Hirdetés
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- sziku69: Szólánc.
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- mefistofeles: Az újkori csalók...
- Victoryus: Rapoo VT9Pro egér
- Gurulunk, WAZE?!
Új hozzászólás Aktív témák
-
BaLee
addikt
Láttam egy videókarit ami AQUA-nál, jó áron volt, gondoltam megrendelem. Felmegyek az oldalra, látom hogy 3 év gari de jogi személyeknek csak 1 év. Mondom egyéni vállalkozóra kérném a számlát, az nem jogi személy, azért rákérdezek. Felhívom a telefonszámukat, már ott a 200k+-os VGA a kosárba. Limitált idejű akció amúgy, 3 napos.
Azt mondja a csávó szerinte nekem is csak 1 év lesz a gari de írjak nekik emailt válaszolnak az a biztos. Ez volt szombat délelőtt, megírtam az emailt. Hétfőn kapok egy emailt hogy kérdésemet továbbították az illetékes osztálynak, rövidesen válaszolnak. Szuper. Akció hétfő este lejárt. Keddre egy 10-essel drágább lett a kártya, kedd délután megkaptam a választ, hogy nekem is jár a 3 év. Így már csak egy középszar ár lett a sok webshop közül.Hát ezt a kört buktátok a gyors válaszotokkal.
-
#72042496
törölt tag
válasz
#72042496 #84 üzenetére
Megvolt a lentivel kapcsolatban a békéltető testületi meghallgatás. A testület elmondásából a 30% értékcsökkenés bevett gyakorlat, kb. egy középutas érték. Nekem ez az elvről szólt, azt gyanítottam, hogy át akarnak rázni. De nem ez a helyzet, így elfogadtam a 30%-os amortizációt és megegyeztünk.
-
#72042496
törölt tag
Nem garancia, hanem elállás, Samsung 990 PRO 1 TB. A hírek alapján szar van a palacsintában, ezért visszavittem a 13. napon tegnap. Így is meetingek között-alatt telepítettem a Windowst az új SSD-re, tudtam volna nélkülözni (mindkettőt
).
Ma írtak, hogy elfogadják az elállást, de 30% amortizáció, mert 703 Gb (sic!) írás alapján a terméket jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladóan vettem használatba. (Ez a kormányrendeletből van.)
Kivonatoltan azt válaszoltam, hogy:
- Ha ez nem egyszeri, hanem állandó terhelés lenne, akkor is több, mint 30 év alatt merítené ki a 600 TBW-t, vagyis ez egy nulla.
- Manapság a rendszer, adatok és egy Call of Duty is lehet ennyi.
- Én valamivel 300 GB fölötti adatot másoltam rá egyszer (ez kevés), a másik fele a full format lehet, ami egy olvasás-írás ciklus a nem üres blokkokon.
- 25-én jutott el hozzám a hír, amiből a termék tulajdonságait és működését bizonytalannak ítéltem és inkább elálltam.Azt nem említettem meg, hogy Gb =/= GB, itt nyilván az utóbbiról van szó. De az is lehet, hogy GiB, ezt már nem feltételeztem. Meg azt se, hogy szerintem nekik se az írásmennyiséggel, hanem a cucc eredetével van az igazi gondjuk, mert öt év helyett hármat adtak rá, és samsungos garjegy se volt hozzá.
-
Adebayor
aktív tag
sziasztok. Mostanában volt valakinek tapasztalata garanciás ügyintézésben az Aqua-nál? Nyilván főleg az időre gondolok
Ha dec 11-én írtak, hogy megkapták a hibás terméket, akkor kb mikor lehet infóm arról, hogy cserélik, vagy pénzt adnak vissza, vagy mi lesz?
-
dugo_
veterán
válasz
#56573440 #80 üzenetére
Az egy hírhedt bolt...
https://logout.hu/tema/re_obga_esetem_a_xiaomishop_hu-val/friss.html
-
#56573440
törölt tag
xiaomishop ma:
hát igen, volt termék amit nem tudtak kiadni raktárró mert nincs, de már megrendelték és már fel is adták onnan, és már hamarosan érkezik be, aztán tudják postázni, sajnálják...
Dehát... A termék jelenleg is raktáron van a weblap szerint...
Ja hát igen több raktárunk is van...
De most mondta hogy meg kellett rendeljék...
Hát.... Azt látom hogy jövő hét elején kézbesíteni tudjuk...Na ezekről beszéltem... Korrekt bolt na...
-
-
pusszycat
nagyúr
Én rendeltem pár éve, nem mondom meg honnan nem az a lényeg egy HDD-t, betettem a kosárba. Majd másnap felhívtak, h oké de felment az ára vagy 2e FT. Mondtam köszönöm akkor nem kell. Majd látom kb 1 hónap múlva kiírva, h a már megrendelt terméknek nem viszik fel az árát. Hát nem aranyos.
-
-
-
válasz
AxBattler #26 üzenetére
Igaz, régebbi tapasztalat, de korrekt módon intézték.
A indító bejegyzésben leírtak viszont probléma, ami raktáron van, az legyen is, ha meg nem jó a készletnyilvántartásuk, akkor minimum tájékoztatás és kérjenek elnézést.
Az ilyenekért én is hajlamos vagyok arra, hogy soha többet a közelébe ne menjek egy üzletnek, webshopnak.
