Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#251) DraXoN válasza #16820480 (#250) üzenetére


DraXoN
addikt

simán lehetne a lakótelepen lakóknak estére egy kedvezményes "csúsztatott" tarifa ha vállalja és az autó töltése kb. csak éjszaka indulna el vagy csak egy "szükség" százalékot tölt az elején és a maradékot este, elosztva tölti, egy meghatározott időpontos "ígérettel", hogy mondjuk reggel 6-ra tele lesz az akku.

pl. 2 esetet vontam egybe itt... tegyük fel valaki nagyon elhasználta az akkut, így rádugva mondjuk 10%ról feltölti 30%-ra (ha még is kéne valamiért "gyorsan"), majd "pihenteti" és az éjszaka folyamán tölti (késleltetett kezdéssel, lassabb töltéssel, elosztva a telepen levő kihasználtság alapján), hogy reggelre kész legyen. Mikor leparkol valaki a töltő appjában belehet állítani, hogy mikorra akarod készen az autót.

The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

(#252) Tigerclaw válasza emelhu (#249) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

"Erre egy normális innováció lenne a megoldás, amit az államnak kellene a "villanyiparra" kényszeríteni, tippemre."

Ha igy mukodne, rakenyszerithetnek a NASA-ra is, hogy ne szarozzon mar itt hulye raketakkal, epitsenek helyette terhajtomuvet, vagy csillagkaput.

A viccet felreteve, innovacio nem kell ehhez csak sok-sok uj eromu... valoszinuleg atomeromuvek, meg lecserelni a teljes elektromos halozatot 2-3 nagysagrenddel erosebbre. 10 csilliard dollar biztos eleg lesz ra.

A szerencse csak annyi, hogy nem lesz olyan gyors az elektromos autok ternyerese, mint ahogy prognosztizaljak. Talan 10 ev alatt 5-10%-ra no majd az elektromos autok aranya az osszes futo autot tekintve. Szoval megfelelo tempoval, kovetheto lesz infrastrukturaval is a dolog. Idovel viszont kellhet a Paks 2 melle meg par ujabb.

Ki lehetne huzni a meregfogat a dolognak, pontosabban enyhiteni rajta, ha az -e-autosok nem csak kello szamu napelemet telepitenenek otthon, de melle kello meretu akkutelepet is, es amikor lehet azzal toltenenek. Igy az energia nem lep ki a halozatra es a halozatbol sem kell annyit vetelezniuk toltesre. A halozat limitaltan tud befogadni szabalyozhatatlan nap es szel energiat, de a user tarolhatja otthon is sajat akkuban, ahelyett hogy virtualisan a halozatot hasznalna akkunak. Persze igy meg tobb akkura lenne szukseg es nem is olcso, mikozben az e-autozas onmagaban draga mulatsag.

Az e-autozas minden aspektusaban rengeteg az elagazas es mindenhol lehet jo es rossz iranyba is fordulni. Lehet kozeptavon nagy siker is, meg hosszutavon orias bukas is.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#253) vicze válasza #16820480 (#250) üzenetére


vicze
félisten

Otthoni utcai töltő nem lesz több 7-22kW-nél, a nagyobb untig elég.
Amiről fejtegetünk, az a hosszabb távú utazások eseténi "benzinkút" jellegű megállók.

Városi ingázók számára megszűnne az hogy tankolni kell, mert eset felrakja reggelre 100%, de ha még nem is 100, visszatölt annyit, hogy nagyon sokáig ne kell jen igazából várni a töltésre.

(#254) emelhu válasza Noukoum (#113) üzenetére


emelhu
aktív tag

"Az akkumulátor lényegében addig fog üzemelni az autóban míg a tulajdonosát nem zavarja a csökkent kapacitásvesztés."

Talán pont a tesláék kezdték a használt akkupakkok visszavásárlását és wallpower dobozok építését belőle.
Ott nem annyira vészes a csökkent kapacitás és nagy haszon, ha a napközbeni napelemes felesleges áramot a wallpower tárolja és este (amikor a napelem már nem megy) az autóba áttölthető.

