Hirdetés

2020. január 23., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) Lauda válasza samujózsi (#50) üzenetére


Lauda
(félisten)
LOGOUT blog

És mi van azokkal az utakkal, amik nem főútvonalak, de a belőlük nyíló utcákban ott virít a macisajt?...................semmivel sem jelezték, hogy elsőbbsége van az ott haladónak, bár erre is kitaláltak már táblát.

Nincs velük semmi. Érdekes lenne, hogy minden kereszteződésben, ahol elsőbbséged van, kitennék az útkereszteződés alárendelt úttal táblát. Meg akkor, ha ezt kitennék, már előzhetnél is az útkereszteződésben, ami alap esetben tilos.

[ Szerkesztve ]

(#52) tope válasza samujózsi (#50) üzenetére


tope
(addikt)

Azok vagy nem egyenrangú utak, azért van a tábla, vagy ha alapból az lenne, akkor meg elsőbbséget adj a balról érkezőknek, ahol meg nincs, ott jobb kéz szabály az alkalmazandó.

(#53) samujózsi válasza tope (#52) üzenetére


samujózsi
(tag)
LOGOUT blog (1)

Félreértitek: az elsőbbséggel rendelkező úton közlekedő honnan fogja tudni, hogy a kereszteződés nem jobbkezes, hanem neki van elsőbbsége?

Variáció erre a témàra: hosszú, egyenes utca, hol jobbról, hol balról nyíló utcákkal. Konkrét példa: Újpest, Attila utca.
Szinte mindenki úgy megy végig rajta, mintha elsőbbsége lenne. Holott két vagy három, táblával jelzett kereszteződést leszámítva végig egyenrangúak az utcák, szóval él a jobbkéz szabály... csoda, hogy nincs napi szinten baleset...

"Vettem tegnap kettő kutyát. Jobb lett vóna egy jó nyugágy..." :D

(#54) Lauda válasza samujózsi (#53) üzenetére


Lauda
(félisten)
LOGOUT blog

az elsőbbséggel rendelkező úton közlekedő honnan fogja tudni, hogy a kereszteződés nem jobbkezes, hanem neki van elsőbbsége?

Onnan, hogy nézi, van-e a betorkolló úton, az onnan érkezők számára kitéve elsőbbséget szabályozó tábla.

(#55) samujózsi válasza Lauda (#54) üzenetére


samujózsi
(tag)
LOGOUT blog (1)

De akkor mi értelme? Ugyanúgy lassítania kell, mintha jobbkezes kereszteződésbe érne.

"Vettem tegnap kettő kutyát. Jobb lett vóna egy jó nyugágy..." :D

(#56) weiss válasza Lauda (#54) üzenetére


weiss
(őstag)
LOGOUT blog (1)

Na, igen, elméletben jól hangzik, gyakorlatban meg sok helyen 3 tábla van egymás alatt, ráadásul ilyen kicsinyített verziók. Mire rájössz mi van, megőszülsz.

I did nothing, the pavement was his enemy! - Eladó HP és Lenovo laptoptápok

(#57) tope válasza samujózsi (#53) üzenetére


tope
(addikt)

Értem a problémát, nyilván arra gondolsz, hogy annak aki megy egy úton, honnan fogja meglátni, hogy jobbra macisajt van, vagy nincs, azaz elsőbbség vagy jobbkéz szabály...
Vannak olyan táblák jobbra tőle a keresztező úton, amiket marhára nem látja az aki megy az úton, szóval ja, menj lassan minden ilyen ismeretlen kereszteződésben...

(#58) Lauda válasza samujózsi (#55) üzenetére


Lauda
(félisten)
LOGOUT blog

Szerintem nem okoz problémát egy vezetőnek az, hogy felmérje, elsőbbsége lesz-e ott vagy sem. Azért legtöbbször lassítás élkül is megállapítható ez, ha meg nem, lassítasz, elveszed a gázt stb.

Az idevonatkozó gkm rendeletben azt megtaláltam, hogy lakott területen kívül főútvonalon mindig el kell helyezni az útkereszteződés alárendelt úttal táblát, ha a betorkolló utakon kint van valamelyik elsőbbséget szabályozó jelzőtábla.

[ Szerkesztve ]

(#59) Lauda válasza weiss (#56) üzenetére


Lauda
(félisten)
LOGOUT blog

Az útkereszteződésekben alkalmazott elsőbbséget szabályozó táblák könnyen felismerhetőek, mert vagy háromszög alak élére állítva, vagy nyolcszög alak. Semmivel össze nem keverhetőek.

[ Szerkesztve ]

(#60) mephi666 válasza Lauda (#58) üzenetére


mephi666
(veterán)

oktatóm egyik kedvenc jobbkezes utcája volt: itt kb meg kell állnod, hogy 1-1 utcába be tudj nézni, hogy onnan érkezik-e valaki :K

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#61) samujózsi válasza Lauda (#58) üzenetére


samujózsi
(tag)
LOGOUT blog (1)

Tekintettel arra, hogy bringával is nehéz sokszor, ha netán meg is akarok állni, amennyiben jön valaki jobbról és neki van elsőbbsége... autóval sem lehet sokkal egyszerűbb. Már csak a kb. dupla sebesség miatt sem. Csak ezért...

"Vettem tegnap kettő kutyát. Jobb lett vóna egy jó nyugágy..." :D

(#62) ncc1701 válasza elektrotank (#44) üzenetére


ncc1701
(addikt)

A nappali menetfény mindig megy. Akkor is, ha fel van kapcsolva a tompított. Sajátomról tudom, idén áprilisi suzuki.
Ezen van "auto" állás a pilácsnak, ha sötét van, felkapcsolja automatán a fényszórót+hátsó helyzetjelzőket. Ha világos van, akkor meg offolja őket. De a menetfény nonstop marad.

[ Szerkesztve ]

(#63) samujózsi válasza mephi666 (#60) üzenetére


samujózsi
(tag)
LOGOUT blog (1)

Köszi, picit odébb: [link] - ha sikerült jól linkelni, akkor ez egy tökéletes példa arra, amit fentebb feszegettem: ugyan elsőbbsége van végig aki ezen az úton megy, de ez sehol sincs jelezve és ebben a kereszteződésben nem is látszik kifelé a macisajt.

"Vettem tegnap kettő kutyát. Jobb lett vóna egy jó nyugágy..." :D

(#64) ncc1701 válasza Lord Myn (#46) üzenetére


ncc1701
(addikt)

Régi F astrámon is mindent visz a ködlámpa + reflektor kombó. :) Sajnos nyilván csak kihalt úton lehet így csapatni. De brutál fényt adnak, pláne az összes égő abban mai napig emelt fényű.

(#65) Lauda válasza samujózsi (#61) üzenetére


Lauda
(félisten)
LOGOUT blog

Gyakorlat tesz a mestert azt szokták mondani. :) Egyébként nem olyan bonyolult, mert ha nem látsz táblaoszlopot és egyéb olyan tárgyat, amin tábla lehet, akkor tuti jobbkezes. Ha látsz oszlopot/egyéb olyan tárgyat amin tábla lehet, egy pillanat alatt észreveszed rajt az elsőbbséget szabályzó táblát. Egyébként semmi sem történik, ha lassítasz az olyan helyeken, ahol jobban be kell nézni a keresztező utcába. A közlekedés nem arról szól, hogy nyomjuk a gázt és megyünk vakon előre mint a lovak. A lényeg, hogy biztonságosan eljuss a-pontból b-pontba. Ha ehhez lassítani kell bizonyos helyeken, hát lassítasz. :)

[ Szerkesztve ]

(#66) mephi666 válasza samujózsi (#63) üzenetére


mephi666
(veterán)

na igen, eléggé el van bújva az a tábla... előzőleg linkelt utcában meg visszább van egy másik jobbkezes kereszteződés is... oktató mondta is, hogy ilyen helyen ha nem lát be az ember, álljon inkább meg, mert érkezhet kifelé akárki annak tudatában, hogy neki van elsőbbsége :K

ez megint egy jó hely: lakópihenő övezet, de általában itt az iskola mellett 30-40-50-el szoktak egyenesen áthúzni... holott a kerítés takarásából jobbról bárki kikanyarodhat úgy, hogy papíron elsőbbsége van :K guglisautó még csal is, mert személygépkocsiból a nézőpont jóval lejjebb van, ahol 100%-os a takarás... mondom is, hogy ha valaki nem félti a saját épségét és biztosítási pénzre utazik, akkor az álljon neki itt körözgetni megállás nélkül úgy, hogy nem foglalkozik a balról érkezővel (streetview irányból) ...nappal garantáltan 1 órán belül találkozni fog valakivel :K

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#67) Szirtimorc


Szirtimorc
(aktív tag)

Igazából nem értem a dolgot. Egy-két kacifántosabb kereszteződéstől eltekintve (de még ott se) a jobbkéz szabály nem egy bonyolult dolog. Miért nem megy???

Körforgalom.
Megpróbálok vázolni egy (természetesen fiktív) helyzetet, remélem sikerül. Ugye az a szóbeszéd, hogy annak van elsőbbsége, aki benne van. Ez persze nem teljesen van így. Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy megyek a körforgalom felé, ha valaki jön benne balról, azt elengedem. De mi van akkor, ha ha szépen lassan (most mindegy, hogy miért) csorgok be a körforgalomba, és valaki jön a nekem baloldali becsatlakozásról, ezerrel mint a barom, bevetődik a körforgalomba (rajtunk kívül senki) és nekem jön, dudál, villog, szabadon választott, mindegy. Én már ugye benne vagyok a körforgalomban az autó akár teljes terjedelmével mire ő eléri a macisajt vonalát, és mégis úgy csinál, mintha nekem kellett volna megállnom. Ha nekem jön, meg nehéz lesz bizonyítanom, hogy már benne voltam mire odaért. Vélemények?

[ Szerkesztve ]

(#68) Lauda válasza Szirtimorc (#67) üzenetére


Lauda
(félisten)
LOGOUT blog

Ugye az a szóbeszéd, hogy annak van elsőbbsége, aki benne van. Ez persze nem teljesen van így.

Nincs ilyen szabály, hogy a körforgalomban haladónak van elsőbbsége. A körforgalomban haladónak attól lesz elsőbbsége, hogy kihelyezik a becsatlakozó úton érkezőknek az Elsőbbségadás kötelező jelzőtáblát. (ezt egyébként minden ilyen becsatlakozásnál ki kell helyeznie az útfenntartónak a gkm rendelet szerint).

Tanúk nélkül ezt nagyon nehéz lesz tisztázni. Ilyen esetben jobb megvárni a balról érkező kamikazét, had menjen.

(#69) moongoose


moongoose
(őstag)
LOGOUT blog

Dombóvár kórház utca/Népköztársaság(Pannónia) utca kereszteződés.
Régebben stop tábla volt kint, így aki a népköztársaságról ment felfelé, elsőbbsége volt a a kórház utcából érkezőkkel szemben.
[link]
A google 2011-es felvételén még így van.
Manapság fényvisszaverős négyzet formájú stop tábla van kirakva. :U
Ergo aki érkezik a népközt-ről, elnéz ugye jobbra, vagy balra, az keresné a stop táblát.
Hát egy szép nagy fényvisszaverős négyzetet talál.
Azt találja ki, milyen tábla lehet neki háttal .
pfff.
Jó esetben, jó látási viszonyoknál, talán még a felfestés sincs lekopva, amiből kiderülne, hogy stop-os a kereszteződés.

[ Szerkesztve ]

Mindenki jó valamire. Ha másra nem, hát elrettentő példának. phmegbízhatóság:http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=moongoose

(#70) t72killer


t72killer
(titán)
LOGOUT blog (1)

Ez jó: "Vádat emeltek egy férfi ellen, aki ittasan vezette a motoros siklóernyőjét"

"A win98 biztonságos, ui már vírust sem írnak rá 10 éve."

(#71) Lord Myn válasza Lauda (#59) üzenetére


Lord Myn
(senior tag)

Ez így igaz :K Pont azért egyedi alakúak a többi táblához képest, hogy hátulról is felismerhetőek legyenek.

Egyébként akinek bonyolult dolog a KRESZ, szerintem inkább ne üljön autóba... (motorra, biciklire, stb.) :U

(#64) ncc1701: nyilván csak kihalt úton lehet így csapatni Az biztos, emlékszem, volt, hogy ködben rám villogtak a szembejövők, hogy vegyem le... :B

"War does not determine who is right - only who is left."

(#72) cappa72 válasza ncc1701 (#62) üzenetére


cappa72
(veterán)

A Renault Clio-n másként oldották meg, ott a tompított felkapcsolásakor a nappali menetfény kikapcsol. Én is meglepődtem, de így működött (Limited Edition volt).

@(#68) Lauda
Ilyen esetben jobb megvárni a balról érkező kamikazét, had menjen.
Abszolúte így van.
Talán a hátulról belemenés lehetne egy lehetséges ok arra, hogy megvédjék ezt a szituációt. De tanúk nélkül az is nehéz.

Death is the natural part of the life - A halál az élet természetes része... "A melodic death metal, olyan mint egy csendes romantikus boncolás"

(#73) ncc1701 válasza cappa72 (#72) üzenetére


ncc1701
(addikt)

Elhiszem, azért hoztam a példát, h az enyém gyárilag ilyen. Én is úgy tudtam, h ha felkapcsolom a rendes fényt, akkor a nappali menetfénynek off van.

(#74) Hieronymus válasza Szirtimorc (#67) üzenetére


Hieronymus
(senior tag)
LOGOUT blog

"Én már ugye benne vagyok a körforgalomban az autó akár teljes terjedelmével mire ő eléri a macisajt vonalát, és mégis úgy csinál, mintha nekem kellett volna megállnom. Ha nekem jön, meg nehéz lesz bizonyítanom, hogy már benne voltam mire odaért. Vélemények?"

Leginkább attól függ hogy hl rak ki a körforgalomból, egyenes irányba.

Ha közvetlenül a behajtás után, akkor nem adtad meg az elsőbbséget, elviszed a balhét.
Ha a körforgalomban már sok métert haladt az autód, akkor az igazságügyi szakértő fog számolgatni, de a követési távolság meg nem tartása lesz a ráfutásos baleset oka.

Azzal érdemes számolni, hogy mindig vannak versenyzők, akik a koccanásból szerzett biztosítási díjból akarják felújítani az autót. A körforgalom egy tipikus pénzgyűjtő hely. Korábban a hátul lévő jármű követési távolságának meg nem tartása volt a divatosabb. Az úttesten átkelő fekete macska miatti satufék okán a hátsó már nem tudott megállni.

Donki Hóte: "... ha valaki örököl az őseitől egy NAS lejátszót de nem kell neki, akkor kidobja a szemeteskukába."

(#75) plömplöm válasza ncc1701 (#62) üzenetére


plömplöm
(senior tag)

"A nappali menetfény mindig megy."

és a helyzetjelzés funkció hova lett?

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#76) flymi válasza Szirtimorc (#67) üzenetére


flymi
(őstag)
LOGOUT blog

Ó egyszer ilyen fincsi esetem is majdnem lettvót...
Dunaújváros vagy valahol arrafelé van egy szép kis körforgó.
Pest felől érkeztem a gyűrűhöz, balról senki, szépen behajtottam a ringlisbe. A kocsim eleje már bent volt a seggemmel együtt (talán a puttony volt még kívül) mikor balról fénycsóva és vagy százzal bedurrantott a körforgóba egy kamikaze. Le lettem dudálva és villogva majd kijárat után agresszíven leelőzve. Biztos nagyon sietett a kórházba...

[ Szerkesztve ]

Abit alaplapokat keresek gyűjteménybe! /// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A)

(#77) ncc1701 válasza plömplöm (#75) üzenetére


ncc1701
(addikt)

Az is megvan. Fel tudom kapcsolni külön a helyzetjelzőket (körbe).

(#78) plömplöm válasza ncc1701 (#77) üzenetére


plömplöm
(senior tag)

nade mi értelme felkapcsolni az 5W-os helyzetjelzőket, ha a drl 21W-ja "mindig megy"?

