- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Boss81: Halott Torrentek keresése, törlése egyszerűen.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Ismerkedés a Zyxel NSA325 v2-vel
- Celeron aranykor
- eBay-es kütyük kis pénzért
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Új hozzászólás Aktív témák
-
bambano
titán
"egymással összefüggő alkatrészek élettartamát egymáshoz igazítják": példák:
az én autómban a féltengely két féltengely-csuklóból meg a közöttük levő tengelyből áll. a két végén a csonkok elvileg elromolhatnak, mert ha durván vezetsz, le lehet róluk marni a fogazást. a csuklókat is le lehet amortizálódni, le is szoktak normál üzemben is. viszont az a vasdarab, ami a két csukló között van, az kb. a nap szupernovává válásáig egy vasdarab marad. mégis csak egyben tudod megvenni márkaszervizben, pedig szerelhető alkatrész. ha kifogsz egy normális szervizt, ők hajlandóak megvenni külön a csuklót, szétszedni, rátenni az újat és összerakni. 220 rugó az új féltengely, 50-80k között megkapod a cserélős módszerrel, szintén új állapotban.más: az automata klíma a befújó ventillátorok fordulatszámát digitálisan, egy teljesítménypanelen keresztül vezérli. van rajta vagy4-5 teljesítmény-fet vagy valami hasonló nagyon bonyolult cucc. cseréje 90k+munkadíj. miért?
más2: a kormányon van egy cim modul, ami többek között a kapcsolókat kezeli. új ára 200-300k között van. annyira gyakran elromlik, hogy van már cég, ami ennek a felújítására szakosodott, 90k-ért.
haver szétszedte, kicserélte benne a kondikat, azóta jó. nagyságrendileg 2000 forintos anyagköltség, meg mivel haver, nekem nem számolt munkadíjat.szóval a mai szerviz az csak sima bankrablás.
-
bambano
titán
válasz
Kisgépkezelő #91 üzenetére
"Laikusként sokszor nem érti az ember, hogy mi kerül annyiba valamin": mondok neked konkrét példát, tavaly kora tavasszal esett meg velem.
az én autómon a vízpumpát nem a vezérműszíj hajtja, ezért nem kötelező cserélni pumpát vezérléscserekor. én szoktam, mert ha 1-2 évre rá tönkremegy a vízpumpa, minek borítsam szét újra az autót.eljött a vezérléscsere ideje. bementem abba a szervizbe, ahova eddig évekig hordtam az autót, korábban márkaszerviz voltak, de leadták a márkát, most már csak szakszerviz és más márkák márkaszervize. Első nekifutásra kaptam a szigorúan vett vezérlésre anyagköltségnek egy 270 ezer forintos árajánlatot, amitől kicsit lef.stam a bokám. meg egy 60k körüli munkadíjat. vízpumpa +56k. ráadásul ezek átmentek trógerbe.
felemeltem a telefont, felhívtam a bátyámat, hogy kérjen már árajánlatot attól a (másik megyében levő) márkaszerviztől, ahova ő hordja az autóját. kaptam is: 330k-t + munkadíj.
ezek után kértem haveroktól tippet, hogy mondjanak már rendesen dolgozó szervizt. bevittem a szekeret, megnézték, mondták, hogy ha nem tudom, hogy a generátor bordásszíja mikor volt cserélve, akkor nem volt, cseréljük már azt is, meg erőltettem a vízpumpát. egy nap alatt megcsinálták, 120k-t fizettem az anyagért, gyári minőségűt, meg 35k munkadíjat.
ennyi adat alapján te meg tudod állapítani, hogy a márkaszervizes árak túl magasak? én speciel sűrűn emlegettem a nőági felmenőiket, mint ősi foglalkozásban átlagon felül érdekelteket.
más: fent emlegetett szervizben egyszer elrontották az árajánlatot, amiből veszekedés lett. a vita alatt a szervizvezető elköpte, hogy mennyiért szerzik be az alkatrészt. miután a linuxon van számológép program, képes voltam kiszámolni az árrésüket: 90% jött ki. ekkor már a bárcás jelzőt is emlegettem, nehogy már egy lendkerék eladási árából 220 ezer forintot tegyen ki az, hogy rendelésre megszerzik úgy, hogy előleget is én adom, tehát semmilyen anyagi kockázatuk nincs. Ezek nagyobb rablók, mint a bankok.
-
bambano
titán
"Rohadtul nem vagy képben...": ahha.
ennek: #69 "A kibocsátási normákat a tesztciklusra definiálják." fuss neki mégegyszer, mert ez tévedés.
"Jobb (kevésbé égő és fájdalmas) lenne, ha ettől a témakörtől tartózkodnál.": Jobb (kevésbé égő és fájdalmas) lenne, ha ettől a témakörtől tartózkodnál.
-
bambano
titán
válasz
Blindmouse #74 üzenetére
itt több probléma volt egyszerre.
az első, hogy az eu okosai azt hitték, a nedc ciklus alkalmas a valós élet szimulálására.
a második, amit te is írtál, hogy a motor figyelte, hogy tesztelik-e éppen vagy nem.
a harmadik, hogy ez napvilágra került (ez főleg a fóccvágennek probléma)
tehát nem csak az a baj szerintem, hogy kijátszották a mérést, hanem az is a baj, hogy az ellenőrzési módszerük akkor is ótvar lett volna, ha nem játsszák ki.
-
-
bambano
titán
-
bambano
titán
szerintem érdemes lenne utánaolvasnod a történetnek, mert nagyon nem arról beszélsz, mint ami volt.
a próbapadon *MINDEGYIK* tudta a hivatalos határokat. a fóccvágen is.a bukta akkor keletkezett, mikor mozgólabort csináltak az autókból és kimentek megmérni. ekkor kiderült, hogy utcán gyakorlatilag egy márka autói tudták (ha jól emlékszem, a merci), mindenki másnál sokkal több volt. és erre az induló balhéra borították rá azt, hogy bizonyítékokat adtak elő, hogy a fóccvágen vezetése erről tudott és direkt csinálta. miközben tudni lehet, hogy a többi gyártó vezetése is tudott erről, csak rájuk nem húzták rá a vizes lepedőt.
tehát hogy egyértelmű legyen:
1. a merci kóser
2. az összes többi (-merci) nem kóser
3. az összes többi (-merci -fóccvágen) egyelőre megúszta a szándékosság vádját
4. a fóccvágenre rábizonyították a szándékosságotazt gondolni, hogy egy halom gyártó autóira felrakják ugyanazt a vezérlőszámítógépet ugyanazzal a programmal, akkor az egyik jó lesz, a másik meg nem, helytelen. különösen úgy, hogy a bosch, aki az egészet gyártotta, megfelelően időben értesítette a gyártókat arról, hogy fejlesztési céllal benne van a szoftverben ez a funkció, sorozatgyártásba ne adják.
-
bambano
titán
válasz
Blindmouse #17 üzenetére
ehhez még tegyük hozzá az olyan vicceket, mint pl. ha a zafirát dízel motorral és automata váltóval veszed, ami egy családi mikrobusznál nem elvetemült választás, akkor a motor szeretné néha tisztítani a katalizátort, de az automata váltó nem hagyja. nincs összehangolva a két fődarab. így 100k km-t se bírnak ki együtt.
mondjuk a tulajok nem szoktak ezen röhögni...
-
bambano
titán
lancert azért nem vesznek, mert mindenki tudja, hogy egy francia gyártó beszántott piaci szegmensbe került autója, amiket a felszámolás miatt szórnak az utcára.
meg azért is nem vesznek lancert, mert nem evo
és Cathfaernnek igaza van: szinte nincs választási lehetőséged, rendes motorral nem gyártanak mostanában autót, csak ilyen környezetvédelmi marhaságok által megnyomorított fűnyírókat meg botmixereket.
-
bambano
titán
40k munkadíjból arra következtetek, hogy nem márkaszervizben gyári alkatrésszel csináltattad.
visszakanyarodva a poszthoz. ez is egy vicc, ez a gyári alkatrész. például a sachs legyártja a lengéscsillapítót, majd kétfelé veszik a termést: az egyik felére sachs embléma kerül, meg 30k-s árcédula, a másik részére ráteszik a gm logót, meg a 90k-s árcédulát.
ezekért szerintem minimum egy gvh vizsgálat járna, de én megelőlegeznék egy büntetést is.
-
bambano
titán
Először is szerintem normális, hogy egy alkatrész időnként elromlik.
Másodszor az már határeset, vitatkozás tárgya lehet, hogyha azért romlik el az alkatrész, mert a tervezéskor nem vizsgáltak meg minden helyzetet, és tervezési hiba teszi tönkre az alkatrészt.A valódi probléma szerintem az, hogy 5 kiló vasdarab cseréje gazdasági totálkárt jelent. Mi a bánatos franc kerül többszázezer forintba egy lendkeréken? miért dolgozhat egy szerviz KILENCVEN százalékos alkatrész árréssel hosszú távon? mi a rosseb kerül egy injektoron 150 rugóba, ami akkor válik különösen "olcsóvá", ha kiderül, hogy minden hengerben van és cserélni kell?
Meg lehetne még sorolni a szabályozás árdrágító hatását is... meg az ostoba lobbikét, amik közül nem egy, nem kettő szépen visszaütött... csinálj kisköbcentis turbó motorkat,mert az milyen jó. hát nem lett jó. mindenkinek tudnia kellett volna, hogyha felnyomod a sűrítési végnyomást, elszáll a nitrogénoxid. meg csinálj hengerenkénti közvetlen befecskendezést egr/agr szeleppel, attól lesz tuttira totálkáros a motorod.
szerk: és tényleg nem lesz 10 éves autó az utakon, csak relatíve kevés viszonylag új, aki ki tudja fizetni, meg jó sok öreg csoroszlya, amikben még nincsenek ilyen vackok.
Új hozzászólás Aktív témák
lo Érdekes az alábbi cikk. Kíváncsi lennék a véleményeitekre."Ma már elérték azt a technológiai szintet a gyártók,...
- Trump vámjai miatt hiány lehet az elektronikai termékekből az USA-ban
- PlayStation 5
- Fujifilm X
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Mini-ITX
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Yettel topik
- Mégsem kap tükröződésmentes kijelzőt az iPhone 17 Pro
- Politika
- Idővel bárkinek lehet saját Waymo robottaxija
- További aktív témák...
- Dell és HP szerver HDD caddy keretek, adapterek. Több száz darab készleten, szállítás akár másnapra
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RX 6650XT 8GB Zalman I3 Edge EVGA 550W
- LG 32GS95UE - 32" OLED / UHD 4K / 240Hz - 480Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- LG 27UL500-W - 27" IPS - 3840x2160 4K - 60Hz 5ms - HDR10 - AMD FreeSync - 300 Nits - sRGB 99%
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest