Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #35193216

    törölt tag

    válasz bambano #127 üzenetére

    Én például szoftverfejlesztő akartam lenni már általános iskolás koromban is, aztán persze lettem is, és ennek megfelelően mikor választani kellett gimiben 2 tárgyat emelt szintű előkészítőre, akkor értelemszerűen az informatikát és az angolt választottam, mivel már volt némi elképzelésem a szoftverfejélesztésről, és ezek tűntek leghasznosabbnak, és ezt ma is így gondolom. A matek emelt szintű előkészítőre, ami amúgy másik suliban volt, emellett bejártam volna, de ütközött, így nem tudtam, viszont 12. osztályban bejártam a 11-edikesekére, ahol épp eljutottunk a deriválásig, mikor vége lett az évnek. Így nem tudtam deriválni, mikor egyetemre mentem. Ott aztán az első félévben csak néztem matematikai analízisből, mert az előadásoknak egyáltalán nem volt célja az, hogy bármit is megértsünk, de elvben nem kellett volna eleve tudni a deriválást, mert 1. féléves anyag volt, ahogy az integrálás is, viszont akik eleve tanulták, azok abból a szempontból előnyben voltak, hogy már értették. Végül úgy oldottam meg, hogy egy nyugdíjas profhoz jártam magánórára, így viszont a legjobb ZH-kat írtam a csoportban. De nyilván nekem nem kellett volna infós szakra mennem, hiszen nem voltam előrelátóan matek faktos...

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    válasz bambano #127 üzenetére

    Jah igen, odáig már nem mentem le. Nem kerestem, mert az én időmben nem volt emelt matek, csak matek fakultáció önkéntes jelleggel a jó matekosoknak.

    Viszont amúgy nálunk a fősulin heti 1 elmélet és 1 gyakorlat volt a matekra, ezen kevés óra mellett a félév felét tette ki mindössze a deriválás. Szóval igazán nem nagy kérés a felsőoktatási intézmények felé, hogy tanítsák meg ott a deriválást, ha már elvárják. A diák miután megcsinálta az érettségit nekiáll élvezni a nyári szünetet meg amúgy is tele van a töke az egésszel. Még ha meg is tanult korábban deriválni, szeptemberre már a felét se fogja tudni.

  • 66zio

    aktív tag

    válasz bambano #127 üzenetére

    Én például elsőben és másodikban még nem tudtam mi szerettem volna lenni, akkor én jól megs**ptam? Gondolom nem én voltam csak ilyen. Akkor az egyetem miért nem teszi kötelezővé a matek emeltet? Ja mert a diák csak arra kell, hogy megkapják a fejpénzt...

Új hozzászólás Aktív témák