A korrektebb helyeken normálisan kiírják a státuszokat, hogy raktáron, külső raktáron, rendelésre...stb, de akár még azt is, hogy nagyjából hány napon belül lehet számítani a termékre. -
Mert tudatosan visszaélni vele nem szép dolog, nyilván van az a helyzet de ha már eleve kettőt rendelsz két különböző helyről és majd lemondod amelyik hamarabb ér ide azért az necces és mi van ha mindkettőt ugyanakkor kapod meg? Macera a visszaküldés is és azért egy idő után kíváncsi lennék mit csinál a bolt ha 10. alkalmommal küldöd vissza a terméket. Lehet ki se szállítna neked. Szerintem mindannyiunk érdeke a pontos raktárkészlet, hogy ne kelljen felesleges munkát csinálni mindenkinek pluszban.
-
Chaser
legenda
válasz
NvidiaRTX #69 üzenetére
nem kell hozzá indok sem
ugyanakkor ha lenne boltod, mennyire lenne őszinte a mosolyod, ha tudnád sokan azért küldik vissza a csomagot mert más helyről is megrendelték?
naugye : )
élni lehet ezzel, de visszaélni más dolog
ez a kereskedőnek plusz pénz, bukja a pk-t, a logisztika hiába dolgozott rajta, bele is kalkulálják ezt
ha valami defektes vagy nem teccik' szemrebbenés nélkül visszaküldöm én is, de úgy nem lenne pofám kétszer rendelni, hogy tudom az egyiket át sem veszem, ha meg átveszem is megy vissza
ilyet csak személyes átvétre szoktam, azzal legalább pk-t és csomagolási anyagot/emberidőt nem bukják, és eladják gyorsan -
NvidiaRTX
őstag
Hát most pont ráfaragtam az olcsó gépházzal mert még a 3080 elfér benne, de a 4080 az új idióta tápcsatlakozó elosztó miatt nem fog.
Szal mielőtt VGA csere lesz ház csere is lesz.#68 Graphics:
Egyetértek! Az elállás 14 napon belül érvényesíthető tök mind1 mi az indok főleg úgy hogy ki sem bontaj az ember.
Mondjuk ezt is csak úgy érdemes csinálni hogy utánvétezel, de ahhoz meg mindig valakinek lenni kell otthon. -
Ezen mit nem lehet merni?
Mi van akkor, ha épp kapok egy ugyanolyan terméket időközben? ( Jártunk így, két egyforma ajándékot kaptunk a gyereknek... Egyik ment vissza, lett más helyette... )
14 napod van elállni a vásárlástól... Az okot sem kell túlságosan részletezni, van rá egy formanyomtatvány és kész...
Online világban vagyunk.... Nem is értem. Kis rugalmasságban kéne gondolkozni..
Lehet nyammogni, de én Aliexpressrol is mindig duplán rendeltem, oké ott kellett mindkettő is, de amelyik előbb ideér.
Ott nem küldtem, nem reklamltam, mert kellett mindkettő.
De itt alap, ha már rajtam keresnek, akkor ez s legkevesebb. Oke szállítás esetleg... De lehet mérlegelni.
-
-
NvidiaRTX
őstag
"Ez neked drága, manapság már lófütty számítógépes alkatrész címszóval is"
Pont erre gondoltam én is.
Anno nem is olyan rég a legdrágább NORMÁLIS kialakítású gépház amit itthon is meg lehetett venni még olyan 120k körül volt.
Most ezért az árért lassan csak közép kategóriát kapsz. -
Meglepődtem, hogy ebből blogout bejegyzés születik... Megrendeled máshol, és annyi...
Én ezen nem szoktam így kiakadni...
Azon hamarabb, hogy a felgyorsult világ átka, hogy mindent azonnal... Menj be a boltba, oda ahol van, és ott kell megvenni... Jaaaa, hogy az nem olcsóbb.
Hát ez van..
Ha meg mélyen bánt, akkor levelezd le velük, kérj ott leírást ezzel kapcsolatban, menj a GVH-hoz, csessz el temérdek időt erre.. Mert ugye van az igazság bajnoka kategória...
De nem ér ennyit az egész...
JA másik, akkor rendeld meg két helyről, nem veszed át az egyiket és elállsz... Öröm és boldogság...
Vásárlási tippeket szívesen, ingyé' vót , nem 80 ezer...
"Jó drágán, nyolcvanezer forint körül." Ez neked drága, manapság már lófütty számítógépes alkatrész címszóval is.
-
NvidiaRTX
őstag
Én jártam hasonlóan már több bolttal is.
Raktáron van a termék, aztán amikor az 5. nap is eltellett telefonáltam, hogy jónapot akkor hol a cucc.
Ráktáron van, külső külföldi raktáron.
Köszi. -
LamerGyuri
senior tag
válasz
Hieronymus #61 üzenetére
Hm, csak megvan, miért beszéltek el egymás mellett.
Te olyat próbálsz bizonyítani, ami egy Tesco vásárlónál lehet, hogy működik, de a PH oldalain túlnyomó részt kockák járnak, akik, ha vásárol(ná)nak, nem az évszázad üzletét akarják épp megkötni, hanem KELL a cucc, MOST. Ebbe a szemléletbe viszont nem fér bele ez az átverős virtuális készletezés. -
Hieronymus
veterán
Amit a kereskedők neked mutatnak, annak nincs köze a valós raktárkészlethez.
Ha a vásárló azt látja, hogy csak egy - két darab van készleten, akkor a vásárlási hajlandóság sokkal nagyobb, mint 200 darabos készlet mellett. Ekkora készlet mellett még akkor is kivár a vásárló, ha más cégek ajánlatában nem található meg az adott termék. Talán jön valami akció, mert nagy a raktárkészlet. ....
