Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DJS

    tag

    válasz Geller72 #57 üzenetére

    "Nekem ebből teljesen az jön le (tudom, hogy nem így van, de azt is tudom, hogy egy törvénynek egyértelműnek kell(ene) lennie és ez nem az. Azt is tudom, hogy ez ismét csak egy flame lesz..) hogy akkor én nyugodtan warezolhatok, hiszen mindenhol megfizetem a díját..többszörösen is akár. Ha nem én, akkor más..ez a demokrácia, ugye? Az egyenlőség elve. Azt is seggbe rúgjuk, akinek semmi köze az egészhez, csupán azért, hogy akik miatt hozzuk a törvényeket, azok továbbra is (ahogy eddig is) szarjanak mindenre. Eeeez igen! Gratulálok. Csupán azért, mert megfoghatatlan dologról beszélünk, olyanról, ami fizikailag nem létezik. Mert nem kimutatható. Csak akkor azt sem tudom, hogyan tudják a jogsértés mértékét meghatározni? Mi alapján döntik el a százalékokat? Hasra..? Ez a tudás alapú társadalom..?"

    Elmondom, én hogy látom a dolgot, az alapján, amit hallottam, meg amit úgy kitaláltam hozzá. Az Artisjus honlapján ezeket így hiába is keresnéd, nekik nincs elég fantáziájuk :)

    Az adathordozókra kivetett adó a tévén, rádión keresztül nyilvánosan bemutatott művek videóval, magnóval történő felvételének lehetősége miatt, az így sérült szerzői jog kompenzálására jött létre. Erre azért van szükség, hogy ne kelljen erkölcsi bizonyítvány egy vacak magnó megvásárlásához. Viszont az üreshordozó-díj abszolút nem ment fel az alól, ha mondjuk másolásvédelemmel ellátott, de feltört dvd-t, vagy kiadás előtt kiszivárogtatott filmet másolsz, mert ott eleve nem volt olyan nyilvános bemutatás, amire a díj vonatkozik. Ha a moziban kézikamerával felvett filmet töltesz le, arra sem vonatkozik, mert a mozik általában tiltják a kézikamerázást. Akármilyen gagyi ez a tiltás, akkor is, ha nem ellenőrzik, vagy ha (mint a régi kazettákon) egyszerűen fel lehet törni, azokra az esetekre nem ad felmentést.

    Az üreshordozó-díj tehát arra a helyzetre lett kitalálva, hogy egy magas minőségű (analóg) albumot rossz minőségű csatornán keresztül, veszteségesen, de még élvezhető minőségben szétsugározhassanak. A szerzők érdeke így azért nem sérült, mert egyrészt a jó minőségű felvételt még mindig el tudták adni a gyűjtőknek, másrészt ha bármilyen vitás helyzet volt, hivatkozhattak a jogaikra. Ma ezek egyike sem áll fenn. Most én veszek egy CD-t, kidobom a blokkot, bedigitalizálom (ehhez jogom van, ugye), holnap elviszem a suliba, és ott ellopják tőlem, holnapután ha a gondolatrendőrség kopogtat az ajtón, én nem tudom bizonyítani, hogy legális forrásból származik a kópiám. Ami egyébként az eredetivel bitről bitre azonos, tehát nyilván nem a szomszéd gyerek dúdolta lemezre, ha én ezzel csalni akarnék, a vevő sose venne észre semmit, tehát a szerző érdekeit a jó szívemen kívül semmi sem védi.

    Most légy okos. A jogászok helyében itt én is bedobnám a törölközőt, és inkább vennék még egy Audit. Az még kezelhető.

  • proci985

    MODERÁTOR

    válasz Geller72 #61 üzenetére

    ""El fog jönni majd az az idő is, amikor csak a kőgazdagok fogják megengedni maguknak a zenélés luxusát, és kurvára meg fog csappanni a zenei világtermés. Még szegényesebb és sekélyesebb lesz a kínálat. Mert nem feltétlen az fogja a zenét csinálni, akinek tehetsége van hozzá, hanem az, aki megengedheti magának ezt a fényűzést."
    -Ez már most is így van, ha jobban megfigyeled, várni erre már nem kell semmit."

    azért vegyük hozzá mennyibe került egy otthoni stúdiózásra alkalmas felszerelés 20 vagy 10 éves és ma. és mire képes. a kis kiadók masterjein nagyon jól érezni, hogy mennyivel olcsóbb lett. ha meg nincs kiadó, fel lehet dobni a lemezt a netre ingyen letölthetően, fel lehet dobni egy videoklippet, vagy kettőt youtubera, aztán ha jó a cucc, akkor következő évben a zenekar végigturnézza Európában az összes létező fesztivált. megtörtént eset alapján.

    szerintem a digitális átállás pont, hogy sokkal színesebbé tette a kínálatot. nem kell nézni éjjelekbe az MTVt, nem kell kalózrádiókat vadászni, nem kellenek az ismerősök akik Németországból importálják a lemezeket, nem kell Németországból/UKból importálni a lemezeket (vagy reménykedni, hogy pl a deep hoz be párat). minden beszerezhető. tíz éve még a relatíve ismert aphex twin lemezek beszerzése is kemény meló volt (vidéken lehetetlen), ma meg...

    aki pedig szereti a zenét, az már csak a saját megelégedettsége miatt is csinálja. másrészről meg egyik barátom exe tavalyelőtt kitiplizett Londonba, zenélésből megél. mondjuk ügyes is. és dj, szóval egyesek szerint az még csak nem is zenélés;)

    "Ma itthon ha egy zenekart nem tolnak pénzzel, az hobbi zenekar marad."
    Nyitni kell külföldi piac felé.

    "Híg fos lett az előadó"művészek" tábora."
    Ismered mindet? szerintem érdekes változások is történtek tavaly a popzenében is, pl bejött a lowfi és a noise.

    szóval szerintem igenis jó irányba haladnak a dolgok. a nagy kiadók meg örülhetnek, mert úgy néz ki a jól felépített gigaprojektek (Lady Gaga, Justin Bieber) még mindig bőségesen hozzák be a pénzt.

  • masterful87

    senior tag

    válasz Geller72 #61 üzenetére

    "Ebből nekem csupán az bizergálja a csőröm, hogy alapból mindenki bűnösnek van beállítva. Egy kollektív, fix bűnösségből indul ki a dolog, ahol mindenki sárosan indul és mindenkiről el van döntve hogy bűnös, mielőtt bármit is feltételeznénk."

    Sose figyeltem oda jog órákon, de azt azért tudom, hogy az Alkotmány kimondja, hogy mindenkit megillet az ártatlanság vélelmezése, amíg be nem bizonyosodik a bűnössége!
    Ez csak nekem tűnik alkotmány ellenesnek? :DDD

    (#60) BonFire:
    Többnyire egyetértek az általad leírtakkal is, pedig én is a ma jellemző demagóg dumát vallom!
    Egyedül ezt egészíteném ki:
    "A warez egyenesági következménye, hogy az audiovizuális termékek minősége fokról-fokra csökken."
    Sztem meg az internetes társadalom és a rohanó világ egyenesági következménye a minőség romlás! Régen tényleg csak az zenélt, akinek tehetsége volt, mert ha sz@r lett volna, akkor azonnal vége lett a karrierjének!
    Ma meg boldog-boldogtalan zenél. Legfőképp az "zenél" akit valami "országos", fantasztikus, über-szuper "tehetségkutatóban" "felfedeznek"!
    Sztem a wareznak semmi köze a minőségromláshoz! Hogy is lenne köze, amikor az országos kertévéken pákó féle véglényeket tolnak a képünkbe, az ilyen még a warezen se kell senkinek!
    És hiába hangzik demagóg dumának, de tényleg a koncertezni kell, és abból fognak megélni ma is, úgy ahogy a múltban is tették!

  • D1Rect

    félisten

    válasz Geller72 #61 üzenetére

    "Ebből nekem csupán az bizergálja a csőröm, hogy alapból mindenki bűnösnek van beállítva. Egy kollektív, fix bűnösségből indul ki a dolog, ahol mindenki sárosan indul és mindenkiről el van döntve hogy bűnös, mielőtt bármit is feltételeznénk. Az elv a szar."

    Meg a kivitelezés is.
    Teljesen az élettől elrugaszkodott dolgokat találnak ki, amitől a józan embernek égnek áll a haja.

Új hozzászólás Aktív témák