(#255) #16820480 válasza vicze (#253) üzenetére


#16820480
törölt tag

Amire én akartam reagálni, az a "mindenki egyszerre rakja rá a töltőre munka után", ami minden egyes ilyen hír alatt előjön valakitől. A benzinkút jellegű gyorstöltők működnek most is, fognak később is, még nagyobb kapacitással, még sűrűbben az országban.

(#256) Noukoum válasza #16820480 (#255) üzenetére


Noukoum
veterán

Ez már csak ilyen, a baromság könnyen terjed és nehezen kopik. :(

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#257) vicze válasza #16820480 (#255) üzenetére


vicze
félisten

Értem, azzal sose lesz probléma a valóságban, azaz de ha vannak hülye kialakítású bekötések bizonyos országokban pl. UK, ahol egyik házból be és megy a másikba loopon, nem leágaztatva, na ott gond, oda nem is rakhatsz EV töltőt.

[ Szerkesztve ]

(#258) emelhu válasza DraXoN (#151) üzenetére


emelhu
aktív tag

"nincs vele sok baleset csak "média felkapott""

Meg hogy a sw-el vagy a szenzorokkal valami nagyon el van rontva.
Merthogy triviális problémákra állt fejre!

(#259) emelhu válasza janeszgol (#219) üzenetére


emelhu
aktív tag

"új elektromos kedvencem van: LEVC"

Én eleve gyanakszom, ha egy elektromos autó nem új design-ot ad, az új technologiai lehetőségek kihasználásával a célzott területre figyeléssel, hanem olyan régi formát, ami a benzinesek lehetőségei miatt alakult olyanra.

(#260) Juhaszatti válasza emelhu (#259) üzenetére


Juhaszatti
addikt

Annál valószínűleg az ikonikus forma megtartása volt a cél. Itt visszafele sülhetett volna el egy radikálisan új design. Elég csak az új Mustang körüli elégedetlenséget megnézni.

(#261) dabadab válasza emelhu (#259) üzenetére


dabadab
titán

Ennek már a belsőégésű elődjei is ilyenek voltak, önhordó karosszériával próbáltak meg úgy kinézni, mintha alvázasak lennének. Utoljára az Austin FX4 (1958) volt ilyen szempontból önazonos, meg szerintem az nézett ki utoljára igazán jól.

DRM is theft

(#262) emelhu válasza Tigerclaw (#252) üzenetére


emelhu
aktív tag

"Ha igy mukodne, rakenyszerithetnek..."

Hát az állam sok mindent tud kényszeríteni :K
De én nem vagyok híve a direkt kényszernek, a szelíd erőszakot (szabályok által érdekek irányítása) jobban kedvelem.
Vagyis pl. amelyik cég (vagy csak terület, hely, megoldás) a társadalom érdekeinek megfelelő megoldást alkalmaz, az mondjuk 10%-os forgalmi adót fizet a tevékenysége után, amelyik meg nem tartja be ezt az "elvárást", az meg 25%-ot.
Idő kérdése és minden cég abba az irányba menne, amerre az állam akarja.

A térhajtóműves példád nagy marhaság, mert amit vázoltam az technologiailag, a jelen lehetőségeiben, teljesen rendben van, csak akarni kellene...

(#263) Postas99


Postas99
senior tag

Lehet sok mindent irogatni.. de a jelenlegi elektromos autók árai jóval az elfogadható ingerküszöb felett vannak... senki ne jöjjön az akku magas árával.. mert egy teljes akku pakk felújítása töredéke (1milla) bámelyik elektromos autó teljes árának 8.-10 milla. Ne a fapados Dacia-hoz hasonlítsuk a dolgokat..
Egy sz@ros elektromos árammal működtetett motorról beszélünk aminek áram kell.... ami azért jónéhány éve kiforrott technológia.. és a vezérlés is...
Vennék én szívesen valami jó eautót de ne 8-10 milláért adják (és ez még csak az alja az áraknak) mert annak az ára sosem fog visszajönni a zsebembe, mindegy mennyit tankolok ingyen a bevásárláskor a penny market vagy egyéb szerencsétlen bolt előtt... .. még mindig gazdaságosabban jövök ki a már a toyota yaris verso-val ami csak 4L-t eszik 100km-en.

