Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) prolad


prolad
őstag

Persze, hogy le, mert elképesztően kretén dizájnokat kapnak/kaptak, szerencsére ez a utóbbi időben sokat javult. Értem én, hogy kisebb akksi kell a tömeg/ár érdekében, meg hogy a városi autónál nem szempont a hatótáv. A kis méret is tök jó, ha már a benzines kisautók kihalóban vannak. De legalább egy átlag autó szintjét (még ha ez egy abszolút jellegtelen dizájt jelent) tessék megütni. Vagy ha ez a vonal nem nyerő, akkor valami egyszerűen szépet (Honda E) vagy egyedit (BMW i3, mai napig nem tudom eldönteni, hogy tetszik-e vagy sem, de még ennyi év után is újszerűnek hat) tervezni.
A hatótávpara meg addig megmarad, ameddig a töltési sebességet nem sikerül 10-15 alá levinn (megfelelően kiépített hálózattal nyilván). Főleg itthon, ahol a nagy többségnek nem fér bele, hogy egy 2. autót tartson csak a városi használatra.

(#52) Lancia válasza GreenGoblin (#22) üzenetére


Lancia
csendes tag

Köszönöm, nem gondoltam, hogy valaha ilyen reakciókat tudok kiváltani a gondolataimmal ;] .
Arra próbáltam utalni, hogy szerintem sokan a valós igényeik és lehetőségeik mérlegelése helyett inkább a "villantás" miatt vesznek autót, akár kompromisszumokat is bevállalva. És a cikkben taglalt kis autókkal nem lehet igazán villantani (csak simán használni), sokan ezért is nézik le őket (ismétlem: saját véleményem, és persze ez nem általános, de jelenség).

[ Szerkesztve ]

(#53) Tewe013 válasza <Lacy85> (#45) üzenetére


Tewe013
őstag

Ez a kis önértékelés nekem is szemet szúrt. :DDD

(#54) Hintalow


Hintalow
senior tag

A közlekedés megváltozását az elektromos autókon kívül az fogja elhozni, hogy az új autók árának elszállásával (ami már most is tart, és egyre durvább lesz) és az emberek városokba áramlásával, meg tetézve azzal, hogy az újabb generációknak nincs igénye/lehetősége a vezetésre/autóbirtoklásra, ezek miatt előbb utóbb az autók száma csökenni fog.

Ha a multiverzum teória igaz, akkor van egy univerzum, ahol nem az.

(#55) Noukoum válasza Lancia (#52) üzenetére


Noukoum
veterán

Sok igazság van abban amit mondasz, elég csak belegondolni hogy Magyarországon ezek a kis autók “női” autónak vannak titulálva.
Csak ugye ez fórumon tabu téma, hiszen ki vallaná be hogy azért vesz valamit hogy másoknak mutogassa.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#56) pilóta válasza Hintalow (#54) üzenetére


pilóta
nagyúr

Az új (elektromos) autók ára drasztikusan zuhanni fog, ahogy olcsóbbá válik az akku.
Az elektromos autót szögegyszerű gyártani, sokkal kevesebb alkatrészből áll, egyes egyedül az akku a drága még, de rohamosan csökken az ára.

Aki él és nem boldog, az téved!

(#57) pusszycat válasza pilóta (#56) üzenetére


pusszycat
nagyúr
LOGOUT blog

Igy van. És az akkuk fejlődésé sohasem fog megállni. Jönnek az 1000 km+ autók. És a benzinesek ekkor tájt már irigykedni fognak nem lenézni. Majd 10+ év és jönnek a fúziós akkus autók amiket talán sohasem kell majd tölteni. De még itt sem áll le a fejlődés. Mert jönnek a...

Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/104kg.]

(#58) Graphics válasza pilóta (#56) üzenetére


Graphics
Jómunkásember

Egyszerű is lehetne, viszont a szoftver drágább. Főleg az, amelyik jól is működik

EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html

(#59) pilóta válasza Graphics (#58) üzenetére


pilóta
nagyúr

A szoftver nagyon olcsó cucc. Egyrészt nem függ a legyártott darabszámtól, 1000 autónál is (mondjuk) egymillió dollárba kerül, meg egymillió autónál is. Az egyiknél drága, a másiknál nem tétel. Másrészt éppezért a kis gyártók külső beszállítótól fogják venni, a nagyok meg maguk fejlesztik. Mindkét esetben filléres tétel az autó árához képst...

Aki él és nem boldog, az téved!

(#60) vicze válasza Armagedown (#35) üzenetére


vicze
félisten

Nincs mindenhol supercharger, ahol van ott megújulót értékesítő szolgáltatóval szerződnek.
Fizetni a megújuló energia termelőknek fizetnek, nem a fosszilisnek.

(#61) Bog válasza pilóta (#59) üzenetére


Bog
HÁZIGAZDA

De ha eltolják, akkor borul az egész terv, lásd még ID.3... pont a szoftveres részt még nagyon kell tanulniuk az autógyártóknak, nem véletlenül jött ki a Foxconn egy komplett rendszerrel, amire csak karosszériát kell építeni.

Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

(#62) Graphics válasza pilóta (#59) üzenetére


Graphics
Jómunkásember

Gondolod Te... :D Eléggé drága tud lenni pedig.

EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html

(#63) pilóta válasza Graphics (#62) üzenetére


pilóta
nagyúr

Mert mitől lenne drágább egy autó szoftvere, mint mondjuk egy PC vagy egy mobiltelefon operációs rendszere? :F
Pártízezer forintért tudsz venni egy komplett oprendszert, supporttal etc. Miből gondolod, hogy egy célhardverre írt cucc ennél nagyon sokkal drágább lenne?

Bog: ez így van, de láthatólag azért sikerülni szokott előbb-utóbb. Pl. Tesla egész jól megoldja, és nem a szoftver a drága az autóikban. Szvsz a Volkswagen csoportnak sem lesz ez megugorhatatlan feladat a jövőben, vagy bárki másnak.

[ Szerkesztve ]

Aki él és nem boldog, az téved!

(#64) Graphics válasza pilóta (#63) üzenetére


Graphics
Jómunkásember

Mert nem két sorból áll, és nagyon nem akkora tételben kerül értékesítésre, mint mondjuk egy op-rendszer...

Illetve, még specifikusabb is.

Szerintem pont a szoftver a legdrágább része a dolognak, meg az aksi, a többi már rendelkezésre álló, kiforrott technológia.

A szoftver pedig nem az, de ez persze a "szerintem" :).

De tegyünk egy windowst az e-autóra :D lehet kékhalál lesz a vége...

[ Szerkesztve ]

EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html

(#65) gusthy


gusthy
veterán

Egy dologban nem értek egyet a cikkel: azt mondja, hogy az e-autózásnak nincs saját szubkultúrája. Dehogynincs, nagyon is van. Sajna ugyanolyan véresszájú olykor, mint a benzines társaik. Ez nem feltétlenül pozitív.
Egyébként teljesen nyilvánvalóan átmeneti időszakot élünk, a teljesen elektromos autózás kompromisszumos és drága, a teljesen benzines/diesel büdös és látszik, hogy nem előremutató, a plugin hibrid pedig csak simán drága. (Jómagam az utóbbít nyűvöm, egyelőre elég jó hatásfokkal, de nem volt olcsó mulatság, bár tény, hogy a fenntartás sokkal olcsóbb.)

(#66) pilóta válasza Graphics (#64) üzenetére


pilóta
nagyúr

Sokkal kevesebb sorból áll, mint egy oprendszer, és sokkal kevesebb dolgot kell csinálnia. Ráadásul most is szoftver vezéri az autók rendszereit, és sokkal bonyolultabb vezérelni egy benzines vagy dízel autót, mint egy elektromosat. És mégse az a legdrágább része az autóknak, gyakorlatilag filléres tétel.
Amivel kevered szerintem, és ami tényleg drága dolog lehet, az az önvezetés, de annak meg nem sok köze van a hajtáshoz, benzinest is pont annyira lehet önvezetni, mint elektromost.

Aki él és nem boldog, az téved!

(#67) Graphics válasza pilóta (#66) üzenetére


Graphics
Jómunkásember

Rendben :) hozzáteszem, a gyártók supportot is ígérnek a termékhez...

Szerintem nem lesz olcsóbb megoldás folyamatosan fejleszteni valamit.

De persze keresni kell pro és kontra.

