Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • válasz zsola32 #9143 üzenetére

    Írok pár dolgot / kérdést, remélem segít. Saját tapasztalatom egyik bringával sincs, szóval csak arra alapozok, amit az elmúlt 2 év e-bike-ozásával felszedtem :)

    A legfontosabb szempont, hogy komfortos legyen a bringa, szóval a legjobb szelekció pont az, amit csináltok - üljön fel minél többre.
    23-24-es átlagot e-bike-kal csak akkor fog tudni menni, ha saját erőből is tud 25 felett tekerni síkon. Függ a bringa vezérlésétől, de amivel én eddig találkoztam, az nem 25-nél veszi el a rásegítést, hanem 23 körül elkezdi fokozatosan letekerni (viszont írták ide korábban, hogy ez nem általánosan jellemző). Inkább 20-22 körül számoljatok, különösen eleinte, amíg formába lendül :)
    Ami (szerintem) nagyon fontos, hogy ilyen árban nyomatékszenzoros bringát vegyetek. A két középmotoros Cube ilyen (meg a középmotoros bringák nagy többsége), a NokoForza is, viszont a Merida ESpeedernek és az Orbea Vibe-nak érdemes utánakérdezni (hátsó agymotor esetén a pedálszenzor sokkal jellemzőbb).
    Felszereltségre rendben lévőnek tűnnek ezek a gépek, viszont a NokoForzan nincs váltó, az nem tudom, OK-e. Ha kell váltó, akkor Noko-ból pl. az Urban.
    A hatótávot jól látod, nehéz kérdés :) Mind a Nokoban használt FSA motor, mind a Mahle x35 azzal dícséri magát, hogy nagyon hatékony - lehetséges, hogy ezek a megoldások a 250 Wh-s akksival bírnak annyit, mint a Cube-ok a 400 Wh-ssal, de ezt megígérni senki sem tudja (én személy szerint nem is hiszem el). Ha a párod elsősorban "normál" rásegítést fog használni (+100-125%), akkor ezek az akksik talán bírják a 40-60km-t a megadott szinttel, de az e-bike-nak az egyik nagy előnye, hogy ha elpilled az ember, akkor tartalékként fel lehet kapcsolni magasabb rásegítésre - arra már nemigen hiszem, hogy elegek. A pótakksi erre persze jó, de azt meg cipelni kell magatokkal.

    Hogy melyik a legjobb választás... hát, őszintén szólva, ezt "kívülről" nemigen lehet megmondani. Először talán érdemes dönteni, hogy a Cube stíliusa tetszik jobban a középmotorral, vagy valamelyik a másik háromból (ránézésre hasonló stílusú bringáknak tűnnek), utána közelebbről megnézni. Azt még esetleg érdemes megfontolni, hogy hosszabb távra nem baj, ha kicsit méreten felüli a bringa - de persze csak ha kényelmes.

  • parandroid

    félisten

    válasz zsola32 #9143 üzenetére

    Noko-hoz tudok hozzászólni a lentiek közül. Tudom, hogy a szíjhajtás vonzó dolog, de nektek arra a hegyek felé mindenképpen azt javaslom, hogy inkább az Urban vonalat nézzétek a Sram Apex-el. Páromnak is a szíjas verziót néztük, mert ő sem hardcore sportoló, de miután mindkettőt volt alkalmunk próbálni az Eurobike-on, azonnal a láncváltós verziót választotta. A 'férfi' váz helyett is javasolnám a NokoLife néven futó női verziót, nekünk is az van. Méret ügyében meg tudom erősíteni a gyártót, párom 160-165 centi között van valahol, neki az S kicsit kicsi volt, így M-eset vettünk, ez pont jó. Infónak még két poszt a próbáról, meg a kidobozolásról. Használatról sajnos minimális a tapasztalat, amióta megvan a gép, folyamatos egészségügyi, meg mindenféle havariáink vannak, méltatlanul keveset volt használva. :( De majd idén!!!

    Még annyi, hogy az FSA hátsó agy motor igen korrekt kis szerkezet, mi elég sok különböző gépet próbáltunk, mire meglett, az nagyon hamar kiderült, hogy 20+ kilós, középmotoros bringát egy ekkora nőnek adni nettó szemétség. Szóval vagy Mahle, vagy FSA. Én a Mahle-s Orbea Terra gravelt próbálgattam, szerelem volt első látásra, de nem volt rajta első teló ( ;] ), meg valami 6000 eurót kértek érte (full karbon, elektromos váltás), szóval otthagytam. :B

    p

Új hozzászólás Aktív témák