A károgóknak üzenem utazzál TE Dacia-val.., amennyire telibesz@rta a cég a gazdaságosságot az eddigi autóival ... nincs az a pálfordulás amiért a pakisztánban készülő dacia-ba beülnék..

[ Szerkesztve ]

(#264) Noukoum válasza Postas99 (#263) üzenetére


Noukoum
veterán

Lehet sok mindent írogatni, de az összes legyártott villanyautót eladják és nem azért nem gyártanak többet mert nincs rá igény hanem mert nem tudnak elég akkumulátort gyártani. A többi csak felesleges mellébeszéd.

emelhu: természetesen csak arról beszéltem míg az akkumulátor egy elektromos autóban szolgál. Utána még egy szélerőmű vagy egy napelempark alatt fog szolgálni. És 50 év után pedig 95%+-ban újrahasznosítják.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#265) k-adi válasza Noukoum (#264) üzenetére


k-adi
nagyúr

"az összes legyártott villanyautót eladják és nem azért nem gyártanak többet mert nincs rá igény hanem mert nem tudnak elég akkumulátort gyártani."

az meredek lenne ha azt a jelenlegi kis mennyiséget nem tudnák eladni :) de az igazán izgalmas rész akkor jön mikor már lesznek akkugyárak, de van egy sejtésem akkor sem lesz sokkal olcsóbb az ára... valahogy...

(#266) Noukoum válasza k-adi (#265) üzenetére


Noukoum
veterán

Miért lenne meredek? Ami rossz az beszokott bukni magától.. Ha a vásárlók túl drágának ítélnék meg a villanyautókat akkor nem vennék, vagy tényleg csak nagyon kevesen. Ehhez képest nagyon nem ez a helyzet.
Mondjuk azért nem lesz olcsóbb mert folyamatosan fejleszteni kell az infrastruktúrát, a technológiát, a szoftvert. Persze hogy “olcsó” tudott lenni a belső égésű autó mikor alig fejlesztettek rajta valamit az elmúlt év(tizedekben).. És nem akarom védeni a szemét gyártókat de nem kell azt hinni hogy egy villanyautón annyival több haszon van mint egy belsőégésűn.
Ha olcsóbbá tudják tenni a gyártási költségeket, akkor csökkeni fognak az árak. De 3 milliós csodavillanyautóra kár várni.
Amúgy is unalmas ez a magas vételár hiszti 450forintos üzemanyagár mellett, jó hogy nem már pénzt termeljen a villanyautó a tulajnak..

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#267) <Lacy85> válasza Noukoum (#266) üzenetére


<Lacy85>
addikt

“Amúgy is unalmas ez a magas vételár hiszti 450forintos üzemanyagár mellett, jó hogy nem már pénzt termeljen a villanyautó a tulajnak..”

Azért kíváncsi lennék, mikor hozza vissza azt a 7-10 milliót “tankolásban”, amennyivel drágább.
A Model 3-nak van olyan igényes belseje, mint anno egy 3 milliós Suzuki-nak. Bár lehet, hogy ez sértő volt a Suzuki-ra nézve. :D
Csak a Model 3 karcolja a 20 millát és olyan, mintha egy szekérben ülnél.
Egy elég jól felszerelt Mazda 6 meg kb. 11-12 milla. A Mazda 3 még ennél is olcsóbb. Mindegyik igényesebb és ~fele annyiba kerülnek.
Szóval jöhet a számológép, hogy mikortól vagy pluszban a villannyal. Szerintem kétszer kirohad alólad az autó.

(#268) Tigerclaw válasza Noukoum (#266) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Nezd meg melyik orszagban hanyat adtak el. Van EU-s statisztika. Abbol jol latszik, hogy meg a magasabb GDP-ju orszagokban is csak a kogazdagokban van kiemelkedo eladas, ahol hozzank kepest milliomos minden atlagember, es meg ott is kimondva foleg a hozza jaro kedvezmenyek miatt. Pontosan latszodik, nem a range anxiety vagy valami idegenkedes miatt van csak 2% alatt az eladas, hanem mert tul draga az atlagembernek. Nalunk meg a benzines uj autok is tul dragak az atlagembernek, azert vesznek hasznaltat.
Mindezt ugy, hogy tobbmillios artamogatas is jar.