[ Szerkesztve ]

EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html

(#68) pilóta válasza Graphics (#67) üzenetére


pilóta
nagyúr

Most is van support, beviszed a márkaszervizbe a benzines Toyotádat vagy a dízel BMW-det, és ha jött ki frissebb szoftver, akkor frissítik neked, garancia alatt ingyen, de később se egy ökör ára.
Nem lesz olcsóbb, mint most, de drágább sem. Egy új autó árának nagyon pici részét teszi ki a szoftver ára, és ezután is így lesz ez. Lehet rajta vitatkozni, hogy mennyi részét, de mivel olyan pici rész ígyis-úgyis, nem ezen fog múlni egy új autó ára, hanem az akksi árán, az több nagyságrenddel jobban befolyásolja.

Aki él és nem boldog, az téved!

(#69) Egon válasza Bog (#16) üzenetére


Egon
nagyúr

Nézőpont kérdése. Ha második autónak egyébként is futja egy Yarisra (vagy akármi másra ebben a kategóriában), akkor futhat e-autóra is. Másrészről pedig én igen rendszeresen hurcolom az ilyen-olyan e-autókat vidékre ;)

Ha egyoldalúan nézzük, akkor valóban nézőpont kérdése... :U Egyébként meg abba a Yarisba, Corsába egyrészt beférsz hátra is (nem csak egy nyolcévest lehet beültetni, mint az azonos árú villanyautókba), másrészt nem csak két karton ásványvíz fér el a csomagtartójukban, hanem neadjisten négy is...
Továbbra is a legnagyobb szennyezőket kellene kezelni (és kitiltani a városokból): a 20 éves rom dízeleket, stb. Nem beszélve a műanyaggal tüzelőkről.

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#70) Graphics válasza pilóta (#68) üzenetére


Graphics
Jómunkásember

Oké, akkor erre konkrét infód, számadatod van?
Mert jelenleg mindketten a levegőbe beszélünk :) :R

EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html

(#71) pilóta válasza Graphics (#70) üzenetére


pilóta
nagyúr

Konkrétan nekem frissítettek szoftvert az autómon (Mazda6 GH diesel), nem kértek érte pénzt.

Aki él és nem boldog, az téved!

(#72) Graphics válasza pilóta (#71) üzenetére


Graphics
Jómunkásember

Nem, nem erre gondoltam.

Az alapfelvetésre, amiben azt írtad, hogy a szoftver csekély anyagi részt tesz ki az autó kapcsán.

EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html

(#73) pilóta válasza Graphics (#72) üzenetére


pilóta
nagyúr

Mert szerinted mekkora részét teszi ki most egy autó árának a szoftver? Olyan szinten jelentéktelen, hogy meg sem említik sehol, nem számol vele senki. Mitől változna ez ezután drasztikusan? Ilyen komplett ECU 100000 Ft-os nagyságrend, de az a hardverrel együtt, szvsz a szoftver része ennek töredéke, párezer forint lehetne, ha számolná bárki...

Aki él és nem boldog, az téved!

(#74) Graphics válasza pilóta (#73) üzenetére


Graphics
Jómunkásember

Oké, tehát egyikünk sem tud erre biztosat mondani. :)

Erre voltam kíváncsi. Azt hiszem akkor, ennek mélyebben utána kell járni.

A vas árát, a motor/villanymotor árát se említik sehol.

[ Szerkesztve ]

EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html

(#75) pilóta válasza Graphics (#74) üzenetére


pilóta
nagyúr

Miért ne említenék a vas árát? Meg tudod venni egy autó bármely alkatrészét: [link]

Aki él és nem boldog, az téved!

(#76) kyle23 válasza pilóta (#71) üzenetére


kyle23
tag

Az ugye meg van, hogy ha mondjuk egy normális méretű és felszereltségű elektromos autó mellé rakunk egy uolyan értékű benzin/diesel meghajtású autót és nézünk egy elektronikai hibás példányt (pl komfort elektronika), az azt jelenti az adott kocsinál,( nyilván szakszervizben javítva, mert ezzel divat példálózni), hogy gyakorlatilag gazdasági totálkár? Szóval nem. Marha nem olcsó mulatság egy hibás szoftver csere. Mert általában a szoftver hiba mellé társul min 1 egység hiba is, amit javítani kellene, de nem csinálják, hanem kompletten cserélnek, mert azon nagyobb az árrés.

(#77) pilóta válasza kyle23 (#76) üzenetére


pilóta
nagyúr

De ott se a szoftver a drága benne, hanem az elektronika. Magát a szoftvert kicserélni szinte ingyenes, csak a rezsióradíjba kerül, rá kell dugni a csatlakozót és lefuttatni a frissítést. Ráadásul ha a szoftver hibás, azt ingyen szokták frissíteni, amikor kijön a javítás.