-
Jarod1
veterán
Nekem nem volt gondom vele, de azt nerm csíptem hogy fehérváron megszűnt a bolt.
-
válasz
Hieronymus #2 üzenetére
Az egesz dolog nem normalis.
Eleve nem manualisan kellene, hogy frissuljon a webshop keszletinformacioja, ha beszallito meghozza a cuccot es bescannelik, azonnal meg kellene jelennie a webshopban.
Ezentul, az elegedett vasarlo visszajar, ez meg csak akkor valosul meg, ha problema eseten informalja az elado a vevot.
-
Chaser
legenda
válasz
#56573440 #56 üzenetére
azt nem mondta, hog betárcsázós netük van és az is lassítja a munkát?
pont annyira hihető lett volnaTikakukac
ezt a kicsi kínaiak sokszor eljátszották régen, mikor már volt némi rutinom akkor rákérdeztem pontosan melyik raktárat értik : ) és ezt szépen átvették a magyar kiskerek is -
#56573440
törölt tag
ebben a kontextusban nyilván így megy. Normál esetben ez tökre működik is, aquában is az van hogy készleten, és mikor vehető át, meg hol van fizikailag ha személyesen mennél be, ha nincs akkor rendelésre, vagy érkezik, etc... Nekem ez tök mindegy, csak legyen értelmes tájékoztatás, és tudjak aszerint dönteni. Velem is előfordult máshol hogy raktáron lévő terméket úgy értették hogy a nagyker raktárban van amit majd egy hét múlva majd ha rendelnek és még van akkor hoznak is. Meg az, hogy kézzel állítgatja valaki a weblapon a kismillió termék adatbázisát hogy van vagy nincs vagy épp elfogyott, az aqua szinten nonszensz, legalább ne ilyeneket mondanának...
-
Chaser
legenda
így van, ebben a formában ez korrekt
Hieronymus
ami a blogban van az simán átverés kategória, max nem pénzzel
ha valaki számít a megrendelt árura akkor számít rá, nem kellene a shopban olyan szállítási időt megadni ami köszönőviszonyban nincs a valósággalés senkit nem érdekel:
épp jött-e az áru
épp polcon volt-e az áru
épp akkor gyártották-e le kínában
vagyazufokhozzák'
ott legyen a beígért időre, ennyi
ha meg nincs, akkor a minimum a tájékoztatás és sűrű bocsánatkérés
egy normális világban ez így működne -
Nordic
Közösségépítő
válasz
Hieronymus #2 üzenetére
Ezt is lehetne normálisan kezelni. Ugyan nem pc-s cucc volt, hanem egy gáztűzhely amit anno venni akartam. Anyum születésnapjára lett volna így fontos volt, hogy megkapják időbe. Leadtam a rendelést, mivel volt raktáron. Másnap felhívták a boltból, hogy sajnos 1 db volt de azt elvitték és hogy új darab xy időpontban lenne csak újra, ami nekem már késő lett volna. Megköszöntem az információt és töröltettem a rendelést. Na szerintem ez a korrekt hozzáállás, nem az, hogy még én kérdezgessek utána.
-
Hieronymus
veterán
válasz
LamerGyuri #52 üzenetére
Az átbaszós oldalak és a normális kereskedelem, azért nem egy kategória.
A normális kereskedő is elad, megrendelt és visszaigazolt árut, a készlet beérkezése előtt.
De csak akkor, ha biztosan megkapja a terméket.Termékek bevezető akcióiban nem is lehet másként forgalmazni. Meg van a menetrend. Mikortól hirdethetnek a kereskedők. Mikortól vehetnek fel megrendelést. Mikortól kézbesíthetik a terméket.
A terméket közvetlenül az első kézbesíthető napon kapják meg, a visszaélések elkerülése okán.
Az a kereskedő amelyik bevárja a szállítást és akkor kezd el kereskedni, mindenről lemarad. -
LamerGyuri
senior tag
válasz
Hieronymus #48 üzenetére
Helo
Te valami vevőátverős, bármitmegmagyarázós, a vásárlónaksosincsigaza boltos-kereskedő vagy?
Mert engem, akit átbasznak egy weboldal "raktárunkon készleten" felirattal, még mindig nem sikerült meggyőznöd. -
válasz
Hieronymus #48 üzenetére
Én biztos nem kérek, egyszerűen nem rendelek ilyen boltból. Felőlem kiírhatják a szállítási időt is de az akkor annyi legyen. Tehát ha mondjuk 2 munkanapot írnak akkor 3. munkanapon nem vagyok köteles fizetni és átvenni a terméket. Játszhatjuk ezt így is.
-
Iramirez
aktív tag
Nekem egy rendelésem 13 napja tűnt el a szürke ködben,megvárom a holnapot,aztán rájuk csörgök hagyjuk a toszba.Megprobáltuk nem jött össze.
Vagy várjak még egy hetet is talán..?Ki tudja...
-
válasz
Hieronymus #43 üzenetére
Amúgy meg mi az átbaszás, ha a megígért időpontban megkapod a megrendelt terméket?
Azon semmi, csak pont nem erről szól az eredeti blogposzt. Ami készleten/raktáron van, az másnap átvehető vagy másnap postázzák (az aquánál, amiről most szó van), ehhez képest kiderült, hogy még be sem érkezett és összesen legalább 10 napot kellett volna várnia a fórumtársnak. Szerintem ez már átbaszás.
-
Hieronymus
veterán
Komolyan gondolom, kérj elvi állásfoglalást.