Mindenhol van felso tizezer vagy gazdagabb reteg. Jellemzoen ok vesznek elektromos autot ujonnan. Ilyen aron, meg artamogatas mellett is erosen limitalt a fizetokepes kereslet ezekre. A kvotaautokrol meg ne is beszeljunk, vagy az olyan lepusztitott miniautokrol, amik visszarepitik az embert menetdinamikaban a Trabant korszakba. Ezeket jellemzoen masodik, bevasarloautonak veszik. Tamogatas nelkul mennyit adnanak el?

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#269) <Lacy85> válasza Tigerclaw (#268) üzenetére


<Lacy85>
addikt

Ami elérhetőbb áron van (Nissan Leaf, stb.), az valóban max. városban mászkálós bevásárlókocsi. A WLTP hatótáv sem éri el a 300km-t sem. Nagymama tempóban talán a 200 megvan. Nyáron, ideális körülmények között. Közel 8 millióért.
Egyik videóban mondta a Model 3 tulaj, hogy ez az első e-autó, amivel pályán 100km/óra felett mer menni, mert nem merül le pillanatok alatt, ha mondjuk tartod a 120-130-at.
De ez meg már nagyon nem a Leaf árkategóriája.
Biztos megvan a zöld feeling varázsa, de ha még egy közel 20 millás autónál is azt kell lesni, hogy nehogy 120-130km/óra fölé menj egy kicsit hosszabb úton, mert félő, hogy nem érsz oda...

(#270) #16820480 válasza <Lacy85> (#267) üzenetére


#16820480
törölt tag

Mondjuk egy Model 3 ellenfele egy BMW 3-as széria inkább, és abból is a nagyobb motorokkal szereltek, az meg nincs messze tőle árban.
Más kérdés, hogy neked nem tetszik, de a minimalista beltérnek is van előnye, illetve van akinek bejön. Szerintem pont az ilyenek néznek ki gusztustalanul, mint egy 90-es évek hifitornya, jól megpakolva csillogó krómozott részekkel, meg a vaskos középkonzol is, nem beszélve a bőr ülésekről... A Mazda amúgy egész igényes belül, bár ott is túl sok a gomb, főleg a kormányon, és az infotainment rendszerük nekik is egy kalap szar, mint a többi hagyományos gyártónál is.

Egyébként nem csak a tankolást kell visszahozza, ha sokat használod, akkor a szervizeltetés is jóval alacsonyabb költség lesz. Tele van a net ilyen Tesla vs egyéb hasonló kategóriás ICE autó fenntartással, és bőven jobban jön ki az elektromos. Az árát persze nem "hozza vissza", de mégis melyik benzines hozza? Mondjuk a Mazda 6 mikor hozza vissza azt a 11-12 milliót, mondjuk a tömegközlekedéssel de akár taxival szemben?

[ Szerkesztve ]

(#271) Tigerclaw válasza <Lacy85> (#269) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Pedig a Leaf meretre, felszereltsegre kb. tukrozi azt amit azt atlagos vasarlo 4-5 millioert vesz/vett. Most ahogy latom, nagy meglepetesre, egesz jo akcioban van... de meg a majdnem 2 millios allami arkiegeszitessel is csak korlatozottan versenykepes.

Az egesz artamogatast ki kellene venni a kepbol, mert versenyt korlatozo, egyes autogyarakat es egyes vasarloi reteget elonybe hozo konstrukcio. Ki kellene vezetni minel hamarabb es kozben, folyamatosan csokkenteni azt a listaarat amire igenybe veheto.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#272) Bog válasza <Lacy85> (#267) üzenetére


Bog
HÁZIGAZDA

Ha már idecitálod a Mazdát, akkor pont nézd meg, hogy mennyi az eltérés a CX30 és az MX30 ára között, aztán ott kalkulálj, hogy mikor hozza vissza az árkülönbséget. Almát almával.