[ Szerkesztve ]

Aki él és nem boldog, az téved!

(#78) Graphics válasza pilóta (#75) üzenetére


Graphics
Jómunkásember

Azt, hogy én a boltban meg tudok venni egy alkatrészt a beszállító lánctól, az egy dolog...

Mondtam, én azt mondom, hogy nem jelentéktelen összegű az elektromos autók szoftveres fejlesztése. Ennyi, Te mást.

Amint lesz kézzelfogható infó valakinél, majd visszatérünk rá. Részemről ez a szál zárva, ne ragozzuk túl.

[ Szerkesztve ]

EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html

(#79) dabadab válasza xsjado93 (#44) üzenetére


dabadab
titán

Tehát egy éppen pénzbegyűjtő állapotban lévő startup azt állítja, hogy majd tud csinálni valamit, ami képes arra, hogy áramból hidrogént csináljon, amiből aztán majd megint áramot csinálunk, mindezt jó esetben olyan 20-30%-os hatékonysággal. És ez valamiért sokkal jobb, mintha simán az áramot raknánk az akksiba, sőt, az, hogy az áram háromnegyedét elpazaroljuk, direkt zölddé teszi az egészet.

Nem győzött meg.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#80) pilóta válasza Graphics (#78) üzenetére


pilóta
nagyúr

De konkréten meg tudsz venni egy ECU-t 500 euróért. ez egy tény, keress rá.
Tehát ha ingyen lenne a hardver (nem, nagyon nem, túlnyomó része az árnak a hardver), akkor is max 500 euró a szoftver. És mivel utólag külön veszed, jóval drágább, mint amibe eredetileg a gyártónak kerül. Akár hogy is ragozzuk, ez egy autó árának pici része. Sőt, ha reálisan számolunk, egy ECU a gyártónak belekerül max 50-100 euróba, amiből a szoftver max 5-10 euró. Na máris elég pontosan tudjuk, mennyibe is kerül.

Aki él és nem boldog, az téved!

(#81) kyle23 válasza pilóta (#77) üzenetére


kyle23
tag

Az elektronikát szerinted mi vezérli? Nem külön kell nézni, hanem komplett egységként. Szerinted, miért kell a jelen autóiban, minden csere alkatrész után tanítani az autót? Kérdezz már rá ha van ismerősöd ilyen körökben, hogy mennyibe került egy szoftver csomag egy autó szervizesnek? Nem kell több márkához, csak 1-hez, hogy tudjál rajta mindent javítani .Majd utána beszélj olyanokat, hogy a szoftver az olcsó.

(#82) pilóta válasza kyle23 (#81) üzenetére


pilóta
nagyúr

Te valami egészen másról beszélsz most. Mi köze egy autó árához annak, hogy a szerviz mennyiért jut hozzá a javításhoz szükséges eszközhöz? :F
Attól nem lesz drágább egy dácsia logan, mert jóskapista autószerelő drágán tud venni hozzá diagnosztikai eszközöket, mert dácsiát is akar szervizelni. Az max a szervizelést teszi drágábbá, de nem az új autó árát, és most arról beszélünk.

Aki él és nem boldog, az téved!

(#83) Graphics válasza pilóta (#80) üzenetére


Graphics
Jómunkásember

Én ezt elengedtem, nincs konkrét gyártói infó..

EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html

(#84) Bog válasza pilóta (#73) üzenetére


Bog
HÁZIGAZDA

Egyrészt.
Másrészt.
Minden study arra fut ki, hogy az akku miatt drágább e-autót gyártani elsősorban.
Itt van egy elég hevenyészett diagram is a költségekről. És ebben nincs ám benne a szoftver. A VW 3000 fejlesztőt vett fel erre a dologra, annak azért van némi bérköltsége. Pláne, ha eltolják és még egy évig kell őket fizetni...

Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

(#85) dabadab válasza pilóta (#59) üzenetére


dabadab
titán

Egyrészt nem függ a legyártott darabszámtól, 1000 autónál is (mondjuk) egymillió dollárba kerül, meg egymillió autónál is.

Az inkább milliárdos tétel lesz. A VW pl. pont most akar felvenni kb. kétezer új fejlesztőt, márpedig egy fejlesztőre egyetlen évben simán lehet 150-200k EUR-t számolni, szóval csak a plusz munkaerő évi 300-400 millió EUR-ba kerül.

DRM is theft

(#86) pilóta válasza Graphics (#83) üzenetére


pilóta
nagyúr

De van, ott az ár, 500 euró. Ennyiért megtudod venni végfelhasználóként többszörös áron, tehát ennél csak sokkal olcsóbb lehet a gyártónak, vagyis akár hogy nézzük, nem jelentős tétel a teljes autó árában.

Aki él és nem boldog, az téved!

(#87) Narxis válasza Armagedown (#20) üzenetére


Narxis
nagyúr

Ez mekkora szánalom. Biztosan az elektromos autó tehet róla, hogy hogyan állítják elő az energiát... :W

Thanos was right.

(#88) pilóta válasza dabadab (#85) üzenetére


pilóta
nagyúr

Bakker, pont azért írtam oda a zárójeles részt, hogy nem a konkrét összeg számít, hanem az, hogy eloszlik. Ha fel is vesz kétezer fejlesztőt, az hány autóra fog eloszlani egy VW-konszernnél? Százmillióra?

Aki él és nem boldog, az téved!

(#89) kyle23 válasza pilóta (#82) üzenetére


kyle23
tag

Lol. Fenntarthatóság? Javíthatóság? Vagy szerinted ha most megveszek egy autót, abban nincs belekalkulálva a hiba javítás? Vagy egy új autónál nincs szoftverhiba csak egyszer elrohad alólad? Egy hibás szoftver, az első indításnál tönkrevág egy több 10 millás autót. Miről beszélünk? A mostani autók lelke a szoftver. Azt szerinted helyesen megírni mennyi idő? Mennyi ember kell hozzá? Vagy Jóska Pista majd 2 nap alatt összerak mondjuk egy Toyota szoftvert közhasznú fizetésért? Minél biztosabb szoftvert akarsz egy autóba és minél több komfort elektronikát kell vezérelni, az bizony jelentősen emeli az új autó árát.

(#90) Bog válasza pilóta (#80) üzenetére


Bog
HÁZIGAZDA

(Figyu, az az ECU az nagyon nem lesz elég ám egy autó szoftveréhez, ez csak a motorvezérlő elektronika, ami alapvetően csak annyit csinál, hogy a hajtást megoldja egy fűnyíróban. Ahhoz azért oda kell kötni pár dolgot, illeszteni az inverterhez, motorhoz, fedélzeti rendszerhez, akkuhoz, hajtási üzemmódokhoz, visszatápláláshoz, meg nem árt ha van egy fasza interfész is minimum.)

Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

(#91) pilóta válasza kyle23 (#89) üzenetére


pilóta
nagyúr

Oké, de most is meg van íródva az a szoftver, Jóska Pista san a mostani Toyotákba is megírta már szoftvert. Mösziő Jóska Pista is megírta a dácsialogan szoftverét, és mégse lett tőle milliókkal drágább a dácsialogan. Jövőre miért lenne milliókkal drágább? Én elhiszem, hogy drága dolog a szoftver, de azért ne tegyünk már úgy, mintha ez determinálná egy új autó árát. Egyszerűen elhanyagolható akár csak a karosszéria vagy az akkupakk, vagy a motort árához képest. Nem ezen múlik, hogy mennyibe kerül az autó, hanem sokkal inkább, hogy mennyiért sikerül beszerezni hozzá az akksipakkot.

Aki él és nem boldog, az téved!

(#92) LurkerSheik


LurkerSheik
senior tag

Nekem peldaul tok jo lenne egy elektromos munkabajarni.
Nezegetem pl az 5 ev koruli Audi A3–akat es a hibrid E-tron se sokkal dragabb, viszont felszereltebb.
Kb 2 oda-vissza utat kibir egy toltessel amennyire nekem kell. Aztan ott a turbos motor. De ezzel is is csak tul van bonyolitva a meghajtas.

A trendisegen tul azert is fordulnak sokan az EV fele (en biztosan) mert horribilis osszeg a karbantartasa egy modern autonak. Mindig lehet venni 20 eveset gombokert es a szomszednal javitani, de azt is meg kellett venni egyszer ujonnan.
plusz olyan funkciok is jarnak veluk szinte alapbol mint az allo hutes/futes ami eleg hasznos , legalabbis nekem.
A mai robbanomotoros autok kipufogo rendszere egy kemiai labor, amit vagy karban tartanak nehany ev utan vagy nem. Leginkabb nem, hat koszonom, de ez nem festett volna elore jo
jovokepet.

