Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Hannibhál


Hannibhál
őstag

Jó ilyet is olvasni itt, de képek azért jó lenne ha lennének:)

Gépelés nem az erősségemasdsdk

(#2) body007 válasza Hannibhál (#1) üzenetére


body007
addikt

Már vannak :B

Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P

(#3) Hannibhál válasza body007 (#2) üzenetére


Hannibhál
őstag

Szívósort mennyire nehéz le és visszaszerelni?

Gépelés nem az erősségemasdsdk

(#4) body007 válasza Hannibhál (#3) üzenetére


body007
addikt

Nehéz. Vagyis ha tudod, h kell akkor nem is :)

Csillag - villással szedtem le. Mindenkit szidtam. Pedig ha van hozzá szerszám egyszerű

[ Szerkesztve ]

Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P

(#5) hcl


hcl
félisten
LOGOUT blog

Szép munka!
Ha a szívósor pucolás ennyit számít, akkor lehet nekem sem ártana a 20 éves F Astrán :)

Mutogatni való hater díszpinty

(#6) tboldi


tboldi
nagyúr

Én is "tuningoltam" a Honda Jazzemet, K&N csereszabatos szűrő, EGR tisztítás, oil catch can, stb., de a legnagyobb változást a hagyományos gyertyák irídiumra cserélése hozta. Még mindig slow af, de legalább már nem olyan kelletlenül forog el a revlimitig. :D

Kipufogót nem cseréltem, ragaszkodom a gyárihoz, még véletlenül sem akarom, hogy hangosabb legyen.

szerk.: Illetve szívóbenzint még egy dologgal lehet egyszerűen jobbá tenni, kisebb méretű, nagyon könnyű felnikkel, hogy gyorsításkor kevesebb rugózatlan tömeggel kelljen megbírkóznia. :K

[ Szerkesztve ]

(#7) norbee2244


norbee2244
senior tag

" Egy dolgot lehetne (rajta vagyok) még csinálni mégpedig a beáramló levegő menyiségét növelni (nem turbóval). Ehhez egy ram air nevű "eljárást" szokás még bevetni, ami annyit tesz, h a kocsi sebességéből adódó légáramot bevezetjük közvetlen a motorba (a légszürőn keresztül of course). Ezzel hideg és gyors levegőhöz juttatjuk a gépet. Ezen még dolgozok, de a koncepció már a fejben" Nem tudom melyik járműnél tervezed,de a torlólevegős megoldás csak 200km/ó környékén érezteti a hatását és a légszűrőházat is illik hozzá átalakítani ami igen nehezen tervezhető :R

(#8) tboldi válasza norbee2244 (#7) üzenetére


tboldi
nagyúr

A Jazz-ben gyárilag van ilyesmi a lökhárító mögött, pedig 170-nél többet sehogy sem tud. :D

(#9) norbee2244 válasza tboldi (#8) üzenetére


norbee2244
senior tag

Pontosan ezért nincs hatással a teljesítményére. Nem tud akkora nyomást felépíteni amennyiből profitálna.

(#10) hcl válasza norbee2244 (#9) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

Szinte minden autóban van ilyen, mert azért valamicskét segít, ha van torlónyomás.
Én az előzőben levágtam a légszűrő elől mindent (el volt törve úgyis a műanyag csatorna), a szűrő fele szabadon volt.
Valami nagyon haloványan könnyebben pörgött fel alacsony fordulatról, de nagyobb sebességeknél kicsit kevésbé volt rugalmasabb. Városi használatban valami nüansznyival jobb volt, de ennyi.

Mutogatni való hater díszpinty

(#11) Steve_Brown


Steve_Brown
aktív tag

Jól néz ki a rezó a robogón :U

(#12) Ed3r_X_ válasza tboldi (#8) üzenetére


Ed3r_X_
nagyúr

Dehogynem. Ilyen motorral szerelt Honda City-m simán megfutja a 185-öt :D (1.4 i-DSI)

[ Szerkesztve ]

“Songbird, Songbird, see him fly, drop the children from the sky. When the young ones misbehave, escorts children to their grave. Never back-talk, never lie, or he'll drop you from the sky!”

