Hirdetés

2024. május 11., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#151) Doze válasza Ba.G (#150) üzenetére


Doze
aktív tag

Az OP-COM Opellal van teljesen összhangban, ugyanis maga az adapter fizikailag más mint a "klón" adapterek, és az OP-COM adapter csak az OP-COM programjával használható: Tehát laptop és egyéb PC jöhet szóba. Androidra nincs. Előnye hogy az Airbagtól, az ABS-ig mindenhez hozzáférsz. A gyorsasága szerintem nem lényeges, mindenhez zokszó nélkül hozzáférsz, mint kb a márkaszerviz :)

Ha a fedélzeti "produkciót" nézem, akkor jól látod, a gagyi adapterek ebből a szempontból jobbak, mivel rahedli program van ami kezeli: android, pc, win mobil, ios. A wifi/bt pedig inkább a BT mert az a legszélesebb körben alkalmazott, de a komolyabb programok ismerik a wifit is. Felhasználói élményben nem változtat melyiket használod. A BT bőven kielégíti azt a sávszélt amire szükség van, a szűk keresztmetszet nem ez, hanem maga az adapterben található chip, egy elm327-nek is vannak változatai, de 5-7 változót szinte real-time-ba nézhetsz... wifi kb olyan, mintha pocokra ágyúval lőnél.

(#152) Ba.G válasza Doze (#151) üzenetére


Ba.G
aktív tag

Kösz a gyors és kimerítő választ! :R

Akkor egyelőre megpróbálkozom az OP-COM-mal, bár ahogy hírlik, ebből sem mindegy, melyik "utángyártott".

Ja, természetesen elsősorban továbbra is a 2001-es Saabról van szó (úgy tudom, azaz remélem, mindenhez hozzáfér ez az eszköz), de alkalmasint 2002-es (régi) Swift (ha igaz, már ODB2-s) is "áldozat" lehet. ;]

Ugye komplett ECU lementésre-feltöltésre (motorvez. módosításra...) nem alkalmas az OP-COM sem?

[ Szerkesztve ]

(#153) Doze válasza Ba.G (#152) üzenetére


Doze
aktív tag

sajnos nem. Írásra, olvasásra bontatni szokták az ecu-t. Ráadásul nem is gagyi cuccokkal csinálják. az alja olyan 300 dolcsi...

Bár tudtommal van olyan opció az Op-com nál hogy szoftver frissítés... de tuti nem ad lehetőséget hogy 1-2 értéket át írj...

[ Szerkesztve ]

(#154) Ba.G válasza Doze (#153) üzenetére


Ba.G
aktív tag

A Saaboknál létezik egy külső eszköz, az ún. Maptuner:
http://www.maptun.com/maptuner
http://www.youtube.com/watch?v=J8f5tsEph2c
http://www.saabsunited.com/2009/11/maptuner-the-plug-n-play-tune-up-for-saabs.html

Persze ez célhard- és szoftver. Az enyémet is kivették az átíráshoz, előtte a gyári frissítés viszont ment Tech2-vel is. (Mondjuk szervize válogatja, mert nem mindenhol.) Kezdem érteni a dolgot. :U Őőő, iletve azt nem, hogy ezentúl (miután "belenyúltak", azaz nem a gyári progi van rajta) lehet-e pl. Tech2-vel, uram bocsá' OP-COM-mal "frissíteni" pl. egyáltalán: hozzáférni... :F

[ Szerkesztve ]

(#155) Doze válasza Ba.G (#154) üzenetére


Doze
aktív tag

frissítést tuti rá lehet nyomni, hozzáférés is ugyan az marad, kivenni azért szokták mert vannak olyan író és (ki) olvasó készülékek ami elboldogul mindennel, csak épp nincs aljzat amihez csatlakoztatni lehet. Ezért kiveszik és úgy "drótozzák" rá az eszközre. Ehhez pontos ismeret kell mit- mihez kell kötni.

Régen a rom-ot forrasztgatták ki-be, ma már írják, a következő talán az lesz hogy kivenni sem kell semmit.... amit linkeltél kütyüt csak adott autóhoz jó, egy szerviz/tuning műhelyben meg nem lehet kismillió autóhoz kismillió cucc.