A Nio ET7-hez elerheto lesz a nagyobb akkupakk 1000k-es hatotavval. Az mar azert nem hangzik rosszul, es majd jonnek a tobbiek is.

[ Szerkesztve ]

Új S23 / S24 / S24+ / S24 Ultra rendelhető! /// People with passion can change the world for the better |||

(#93) pilóta válasza Bog (#90) üzenetére


pilóta
nagyúr

Az rendben van, csak a szoftveres részhez írtam, az ugyanis abban van benne, és ennyibe kerül a szoftverrel együtt. Vagyis annál drágább biztos nem, csak sokkal olcsóbb lesz az...

Aki él és nem boldog, az téved!

(#94) #16820480 válasza dabadab (#79) üzenetére


#16820480
törölt tag

Mondjuk abban a cikkben ők 95%-os hatásfokot ígérnek, csak a pontosság kedvéért :D

(#95) kyle23 válasza pilóta (#91) üzenetére


kyle23
tag

Ok. Bedobom én is a gyeplőt. Úgy látszik nálad fel van rakva az akku pack szemellenző és csak annyit látsz egy mai elektromos vagy benz/diesel autóból csak. Full értelmetlen bármit is mondani, vagy más esetében cikket ajánlani. részemről off a további.

(#96) pilóta válasza kyle23 (#95) üzenetére


pilóta
nagyúr

De mondjál nyugodtan, csak legyen valami logika is benne.
Ha szerinted egy autó árában jelentős tétel a szoftver, akkor elő a farbával, mennyi az annyi?
Szerintem egy mostani elektronikával zsúfolt autóban, amit megvásárolhatsz mondjuk 25000 euróért, max párszáz eurós tétel a szoftveres rész. Szerinted mennyi?

[ Szerkesztve ]

Aki él és nem boldog, az téved!

(#97) Bog válasza pilóta (#93) üzenetére


Bog
HÁZIGAZDA

De értsd már meg, hogy az semmire nem elég. Az ECU a motor teljesítményét, nyomatékát és alapszintű működését szabályozza, ennyit tud. Szoftverrel együtt. Azért 500 USD, mert egy elektromotort szabályozgatni jelentősen egyszerűbb, mint egy belsőégésűt a sok bizbasszal, ami benne van.
Az EV-k szoftvere ennél nagyságrendekkel komplexebb és nem lehet dobozban levenni a polcról, mert az összes egyéb, autóspecifikus összetevőhöz illeszteni kell, az összes szenzorhoz, töltési és visszatöltési megoldáshoz, kijelzőhöz, interfészhez, csatlakoztatási opcióhoz, SIM-hez és mindegy egyéb elektronikai komponenshez úgy, hogy ne dögöljön meg (mint a Corsa-e), ne írjon ki ostobaságokat (PUG), ne legyen döglassú (ID.3), satöbbi.

Az nem 500 USD. Korántsem.

Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

(#98) dabadab válasza #16820480 (#94) üzenetére


dabadab
titán

Igen, az az elektromos áram -> hidrogén irányba van. Aztán erre jön még a hidrogén -> sűrített hidrogén, sűrített hidrogén -> áram átalakítás és már meg is érkeztünk.

DRM is theft

(#99) pilóta válasza Bog (#97) üzenetére


pilóta
nagyúr

De értsd már meg, hogy az ECU-t csak példaként hoztam, hogy mennyibe kerül a szofvter benne (mellesleg egy belsőégésű ECU-ról van szó amúgy, egy dízel BMW X5-ét néztem).

De nézzük akkor az elektromosat. Szerinted egy ID3 árának mekkora hányadát teszi ki a szoftver ára? Attól olyan drága, véletlen sem az akksitól ugye? Nyilván a nagyobb akksipakkos verzió azért milliókkal drágább a kis akksipakkosnál, mert drágább szoftver van rá fejlesztve? Ugyehogyugye? ;)

[ Szerkesztve ]

Aki él és nem boldog, az téved!

(#100) dabadab válasza pilóta (#99) üzenetére


dabadab
titán

Az egyébként persze elég nyilvánvaló, hogy a villanyautóknál a kis gyártási volumen miatt a per egység fejlesztési költség jóval nagyobb, mint mondjuk egy Golfnál.

DRM is theft

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.