Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bambano

    titán

    válasz lezso6 #92 üzenetére

    "egymással összefüggő alkatrészek élettartamát egymáshoz igazítják": példák:
    az én autómban a féltengely két féltengely-csuklóból meg a közöttük levő tengelyből áll. a két végén a csonkok elvileg elromolhatnak, mert ha durván vezetsz, le lehet róluk marni a fogazást. a csuklókat is le lehet amortizálódni, le is szoktak normál üzemben is. viszont az a vasdarab, ami a két csukló között van, az kb. a nap szupernovává válásáig egy vasdarab marad. mégis csak egyben tudod megvenni márkaszervizben, pedig szerelhető alkatrész. ha kifogsz egy normális szervizt, ők hajlandóak megvenni külön a csuklót, szétszedni, rátenni az újat és összerakni. 220 rugó az új féltengely, 50-80k között megkapod a cserélős módszerrel, szintén új állapotban.

    más: az automata klíma a befújó ventillátorok fordulatszámát digitálisan, egy teljesítménypanelen keresztül vezérli. van rajta vagy4-5 teljesítmény-fet vagy valami hasonló nagyon bonyolult cucc. cseréje 90k+munkadíj. miért?

    más2: a kormányon van egy cim modul, ami többek között a kapcsolókat kezeli. új ára 200-300k között van. annyira gyakran elromlik, hogy van már cég, ami ennek a felújítására szakosodott, 90k-ért.
    haver szétszedte, kicserélte benne a kondikat, azóta jó. nagyságrendileg 2000 forintos anyagköltség, meg mivel haver, nekem nem számolt munkadíjat.

    szóval a mai szerviz az csak sima bankrablás.

Új hozzászólás Aktív témák