A tuning abból áll, hogy a romban tárolt adatokat átírogatják. Vannak pl fordulatszám/terhelés táblázatok, hozzájuk tartozó értékkel, ha átírod többet/kevesebbet üzemanyagot ad be. Szóval nincs működési változás, az ecu tulajdonságai nem változnak, ezentúl is ugyan úgy elérhető minden eszközzel stb. Mikor "frissítik"akkor is ugyan ezt csinálják. (ezt is lehetne tuningolnak nevezni)

(#156) Ba.G válasza Doze (#155) üzenetére


Ba.G
aktív tag

Igen, a Maptunerbe (azaz a rajta adott szoftverbe) bégetik az autó alvázszámát. (Remélem, hogy azt, mert a Saabnál nem tudok egyéb serial aonosítót, én legalábbis nem kaptam hozzá semmi kódkártyát stb. Még a rádiót is úgy védik, hogy - nyilván - alvázszámhoz kötött, csak akkor szólal meg máshol ha szaxerűen leválasztották a busról Tech2-vel, vagy remélhetőleg OP-COM-mal. :) ) Hogy aztán s Maptuner egy (szoftveresen) autóhoz kötött kvázi "puffer"-e, azt csak sejtem, vagyis vele ide-oda lehet csereberélni az eredeti és Maptun szoftverét.

A Saaboknál a befecskendezési időn túlmenően a turbónyomást szokták feljebb engedni (ugye a 9-5-ös mind turbós), amivel pl. a 2000 utáni alapmotorból (LPT = kisnyomású turbó = 150 LE) kihoznak 230 LE-t hardveres módosítás nélkül. (Az enyém szolidabb módosítást kapott, 200 LE, 300 Nm.)

(#157) Doze válasza Ba.G (#156) üzenetére


Doze
aktív tag

Dieseleket lehet érdemien módosítani :) , vagy turbós benzines... egy szívó benzines állítgatás cca 5 Le, meg vagy 10 Nm. Nekem szívó benzines van, ezért nem igazán rágtam át a témát :DDD

A rádiós témáról annyit tudok hozzáfűzni, volt egy Suzuki ignis (használtan vettük), lemerült csontra az aksi. A rádió meg utána kérte a kódot :U, 3x beütöttünk valamit, le is tiltotta at egészet. Bevittük szervizbe, ott kibontották a rádiót, lenéztek róla valami széria számot, gyárból meg küldték a kódot... az egész művelet 7000 Ft-be fájt :W

Én azt nem értem, ha átírják a szoftver az ecu-ban, akkor változik egy fix érték a checksum, ebből tuudja az ecu hogy minden rendben. Ha most én átírok valamit kell egy új checksum, amit szintén be kell írni az ecu-ba.

Ezek a kütyük egyúttal ezt is megcsinálják? Vagy kiütik az egész cuccost belőle, hogy nem nézi már az ecu a checksum-ot? :F ezt nem vágom...

[ Szerkesztve ]

(#158) Ba.G válasza Doze (#157) üzenetére


Ba.G
aktív tag

Ezek a kütyük egyúttal ezt is megcsinálják? Vagy kiütik az egész cuccost belőle, hogy nem nézi már az ecu a checksum-ot? :F ezt nem vágom...

Hát, passz, de mivel a Maptun rátölti a ketyeréjére a módosított motorvezérlést kompletten, így vsz. a chechsum is stimmelhet. Aztán, hogy az enyémen így van-e...? (Gondolom, checksum errorral szoftveresen letilt, vagy el sem indul/be sem töltődik, a fene tudja.) Pár gondolat ebben a vonatkozásban a Saabok Trionic motorvezérlőjére kihegyezve:

http://forum.index.hu/Search/showArticleResult?topic_id=9015079&aq_ext=1&aq_text=checksum

(#159) dni válasza Doze (#148) üzenetére


dni
őstag

Megjött a WiFi-s változata a cuccnak, még nem tudtam teljesen kitesztelni, de pöccre működik a iPhoneommal (EngineLink) és az Androidos HD2-mmel is.

[ Szerkesztve ]

(#160) MontyCrew


MontyCrew
senior tag

Üdv, nem tudom mennyire él vagy hal a téma, viszont lenne egy macbookom és erre szeretnék egy hasonló programot mint a cikkben van. Diagnosztikára adatok kiolvasására és monitorozására kellene elsősorban.

Köszi

és neked mi az erősséged? hmm, van egy Skyline-om

(#161) Doze válasza MontyCrew (#160) üzenetére


Doze
aktív tag

wifi és kábeles megoldás jöhet szóba... bluetooth kilőve(bnűár ebbe nem vok biztos).

Ha elm327-et használsz, (gondolom, mert ez a legolcsóbb) akkor már csak valami olyan progi kéne ami a te Op. rendszeredre van. pl ezt találtam: [link]

[ Szerkesztve ]

(#162) kolcsar 2 válasza kolcsar 2 (#105) üzenetére


kolcsar 2
csendes tag

Kedves,kollegák,felhasználók!
Sikerült azóta csinálni tesztert a Suzukihoz,és lehet vele már a G13BA 8v motorkódosokat is tesztelni nem csak villogó kód lehivást csinálni hanem élöadatot is megnézni.
Kösz a segitségeket:))

kolcsar2

(#163) Vikt0r


Vikt0r
aktív tag

sziasztok

Kézi diagnosztika eszköznek amihez nem kell telefon, pc mit ajánlanátok?

[ Szerkesztve ]

(#164) tototos


tototos
őstag

Sziasztok!

Nektek mennyire real-time a torque? AZ általam vásárolt adapterrel kb 1s delay van az adatok megjelenítésénél.

(#165) atesss


atesss
addikt

Üdv !
Eltelt már idő a cikk óta, manapság milyen olcsóbb adaptert az ajánlott ?
A cikkben ajánlott Vgate Icar iV350 tetszik, de nincs esetleg már manapság valami jobb vétel ?
Nem akarok feleslegesen sokat rákölteni, de 1-2 ezer forinton már nem múlik, ha tényleg jobb is valamiben.

(#166) adamikus válasza atesss (#165) üzenetére


adamikus
tag

Nekem van egy eladó Vgate Icar iV350-em, egyszer használtam, már régóta porosodik, Peugeot 207-hez vettem, de hülye helyen van a csatlakozó, nekem csak macera használni.

(#167) atesss válasza adamikus (#166) üzenetére


atesss
addikt

Privát ment !

Ezek a típusok még nem kapcsolnak ki automatikusan ?
Mert én csak ezt tudom elképzelni, hogy macerát okoz. Egyébként csak beraknád, aztán nem kéne vele foglalkozni.

(#168) adamikus válasza atesss (#167) üzenetére


adamikus
tag

Nem kapcsolnak ki, egy on/off gomb van rajta.

(#169) Doze válasza atesss (#165) üzenetére


Doze
aktív tag

Hopp kicsit későn írok :U

Nézegettem az ebay-t, nem láttam lényegi előrelépést adapterek terén. Ami van jobb kb 100 dolcsi. Annyit meg gondolom nem akarsz rááldozni.

(#170) Matthisa


Matthisa
tag

sziasztok 2003-as Bmw E46-hoz milyen kábelt, illetve szoftvert kell használni? :R :Rmert van egy elm327es kábelem! az nem lenne jó hozzá?

[ Szerkesztve ]

(#171) Menotti


Menotti
aktív tag

Sziasztok

Érdeklődnék,hogy egy 97-es Calibrához mit ajánlotok amivel nem horor áron ki tudnék adatokat olvasni (otthoni használatra)

Előre is köszi az ötleteket...

(#172) Doze válasza Matthisa (#170) üzenetére


Doze
aktív tag

pontosan nem tudom milyen dugó van, mert 2003-as évjárat.

lehetséges hogy kell egy ilyen átalakító, de akkor nem biztos hogy viszi az elm327, ha viszont normál obd2 csati van akkor tuti jó az elm327.

(#173) Doze válasza Menotti (#171) üzenetére


Doze
aktív tag

A tuti megoldás az Opcom, vannak úgymond "másolatai" ami ugyan nem a legjobb minőség, de legalább olcsó. A multi adapterek azért nem jók, mert 97-es évjárat így szabvány előtti :(

(#174) Menotti válasza Doze (#173) üzenetére


Menotti
aktív tag

Köszönöm...

(#175) Watt25


Watt25
veterán

Egy kis saját tapasztalat.
MKII-es Ford Mondeo-ba vettem egy ilyet és egy ilyet. Jól tettem, hogy két különbözőt rendeltem, mert a fehér nem fér bele a foglalatba. (A modul háza nagyobb kb. 1mm-rel.)
A kék jól működik.
Minden esetben futtatom a régi telefonomon a Torque Pro-t (megvettem), és így sikerült az eddigi 8,7l-es átlagfogyasztásomat levinni 7,5l-re! (Benzinkútnál mérve.) Szóval, nagyon durván megéri egy ilyen beszerzése.
(Plusz infó, annak, aki nem érti: 1999-es évjáratú autóról van szó, amelyben nincsen beépített fogyasztáskijelző.)

[ Szerkesztve ]

Itt a válasz: http://sablonvalasz.blogspot.hu/

(#176) Doze válasza Watt25 (#175) üzenetére


Doze
aktív tag

Nah akkor már megérte, marha sokat számít a fogyasztásnál a gázpedál állása, főleg sebesség tartásánál.

(#177) Harlen


Harlen
csendes tag

Sziasztok!
Segítségre volna szükségem. Van egy Volvo S40 1998-as 1.6-os benzines autóm és egy ilyen OBD olvasóm. Amikor rácsatlakoztatom az autóra, akkor valami olyasmit ír ki a Torquee, hogy az ECU nem válaszol. A kütyüt kipróbáltam másik 3 autón és tökéletesen fut ugyanazzal a telefonnal és programmal. Mi lehet a gond? Nem kompatibilis az autóval ez a kütyü?

[ Szerkesztve ]

(#178) Doze válasza Harlen (#177) üzenetére


Doze
aktív tag

lehetséges... 98-as évjáratú autóknál hazárdjáték. Lehet szabványos lehet nem...

(#179) Harlen


Harlen
csendes tag

Most úgy néz ki, hogy azt az infót találtam a neten, hogy ebben a típusú autóban EOBD van.[link]. Fogalmam nincs, hogy mi a különbség konkrétan, mert semmit nem találtam csak annyit, hogy mint azt a neve is mutatja, európai.

(#180) Doze válasza Harlen (#179) üzenetére


Doze
aktív tag

Gyakorlatilag ugyan az mint az OBD2... az egyik usa a másik európai szabvány.

Viszont azt tudni kell hogy a te autód még unió szabályozás előtti. Így nem biztos hogy a volvó ennél a típusnál tartotta magát... pl: lehet nem jó a lábkiosztás a csatiban.

Ha más autónál jó volt, a tiédnél nem, az azt jeleni az autód nem teljesen szabványos.

[ Szerkesztve ]

(#181) Harlen válasza Doze (#180) üzenetére


Harlen
csendes tag

Köszönöm szépen. Nem sikerült megvígasztalnod! :D

(#182) Doze válasza Harlen (#181) üzenetére


Doze
aktív tag

ITT egy kis diskurzus a 98-as Volvóról valami EMS 2000-es rendszert emlegetnek, és csak 2001-től volt OBD

(#183) Harlen válasza Doze (#182) üzenetére


Harlen
csendes tag

Köszi! Ez egyre csak bonyolultabb lesz. Ha már van OBDII olvasóm, akkor lehet hogy jobb lesz ha az autót cserélem ki körülötte. :D Gombhoz a kabátot... :D

(#184) gaborh


gaborh
aktív tag

Sziasztok!

Opel astra g 99-es évjárat 1.4i kocsihoz milyen eszközt érdemes megvenni? Hiba kód olvasás és törlésre használnám elsősorban, másodsorban meg menetközebeni mérésekhez.

Wifi-is is érdekelne ami használható laptophoz, androidos táblához és okos telefonhoz.
Előre is köszönöm
Gábor

Gábor

(#185) Doze válasza gaborh (#184) üzenetére


Doze
aktív tag

A 99-es évjárat bizonytalan, nem biztos hogy szabványos :( , ha valakitől el tudod kérni, kipróbálni hogy megy az "olcsó" adapterrel is ha igen beszerzel egyet... egyébként lehet csak kidobott pénz :U

Keress OP-COM cuccokat, azok viszont opel specifikusak, szóval mindenféle Opelt visznek... a légzsáktól, az ABS-ig.

(#186) gaborh válasza Doze (#185) üzenetére


gaborh
aktív tag

Köszönöm a választ.
Kérdés valaki rendelkezik eladó op-comal olcsópénzért?

Gábor

(#187) BalazsKKa67j


BalazsKKa67j
tag

Üdvözlet Uraim!
A kérdésem az lenne,hogy '99-es Seat Toldeo-hoz jó lenne-e a Vgate WIFI iCar ELM327 ?
Illetve 2000-es BMW 318 touringhoz jó-e?
Le tudom-e ellenőrizni vele a valós futott kilómétert is?
Kezdő vagyok a témában egyelőre....
Köszönöm a segítséget előre is!

(#188) Doze válasza BalazsKKa67j (#187) üzenetére


Doze
aktív tag

Se az egyik, sem a másiknál, nem biztos hogy működni fog... Európában 2001-óta szabvány az OBD2. Szóval kétséges... ha teheted kérj kölcsön valakitől próbáld ki...

Ezekkel a cuccokkal nem lehet km-t ellenőrizni..

[ Szerkesztve ]

(#189) BalazsKKa67j válasza Doze (#188) üzenetére


BalazsKKa67j
tag

Melyik az amelyikkel lehetne?
Erre kellene elsősorban.

(#190) Doze válasza BalazsKKa67j (#189) üzenetére


Doze
aktív tag

első sorban a seathoz: vag com

A bömöshöz: BMW K+DCAN INPA, de lehet kell egy ilyen átalakító is: [link]

Multi kütyü meg nincs ezekhez az évjáratokhoz, ami fedné mind a kettőt...

(#191) gaborh válasza Doze (#190) üzenetére


gaborh
aktív tag

Sziasztok.
Op-com Autó diagnoszikai eszközt keresek Opel astra G 1.4ie 99-es évjárathoz.

Gábor

(#192) gaborh


gaborh
aktív tag

Sziasztok!
mennyi az esély arra hogy a ELM-327 ODB II Wi-Fi Interface komunikál a 99-es opel astra g 1.4 ie kocsival?

Gábor

(#193) VegyesTamás


VegyesTamás
senior tag

Sziasztok! Egy Jeep Grand Cherokee Limited '98 -as évjárat ha jól emlékszem, mindig kiíírja, hogy "Check Gauges"
és semmit nem találtam arról, hogy ez mit jelent, tudtok segíteni? :)

Tiktokpomfrit /VTMDrifting/ Youtubeon és Facebookon és tiktokon - Drift, Vlog, Sztorik Dániából, tiktokon dánul, magyar tiktok - DánKrumpli

(#194) gaborh válasza VegyesTamás (#193) üzenetére


gaborh
aktív tag

sziasztok!

Hozzám került egy ELM-327 ODB II Wi-Fi Interface. Kérdés hogy mit és hogyan állitok be hogy komunikáljon a telefonom vele? ( android )

Gábor

(#195) Doze válasza gaborh (#194) üzenetére


Doze
aktív tag

Bedugod, androidos telefonon wifin megkeresed csatlakozol hozzá... torque stb programban is beállítod hogy wifis adaptered van... aztán kb ennyi.

(#196) gaborh válasza Doze (#195) üzenetére


gaborh
aktív tag

rácsatlakozik majd egy kis idő után a telefon kiirja hogy nincsen wifi kapcsolat és ki irja hogy a obd nincs a tartományban

Gábor

(#197) Doze válasza gaborh (#196) üzenetére


Doze
aktív tag

gyújtás rá van adva az autóra?, a wifit akkor is tartania kell ha pl nem kompatibilis az autóval az adapter. Ha nem jó akkor valami olyat ír "nem sikerült az ECU-hoz csatlakozni"

(#198) gaborh válasza Doze (#197) üzenetére


gaborh
aktív tag

Rá van adva igen. Csatlakozik a készülék és nem is szakad meg a kapcsolat. Viszont mikor elinditom a programot akkor azt írja ki hogy nincsen csatlakoztatva az ecu és megszakad a kapcsolat. Találkozott már valaki ilyen problémával?

Gábor

(#199) Doze válasza gaborh (#198) üzenetére


Doze
aktív tag

A kapcsolat megvan ott... de az ecu-t ha nem találja akkor kompatibilitási problémák vannak. Mert ha látja az adaptert, csak az ecu-val nincs kapcsolat akkor valószínűleg a protokollt nem ismeri. (nálad volt az Opel igaz?)

(#200) gaborh válasza Doze (#199) üzenetére


gaborh
aktív tag

Igen opel. Akitől vettem azt írta hogy oké vele. De sajnos meg kell válnom tőle.

Gábor

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.