Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • P.H.

    senior tag

    válasz Male #43 üzenetére

    Lehet, hogy nem jól fejeztem ki magam, de többször visszaolvasva is egyértemlűnek tűnik (de nem ezzel akarom szaporítani hosszászólásaim számát). :)

    Én csak arra akartam felhívni a figyelmet, hogy ez esetben (is) a hardware megelőzi a software-t. Főleg a régebbi, 100-200 MHZ-s időkben is a memória mennyisége volt a szűk keresztmetszet a rendszerben, most lehetséges, hogy a videokártyákon. Akkor ez nem jött ki, mert a programokat 8-16-32 MByte memóriára tervezték, de ahogy megjelentek a 128MByte+ rendszerek, a programok azonnal belakták azokat.

    PIII és GeF4: a jelenlegi GPU-ok elérik a PIII chipek technikai szintjét, ezért nem értem, miért akadtok(-nak) fel azon, hogy 50M tranzisztor.

    A Cell lényege szerintem, hogy a megnövekedett számítási kapacitás-igényt (integrált hálózati/audio-chip, amelyek a processzort (is) használják) ki tudja elégíten (pl. SIMD).

    Az Intel saját dokumentumjai szerint (technikal overview-ok, optimization reference-ek) a Historical Overview-ben a Pentium Pro-t említik, mint az első IA32 architektúrájú rendszert (dinamikus futtatás, Out-Of-Order core, Branch Target subsystem), illetve a NetBurst ennek módosítása, illetve bővítése (főképp a Micro-Op Buffer-rel). A Pentium-ban csak a 486-os pipe volt megduplázva (u and v pipe), illetve az FPU-egység lett áttervezve (nyelvészektől elnézést).

    [MOD]: helyesírás

    [Szerkesztve]

Új hozzászólás Aktív témák