Segítek:
a legolcsóbb szalonautó CX30
a legolcsóbb szalonautó MX30

[ Szerkesztve ]

Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

(#273) vicze válasza Bog (#272) üzenetére


vicze
félisten

Azért tegyük hozzá, hogy a linkelt CX új 2021-es a MX meg "használt" 1éves 2020.
Egyszer már téma volt, hogy nem is olyan nagy az értékvesztés a használt piacon, hát egy bemutató darab ára pont ennyit veszít... 4milla mert porosodott egy kiáltóteremben. Alapesetben ilyenekre vadászok. :P

(#274) dabadab válasza vicze (#273) üzenetére


dabadab
titán

Pontosabban az volt téma, hogy a listaárnak semmi köze a valósághoz, amit teljesen jól mutat ez is (az kb. 1,2 millió) illetve ott van benne az állami támogatás (abból van a még 2,5 millió). Ez egyébként nem "bemutató darab", hanem simán raktáron lévő autó.

Egyébként tök érdekes, hogy még soha nem vettél új autót, de valahogy sokadszorra engeded a füled mellett annak az infóját, aki már igen és ismételgeted tovább a marhaságaidat.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#275) Bog válasza vicze (#273) üzenetére


Bog
HÁZIGAZDA

Whatever, igen távol áll a "feleannyiba kerül" hisztériától az eltérés. De ha újonnan nézem, akkor sem 4 millió az eltérés, hanem kábé másfél (és akkor a felszereltségi szintekről ne is beszéljünk, mert minden MX30-ban van például HUD), támogatással együtt meg már egálban vannak.

Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

(#276) vicze válasza dabadab (#274) üzenetére


vicze
félisten

Ez a legolcsóbb példány a többihez képest ugyanettől a szalontól full ugyanaz a felszereltség, szóval valamiben csak különbözik. Azt is felfogtam, hogy jön a 2021-es modell és kell a hely.

Továbbra se értem, hogy mi a hatalmas marhaságom, de biztos.

@Bog: Azért tegyük hozzá, hogy egy tesztben ti is a listaárat tüntetitek fel, autók és telefonok esetében is, ami esetileg igen nagy különbség tényleg a valós árhoz képest.

(#277) GreenGoblin válasza Bog (#275) üzenetére


GreenGoblin
tag

Nem tudom a HUD hogy működik az MX30-nál de van egy sejtésem, hogy az Android Auto és Apple Carplay nem kompatibilis vele csak a gyári navi ami meg egy kalap kaki.

.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.

(#278) Bog válasza GreenGoblin (#277) üzenetére


Bog
HÁZIGAZDA

Ez így van, de ez mennyiben befolyásolja a dolgot?

Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

(#279) Bog válasza vicze (#276) üzenetére


Bog
HÁZIGAZDA

Oké, tedd hozzá, menj el te is a mazda.hu-ra, konfiguráld be a CX30-at az alap MX30 szintjére. 500k HUF az eltérés, támogatás nélkül.

Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

(#280) Noukoum válasza Tigerclaw (#268) üzenetére


Noukoum
veterán

Teljesen természetes hogy egy magasabb vélárú új autóból ott fognak többet eladni ahol több pénze van az embereknek. Ebben mi az újdonság?

A kvotaautokrol meg ne is beszeljunk, vagy az olyan lepusztitott miniautokrol, amik visszarepitik az embert menetdinamikaban a Trabant korszakba.

Ültél már egy E-upban? Mert nekem nem a Trabant korszak jut róla eszembe.
Ellenben ha beülsz egy belső égésű autóba egyből fel fog tűnni mennyire elavult technika a villanyautóéhoz képest.

Tamogatas nelkul mennyit adnanak el?
Ezt senki sem tudja. De valószínűleg kb ugyanennyit.

De komolyan, tényleg azt nem érted hogy egy olyan országban ahol több pénzt keresnek ott több autót fognak eladni?
Vajon miért adnak el lakosságra arányosan több autót Németországban mint Magyarországon? Biztos azért mert drága a villanyautó. :C

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#281) Tewe013 válasza Bog (#279) üzenetére


Tewe013
őstag

Miért kéne felkonfigurálnom arra a szintre, ha nekem az alap CX30 is megfelelne? Ezt sosem értettem.

(#282) Bog válasza Tewe013 (#281) üzenetére


Bog
HÁZIGAZDA

Mert úgy lehet összevetni két termék árazását, ha ugyanolyan képességekkel rendelkeznek. Szerintem ezt lehet érteni.

De amúgy tökmindegy, azt állította a visszafogott fórumtárs, hogy kétszer annyiba kerül az e-autó, mint a nem e-autó, legalábbis erre a következtetésre jutott egy Tesla kapcsán, majd iderángatta a Mazdát. Hát a Mazda pont a lehető legrosszabb példa, ami nem hogy alátámasztaná a kissé eltúlzott állítást, hanem pont a totál ellenkezőjét mutatja.

[ Szerkesztve ]

Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

(#283) dabadab válasza Tewe013 (#281) üzenetére


dabadab
titán

Sőt, miért nem mondjuk egy húszéves Swifthez hasonlítod az árát, ha egyszer neked az is megfelel, nem?

Azért, mert úgy baromira nem kapsz választ arra, hogy mennyi a villany felára.

DRM is theft

(#284) <Lacy85> válasza Bog (#272) üzenetére


<Lacy85>
addikt

Egyrészt az MX-30 alapára több, mint 10 milla (Szerk.: Ok, itt is az van, csak a kedvezményes ár 7 milla. Átsiklottam felette.) . De ha ettől még el is tekintünk, gyári adatok szerint 35kWh akksi, 19kWh fogyasztás. Gondolom ez is nagymama tempóban mérve.
Egyszerűen nincs értelmezhető hatótáv ebben az árkategóriában.
Ez is a tipikus “elmegyek vele a boltba” autó.
Szüleim 100km-re laknak. Töltés nélkül nem fordulnék meg. Nyaralást már hagyjuk is.
Amit használni is lehet, mind 15-nél kezdődik.
Egy új benzinest már 7 körül megkapsz.
Szóval továbbra is fele annyiból megkapsz egy sokkal jobban használható autót.

[ Szerkesztve ]

(#285) Tewe013 válasza dabadab (#283) üzenetére


Tewe013
őstag

Teljesen irreveláns példa, értékes hozzászólás volt köszi. :)
Úgy sem kapom meg a villany felárát, hogy belerakok egy automatváltót a CX30-ba, mivel a villanyba nem kell váltó. Én meg csak azért rakjak bele automatát amire semmi szükségem, mert a villanyban nincs váltó? Ez egy tök jó önámítás arra, hogy nem is drágább a villany.
Az ülésfűtés, jobb anyagok stb. az okés.

[ Szerkesztve ]

(#286) k-adi válasza Noukoum (#266) üzenetére


k-adi
nagyúr

"Amúgy is unalmas ez a magas vételár hiszti 450forintos üzemanyagár mellett, jó hogy nem már pénzt termeljen a villanyautó a tulajnak.."

ja ha magas 450ft a benzin akkor OK ha a villany is horror árú? vagy mit akarsz ezzel mondani?
azért megnézném mennyit kéne tankolnod, hogy egálban legyél, úgy, hogy a 450-os ár ugye ingadozik folyamatosan fel-le (bár inkább felfelé...)

szóval inkább az az unalmas, hogy qva drága az ára miközben "ez lenne a jövő" és megy a csodálkozás hogy (és akkor itt visszatérhetünk a cikkhez) "lenézik a kis dodzsmeket".... ja, majd ha 10misi alatt lesznek +rendes hatótávval és gyors töltéssel (merthát ugye ez is egy tulajdonság amit hoznia kell valamilyen szintig legalábbis), na akkor visszatérhetünk a témára, hogy mennyire jogos az áron való nyafogás az értékéhez képest, ugyanis jelen pillanatban drága, kis hatótávos és magas a töltési idő.. ahhoz hogy érdemben tudjunk beszélni a 3 közül legalább kettőt meg kéne ugrania.. mondom ezt úgy, hogy alapvetően érdekel a téma és én is vennék eautót de még gyerekcipőben járnak és ahhoz képest még extrán drágák.. sajnos... mert ha hozná a hatótávot és a töltést, akkor megérteném a magas árat vagy ha olcsó lenne de gyors töltésű... de így csak játékszer max., és ezt jól is mutatja az eladások eloszlása (hol, ki veszi)

(#287) Bog válasza <Lacy85> (#284) üzenetére


Bog
HÁZIGAZDA

Hát sajnos az a helyzet, hogy én teszteltem, te meg nem. Kijön a 200 km hatótáv, vidékre is. (Ha meg hatótáv, akkor e-Niro.)