Továbbra sem értem. Ha egy 60 ezer forintos, "kütyüt" megrendelsz és időben megkapod. Akkor mivel vagy megtévesztve?
Megkapod a "kütyüt". Azt, akkor, annyiért, mint a amiben vásárláskor megállapodott az eladó és a vásárló.
De technikailag is tarthatatlan a raktárkészlet ellenőrzési szándék. Amit megrendeled a "kütyüt" az nem ugrik ki a raktárból. Majd akkor kerül ki onnan, ha szállításra szedik össze az eladott termékeket.Megvásároltad a terméket, volt kettő a raktárban, Hol a gond!?
Neked, mint vásárlónak nincs közöd ahhoz, mennyit adtak el aznap a "kütyüből". -
válasz
Hieronymus #45 üzenetére
Mert ha azt írja, hogy nincs raktáron akkor máshonnan rendel a vásárló. Ezért megtévesztés.
-
Hieronymus
veterán
-
válasz
Hieronymus #40 üzenetére
GVH-t meg lehetne kérdezni erről, vajon a fogyasztó megtévesztése-e ha azt írja egy bolt, hogy raktáron de közben nincs raktáron. Senkit nem érdekel a miért.
-
Hieronymus
veterán
A postázási határidő mutatja legjobban a termék raktárkészletét. Ha 4-5 munkanapos az átfutási idő, az nincs raktáron, de beszerezhető. (Ez alól kivételek azok online kereskedők, akik eleve más kereskedők termékeit közvetítik.)
Amúgy meg mi az átbaszás, ha a megígért időpontban megkapod a megrendelt terméket?
Az esetek döntő többségében probléma nélkül működik az eladás. -
válasz
Hieronymus #40 üzenetére
El lehet adni bármiből bármennyit, csak jobb helyeken szokták jelölni, hogy raktáron van vagy megrendelés alatt és kb. ekkor lesz elérhető, esetleg csak rendelésre érkezik, kb. mikor szállítható vagy bármi. Pedig nem olyan nagy kunszt, máshol tud működni. És akkor a paraszt el tudja dönteni, hogy rendel-e onnan, ha neki tegnapra kell a cucc vagy ráér, ha csak két hét múlva jön. Az meg rohadtul nem mindegy, hogy előre kifizeti-e (mondjuk a raktáron levés tudatában) és csak utána jön a pofon. Nem az, hogy raktáron van jelölve és még az országban sincs, nonszensz. Persze itthon valamiért ezt is van, aki megvédi. 2022-ben az, hogy fogalmuk sincs, mi és hol van az ultragáz. Az üfszolga hozzáállása meg igazán példás, kár, hogy a "hogyan ne csináld" nagykönyv mintái között nem a legnagyobb dicsőség szerepelni. Szerencsére nekem még nem volt problémám velük.
-
#56573440
törölt tag
válasz
Hieronymus #40 üzenetére
"Az a fixa idea, hogy csak annyit lehet eladni, amennyi raktáron van, hibás."
Nem, csak egy boltos vagy aki eladni akar, és nem érti miért gusztustalan atbaszas ha a weblapon azt írod hogy raktáron, de egyébként meg nem és majd valamikor két hét múlva se kapom meg.
Nincs ezzel baj, biztosan lehet dropshippingeset játszani, csak én ott nem fogok pénzt hagyni, nem egy rendelést mondtam vissza amikor kiderült hogy raktáron van csak nem úgy, értik ők ahogy le is van írva az oldalunkon, de hát... Megköszöntem, és volt hogy 20%-al drágábban megvettem máshol ahol volt is.
Megnézném hogy ha azt mondom hogy kifizettem de csak 2 hét múlva kapod meg a pénzed akkor szerinted is jó e az ugy
-
#56573440
törölt tag
válasz
Hieronymus #35 üzenetére
"Én azt nem értem, hogy miért akadtok fel a raktárkészleten. Azt pontosan tudni kellene?"
Azt pontosan tudnia kell a raktár programnak úgy a weblapnak is hogy az adott pillanatban hány eladható termék van RAKTÁRON...
"Ebből mennyit fognak visszamondani a következő napokban. Mennyi megrendelt áru van úton."
És ez mégis ki a fszt érdekel? Értem én hogy boltos vagy, de lassan írom hátha megérted:
Azért hisztizek mert raktáron státuszban listázzák a terméket, ami nincs raktáron, és azzal védekeznek hogy a készletet a weblapon kézzel kell frissíteni. Ha nincs raktáron ne ird azt hogy raktáron van. Ok? Megvan? Érted? ... Írja azt hogy várható érkezés: dátum. Vagy külső raktáron. Vagy ami az igazság...
Hagyd már abba a szokásos szar mellébeszélést, ne magyarázzál többet bele mint amit írtam. Tipikus magyar sűrű boltos mentalitás... Dehát eladható... Azt írtad a weblapra hogy 10 darab raktáron vagy 10 db eladható? Ja.. neked mindegy értem. Nekem nem...