(#13) tboldi válasza norbee2244 (#9) üzenetére


tboldi
nagyúr

Ha hatással lenne rá, akkor sem tudna többet, túl rövid a váltó, erre próbáltam célozni. :D

(#12) Ed3r_X_: Akkor a Cityhez hosszabb 5. fokozat tartozik? :D
Azt tudom, hogy az 1.2-es Jazz-nek is hosszabb a váltója, mint az én L13A1-emé, és az meg azért nem tud többet 170-nél, mert győz a légellenállás, nem tud leforogni. A kamu 1.4-es meg leforog, pont 170-nél van vége a dalnak (próbáltam a "deutsche M1-esen").

[ Szerkesztve ]

(#14) ncc1701


ncc1701
veterán

Nyertél némi mentális lóerőt. Ha elvitted volna elötte-utána mérésre, akkor látnád, h 5-10%-on belül vagy. Szívó moci tuningja nagyon drága, és igazából felesleges, ha erős autót akarsz, akkor meg kell venni az adott autót, a legnagyobb gyári mocival, amivel gyártották, és kész. Azt lehget faragni kovácsolt cuccokkal, de horror drágán kapsz majd minimális pluszt. Ha viszont turbós a vas, akkor mákod van, mert azt "csak" jobban kell fújni. Nyilván egy határig.

(#15) Adamyno


Adamyno
tag

Ugyanez a motor van a Gastrámban. Én a kartergáz elszívó csöveket és járatokat is kitisztítottam. Javaslom neked is, valszeg az is tele lesz trutyival. Az EGR-t érdemes valahogy kiiktatni. Nélküle is teljesíti a normát viszont ha meghagyod, akkor lehet vele szórakozni 30e kilométerenként.

- Indítsd újra a gépedet! - Az egészet? - Nem, a felét...

(#16) Ed3r_X_ válasza tboldi (#13) üzenetére


Ed3r_X_
nagyúr

Ezek szerint :D Mondjuk ennek itt volt a vége nagyon már, éppen nem tiltott :D

Az meg megint más kérdés, hogy egy örökkévalóság kellett elérni is.

(amúgy én nagyon bánom hogy nálunk ebből nem volt 1.5 VTEC, patika a City, de nekem rettenet gyengusnak érződik sajna, még a Swift 1.3 16V után is)

“Songbird, Songbird, see him fly, drop the children from the sky. When the young ones misbehave, escorts children to their grave. Never back-talk, never lie, or he'll drop you from the sky!”

(#17) Steve_Brown


Steve_Brown
aktív tag

Rengeteg simson staros írásom van. Én a kis kétütemű tuningját tervezem.

Nagyon sokat számít egy tiszta szívósor ami már nehezebb az a polírozás esetleg az optimalizáció.

Hogy ha betudnám íratni a forgalmiba akkor biztosan portoltatnám a hengerfejet és kapna 4 darab Webert. Csak győzd összeszinkronizálni őket.
Egyébként chippel utána kéne menni. Szívó motornál is tudsz némi nyomatékot nyerni.
Örülj, hogy 4 üteművel próbálkozol.

(#18) #90088192


#90088192
törölt tag

A motor ló erő/adott henger űrtartalom arányának növelése több módon megoldható, pl a vég nyomást lehet növelni, miközben a káros teret csökkentjük, vagy vizet fecskendezunk be az üzemanyag mellé, ami pontosan úgy viselkedik, mintha növeltük volna a vég nyomást.
A mai autók 1-es Lambda értékre vannak kihegyezve, mert kb akkor a legkisebb a káros anyag kibocsátás, a motor 0.8-as Lambda környékén a legerősebb.

Ezek az egyszerűbb, megoldások, de pl hangolt szívó sorral is lehet pár % extrát kicsiholni. Nagyon fontos, Sosem szabad felpolirozni a szívó járatot, azt mindenki felejtse el.

(#19) body007 válasza hcl (#5) üzenetére


body007
addikt

Mindenképp érdemes megcsinálni :K

#6 tboldi: Én se szerettem volna hangos autót, mikor nézegettem a rendszert egyik kikötésem volt. Nagyon szolid a hangja, alapjárat közelében mint egy mélynyomó szépen brummog (a vectrának elég jó a hangszigetelése az is közrejátszik, h bent csendes)

#9norbee: Van hatása. Mondjuk valóban kicsi de van. És sok kicsi sokra megy - mondták volt nálamnál okosabb emberek

#11kisvakond: Mi a baj a rezómmal? :U

#14 ncc: A mentális lóerő is lóerő :D Viccet félretéve, igazad van. Pontosan tudom, h a "tuning" első szabálya: nagyobb köbcenti = nagyobb lóerő. De az a legegyszerűbb, abba nincs semmi izgalmas :B

#15 Adamyno: Az egr kimaradt a felsorolásból, valóban. Teszek be képet, le van kötve / falazva "természetesen" ;)

#18Agyturbina: Mikor a szívósor szét volt kapva nézegettem a járatait (és felvetődött bennem a polírozás) de "szerencse" utánaolvastam és nem nyúltam hozzá. Egyedül a bejáratoknál lévő sorját kaptam le, gondolom az nem áramlástani elem volt :D

Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P

(#20) Steve_Brown


Steve_Brown
aktív tag

Egyébként csak azért szokták a simson felömlőit polírozni, hogy a korom nehezebben tapadjon le :) Most én is utánanéztem.
4 ütemnél ha szépen megvan munkálva a cnc-vel akkor semmi jelentőssége.

(#21) body007 válasza Steve_Brown (#20) üzenetére


body007
addikt

Konkrétan azt olvastam, h rosszabb lesz mert a polírozott felületen jobban "csúszik" az anyag (a keverék) így megváltozik az áramlás. Úgy rémlik olyan mintha kisebb átmérőjű, szűkebb lenne a járat a keletkező turbulencia miatt. De remélem majd egy hozzáértő elmondja hogyisvanez :)

Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P

(#22) norbee2244 válasza body007 (#21) üzenetére


norbee2244
senior tag

A folyadékok egymáson jobban csúsznak ezáltal csökken a súrlódási együttható(a folyadék súrlódás mindig a legkevesebb energiát igénylő súrlódás) . A turbulencia a felületek szogletessege miatt alakul ki.

[ Szerkesztve ]

(#23) Steve_Brown válasza body007 (#21) üzenetére


Steve_Brown
aktív tag

A turbulencia pl a régi turbós blokk hengere és a különálló szívótorka miatt tud kialakul mivel a tömítés vele nincs teljesen síkban. A hengergejben esetleg a megmunkálási hibák okozhatnak turbulánciát. Nyilván ez egy széria motor. Ráadásul 4 ütemű, kevésbé érzékeny az áramlásokra.

(#24) plömplöm válasza tboldi (#8) üzenetére


plömplöm
őstag

szeretném megkérdezni, hogy ha ez a zizé a lökhárító mögött van, azaz annak takarásában, akkor abban miféle torlónyomás fog kialakulni? :U

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#25) Steve_Brown válasza plömplöm (#24) üzenetére


Steve_Brown
aktív tag

Ennyi erővel az 1.6-os B5-ös passatban is van :DD

(#26) body007 válasza plömplöm (#24) üzenetére


body007
addikt

Erre én is kíváncsi voltam és rákeresve a sima jazz-en tényleg nincs ott "luk" de a sport verzión már megtalálható:

Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P

(#27) norbee2244 válasza plömplöm (#24) üzenetére


norbee2244
senior tag

Minimális, de teljesítmény szempontjából nem érezhető. Én tanultam ezt mint motorszerelo. Nagy sebessegnel (250-270km/o) 2-3 le plusz érhető el vele,de amúgy egy hajszaritoval vagy valami relatív nagy legszallitasu eszközzel és paddal kimerheto lehet a többlet lóerő értéke

(#28) plömplöm válasza norbee2244 (#27) üzenetére


plömplöm
őstag

hát, nemtom, sztem hüjeség úgy hajszárítani, hogy a hajszárító és a hajam közé odatartom pld a vágólapot a konyhapultról...

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#29) LamerGyuri válasza body007 (#19) üzenetére


LamerGyuri
senior tag

Nekem is Paragi a vége :K pont az tetszik benne, hogy alapjáraton fülemnek kedvesen brummog, aztán ahogyan nyomod neki, szépen elcsendesül.
Lementem személyesen az öreghez, nála csináltattam meg... :U

"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."

(#30) tboldi válasza plömplöm (#24) üzenetére


tboldi
nagyúr

Nemtom, biztos valami hallucinogén anyag hatása alatt voltak a Honda mérnökei, mikor ezt kitalálták. :U

Amúgy a nem ES Sportoknál picit szélesebb a nyílás, pontosabban mondva nincs 3 felé osztva, szóval nem mondanám, hogy teljesen el lenne zárva. A felső rácshoz és a lámpákhoz lehet viszonyítani.

body007: Én semmilyen brummogást nem akarok semmilyen tartományban, imádom, hogy ilyen halk. :)

[ Szerkesztve ]

(#31) norbee2244 válasza plömplöm (#28) üzenetére


norbee2244
senior tag

Ezt nem túlzottan értem, de rendben

(#32) plömplöm válasza tboldi (#30) üzenetére


plömplöm
őstag

ha van nyílás, akkor az más, mintha úgy lenne, ahogy itt meg lett fogalmazva: a lökhárító mögött. adott helyen szokott lenni pld a duda, az ott van a lökhárító mögött. ami a lökhárító mögött van, azt takarja a lökhárító, hiszen mögötte van.

#31: erre céloztam, hogy ha odateszünk vmit a haj és a hajszárító közé, akkor a hajszárítás hatásfoka, micsoda meglepetés, elenyésző.

egyébként van valami extra durvaszűrő ezeknél a megoldásoknál? vagy minden, ami ott betorlódik, majd elakad a légszűrőházban a légszűrőn?

250-270km/o: hát ez meg sztem leginkább attól függ, hogy mekkora a tölcsér szája. ha vki épít egy, az autó egész elejét eltakaró bemenő nyílást, ami kellően meg is tervezett, hiszen pld egy leömlőt is tervezni illene, akkor simán elég lehet egy normális sebesség is.

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#33) norbee2244 válasza plömplöm (#32) üzenetére


norbee2244
senior tag

Nézz meg egy tanulmányt és nyilván valóva válik. A legszuro elején egy durvább szűrő van(ez a diszracs kB) bent pedig egy normál szűrő szokott lenni kicsit szellosebben. Ha nagy szuroracsot teszel fel bent le kell szűkíteni úgy alakul ki a megfelelő nyomás.

Hajszarito: ha kísérletezel egy rendszert nyilván nem teszel elé semmit sem,de a feltevésed igaz. Ha nincs hajam akkor pedig hamarabb is szárad :DDD

(#34) tboldi válasza plömplöm (#32) üzenetére


tboldi
nagyúr

Mér', nem a lökhárító mögött van, nyílás ide vagy oda? Hiszen nem is lehet kiszerelni karosszériabontás nélkül. :D

[ Szerkesztve ]

(#35) Steve_Brown


Steve_Brown
aktív tag

Egyébként a torlólevegőhöz hozzá kéne igazítani a programot, nem?

(#36) plömplöm válasza tboldi (#34) üzenetére


plömplöm
őstag

azaz amelyik lámpatestben nem lehet lökhárítóbontás nélkül izzót cserélni, az a lámpatest is a lökös mögött van? :DDD

#35: légtömegmérő

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#37) tboldi válasza plömplöm (#36) üzenetére


tboldi
nagyúr

Ha a lámpatest nem is, de mondjuk az azt rögzítő csavarok igen, mögötte vannak.

De akkor a sajátos gondolatmeneted szerint hol helyezkedik el az az izé a lökhárítóhoz viszonyítva, amit a #8-as hsz-ben karikáztam be? :)

(#38) body007 válasza Steve_Brown (#35) üzenetére


body007
addikt

Mint írták fentebb:

LÉGMENNYISÉGMÉRŐ (LÉGTÖMEGMÉRŐ)
A motorba a megfelelő keverékarány érdekében precízen kell levegőt és üzemanyagot juttatni. A légtömegmérő ténylegesen érzékeli az áramló levegő mennyiségét és azt a motorvezérlő felé továbbítja. Természetesen a vezérlő kalkulálja a beszívott levegő hőmérsékletét is, és a keveréket annak függvényében állítja.

Szóval magától hozzá igazítja magát az ecu

#29LamerGyuri: Én rendeltem, de szívesen megnéztem volna a műhelyét :K

#27norbee2244: És arról mi a vélekedés, h hűvösebb levegőt kap? Mert ez is egy szempont a torlólevegő mellett.

Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P

(#39) norbee2244 válasza body007 (#38) üzenetére


norbee2244
senior tag

A hűvösebb levegő előnyösebb , de eroforras igényes lehutened

(#40) mohabá 007


mohabá 007
aktív tag

"...Egy dolgot lehetne (rajta vagyok) még csinálni mégpedig a beáramló levegő menyiségét növelni (nem turbóval). Ehhez egy ram air nevű "eljárást" szokás még bevetni, ami annyit tesz, h a kocsi sebességéből adódó légáramot bevezetjük közvetlen a motorba (a légszürőn keresztül of course).
Ezzel hideg és gyors levegőhöz juttatjuk a gépet. Ezen még dolgozok, de a koncepció már a fejben...."

A rendszer amin te gondolkodol, gyárilag be van építve az autódba. :K (rezonátor doboz= légáramlás gyorsító) ;)

Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )

(#41) body007 válasza mohabá 007 (#40) üzenetére


body007
addikt

Hmmm, ezt most olvastam vhol:

De szerintem az a valoszinubb, hogy ha rezonátor dob akkor akkor a szerepe, hogy rezonaljon. Tehat azáltal, hogy bizonyos rpm-nel epp rezonancia lep fel(Eigenfreq.), a szivorendszer ellenallasa szinte 0-ra csokken(es egy passziv feltöltés felet kapsz). (Erre azert szükség - ill azert elonyos), mert a legaram nem folytonos, hanem a szivoszelepek nyitnak es zarnak :-O.
Amikor bezarod szivoutem utan a szelepet akkor a szivocso oldalon a levegő a szeleptanyerba utkozik es a levegő visszapattan. Ezaltal elindul egy legnyomashullam visszafele a szivocsőben, ami a szivocso(rezonator dob) masik vegen szinten visszapattan. Ha sikerul ugy eltalalni(pontosabban ugy kell dimenzonalni, csak sajna ez minden rpm-nal mas es mas) a szivocso hosszat, hogy pont arra erjen vissza a légnyomas hullam mire ujra kinyit a szivoszelep, akkor van egy passziv feltotod

És ez hol található? A légszűrőházban? Mert ott nekem nincsen semmi a légszűrőn kívül :U

Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P

(#42) norbee2244 válasza body007 (#41) üzenetére


norbee2244
senior tag

Ez a két ütemű motorok alapja, hogy lengestanilag tökéletes legyen. Ahhoz, hogy ezzel nyerj teljesítményt sok szamitasra és kislerletezesre lesz szükséged

(#43) mohabá 007 válasza body007 (#41) üzenetére


mohabá 007
aktív tag

Ez egy nagy doboz.Egy része ell van dugva a jobboldali lámpatest alá. A rendszert csak akkor látod, ha kiszereled a lámpatestet. Egyszerűbb ha képeket mutogatok, és nem firkálok. :DDD
Ilyen a rezonátor doboz:[kép]
Beszerelt állapot:[kép]
A rezonátor dobozba levegőt be - ki szállító "csövek". [kép]

Ilyen "okosság" nekem is van: :K

Nyitott rezonátor doboz (szívóház) működése
"....Légbeszívó csőben nagyobb levegõ áramlási sebességnél, amikor hirtelen a kibővített részre bejut a levegő, akkor a nagyobb tér miatt egy nagyon minimális nyomásnövekedés következik be, ami jótékony hatással van a motor teljesítményére, és egy ici-pici növekedést okoz. Ezért is vannak benne a légterelő lamellák. Mivel a légbeszívás akkor történik, amikor a szívó oldali szelepek nyitnak, ezért nem egyenletes, hanem periodikus a szipkázás, vagyis gázlengés (pulzálás) van! Ezt a lengést ki lehet használni, és bizonyos fordulatszám tartományban a motor minimális töltésére használni. Miközben magasabb fordulatszám tartományban, ha minimális mértékben is, de ront a levegõ áramlásban, és így a teljesítményben. Egyértelmű, hogy ezt a két tartományt a mérnökök úgy próbálták összehozni, hogy ez a pozitív hatás arra a fordulatszámra essen, amikor a legnagyobb szükség van rá, és a csökkenés kitolódjon oda, ahol már amúgy is nagy a nyomaték, és nem érezhető a "gyengülés"...."

[ Szerkesztve ]

Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )

(#44) body007 válasza mohabá 007 (#43) üzenetére


body007
addikt

Ahhham. Nekem az a vastag cső ami a rezó doboz meg a légszűrőház között van szét is volt csúszva, visszadugtam a helyére de nem tulajdonítottam neki túl nagy jelentőséget :B Na rá fogok nézni, h minden klappol-e ott.

#42norbee2244: Igen, ott is van rezó csak ott a másik végén a rendszernek ( ugyanazt csinálja de az öblítést segíti)

Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P

(#45) DjTaRsY válasza tboldi (#6) üzenetére


DjTaRsY
aktív tag

Én szenvedek ezerrel az 1.2 idsi-vel Jazz-ben, tényleg ennyit hozna gyertya? Meglep, de lehet következő gyertyacserénél meglépem.
A légszűrőcserét akkor engedjem is el?

(#46) tboldi válasza DjTaRsY (#45) üzenetére


tboldi
nagyúr

A gyertyáktól erősebb nem lesz ugyan, de a lustaságán sokat segít, élénkebben pörög fel, az biztos.

A légszűrőt nem kell elengedned, ha elhivatott vagy. A K&N csereszabatos panelfilter is hozott egy picike, de érezhető javulást, bár nem kizárt, hogy csak az addig használt Mann C1724-es papírszűrő volt "túl jó", a kosz mellett levegőt sem engedett át. :D

Illetve ami még jelentős javulást hozna, az egy 1.4-es váltó a rövidebb 3-4-5 fokozataival. Elvileg plug&play felmegy.

(#47) #89309696


#89309696
törölt tag

Csigát rá. A többi nem tuning. :K

(#48) tboldi válasza #89309696 (#47) üzenetére


tboldi
nagyúr

Téged is látni? :D

(#49) #89309696 válasza tboldi (#48) üzenetére


#89309696
törölt tag

Persze, nem történt semmi extra, a szokásos padlógáz és tiltás előtt váltogatás, ahogy a 60-100 lovas motorral szerelt autónak nevezett libakergetőket vezetni kell.

(#50) body007 válasza #89309696 (#47) üzenetére


body007
addikt

Aha, a hajtókar meg majd jól kettétörik :D

Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P

(#51) DjTaRsY válasza tboldi (#46) üzenetére


DjTaRsY
aktív tag

Varosban pont csak az 1-2 számít, palyan meg jo a hosszabb, szoval itt mar csak a k20 swap segíthet. :(

(#52) body007 válasza #89309696 (#49) üzenetére


body007
addikt

100 ló felett ls tonna alatt azért jó a súly arány

Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.