[ Szerkesztve ]

Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

(#288) Noukoum válasza k-adi (#286) üzenetére


Noukoum
veterán

Azt akarom mondani hogy míg villannyal veszteségekkel együtt 500 forintból megteszek 100km-t addig egy belsőégésűvel ezzel a 450 forintos üzemanyagárral számolva már 3600 forint lenne. Persze biztos van olcsóbb üzemanyag is. :)
Azt hogy mennyit kell hozzá tankolni azt számolja ki azt akit érdekel. Egyik legnagyobb probléma pont ez ami a fórumokon folyik, hogy akik szidják ezt az egészet azok borzasztó csórók ahhoz hogy megvegyenek egy 10 milliós villanyautót. Tehát nem érdekeltek a témában. Én sem hisztizek sportautó közösségekben csak mert holnap nem tudnék összeszedni 50milliót hogy vegyek egyet.

szóval inkább az az unalmas, hogy qva drága az ára miközben "ez lenne a jövő" és megy a csodálkozás hogy (és akkor itt visszatérhetünk a cikkhez) "lenézik a kis dodzsmeket"

Nem nem drága, vagy akkor minden új autó drága.
Hát tényleg szánalmas hogy a magyar autós társadalom epenis hosszabítónak vesz autót. Aztán meg sír hogy drága fenntartani a 20 éves német prémiumot, "erről is a szemét kormány tehet". De egy kis autóba be nem ülne még ha megfelelne neki akkor sem.

ja, majd ha 10misi alatt lesznek +rendes hatótávval és gyors töltéssel (merthát ugye ez is egy tulajdonság amit hoznia kell valamilyen szintig legalábbis), na akkor visszatérhetünk a témára

Te térj vissza akkor a témára.

Ez a saját hisztid, ha a te igényeidnek nem felelnek meg a villanyautók akkor ne foglalkozz velük, járj mással.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#289) k-adi válasza Noukoum (#288) üzenetére


k-adi
nagyúr

" Egyik legnagyobb probléma pont ez ami a fórumokon folyik, hogy akik szidják ezt az egészet azok borzasztó csórók ahhoz hogy megvegyenek egy 10 milliós villanyautót. Tehát nem érdekeltek a témában."
...vagy lenne rá pénz csak mondjuk ár/érték arányban drágának tartják? az nem opció?
amúgy neked sincs 10misis villanyos kocsid ezt tudjuk de mégis itt vagy minden villanyos topikban tehát mégis érdekel a téma

"vagy akkor minden új autó drága."
igen, sajnos azok, főleg mostanában érezhetően, épp ezért tudja gyorsabban terjedni a villanyos ha olcsóbbak lennének

"ha a te igényeidnek nem felelnek meg a villanyautók akkor ne foglalkozz velük, járj mással."
jelenlegi állapotukban még sajnos nem, (és ezzel még nagyon sokan vannak így láthatóan) de ettől függetlenül még érdekel a téma de fenntartásokkal kezelem, fanatizmus nélkül veled ellentétben

(#290) <Lacy85> válasza Bog (#287) üzenetére


<Lacy85>
addikt

Szuper. Közel 10 milláért elmegy 200km-t. :D
Gondolom mindezt klímával / légkondival, meg 130-as autópálya tempóval is tudja.
Ha igen, akkor a fele már épp megvan annak, ahonnan komolyan lehetne venni az e-autókat.

Igen, ott az E-Niro Long Range, csak az a gond, hogy ennél már megint a 15 millát karcoljuk....

[ Szerkesztve ]

(#291) <Lacy85> válasza <Lacy85> (#290) üzenetére


<Lacy85>
addikt

*Gondolom mindezt klímával / fűtéssel.
Korán van még. :D

(#292) <Lacy85> válasza k-adi (#289) üzenetére


<Lacy85>
addikt

Amint elérünk arra a szintre, hogy egy alap e-autóval is meg tudsz tenni egy töltéssel 4-500km-t bármilyen körülmények között, onnantól beszélhetünk róla, mint életképes alternatíva.
Én is gondolkodtam rajta, de jelen állapotukban túl nagy a kompromisszum.
De legalább még drágábbak is. :D

(#293) GreenGoblin válasza <Lacy85> (#290) üzenetére


GreenGoblin
tag

Igen, ott az E-Niro Long Range, csak az a gond, hogy ennél már megint a 15 millát karcoljuk....

Pontosan. Jelenleg ha “értelmes” hatótávú autót akarsz “megfizethető” áron akkor Zoe az egyetlen megoldás. Az messzebb elmegy mint a bolt, de ha megnézzük pl. hogy az új hybrid clio mennyivel olcsóbb, milyen alacsony a fogyasztása és mennyire minőségi a beltér kialakítása, akkor a Zoe meg az összes kategóriája beli elszégyellheti magát. Valahogy a beltér minőségéről a gyártók megfeledkeznek az elektromos autóknál (persze itt nem a drága mercikre, audikra meg a társaikra gondolok) viszont az árukat megkérik.

.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.

(#294) #16820480 válasza <Lacy85> (#292) üzenetére


#16820480
törölt tag

Ott van még a Kona is, 7 millió körül 270km hatótávval vagy 11 millió felett éppen és 500km hatótáv. Kb minden tesztben az egyik legjobb hatásfokú e-autónak mondják.

(#295) GreenGoblin válasza #16820480 (#294) üzenetére


GreenGoblin
tag

Ja használtan persze ennyi de itt a hivatalos árakról van/volt szó.

.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.

(#296) #16820480 válasza GreenGoblin (#295) üzenetére


#16820480
törölt tag

Két éves modellek, azért az nem a világ vége szerintem. Jajj drága, de csak kizárólag újat akar mindenki venni :)

(#297) GreenGoblin válasza #16820480 (#296) üzenetére


GreenGoblin
tag

Nem mondott senki ilyet hogy világvége. Én is vettem régebben használtan autókat de a használt autók árait nem lehet összehasonlítási alapnak venni.

.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.

(#298) #16820480 válasza GreenGoblin (#297) üzenetére


#16820480
törölt tag

Jó, oké, viszont ha az a kérdés, hogy mennyiért lehet hozzájutni, akkor ez is egy reális módja.

(#299) Bog válasza <Lacy85> (#292) üzenetére


Bog
HÁZIGAZDA

Amint elérünk arra a szintre, hogy egy alap e-autóval is meg tudsz tenni egy töltéssel 4-500km-t bármilyen körülmények között, onnantól beszélhetünk róla, mint életképes alternatíva.

Onnantól beszélhetsz róla TE, mint életképes alternatíva a TE felhasználási szokásaiddal. Pont erről szólt volna ez az anyag, hogy ezt az iszonyú szemellenzőt kéne végre levenni és a nagyívű kijelentések (feleannyiba kerül a benzines) helyett talán észre lehetne venni, hogy egészen megdöbbentő módon rajtad kívül és léteznek emberek, akiknek pont nem kell 500 km hatótáv.

Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

(#300) <Lacy85> válasza Bog (#299) üzenetére


<Lacy85>
addikt

Akinek megfelel a 200km hatótáv, az használja egészséggel.
Csak meg ne lepődjön, ha mondjuk télen valami miatt hosszabb útra kell menni és autópálya tempó mellett óránként állhat meg tölteni.

”végre levenni és a nagyívű kijelentések (feleannyiba kerül a benzines) helyett talán észre lehetne venni,”

Pedig ha egy normális hatótávval rendelkező elektromost akarsz venni, amivel nem csak boltba lehet járni a nagyival, akkor 14-15 millát ott kell hagynod alsó hangon is.
Ennek pont a feléből vehetsz egy tök jó benzinest.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.