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#79) Hieronymus válasza plömplöm (#78) üzenetére


Hieronymus
(senior tag)
LOGOUT blog

Elöl az 5W-os izzók a jármű méretét jelzik. Ez egy "biztonsági tartalék" jelzés. ha a technikai probléma okán nem világítanak az egyik oldal fényszórói, nem nézik motorkerékpárnak az autót.
Tavaly ezért nem kapott elsőre TÜV matricát a Focus. A másik probléma az volt, hogy a hátsó világítás és féklámpa fénye nem volt egyforma. Ebben a sorozatban a Ford egy pirosra festett izzót rakott az autóba és kilenc év után elkezdett mállni a színezőréteg az izzóról. A két új izzó értelmetlenül drága volt, de legalább nem is nagyon lehet vásárolni.

Donki Hóte: "... ha valaki örököl az őseitől egy NAS lejátszót de nem kell neki, akkor kidobja a szemeteskukába."

(#80) samujózsi válasza Lauda (#65) üzenetére


samujózsi
(tag)
LOGOUT blog (1)

Gödön, az úgymond ajánlott bringás útvonalon jöttem hazafelé. Fogalmam sincs, milyen utcákon. Az egyik egy viszonylag hosszú szakasz, sehol sincs (vagy nem láttam?) jelezve, hogy a csatlakozó utcák elsőbbségadásra kötelezve vannak, ergo minden utcánál nézem, hogy jönnek-e jobbról. A harmadik vagy negyedik utcánál állt olyan szögben és az én irányomból takarás nélkül egy tábla, amit sikerült felismernem: STOP...
Javarészt ilyenek (lehet, hogy pont ezen jöttem?) a kereszteződések/torkollatok: [link]
Megy mindenki, lépésben, mert mi lesz ha... miközben mehetne nyugodtan, legfeljebb kellene egy sebesség korlátozás, mert minden ide érkező utca stop táblás.
Szóval ezt elég hülye dolognak tartom.
Van tábla, ami jelöli az ilyen utakat, miért nem lehet kitenni? (a kérdés költői)

"Vettem tegnap kettő kutyát. Jobb lett vóna egy jó nyugágy..." :D

(#81) Lauda válasza samujózsi (#80) üzenetére


Lauda
(félisten)
LOGOUT blog

Értelek és hogy költői a kérdés. ;) :B

Nekem erről két dolog jutott eszembe. Az egyikről már korábban írtam, hogy ha kihelyezik az útkereszteződés alárendelt úttal táblát, akkor már lehetne szabályosan is előzni azokban a kereszteződésekben. Vagy módosítani kellene a kresz idevonatkozó részét elég komolyan, ami ilyen fajsúlyos témában nem lenne az igazi. A másik dolog, hogy semmi probléma nincs abból, ha lépésben mennek ott a járművezetők. Én inkább örülnék ennek. Úgyis a legtöbb helyen mennek mint az állatok. Így sokkal biztonságosabb ott, figyelnek, nem mennek gyorsan legalább. Így is úgy is odaér mindenki ahova indult, max 20 másodperccel később, de odaér. Azt gondolom, ez a legfontosabb. :B ;)

[ Szerkesztve ]

(#82) samujózsi válasza Lauda (#81) üzenetére


samujózsi
(tag)
LOGOUT blog (1)

O.K., csak így értelmét veszti az egész. Konkrétan abban az utcában száguldozni egyébként sem lehet, mert kétirányú, de két autó egymás mellett, az már nagyon necces. (közben megnéztem, ezen jöttem haza :) )
Egy kamion méretű jármű jókora dugót is csinált az elején, mert a parkoló személyautók mellett nem fért el. Szóval itt gyorsan menni nem lehet. Akinek van helyismerete, az tisztában van vele, hogy mehet, mert az oldalról érkezőknek meg kell(ene) állniuk, az ismeretlenek meg szopnak...ami megintcsak nem túl jó, mert az egyik nyomja a gázt, mert tudja, hogy mehet, a másik meg totyog 20-szal, mert jobbkezes kereszteződésekre számít és feltartja a mögötte jövőt. (jó, konkrétan itt elég kevés lehet a helyismeret nélküli, mert azok a 2-esen mennek, de elég sok ilyen út lehet az országban és nem feltétlenül ilyen kihalt mind)

"Vettem tegnap kettő kutyát. Jobb lett vóna egy jó nyugágy..." :D

(#83) Hieronymus


Hieronymus
(senior tag)
LOGOUT blog


Lauda (#81)

"...ha kihelyezik az útkereszteződés alárendelt úttal táblát, akkor már lehetne szabályosan is előzni azokban a kereszteződésekben. ..."

Ezt hogyan képzeled el?
Ha az alárendelt útvonalról kis ívben kanyarodok át a fűútvonalra, akkor legkevésbé számítok arra, hogy a továbbhaladási sávomban szembejövő forgalom van. Nem beszélve a megkülönböztető jelzést használó járművekről, amiket úgy ütsz ki előzés közben, mintha kugli golyó lenne. Előzés közben már nincs esélyed elsőbbséged helyet adni ezen járműveknek.

[ Szerkesztve ]

Donki Hóte: "... ha valaki örököl az őseitől egy NAS lejátszót de nem kell neki, akkor kidobja a szemeteskukába."

(#84) samujózsi válasza Hieronymus (#83) üzenetére


samujózsi
(tag)
LOGOUT blog (1)

Szerintem keveri a főútvonallal. Most nézem a KRESZ-t a jogtáron, az a bizonyos tábla "Útereszteződés alárendelt úttal" hangzatos nevet viseli és csak a kereszteződést jelzi, nem az út minőségét. Előzni csak főútvonalon szabad kereszteződésben, amennyire még jók az emlékeim.

[ Szerkesztve ]

"Vettem tegnap kettő kutyát. Jobb lett vóna egy jó nyugágy..." :D

(#85) ivana válasza Hieronymus (#83) üzenetére


ivana
(addikt)

Pedig kéne, mert szabályos ott előzni. A megkülönböztetést használó jármű sem rongyolhat az alsó rendű útról csak úgy.

(#86) Lauda válasza samujózsi (#84) üzenetére


Lauda
(félisten)
LOGOUT blog

Azért gondolod, hogy én keverek valamit, mert rosszak az emlékeid. Itt az idő, hogy frissítsd az ismereteid. :)

[ Szerkesztve ]

(#87) Lauda válasza Hieronymus (#83) üzenetére


Lauda
(félisten)
LOGOUT blog

Ha az alárendelt útvonalról kis ívben kanyarodok át a fűútvonalra, akkor legkevésbé számítok arra, hogy a továbbhaladási sávomban szembejövő forgalom van.

Nem is kell számítanod semmire, ez nem számítás kérdése. :) Tudnod kell, meg kell győződnöd róla, hogy nem fog ott jönni semmi egyik irányból sem. ;)

Előzés közben már nincs esélyed elsőbbséged helyet adni ezen járműveknek.

Ebből nincs is semmi probléma, senki sem mindenható. Kialakulhatnak olyan helyzetek, amikor nem fogsz tudni nekik elsőbbséget adni. Ezért kötelezi őket arra a jogszabály, győződjön meg arról, hogy az elsőbbséget meg fogják-e neki adni.

[ Szerkesztve ]

(#88) ivana válasza Lauda (#87) üzenetére


ivana
(addikt)

Mármint nem kötelezi arra semmi, hogy ellenőrizze, hogy az elsőbbséget meg fogják-e adni, ez értelmetlen is, senki sem jós (nyilván ha észlelte, hogy nem adják meg akkor viszont mindent meg kell tennie a baleset elkerülése végett).

Amúgy azt észre kéne venni jobbra kanyarodáskor jönnek szembe, nem barom módjára kell kanyarodni, ha megyünk egy járművel lehetőleg nem oldalra nézünk, hanem előre.

[ Szerkesztve ]

(#89) Lauda válasza ivana (#88) üzenetére


Lauda
(félisten)
LOGOUT blog

nem kötelezi arra semmi, hogy ellenőrizze, hogy az elsőbbséget meg fogják-e adni,

Kresz 49. §

(2) * A megkülönböztető fény- és hangjelzést együttesen használó gépjármű vezetője - a rendőr és a vasúti átjárót biztosító jelzőberendezések jelzéseit kivéve - a közúti jelzéseket, továbbá a 24-43. §-okban foglalt rendelkezéseket figyelmen kívül hagyhatja, ha magatartásával a közlekedés biztonságát, valamint a személy- és vagyonbiztonságot nem veszélyezteti, és meggyőződött arról, hogy a közlekedés többi résztvevője az akadálytalan továbbhaladást lehetővé tette.

(#90) ivana válasza Lauda (#89) üzenetére


ivana
(addikt)

Ja ok most már értem mire gondoltál sorry. Elcsúszott az idézet miatt, az előző jármű maradt meg. Mondjuk továbbra sem nevezném elsőbbségnek, pont a megfordított felelősség miatt.

Mondjuk mentem már bele majdnem vérszállítóba, 70-el rongyolt át a piroson és sziréna helyett csak villogott. Az utolsó pillanatban fékeztem.

(#91) Lauda válasza ivana (#90) üzenetére


Lauda
(félisten)
LOGOUT blog

70-el rongyolt át a piroson és sziréna helyett csak villogott

Az úgy teljesen szabálytalan. Ha csak a fényjelzést használja, akkor kizárólag a megengedett legnagyobb sebességre vonatkozó rendelkezéseket hagyhatja figyelmen kívül. Azt is csak akkor, ha ha magatartásával a közlekedés biztonságát, valamint a személy- és vagyonbiztonságot nem veszélyezteti. ;)

[ Szerkesztve ]

(#92) dabadab válasza TheLázs (#5) üzenetére


dabadab
(titán)

A Simsonodat valószínűleg azért akarják megelőzni, mert ki*ott büdös.

DRM is theft

(#93) ivana válasza dabadab (#92) üzenetére


ivana
(addikt)

Múltkor egy wartburgot előztem ilyen okból, alig vártam, hogy legyen helyem. :)

(#94) elektrotank válasza ncc1701 (#62) üzenetére


elektrotank
(tag)

Biztos jó az úgy?

„A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a lámpa automatikusan bekapcsolódjon, ha a motorindító kapcsoló a motor indítására kész állapotában van, de – kivéve a fénykürt funkciót – automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják.

Ha igen, hát ez így elég fura akkor.

Lord Myn: az szép :DDD Találkoztam már hasonlóval, bár ott megjelent a fény és nem tudtam elképzelni mi a fene világítja be kb. az erdőt. Aztán jött egy autó (azt hiszem), valami telepjáró volt, ha jól emlékszem, tetején egy reflektorral, vagy valami arra hasonlítóra. :Y
Na, akármi is volt, ő is közvilágítást tudott csinálni. :K

[ Szerkesztve ]

Az a szóbeszéd járja Amerikában, hogy két intelligens faj létezik a földön: emberek és magyarok. - Isaac Asimov

(#95) ivana válasza elektrotank (#94) üzenetére


ivana
(addikt)

Ez csak az utólagosra vonatkozik, mert az éjszaka vakít. A gyárit komolyabb vizsgálatoknak vetik alá, csomó kocsi felkapcsolva hagyja.

(#96) elektrotank válasza ivana (#95) üzenetére


elektrotank
(tag)

Ja értem, kösz az infót. Ezt nem tudtam. Azt hittem ugyanúgy vonatkozik ez a szabály az új autókra is.

Az a szóbeszéd járja Amerikában, hogy két intelligens faj létezik a földön: emberek és magyarok. - Isaac Asimov

(#97) dabadab válasza elektrotank (#96) üzenetére


dabadab
(titán)

Ez a szabály az új autókra is vonatkozik, a vonatkozó rendelet úgy általában nem tesz különbséget a gyárilag és az utólag felszerelet lámpák között.

6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet

DRM is theft

(#98) elektrotank válasza dabadab (#97) üzenetére


elektrotank
(tag)

Akkor viszont nem értem, hogy gyárilag miért nem így működik már eleve?

Az a szóbeszéd járja Amerikában, hogy két intelligens faj létezik a földön: emberek és magyarok. - Isaac Asimov

(#99) plömplöm válasza Hieronymus (#79) üzenetére


plömplöm
(senior tag)

hogymi? :D
"biztonsági tartalék"? jézusom.
jómindegy, nem kérdeztem semmit, jóvanazúgy

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#100) Hieronymus válasza plömplöm (#99) üzenetére


Hieronymus
(senior tag)
LOGOUT blog

Mi van?

Donki Hóte: "... ha valaki örököl az őseitől egy NAS lejátszót de nem kell neki, akkor kidobja a szemeteskukába."

Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.