-
Chaser
legenda
válasz
Hieronymus #37 üzenetére
ennyire nem gondolnám túl
nekem nincs kereskedelmi végzettségem, ha úgy nézem infos sincs
ennek ellenére dolgoztam számtech boltokban, sikerrel - true story, volt hogy fél év után is kerestek adott boltban, vagy megismertek és örülés' -
mindig én dobbantottam mert meguntam a közeget, vagy költöztem vagy akármi egyéb
saját webshopomat is valahogy elvittem
itt aprón privát dolgok terén azért nem egy tagot elküldtem ahová valóde ha valaki analfabéta az ezredik/többezredik' után tényleg sok tud lenni
de hogy rácsapni a kagylót ügyfélre egy ilyen szintű mesénél mint az akva'? hát azért na
szerintem alza support is kapja az ívet rendesen, sokat telefonáltam is velük, de ilyen soha nem volt - tény, problémamegoldás kb nulla, azért vannak hogy ki lehessen pipálni a létezésüket -
de ilyesmi nem fordult elő sosem, meg az sem amit akvánál' nem egyszer láttam/tapasztaltam régebben
ezek ellen egyet lehet tenni, máshová vinni a pénzt -
Hieronymus
veterán
Az általános probléma, hogy kereskedelmi végzettsége van az eladónak vagy szakmai.
A kettő együtt nehezen jön össze, mert ezek a szakemberek megfizethetetlenek a kereskedők számára.Németországban amikor először vásároltam nyomtatót, a Saturnban odajött egy fiatalabb eladó. Segíteni szeretett volna, ezért mondta, hogy a nyomtatóhoz kell nyomtató kábel is. Akkor még a német tudásom a béka segge alatt volt, csak annyit mondtam, nem kell kábel. Hálózati nyomtatót veszek.Utólag belátom, azt kellett volna mondanom, már van kábelem. A srác próbálta mondani, van olcsóbban is ez az nyomtató. Ráhagytam.
Az Epson Stylus Office TX600FW nyomtató sohasem kapcsolódott USB kábelhez.
Mondjuk én elnézőbb vagyok mert a pult mind a két oldalán álltam már. A felháborodást azért megértem, ha marhasággal ráz le valakit az ügyfélszolgálat.
-
Chaser
legenda
válasz
Hieronymus #35 üzenetére
akvánál' kb csak ilyennel találkoztam support terén
ha fel is vették a telefont - ami nem volt sűrű -, vagy ha válaszoltak mailre sok köszönet nem volt benne
szerintem elég jól szemlélteti a hozzáértésüket, hogy egy visszavitt cpu-t én csomagoltam vissza, már megsajnáltam a srácot : )
közvetlen előtte egy másik manus kb kidobott egy hölgyeményt a boltból mert túl sokat kérdezett - látszott rajta teljesen laikus, vagyis szakszóval láma : ) -, de milyen bolt az aki ezért kirak bárkit?
hátazakva'
részemről már rég soha többet, az ilyenek miatt, meg amiket századjára nem írok lefirstshopot én is tudom ajánlani, bár soha nem vásároltam tőlük
de egyszer félreraktak egy cpu-t aminek közben felment az ára és nem törölték a rendelést hanem felhívtak, és további néhány napra még elrakták - már 10e ft-tal drágábban el tudták volna adni - -
Hieronymus
veterán
válasz
#56573440 #32 üzenetére
"Minden ok?"
Ezt csak te tudhatod.
Én azt nem értem, hogy miért akadtok fel a raktárkészleten. Azt pontosan tudni kellene?
A raktárkészletet a raktáros pontosan tudja. De azt nem tudja, hogy mennyi megrendelés érkezett be. Ebből mennyit fognak visszamondani a következő napokban. Mennyi megrendelt áru van úton.Ez nem számítástechnikai probléma.
Az offline üzletben azonnal csak azt lehetett eladni, ami raktárban volt. De már akkor is lehetett mondani, hogy délután érkezik az áru. délután x órától elvihető a most megrendelt eszköz.Online áruházakban ez még komplexebb probléma.
A kis online shopok legfeljebb azt tudták/tudják, hogy mit nem adhatnak el. Nagyobb kereskedő termékeit értékesítik. A nagyobb online kereskedők csak a nap zárásakor tudják meg pontosan hol tartanak.
Elméletileg, mert a rendelés visszamondások még lehetségesek.Nyilván az eladó cég munkatársa nem kezelte a helyzet elfogadhatóan.
-
#72042496
törölt tag
Nekem az Aqua épp beszerzett egy Denon 250 bundle-t, ráadásul akciós áron, amikor máshol rendelni se lehetett már. Gondolom, árutól, szerencsétől is függ, ez épp egy jó pont nekik.
Jelenleg az SVSound nem igazolt vissza három napja egy SB-3000-et, pedig érdeklődő üzenetet is küldtem, hogy bizonytalan a beérkezése, vagy mi a helyzet. Előfordul az ilyen, valahogy csak túlélem a megrázkódtatást.
-
Pikari
addikt
Minden webshoppal ez van már hónapok óta, a kisebbekkel is. Nyár óta nem volt olyan, hogy 1 héten belül megjött volna bármilyen megrendelésem. Apróról persze meg szokott jönni két nap alatt, ha feladja az ember rákövetkező nap.
-
#56573440
törölt tag
válasz
Hieronymus #28 üzenetére
"Ki mondta azt, hogy ami úton van az raktáron van?"
Akkor nem értem mit akarsz nekem mondani... Leírtam hogy a készletet nehogy már bárhol kézzel frissítésék már a weblapon ma, nonszensz, erre valamiért próbálsz "válaszolni"...
Csak nem értem még mindig hogy miért és mit, mert abszolút összefüggéstelenül, a kommentemhez lazán se kapcsolódóan...
Minden ok?
-
Thome
veterán
Aquából én se, soha többet.
Céges vásárlás, bontott ramot küldtek, új címszóval. Asztalcsapkodásra sem voltak hajlandóak elismerni. B*sszák meg, onnantól kezdve máshonnan vásárolok, van elég webshop.
-
nullpoint
őstag
Egy olyan országban ahol a maffia szó szerint mindenkiről minden tud, ahol egy cégnél egy forint nem mozog, egy áru nem mozog anélkül, hogy azonnal bekerülne a terroristák adatbázisába, érthetetlen az hogy nem tudja egy cég megmondani mi van neki raktáron és mi nem.
-
angyalpc2
aktív tag
"Ja, nem érünk rá óránként frissíteni a készletinfót."
az elég gáz, mert ma már manuálisan kezelni készletet...
ott nagyon durva készlet eltérések lehetnek akkor ott. -
Hieronymus
veterán
válasz
#56573440 #24 üzenetére
Ki mondta azt, hogy ami úton van az raktáron van?
Ettől függetlenül eladható, mert úton van.A kereskedelemben nem a haszonkulcs a legfontosabb tényező. A forgási sebesség sokkal meghatározóbb.
Minél gyorsabban ismétlődik a pénz - áru - pénz- ... ciklusa, annál nagyobb az értéktöbblet mértéke. -
Népszerű, régi jó áruház az Aqua webáruház...
... örülj neki, hogy gariztatásig nem jutottál el náluk.
-
#56573440
törölt tag
válasz
Hieronymus #23 üzenetére
Ami úton van az mióta van raktáron?
Kvaegyszeru, ami raktáron van az raktáron van. Ami érkezik az rohadtul nincs raktáron és ha úgy adod el hogy ezt a vásárló nem tudja, simán atbsztad. Lehet hogy holnap érkezik meg lehet még 3 hét... Engem mint vásárlót egyáltalán nem érdekel hogy te hogy trukkozol, ne próbáljuk már elmagyarázni hogy tök normális hogy raktáron lévőnek ír valaki valamint ami nincs raktáron. Pont.
-
Hieronymus
veterán
válasz
#56573440 #22 üzenetére
Röviden a raktárkészlet nem egyenlő az eladható mennyiséggel és nem egyenlő az ajánlatba kitett mennyiséggel.
Ha 10 darab van még raktárkészleten, akkor kiírok 2 darabot a shopban.
Eladni viszont 60 darabot tudok, mert úton van további 50 darab hozzám.Ha megvesznek tőlem 25 darabot, akkor mit írok a raktárkészletbe?
Nyilván még mindig 10 darab van raktáron. Majd holnap fog kikerülni a csomagolóba, remélhetőleg a megérkező érkező példányokból még 15-el együtt. -
#56573440
törölt tag
válasz
Hieronymus #21 üzenetére
Nem értem... Mi köze ennek ahhoz amit írtam? Eladtad, lekerül a készletről, frissül a weblapon automatikusan, mindenki boldog. Ha ellopják vagy a kamion összetörik se lesz készleten, tökre rohadtul mindegy onnantól mi van...
Szállítási határidőt meg nem írtam sehol...
-
Hieronymus
veterán
válasz
#56573440 #19 üzenetére
"Azért viccelünk már hogy kézzel (KÉZZEL ##@{>&@#>@}!%) frissítik a készletinfót mert olyan nincs
2022-ben a kimenő bolti eladások és a beeső online rendelések nem automatikusan kerülnek le a készletről,"
Az eladás leveszi a készletből, elméletileg.
De a valóság ennél ennél sokkal képlékenyebb. A holnapi szállításra visszaigazolt terméket, én azonnal kiraktam ajánlatba. Nem sok esély van arra, hogy a kamiont összetörik, kirabolják, ... . De néha előfordul.
Ekkor persze nem lehet a néhány napos szállítási határidőt tartani.Egy kisebb vállalkozás esetében viszonylag könnyű kezelni ezeket az eseteket. Nagy cégnél már nehezebb.
-
Metalfan
senior tag
Lehet én emlékszem rosszul, de nekem úgy rémlik, hogy van valami jogszabályi előírás arra, hogy ha valami nincs készleten, akkor nem lehet a webshopban kiírni azt, hogy raktáron van, mert az a vásárló megtévesztése.
-
#56573440
törölt tag
"Ja, nem érünk rá óránként frissíteni a készletinfót."
ezen pár karakter mélabús olvasgatása közben elmémben felmerült egy apró gondolatmorzsa mely valahogy eképp hanhozhatott volna ha szavakba kellett volna öntenem mint válasz a telefonbeszélgetésben résztvevő másik fél számára minden arisztokratikus szintű nyugalmam és tiszteletem mellett :
"hogyamiaf@szom???"
Azért viccelünk már hogy kézzel (KÉZZEL ##@{>&@#>@}!%) frissítik a készletinfót mert olyan nincs
2022-ben a kimenő bolti eladások és a beeső online rendelések nem automatikusan kerülnek le a készletről, egy ekkora bolthálózatnál, aaz teljes mértékig kizárt. Hogy a weblapra nem kerülnek ezek az infók át az meg max szándékosan lehet, jobban néz ki minden ha készleten van mint ha foghíjas a kínálat és 5-7 nap van mindenhova írva alsó hangon... Vicc...
Egyébként meg pont erről egy humoros szösszenet: [link]
-
totron
addikt
válasz
Krugszvele #12 üzenetére
Ha csak a mankó van, az első, addigi szabályszerűségtől eltérő szitun csúszik hanyatt, én meg ezt mondom. Mint mikor bekrepál a GPS, emberünk meg ott áll, mint egy ma született borjú, mert tájékozódási képesség az nem volt miért kifejlődjön. A tapasztalt ember keze alá szépen tud dolgozni egy gépi előrejelzés, meet felülbírálja, ha kell, de csak a gépre hagyatkozva kóklerkedésről beszélünk, még ha nem is azonnal ütközik ki.
Nem tudom, az utolsó mondat szarkazmus-e, de nincs hova _növekedni_.
Az ösztönzés is lehet rendben, ha a mennyiségi kamuhoz akciós ár is társul, bár akkor az rendszerint már nem kamu. Nem féltem egyiket se.
-
Nagyon el vannak kapatva a kereskedők, ugye most mindenből is hiány van, nem úgy van raktárkészlet mint covid előtt, betett a háború is és most istenkirályt játszanak. Mondjuk eddig nekem nem volt panaszom az AQUA-ra de lehet máshonnan rendelek majd mert terveztem tőlük rendelni egy SSD-t, RAM-ot és egy microSD-t kb. 80 ezer forint értékben.
-
totron
addikt
válasz
Hieronymus #11 üzenetére
Lesarkítod ezt a raktár dolgot és ugyancsak a kereskedői sumák nyerhet teret. Inkább a kivárós vagyok, de ne mossuk össze azzal, mikor addig álljál féllábon, meg mikor eleve téves az infó, meg csak a szükséges rossz vagy, mikor belőled él. Megesik és megesik közt is nagy különbségek vannak.
-
Krugszvele
senior tag
Tényleg ez nagyon jó trükk, hogy utolsó darabok elérhetőek
Valójában meg hegyekben áll a hulladék a raktárban -
Hieronymus
veterán
válasz
Krugszvele #12 üzenetére
A kiskereskedőknek egyszerű a helyzete. Amit délelőtt megrendelnek, azt délután hozhatják a nagykertől.
A nagy kereskedők, nyilván az Aqua is ebbe tartozik, importőrtől vásárolnak vagy önmaguk importálnak.
Ez esetben a jó kapcsolat csak annyit jelent, hogy nem kell azonnal fizetni, türelmi időt kapnak. De a megrendelt készletet be kell raktározniuk.A raktáron lévő termékek mennyiség jelzésével trükköznek az online kereskedők.
Inkább azt írják ki 1-2 darab van még raktáron és nem azt hogy 120 darab férhető hozzá azonnal. Ez vásárlásra ösztönzi az átlag vásárlót. -
Tuomas
addikt
Számomra az Aqua a top. Mindig kaptam értesítést, ha nem tudták egyből kiszállítani, arról is, ha több időbe telt a szállítás (volt 2 hét is). Legutóbb kb 3 hete rendeltem tőlük, 3 munkanap alatt megkaptam a cuccot úgy, hogy nem volt raktáron.
Persze az előfordulhat, hogy kicsit több idő is lehet, volt már rá példa, ahogy fentebb írtam, de én sokkal jobban preferálom őket mint pl anno az edigitalt, vagy az emagot.
Náluk attól se kell tartanom, hogy a termék sérül a kiszállás során, mert nagyon példásan csomagolnak mindig. -
Krugszvele
senior tag
Se nagyobb raktér, se nagyobb tőke nem szükséges hozzá a kereskedő részéről. Inkább jó kapcsolat.
A firstshop-nál szinte alig van raktárkészlet, de a következő munkanapra szinte bármit beszerez. És ez pontosan le is van írva a webshopban!"Megérzésből" meg "rutinból" nem lehet termékeket rendelni. Ehhez kell a számítógép, ami meg fogja mondani, hogy miből mennyi fog fogyni a héten, jövő héten, ciklikus terméknél akár a jövő hónapot is...
Akinek nincsen ilyen döntéstámogató rendszere, az meg megy a levesbe és a nyakán marad a raktárkészlet.
Éljen a nyugati civilizáció, és a hatékony piac!
-
Hieronymus
veterán
Én nem helyeseltem.
Azt írtam le, hogy érdemes hideg fejjel értékelni a helyzetet.
Lehet választani a vissza a pénzem, de azonnal vagy kivárni a szállítást."...az anyja ravatalán árulja a előre a semmit biztonsági játékosként."
Ez csak egy érzelmi kifakadás.
Gondolom ebből az is következik, hogy hajlandó vagy többet fizetni az adott termékért. A "nem biztonsági játék" költségét is a vásárló fizeti meg. Nagyobb raktár és több felhasználható pénz szükséges. Egyik sincs ingyen a kereskedőknek. -
totron
addikt
válasz
Hieronymus #2 üzenetére
Attól, hogy lett egy AVR-ed nem muszáj ám helyeselni a morális posványnak. Megtévesztő infó volt kint a weben. Nem elhanyagolható vagy másodlagos szempont, ha már egyszer ott értékesítenek. Legyen up to date a felület, hogy a júzer tudjon kalkulálni, na onnantól él esetleg amiről te beszélsz, hogy legegyszerűbben, meg legolcsóbban, cserébe kivárós. A kereskedőnek önérdeke, hogy ne legyen beragadó készlet, de ettől még nem lesz sem ő, sem az eljárása jó; az anyja ravatalán árulja a előre a semmit biztonsági játékosként. A jó kereskedő nem más vesszejével veri a csalánt, hanem rutinból-ráérzésből-igényfelmérésből rendeli a mennyiséget. Az a baj, hogy be van hülyülve a technikába (is) a sok ember, drogként funkcionál az életükben, minden alárendelődik, a mannát csepegtető viszonteladó/ügyfélszolga is ezért üthet meg olyan hangnemet amilyet csak akar, ő el tudja adni másnak is. Nagyon nem kellene engedni, legitimizálni ezt a magatartást, lefeküdni neki. S most is van, meg lesz is egy réteg, aki nem is érti miről beszélek, miért is baj ez az egész jelenség...
-
Syl
nagyúr
Nálam az Alza a rekorder, pozitív szempontból.
Tavaly október 22-én, pénteken 15:00 órakor leadtam egy rendelést, másnap, 23-án, szombaton, ünnepnap, hajnali kettőkor jött az e-mail, hogy mehetek a cuccért az alzaboxhoz. -
szabonagyur
félisten
+1, bárhol megeshet ilyen.
Raktár sok helyen nem frissül live-ban (tudok jóval nagyobb forgalmat bonyolító cégről is ahol majd amikor eljutnak a küldésig derül ki, hogy nincs valami).
Másrészt emberek dolgoznak ott is, megesik az ilyen.
A visszaigazoló emailt érdemes megnézni, hogy mi szerepel benne, mivel az sokszor csak a rendelés tényét jelzi, és benne van, hogy majd ha visszaigazolják, hogy mikor kapod meg akkor lesz tényleges rendelés csak.
-
spirit007
senior tag
Nekem pont az Aqua-val nem volt még gondom (kb.20 év óta)
Az viszont feltűnt, hogy korábban egy rendelés leadása után minden státus változásról kaptam e-mailt, újabban csak megrendelés visszaigazolás és átvételi értesítő van.
(2-5 munkanap) -
szerintem ez bármelyik boltnál ugyanígy benne van - nekem az aqua-val nem rémlik, hogy lett volna ilyen gondom, de pl az ExtremeDigital-nál voltak rendelések, amik 1 termék miatt egy hetet vártak.. Egy PC konfigot nem tudtam tesztelni, mert egy valami 5000 forintos CPU hűtő nem jött meg.
Legutóbb pont aqua-ból raktam össze egy PC-t, simán úgy számoltam, hogy 4-5 nap, volt vagy 6-7 tétel, 2 nap alatt ideért. Teljesen kiszámíthatatlan.
-
Yézi
aktív tag
válasz
Krugszvele #1 üzenetére
+1, nagyon korrekt bolt, sokszor rendeltem már tőlük. Garanciális ügyintézés is mindig gördülékenyen ment, de például az inkompatibilis memóriáim is minden szó nélkül azonnal cserélték.
-
válasz
Krugszvele #3 üzenetére
. De egy értesítő e-maillel is kibékültem volna. A tájékoztatás teljes hiánya, a nemtörődömség volt az,ami kiakasztott.
A tippet pedig köszönöm, ránézek a boltra. -
Krugszvele
senior tag
válasz
Hieronymus #2 üzenetére
Csak itt nem erről volt szó! Hanem arról, hogy egy raktáron jelzéssel lévő terméket egy hét alatt se tudtak kiszállítani és utána kifejzett hívásra közölték csak, hogy nem is tudják mikor viszik ki...
Ha előre kiírják hogy 7-9 nap, akkor a vevő eldöntheti, hogy vár-e, vagy nem. -
Hieronymus
veterán
Az teljesen normális állapot, ha a kereskedő a raktárkészlete helyett/mellett a saját megrendeléseit is forgalmazza.
Ezen nem kell kiakadni. A vásárló szempontjából kettő lehetőség van.
1. Törli a rendelést. Ez akkor értelmes, ha másutt olcsóbban és vagy gyorsabban hozzáférhető.
2. Kivárja a rendelés teljesítését.Én egyszer kilenc hónapot vártam egy AVR készülék leszállítására. Esélyem nem volt másutt megvásárolni. Drágábban és hosszabb határidővel szállították volna.
A jó kereskedő amúgy is azt árulja, amit még meg sem rendelt. Nem áll benne a pénze, nem foglal helyet, ezért olcsóbban tudja adni, mint a konkurencia.
-
Krugszvele
senior tag
firstshop.hu
ha csütörtökön reggel 8-kor rendeled meg, akkor péntek reggelre nálad vanTöbbször is teszteltem már, egyszer sem csalódtam még bennük.
Új hozzászólás Aktív témák
lo Halihó.Népszerű, régi jó áruház az Aqua webáruház, pláne ha van időd kivárni a remek cuccokat. Kisnyugdíjasok,...
- E-book olvasók
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Nők, nőügyek (18+)
- Ukrajnai háború
- Samsung Galaxy Tab S10 FE - a szoftvertámogatás felára
- The First Descendant (PC, PS4, PS5, XO, XSX)
- Windows 11
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Google Pixel topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- További aktív témák...
- Xiaomi Redmi Note 14 Pro 5g 8/256gb - Szép állapot, akár beszámítással
- LG 70UN74003LA Smart LED Televízió, 70" (177 cm) - 4K Ultra HD, HDR, webOS
- TP-Link RE650 AC2600 (RR650) WIFI hatótávbővítő
- BONTATLAN Új Iphone 16 és 16 Plus 128-512GB 1év APPLE garancia gyári független Deák AZONNAL Átvehető
- ÚJ Bontatlan iPad Air 6 - 7 gen 11 és 13 Minden szín 1 év Apple Garancia Azonnal Átvehető DEÁK Térné
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B760M i5 14600KF 32GB DDR4 512GB SSD RX 6800XT 16GB Rampage SHIVA CM 750W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RTX 4060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T470 - i7-G7 I 16GB I 256SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H510M i5 10400F 32GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- HDMI 2.1 8K 60Hz - 10 méter hosszú (ELKELT)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest