Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Gurulunk, WAZE?!
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- LordAthis: Mission: Imposible? - Együtt 1333 és 1600 MHz, ECC/Non-ECC
- potyautas: Kiküldetésben a szép Juhásznénál
- D@reeo: Pi-hole és a Telekom Sagemcom F@st 5670 DNS beállítása
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Blazs120gl
aktív tag
Egy már létező projektnél, ha egymagos render fázisra épül, elég drága az átírás sajnos, még OpenGL-ről is. Különösen, ha az egész program nem többszálasra lett tervezve. Ha a grafika nem képezi a program fő fícsörét, ott nem fogják szánni az időt rá. Mobil eszközökön meg első sorban energiatakarékosságra használható fel (több mag között szétdobva a render terhét nem kell turbózni a frekit, de a csúcs fps nem növekszik), ami valszeg nem sok mobil játékfejlesztőt érdekel...

Sokan nem értik, hogy a Vulkan/DX12 nem tudja emelni a csúcs fps-t ott, ahol a GPU-t az adott CPU 100%-ra ki tujda hajtani, ezért a dev-ek inkább magasabb minimumot írnak elő. Ezért amikor egyesek azt látják, hogy egy csúcs CPU+VGA konfigon ugyanannyi az fps mint D3D11-en (ami NV kártyákkal automatikusan próbál render feladatokat szétdobni magok között), legyintenek.
Gyengébb gépen, ahol CPU, IPC és/vagy TDP korlát van (pl. gpu-s laptopok, régebbi többmagos AMD procik, régebbi CPU/VGA, gyakorlatilag a gépek 95%-a), a vulkan magasabb fps-t ki tud hozni, ha a játék legtöbb CPU %-ot igénylő fázisát, a render-t és a részfeladataira várakozást (driver overhead) szét tudja több mag között dobni.
Az se teszi egyszerűbbé, hogy a vulkan a feladatok nagy részét ráhárítja a programozóra, mindezt még azelőtt, hogy bármit csinált volna.
Cserébe a driver-nek nem kell találgatnia, hogy mi lesz a következő lépés és előre el lehet készíteni a GPU-nak kiadandó műveletsorokat, majd a következő frame-ekhez újrahasználni.
-
Blazs120gl
aktív tag
Az első fícsör vajon kompatibilis a Vulkan Memory Allocator-ral?
Segítenek ezek a kiterjesztések, pl. a harmadik abban, hogy pl. két fizikai eszköz könnyebben cserélhessen adatot?
Pl. egy iGPU-val OpenCL fizikai szimulációt futtatni, majd ennek eredményét (új objektum állapottér) áttolni a render-ért felelős GPU-ba mint geometria puffer?
Új hozzászólás Aktív témák
- Építő/felújító topik
- Kinyírta a Netflix a telefonos tükrözést
- Robotporszívók
- Villanyszerelés
- Apple MacBook
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Black Friday november 29. / Cyber Monday december 2.
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen széket vegyek?
- Linux kezdőknek
- További aktív témák...
- RTX-3080 és RTX-3070Ti kártyák eladók
- MSI RTX 3060 VENTUS 2X OC 12GB - GARANTÁLTAN KIVÁLÓ ÁLLAPOT! - 30 nap próbagarancia!
- MSI GeForce RTX 4090 GAMING X TRIO 24GB - Friss wellness - Garancia
- ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3060 OC Edition 12GB GDDR6
- Sapphire Pulse Radeon Rx 5500 XT 4Gb Videókártya ELADÓ
- Dell 14 Latitude 5430 FHD IPS i7-1255U vPro 4.7Ghz 10mag 16GB 256GB Intel Iris XE Win11 LTE Garancia
- Bomba ár! HP 250 G7 - i5-8G I 8GB I 256SSD I NVIDIA I HDMI I 15,6" FHD I HDMI I W11 I Cam I Gari!
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS4076, 100% Akkumulátor
- Lenovo Thinkpad T14 Gen 3, 1 Év Garanciával
- HIBÁTLAN iPhone 13 128GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3536,100% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi



