a drágák is"ott van a töltési mizéria, mert az odáig oké, hogy ha kertes házban lakik valaki, akkor esténként bedugja a konnektort és el van intézve, de pont a városi lakosság zömére nem ez a jellemző. A közterületi töltés pedig csúnyán megdrágult, hirtelen el is tűntek a villanyautók a publikus töltőpontokról. Ha háromszor-négyszer annyit kell fizetni az áramért, mint otthon, akkor már nem lesz olyan nagyon gazdaságos az e-autózás sem, de lehet, hogy ennek csak idő kell, mire a közterületi töltőket üzemeltető cégek rájönnek"
nemhogy olcsóbb, hanem még drágább lesz a köztéri töltés minél több eautó lesz, annál jobban ki lesznek szolgáltatva az emberek, ezt most lefogadom"Ákos mutatott rá arra az aspektusra"
ki az az Ákos? a haverod? persze ez csak apróság, de még véleménycikkbe is illik valamit írni.. viszont a példája amire rámutat, jó és elgondolkodtató"de lenézni a városi e-autókat szűklátókörű és egybites reakció, ami pusztán abból táplálkozik, hogy egy másik embernek mások az igényei és hogy nem tetszik, hogy változik a világ."
tévedés, nem a változás miatt nézik le, hanem mert még gyerekcipőben jár a fejlesztés.. ami érthető persze
hidd el, amint eltelik pár év és lesznek tényleg komolyan vehető eautók (gyors töltés, értelmezhető hatótáv) ((+és meredeken megdrágulnak a benzinesek)), rögtön meg fog változni a közvélemény... de amíg van élhető alternatíva addig ezek csak cuki dodzsemautók"Az elektromos autózás az early adopter státuszból mára már átbillent a komolyan vehető alternatívák közé."
dehogy billent, még bőven kell pár év neki.. majd akkor lesz komolyan vehető alternatíva, amikor gyorsan lehet tölteni
(és olcsóbbak lesznek)
(és lesz nagyobb hatótávja is bár ez városban másodlagos ugye) -
hemaka
nagyúr
full zsákutca az egész már a mérnökök is megmondták, csak most ezt kell nyomni...
-
Noukoum
veterán
Az a baj hogy Magyarországon az élet egyik területén sem képesek az emberek megérteni hogy mások igényei eltérőek lehetnek, miért gondoljátok hogy pont az autózásban lesz ez másképp? A buta ember mindig buta marad, és nem azért mert esetleg tanulatlan. Mobilarenán még egész jó a helyzet, pedig már itt is bicskanyitogató egyes személyek írásai. Meg persze elég sokat elárulnak az ilyenek magukról. Na de meglehet nézni mi van a totálkár facebook oldalán, na kérem ott van a magyar autózás “szakértő” krémje.
Persze jó ez az írás, csak a buta embert nem fogjátok meggyőzni hiába próbálkoztok. Inkább azokat kéne akik semlegesek a témában, hiszen ők elsősorban nem az utálat miatt nem látják át a villanyautózást hanem a rengeteg idióta baromság miatt amit terjesztenek bizonyos híroldalak, emberek. És amit sokszor hallasz azt biztos híján el is fogod hinni.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
vicze
félisten
Szerintem mindegy, hogy ICE vagy elektromos, ha ronda akkor ronda. Lehet felőlem kicsi vagy nagy a Honda e az egyik legcsúnyább autók közé tartozik.
Leafe 1.0 is azért nem vennék mert ronda, a 2.0 viszont kifejezetten tetszik és épp az a befutó nálam. Már csak az árával kéne valamit csinálni. -
DraXoN
addikt
Most nem pont a villanyautó részhez hanem ehhez szólnék hozzá:
"Régi berögződésem, hogy minden autónak van egy “jelenléte” (road presence)..."
Tényleg létezik a jelenség. csak a szűk családban 3 autó van, de azoknál is megfigyeltem.
Nekem van egy "régi" 34éves Zastava 101GTL járművem.. régi, de jellemzően "nem ugrálnak be elé" átlagon felül, nem szorítják le (és azért az autó is tudja tartani a forgalom ritmusát).
Anyám Daewoo Tico-jával azonban nagyon kell figyelni (pedig a könnyű kaszni miatt még a kis 800as motorral is eléggé "fürge" városban), de lépten-nyomon "leszorítják", bejönnek elé, lelépnek elé ... mint ha ott se lenne.
Öcsém 96os Suzuki Swift-je valahol a 2 autó között van.The human head cannot turn 360 degrees... || Lenovo X390 || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
babosmiki
addikt
Korrekt cikk!
"Galaxy Z Fold3" , Watch Active4, GalaxyTabS2 8.0, Dell E6430 i7.."
-
<Lacy85>
addikt
Átlagembernek átlag felhasználásra szerintem teljesen mindegy lesz, hogy benzines, vagy elektromos autó, de azért a Giulia Quadrifoglio, vagy Nissan GT-R kaliberű autók kár lenne, ha eltűnnének.
Ezt az élményt soha nem fogja visszaadni egy e-autó.[ Szerkesztve ]
-
Bog
HÁZIGAZDA
Igen, szét fognak cincálni
De pár dologra én is reagálnék:
még nem, de elég jól halad a sok youtuber által stb
Ez nyilvánvaló. De max 10 évvel még nem versenyez 100+, jóval több ICE kontent van, mint EV.Igen, jelen formájukban második kocsinak, annak aki otthon is tudja tölteni, vidékre nem...stb.. Tehát akkor mégiscsak luxus, úri hóbortság?
Nézőpont kérdése. Ha második autónak egyébként is futja egy Yarisra (vagy akármi másra ebben a kategóriában), akkor futhat e-autóra is. Másrészről pedig én igen rendszeresen hurcolom az ilyen-olyan e-autókat vidékrea drágák is
ahogyan a belsőégésű új autók ára is horrornemhogy olcsóbb, hanem még drágább lesz a köztéri töltés minél több eautó lesz, annál jobban ki lesznek szolgáltatva az emberek, ezt most lefogadom
itt szerintem kalkuláld be, hogy az ev elterjedésével a töltőpontok száma is egyenesen arányosan nő, valami verseny kell majd legyenki az az Ákos? a haverod? persze ez csak apróság, de még véleménycikkbe is illik valamit írni..
Szentkuti11dehogy billent, még bőven kell pár év neki.. majd akkor lesz komolyan vehető alternatíva, amikor gyorsan lehet tölteni
5% az EU új autók eladásának már tiszta EV, az már látható (és lehet jönni példákkal pro kontra, hogy a norvégoknál 56% például)Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
8th
addikt
Egyiket sem nézem le mert alapból csípem a városi kis vackokat. Mindig is szerettem őket. Az elektromos citigo jópofa az ötszázas és a honda-e pedig kifejezetten tetszik. Jó, az ion-nál és klónjainál már megremeg a léc mert az olyan szépek mint egy lóharapás de a többi rendben van szerintem is. Amiért bosszús vagyok, hogy az alapmotoros belsőégésű motoros kisautókat sorra nyírják ki a gyártók, hogy helyet csináljanak az elektromos autóiknak. A cikkben szereplő skoda is. Az alap benzines citigo mpi már hárommillió alatt elhozható volt a szalonból mindvégig amíg forgalmazásban volt. Vidékre ahol nem feltétlen alternatíva egy elektromos autó oda hibátlan kis csettegő volt mert olcsó, baromi keveset fogyaszt (4,4 volt az átlagom közeli kisvárosba ingázva), alig szennyez, el lehet benne férni két gyerekkel is akár, fenntartási költségei jelképesek stb. De már nincs. Van helyette elektromos kétszer annyiért. Nem az a probléma, hogy ráfeküdtek a gyártók az elektromos modellekre hanem az, hogy mindenféle átmenet nélkül beszüntetik a hagyományos modellek gyártását/értékesítését. A megfizethető kávédaráló motoros vackok helyett marad az elektromos verzió durva drágán. Eszi nem eszi nincs más. Aki esetleg hajlandó is lett volna háromért beleülni egy új euro5-6 kisautóba az most úgy van vele, hogy tökömet a hat-nyolc milliós elektromos törpeautókba és egyszer élünk alapon vásárol egy kényelmes nagyobb használt autót kettőfélért. Jobb esetben benzinest rosszabb esetben dízelt amivel aztán ugyanúgy ott fog állni előtted a délutáni dugóban a Hungárián...
Amit még nagyon hiányolok az a szélesebb tömegek számára megfizethető elektromos robogó. Nagykerekű rendes fékkel és futóművel, merev vázzal ami stabilan fut a "kiváló" fővárosi utakon. Ami tudja ezt az az átlag bérből fizetésből élő magyarnak fájdalmasan drága, ami olcsó az meg vacak mind....
-
Noukoum
veterán
válasz pusszycat #10 üzenetére
Akkor nem tudom minek kéne őket nevezni, átlagmagyar? De az meg megsért bizonyos embereket, jogosan.
Tényleg nagyon bosszantó amit művelnek. Különösen úgy hogy a környezetvédelem, az egészségünk nem játék.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Armagedown
őstag
Röviden ez a véleményem az elektromos autókról
“If you don't read the newspaper, you're uninformed. If you read the newspaper, you're mis-informed.”
-
őstag
Én nem nézem le az e-autókat. Na de túlmisztifikálni sem kellene. Túlárazni meg főleg nem kellene. De már elindult valami, olvasom, hogy a Dacia 5 millió alatt (halljátok 10+ milliós szappantartók?) fog adni elektromos kocsit (lehet károgni). Jé, dácsánál akadt reálisan gondolkodó alkotó csapat?
-
nevemfel
senior tag
Csoda, hogy még nem számít gyűlöletbeszédnek a nyomi elektromos kisautók lenézése. Csak nehogy ötletek adjak ezzel a turbózöldeknek.
[ Szerkesztve ]
Rally against apathy draws small crowd
-
vicze
félisten
válasz Armagedown #20 üzenetére
Az ugye megvan, hogy a Tesla Superchargerek, azok kizárólagosan megújulóból nyerik az energiát? Van ami már nincs is a elektromos hálózaton, mert napelemből eleget tud tölteni.
Ezek csak random eszetlen propagandák, pont mint ezek:
Gyakorlatilag az mondod, hogy a véleményed propaganda hazugságára alapul.
-
#16820480
törölt tag
válasz Armagedown #20 üzenetére
Mert hát ez sokkal jobb ám ICE járműveknél [link]
-
Graphics
Jómunkásember
De dobtad be a témát... Engem őszintén hidegen hagy, és pártatlanabb nézőpontot tartok reálisnak.
Az, hogy fekete vagy fehér szerintem nem kérdés, mint az sem, hogy az acsarkodásnak sincs értelme.. Nézd, ha akarsz trollkodhatsz a témában.
Lenézni mást szerintem nem egy nagy üzlet. Ha meg annyira nem szimpatikus az ittlét, akkor meg zavar egy-egy cikk, akkor nem értem ezt a kettősséget... Jössz,de mész is?
[ Szerkesztve ]
Eladó HP Prodesk ( i3-6100T/8GB/128GB)
-
nevemfel
senior tag
-
Lancia
csendes tag
válasz #40993792 #18 üzenetére
Én magam sem eszerint döntöttem a sajátom mellett, de úgy látom, sokan nem a valós igényeik és biztonságos pénzügyi lehetőségeik szerint vásárolnak autót (beleértve az üzemeltetés és szervizelés költségeit is!). Legyen kicsit nagyobb, drágább, felszereltebb, maximum egy kicsit idősebb. Kicsit kormol? Nem baj, álló helyzetben úgysem látszódik. Felesleges a hétköznapokon? Ez van, de nagyobb a respektje. Drágább a szervizelése, mint egy kisebbnek? Max. nem szervizeltetem olyan sűrűn, járok koromszűrő nélkül, a haver szerelővel megoldom okosba. Sokan ezért is nézik le a kisautókat, pedig ami nyugaton erősen második-harmadik autó kategória, nálunk (sajnos, ezek a lehetőségeink) lehet, hogy tökéletesen kiszolgál egy családot (persze olyant, amely nem a fentiek szerint választ autót).
-
Armagedown
őstag
"Az ugye megvan, hogy a Tesla Superchargerek, azok kizárólagosan megújulóból nyerik az energiát?"
És ezt a megújuló energiát a Tesla eljuttatja a világ összes országába?
Hirtelen mindenhol csak megújuló energiaforrásból állít az egész világ áramot?“If you don't read the newspaper, you're uninformed. If you read the newspaper, you're mis-informed.”
-
nevemfel
senior tag
Sokan ezért is nézik le a kisautókat, pedig ami nyugaton erősen második-harmadik autó kategória, nálunk ... lehet, hogy tökéletesen kiszolgál egy családot.
Na most én ebből nem azt olvasom ki, hogy nyugaton nem nézik le a kisautót, hanem hogy van pénzük nagyobbra, meg kisebbre is. Egyébként a használtautópiac tele van nagy nyugati autókkal. Valakik azt is megveszik újonnan, valahol nyugaton, ha egyszer ide már használtan kerülnek be.
Rally against apathy draws small crowd
-
Armagedown
őstag
Nem a propaganda, hanem a karikatúra definíció illik legjobban ezekre a képekre.
“If you don't read the newspaper, you're uninformed. If you read the newspaper, you're mis-informed.”
-
dabadab
titán
válasz Armagedown #38 üzenetére
A karikatúra a megjelenési formáját írja le, a propaganda meg a tartalmát.
DRM is theft
-
#06658560
törölt tag
"ami történelme pedig van neki, azt egy söralátétre fel lehet írni (na nem úgy, mint az elhíresült adóbevallást)."
A 100km/h sebességet hivatalosan elektromos autó lépteát először. Porschénak hamarabb volt elektromos autója, mint nem olyan. Az elektromos autózás története nagyon nem rövid, ha az ember tényleg érdeklődik az autózás iránt, nem csakk kényszerböl ír egy cikket. -
Lancia
csendes tag
Bocs, lehet, hogy félreérthetően fogalmaztam, igen, ami nyugatabbra második-harmadik autó, az a mi sajnálatos pénzügyi lehetőségeink miatt tökéletes első autó is lehet(ne).
A használtpiac azért van tele nagy nyugati autókkal, mert van rá kereslet. Ha nem keresnék az emberek (véleményem szerint sokszor feleslegesen), és mondjuk vennének egy tízéves használt nagy helyett egy új alsó-középkategóriást, akkor a járműpark átlag életkora sem 15 év lenne, és nem lennénk a nyugatiak lepukkant használt autóinak lerakata. -
nevemfel
senior tag
A használtpiac azért van tele nagy nyugati autókkal, mert van rá kereslet.
És kínálat. És mivel használt, esélyes, hogy azt valaki nyugaton vette meg először, újonnan. Ergo nyugaton is vesznek nagy autókat, különben ez az ekkora használt piac nem létezne.
Egyébként abban igazad lehet, hogy nyugaton nem nézik le annyira a kisautókat, mivel a kisautó ott nem a csóróság jele. De ez megint csak azzal függ össze, hogy jóval többet keresnek, nem azért, mert annyira felvilágosultak lennének.
[ Szerkesztve ]
Rally against apathy draws small crowd
-
senior tag
Személy szerint a hidrogén hatást még mindig fenntarthatóbbnak tartom, mint az akksiról való áramellátást.
Főleg abban a tekintetben, hogy a hidrogén előállítása is egyre olcsóbbá válik. Egy új eljárás lehetővé teszi, hogy 1 kiló hidrogén előállítási költsége 1$ legyen:
[link]
Emellett a tankolás is jóval gyorsabb, mint a töltés. Már csak a h2 toltőállomásokat kell bővíteniThe Universe is made of protons, electrons, neutrons and morons.
-
DraXoN
addikt
Kamionokban, buszokban életképes lehet a hidrogén hajtás, személyautókban "butaság".
megoldották már azt velük, hogy nagy nyomáson fagypont alatt vannak "tárolva?" ha nem akkor nem szerencsés ha 2-3 hét alatt alatt egy álló autónál (mert mondjuk nem használja valaki valamiért egy kicsit) üres tankkal találja a tulaj.The human head cannot turn 360 degrees... || Lenovo X390 || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
Lancia
csendes tag
Igen, én is pont erre próbáltam utalni, hogy azért, mert nyugaton egyszer megvették a nagy autókat újonnan, nekünk még nem MUSZÁJ ezeket használtan megvennünk, mondjuk egy kisebb de új(abb) autó helyett. A valós lehetőségeinket kellene felmérni, nem a vágyainkat próbálni megvalósítani.
Ezeket a nagy lelakott nyugati használt autókat nem azért hozzák, mert ott kínálják, hanem mert itt keresik.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest