Hirdetés
- sziku69: Szólánc.
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- GoodSpeed: Bye PET Palack, hello SodaStream
- Geri Bátyó: Agglegénykonyha 2 – Főzés: szabályok, vagy szabadság?
- Geri Bátyó: Agglegénykonyha 3 – Paradicsomos káposzta (amit amúgy utálok)
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Rap, Hip-hop 90'
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
gtasystem
őstag
válasz
Namelesske #98 üzenetére
olvasni azért tudsz? nem azt írtam..
egyébként ezt nézegettem itt..
ugyanannyi idő alatt mindössze 4 %-al jobb mint a vista..
ez áttörés? -
#65675776
törölt tag
PAE - Physical Address Extension.
PAE segítségével a virtuális címek hossza nem 56, hanem 36 bitre növekszik. Így adódik a 64GiB-os korlát. A CPU szint önmagában semmit nem jelent, PPro óta (egy-két kivétellel) minden x86 proci tartalmazza a PAE-t, mégsem használta szinte semmi. Ehhez ugyanis kell az OS részéről is a támogatás.RyanGiggs: A torrentkliensek egynémelykének megvan az a rossz szokása, hogy seedeléskor a seedelendő tartalmat hiánytalanul feltolja a memóriába. Szóval korlátlan mennyiségű memóriát el tud használni egy ilyen kliens.
gtasystem: Miért is bukta a W7?
-
Namelesske
addikt
Ezt is megéltük! Én kezdeztek (NT6.1 Build 6xxxx) óta 64 bitezek, megvagyok elégedve vele.
Friss 64 es rendszer lassabban indul, és többet is zabál, de 4 giga rammal nem igazán figyelem a ram fogyasztást, majd szól ha valami nem OK. Az a legnagyobb szerencse, hogy egy idő után lefaragja ezt a hátrányt, és a 32 es lassul be annyira, mint egy 64 es, miközben a 64 es kicsit gyorsul, szóval naggyából a felálási idő egyforma.
Driverek szempontjából, nagyon jó az én helyzetem, mindenre találtam/talál, és megy.
Egyetlen olyan programmal se találkoztam, amire nincs 64 bit megoldás, vagy ne indulna el.
Általában, kevesebb biztonsági részt találnak a 64 bit ben, de ezt nem sarkítom le ennyire, szóval biztonságban kB ugyan olyan.
A specializált programok, meg hasítanak amik full 64 kompatibilisek. Látsd PS- CS5 Extended Trial
-
ArGab
őstag
Ez egyáltalán nem így van, a HT lényege, hogy a több típusú feladatra optimalizált végrehajtási pipeline-hoz egy helyett két bemeneti lehetőséget biztosít, mintha két külön pipeline lenne, és a szabad feldolgozási egységeket így felhasználhatja a másik szál párhuzamos feldolgozásra. Semmi köze ahhoz, hogy 32 vagy 64 bites a processzor.
-
P.H.
senior tag
Ohh, már értem, ezért van a Nehalem- és Westmere-alapú szervereknek 4 GB-ban korlátozva a memóriaméretük.... x86 az ideális rájuk, x64 felejtős
Ezeket, hogy "A HT azzal trükközik, hogy 1 darab 64 bites utasítás helyett, 2 darab 32 bites utasítást dolgoztat fel a processzorral." honnan veszitek? Szeretek szórakozni, na de ennyire...
-
lorenzen
aktív tag
válasz
julius666 #25 üzenetére
Most akkor "virtuális" magon nem tudsz 64 bites programot futtatni, vagy maga az oprszr sem tudja lekezelni ezeket a magokat? Én erről még nem hallottam.
Megkésve válaszolok.
A HT azzal trükközik, hogy 1 darab 64 bites utasítás helyett, 2 darab 32 bites utasítást dolgoztat fel a processzorral.
Ha mind a két utasítás azonos számú órajel ciklus alatt hajtódik végre, akkor duplájára gyorsul a sebesség. A valóságban ennél csekélyebb mértékű a teljesítmény növekedés. (Bizonyos helyzetekben akár káros is lehet a HT. Ha valósidőben érkező adatfolyamot kell feldolgozni, adatvesztéshez is vezethet, ha egy virtuális magon, nem a feladathoz tartozó bonyolult utasítások hajtódnak végre.)64 bites op.rendszer esetén majd akkor jön szóba megint a HT, ha x128 processzorok lesznek.
(Néhány évet biztosan kell még várni.)A 64bites driver támogatáshoz egy gondolat.
Ma már csak az elavult eszközökhöz, és néhány távolkeleti kisvállalkozás termékeihez nincs megfelelő driver. Ez nem lehet akadálya az átállásnak. -
RyanGiggs
őstag
Én Xp-ről váltottam Win7-re.
Akkor is és most is 2Gb rammal, és semmi különbséget nem veszek észre!
Tehát se nem lassabb, se nem gyorsabb.
Ha nem így lenne, csak észre vettem volna hogy lassabb lett a gépem!!
Lehet egy gyengébb gépen észrevehető lenne a különbség,de az enyémen nem! -
ntomka
nagyúr
Épp ideje már, hogy terjedjen a 64bit.
-
julius666
addikt
igen, én is írtam, a +2 giga érezhetően javítja a rszr teljesítményét.
Ennek ellenére 2 gigával is bőven jó, simán hozza az xp-s szintet.Tehát aki azért nem akar XP-ről váltani, mert fél h kevés a 2 giga memó, mert úgy hallota, h a win7 (pláne a 64 bites) nagyon nagy étvágyú, azt megnyugtatom, nincs így. Itthon 2 gépen is "works like a charm"
Hogyha videófilterezéshez nem lenne kevés a 2 giga, jóformán fel se merülne bennem a bővítés. Így viszont venni fogok még egy +2-est. -
h_143570
addikt
válasz
RyanGiggs #70 üzenetére
XP-tol fele a windows lemez cache jentosen sokat fejlodott a 2GiB erzehetoen kepes csokenteni a folyamtos lapozofile hasznalatot es programok adatinak lemezrol valo olvasasat.
64Bit eseten a 16 bites alrendszert vegre kipakoltak a rendszerbol, illetve a megnovekedett cimtartomany miat az ASLR is sokkal nagyobb mozgasterrel rendelkezik. A PatchGuard is aktiv alapertelmezesben. Ha nem is latszik elsore de, ezek jelentosen novelik a rendszer biztonsagat.
-
h_143570
addikt
Alap felalasaban 32 biten 2GiB kernel es 2 GiB user mode. Van lehetoseg 1/3 user mode felalasra, de a limit tovabbra is 2GiB user mode processzenkent. Ha az alkalmazas rendelkezik AWE ramogatassal pl MSSQL server, akkor kepes 32 biten is atlepni a proceszenkenti 2GiB korlatot.
-
julius666
addikt
válasz
RyanGiggs #77 üzenetére
Hanem mondjuk játékokban pl. 15-20 fps különbség
Az nincs, azt el is felejtheted. A swappolás viszont 4 gigán 2 gigához képest jóval kevesebb van, és nem mellesleg közben tudsz mást is csinálni, majdhogynem olyan simán váltogatsz alt+tabbal a játék és a többi ablak között, mint sima ablakok között.
gyorsabban megy a konvertálás
Az gyorsabban megy, legalábbis x264 esetén (ha 64 bites x264.exe-t használsz). Durván 10%-al, ha jól emlékszem.
Azon kívül lásd előző kommentem.
-
RyanGiggs
őstag
válasz
Telefunen #74 üzenetére
Ezek szerint emlékszel a notikkal való ellenérzéseimre?
Most meg a photoshoppal...
Lehet hogy lehet vele alkotni is,de engem annyira nem tud lázbahozni,
hogy még kipróbálni se szeretném.
Nem érzem magamban a GI-t, hogy a "nagy" Photoshop Picasso-ja legyek.
Ja meg egyébként nem akarom hogy meggyőzzenek a többiek,
hogy váltsak vagy ne váltsak 64bites rendszerre,
hanem csak egyszerűen érdekel, hogy miért jobb,
és hogy hol tudnám én ezt érzékelni!?
Tehát én nem szeretnék vitatkozni senkivel,csak szeretnék felvilágosodni.
Mert ha tényleg jobb,akkor lesz@rom azt a 10k-t és veszek +2Gb ramot,
és felteszem a Win7 64bites változatát.
De amig nem tudom mi a különbség,addig nem fogok váltani.
Mert hiába irnak annyit,mert jobb és gyorsabb!
Köszy.
De vmi "kézzelfoghatót" szeretnék hallani. Amire azt mondom, tényleg megéri.
Csak ne a Photoshop kerüljön elő.
Hanem mondjuk játékokban pl. 15-20 fps különbség, gyorsabban megy a konvertálás,stb.
Vagy vmi.julius666 Na közben elolvastam amit írtál. Tehát akkor jelenleg nincs olyan alkalmazás ami túllépné a 2Gb ramot.
Ha meg majd a jövőben jönnek olyan játékok...addigra már lehet jön a DDR4-es ram (most csak mondtam vmit) és akkor már inkább abból kell majd erőltetni a 4Gb-ot.
Tehát jelenleg pénzkidobás lenne a kb. 10k a +2Gb ramra.
Csak ennyit szerettem volna megtudni.
Köszönöm julius666! -
julius666
addikt
válasz
RyanGiggs #70 üzenetére
Ha arra gondolsz, hogy a 32 bites rendszeren lévő folyamatonkénti 2 gigás memóriahatárt mi lépi túl, arra nehéz lenne válaszolnom, átlagfelhasználás esetén valószínűleg semmi, talán néhány jövőbeli játék.
Ha viszont arra, hogy van 2 giga fizikai memóriád és minek kéne több, akkor azt mondom, érdemes venni (most épp nem, mert pofátlanul magasabbak az árak, remélhetőleg lejjebb mennek a jövőben ha más nem a forint-dollár árfolyam javulása miatt). Márpedig azért, mert sokkal "simábban" fut az oprszr, kevesebbet használja a virtuális memóriát, stb sok feladat párhuzamos futtatásakor. 4 giga már elég, afölött egyelőre felesleges szvsz hacsak nincs rá szükség melóhoz (3D renderelés pl).
A 64 bites win7 meg elsősorban "befektetésnek" jó, mire oda jutunk h a következő windows oprszr-re érdemes lesz váltani, már jó eséllyel nagyon kelleni fog a 4 giga, és akkor a 32 bit rettentő kevés lesz. Arról nem is beszélve, ha játszik is az ember - videókártyát ha most vennék, 1 gigás alatt már szóba se jönne - a videómemória egyre nagyobbat harap ki a rendes, felhasználható memóriaterületből.
Ha pedig az ms követi a saját trendjét - hogy minden 2. oprszrükre érdemes csak váltani - akkor a win7 jó hosszú ideig fog még szolgálatot tenni.
#66 tocsa: Én semmiféle driverproblémával nem találkoztam, újabb gépek esetén ilyenről nem igazán beszélhetünk. Ez egy urban legend, max régebbi gépek esetén fordulhat elő.
-
negyedes
addikt
válasz
RyanGiggs #73 üzenetére
Most nem azert, de csak ennyi felhasznalast ismersz a psnek?vebdizajn, kulombozo kiadvanyok szerkesztese(persze ide jon meg az il meg id), haver pedig ebben szinezi ki a rajzait. Meg az il is ehet sok memoriat szoval ott is jol johet a tobb memoria.
De bazz, mi a fenert kellene meggyozni teged???? Ha neked nem kell akkor ne vedd meg/ne hasznald ennyi. Pont.
kezd kicsit hsz gyujtesbe atmenni.........
-
Telefunen
őstag
válasz
RyanGiggs #73 üzenetére
Megértem és osztom az ellenérzéseidet a notikkal és a Photoshoppal kapcsolatban, de azért ne egyszerűsítsd le ennyire a dolgokat. Pl. Photoshoppal alkotni is lehet, nem csak retusálni...
És hogy ON is legyek: Pl. Football Manager 2010-nek bőven elkél a 4Gb RAM (de elképzelhető, hogy minden bajnokságot bekapcsolva még az is kevés lenne)
-
RyanGiggs
őstag
Tényleg nem használom a photoshop-ot.
Nem változtatom meg a képeimet. (nem csalok)
Ha pl csinálok egy képet az ismerősömről akinek
hiányzik a fél foga,és ami megvan az is fekete,
akkor fehérítsem ki azzal a b***i programmal??
Na brávo!
Vagy tüntessem el a pattanásokat?
Legyen olyan egy kép,ahogy tényleg kinéz az az ember!
Nem akarok a szomszéd öregasszonyból Claudia Schiffer-t csinálni.
Szóval még mindig nem tudott senki se meggyőzni. -
negyedes
addikt
-
Gyula84
veterán
Még a végén meg leszek győzve a 64bites rendszer használatáról.
-
RyanGiggs
őstag
válasz
hackeeeee #18 üzenetére
Ezzel még nem annyira tudtál meggyőzni.
Milyen alkalmazásra gondolsz amelyiknek több mint 2Gb mem-re van szüksége?
Tehát arra lennék kiváncsi hol tudnám észre venni (amit használook is)
hogy nem 2Gb van a gépemben, hanem 4Gb!?
Én amiket használok programokat ott észre tudnék venni különbséget?
Pl.: Nero, DVD Decrypter, ColneDVD, FairUse Wizard, Total Commander,
VoipWise, Skype, qtorrent, meg van egy pár játékom.
Kiváncsi lennék miért kéne 32bitesről, 64bites rendszerre váltsak!?
Ja meg hogy ne érezzem egy fölösleges pénzkidobásnak a +2Gb vásárlását. (10k) -
kraftxld
félisten
Persze, ez világos volt eddig nekem is. Csak az OEM-eket nem értem. Drivere van, WAIK-ja van oszt mégis feljelentget
akarom mondani mégis 32biteset telepít előre. Sőt valamikor nem is mellékelik a 64bites médiát. Úgy kell összehalászni máshonnan a telepítőkit-et, a drivereket meg letölteni a honlapjukról. Mert a HP ugyebár még nem volt hajlandó rendes System update toolt csinálni, amit ha feltelepítek, megnézi milyen gép van, aztán leszedi a legfrissebb drivereket.
Na mindegy, max többet számlázunk az ügyfélnek -
gtasystem
őstag
hát nem is tudom..nekem ez olyan kiswin7bukta-fényezésnek tűnik, kis vajjal nehogy beszáradjon.. ott közvetlen a nagyvistabukta mellett....
-
tocsa
senior tag
Alapban 2GB volt a gépemben és a 4GB-re bővítés után jó ideig nem volt időm újra húzni (nem játék gép). Már jó régen is éltezett a "/3GB" boot kapcsoló a Windows kernel-hez, aminek hatására nem 2GB+2GB arányban osztotta meg a user/oprendszer-kernel virtuális címtartományt (((megjegyzem, ez a korlátozás is csak processzenként érvényes, ezért is van, hogy már a jóval a 64 bites processzorok megjelenése előtt is már a PAE (Page Address Extension) 56 bites adatcímzésre adott lehetőséget CPU szinten))), hanem 3GB+1GB, ahol 3GB a user és csak 1GB a virtualis címtartomány, ahová az oprendszer van bemappelve.
32 bites Win XP, SP3-tól 4GB fizikai memóriából majdnem 3.5GB-t a user rendelkezésére bocsájt.
Ezeket csak azért írom, hogy eloszlassak bizonyos téveszméket.
-
proci985
MODERÁTOR
ez is igaz. 2007 januárjában startolt a vista, az első négy hónapban szerintem nem is volt 2x2es kit a piacon (vagy ha volt is, akkor valszeg horror áron). 2007 végéig (tehát az első év végére) kezdtek el esni az árak, akkoriban volt olyan 20k 2x2giga kingmax 800cl5. 16-18 körül meg 4x1giga, amik már közelítik a mostani árakat.
csak közben volt egy időszak, amikor 4 giga ddr2őt lehetett venni 10kért. "tuningos"abbat meg 12kért.
arra pontosan emlékszem, hogy amikor 2007decemberében 4 giga memóriát vettem a gépbe, akkor az nagyon soknak számított. minimum annyira kuriózum voltam vele, mint 2008 végén 8 gigával (olcsó volt a ram, féltem, hogy később a Black Dragon eltűnik a piacról, meg az áremelés már várható volt... három héttel később meg is indultak fel az árak).
-
#65675776
törölt tag
válasz
hackeeeee #60 üzenetére
Ez az asztali Win-ek mesterségesen behatárolt címtartománya miatt van. Ha ugyan úgy kezelnének nagyobb tartományt, mint az azonos kernelre épülő Server-ek, akkor nem lenne ez a probléma. Mondjuk a PAE így is egy külön eljárás, amit hw és sw szinten is támogatni kell, míg a flat címzés simán csak egy hw szolgáltatás, ami leegyszerűsíti a memóriaelérések programozását. Szóval ígyis-úgyis megéri a váltás, pláne a fejlesztői oldalról.
Johnny Cage: Szóval ha valaki moderátor, akkor már hozzá sem szólhat? (A dolog pedig már tényleg elindult személyeskedés irányába, szóval inkább szóltam, amíg komolyabb probléma nem születik belőle. De szerintem ezt a vonulatot itt most zárjuk le.)
-
leviske
veterán
"mivel a Vista három és fél évvel ezelőtti bemutatkozása utáni hasonló időszakban a vistás számítógépeknek csak a 11 százalékán futott 64 bites program"
Mondjuk miután 2006-ban egyáltalán nem volt általános, hogy valaki 2+GB memóriával rendelkezett, nem is csodálom, hogy a Vista leginkább 32bit-en kezdett el terjedni. Ettől függetlenül kíváncsi volnék, hogy most milyen arányban oszlik el a Vista használók közt a 64 és 32bit.
-
oO7
őstag
válasz
Johnny Cage #37 üzenetére
"de miért futtatsz 600 különböző szarságot párhuzamosan?"
láttad már a windows feladatkezelő nevű beépített programját ? nálam most pl kerek 800 thread futkározik...
-
#65675776
törölt tag
válasz
Johnny Cage #54 üzenetére
Csak a 4-re válaszolok, mert az a többire is válasz: ez egy nyilvános fórum, nincs olyan, hogy valaki beleszól, amennyiben az a témához kapcsolódik.
-
Johnny Cage
addikt
válasz
#65675776 #51 üzenetére
"Johnny Cage: Ezt írtad a #30-ban: "mondj egy ilyen játékot, csak egyet!" Mondott kettőt is. Mi a probléma? Személyeskedésbe meg inkább ne vidd el a vitát."
1.) nem ő válaszolt a kérdésre
2.) aki válaszolt az legalább kifejtette az álláspontját, nem is vitatkoztam vele tovább
3.) kiragadta egy mondatomat, majd cinikusan odaszúrt. én meg válaszoltam rá, szerintem bőven vállalható stílusban
4.) teljesen felesleges volt beleszólni -
#65675776
törölt tag
válasz
WonderCSabo #52 üzenetére
-
#65675776
törölt tag
válasz
WonderCSabo #50 üzenetére
Ja, a 64 bites. A fent említett korlátok 32 bites Server 2003-akra igazak. Server 2008 esetén a Datacenter már nem képes kezelni 128GiB virtuális címet, csak a szabvány 64GiB-ot.
Egyébként már a W2k Datacenter Server is kezelt 32GiB-nyi virtuális címtartományt, pedig abból csak és kizárólag 32 bites volt.
Johnny Cage: Ezt írtad a #30-ban: "mondj egy ilyen játékot, csak egyet!" Mondott kettőt is. Mi a probléma? Személyeskedésbe meg inkább ne vidd el a vitát.
-
Johnny Cage
addikt
"/például 10-ből 9 játékban már évek óta engine szinten elérhetetlen az elsimítás/ ez hogy jön ide? a rendszermemóriát meg a video ramot ne keverjük már. másrészt meg időközben megjelent ám a SSAA, ami mindig működik."
ügyes dolog kiragadni egy szem mondatot a szövegkörnyezetből, utána megkérdezni, hogy jön ez meg az ahhoz. ki mondta, hogy az AA-nak bármi köze van a rendszermemóriához?
"én meg nem lövök be semmilyen gépigényt, nem vagyok játékfejlesztő"
elbűvölő ez a dölyfös temperamentum.
-
bobsys
veterán
válasz
Johnny Cage #43 üzenetére
eleve egy jatek nevet kerted
de mondjuk 4 vagy tobb giga ram jol jon mikor virtualis gepeket futtatok -
#65675776
törölt tag
Nem lenne inkompatibilis, csak normális drivert kellett volna írni hozzájuk. Akkor kibukott volna jó pár cégnél, hogy mekkora pancserek kókányolják a drivereket. (Hozzáteszem: jelenleg is van több cég, amelyik képes működésképtelen drivert írni x64-re, de a WHQL-t megkapja rá...)
Egyébként a hw-es DEP például csak és kizárólag PAE-vel működik. A PAE támogatás pedig része az XP-nek is. Csak éppen nem lehet 4GiB feletti virtuális címeket kezelni vele.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
Johnny Cage #43 üzenetére
úgy, hogy abban az évben kijött még egy kötegnyi játék hasonlóan brutál gépigénnyel.
a Crysis tényleg nem újabb, de a mai napig alapkérdés a "viszi e a crysist". innentől szerintem maradhat.
nem azt mondtam, hogy megfordult a trend, ácsi. változott. a SupCom2ről meg azt kell tudni, hogy miután az első rész semmin nem futott rendesen (gyakorlatilag az ajánlott gépigény négymagos volt x64el, 4giga vagy több memóriával, valamint meg kellett emellett még haxolni a szálkezelését és cserélni a vanilla AIt), ezért 16odolták a pályaméreteket. multis mapokat pedig nem néztem, és az első rész is ott lett diavetítéssé/CTDvé.
egyébként a trendfordulásban bennevolt a crysis bukása. ami alapvetően azért volt sajnálatos, mert:
1.: játéknak zseniális volt
2.: highig gyönyörűen volt optimalizálva
3.: very highra úgy lett kialakítva, hogy a G80as architektúrán fusson jól (az R600on meg nagyon ne), innentől very highon az égvilágon mindentől bottlenekces. azaz, úgy könnyen szaggat, ha a GPU és a CPU is 60%on van terhelve, a vinyó meg kapar.miután a Crysis bukott, már eléggé kevés játékfejlesztő mert annyira elszállni a gépigénnyel. ld Monolith és a FEAR2. meg volt pár általam teljesen érthetletlen változás, pl a Stalker CoP már csak egy magot tud terhelni, a SoC még kettőt. nomeg az is látszott, hogy az emberek cska nem akarnak áttérni 64bitre, úgy meg nehéz erőltetni a dolgot. főleg, hogy egy ideig még nagyobb tesztoldalak (pl tomshardware) is képesek voltak 2 giga rammal játékokat tesztelni úgy, hogy a tesztelt játékcsokor több, mint fele 64bitet kívánt volna.
valamint, újabbakat már csak azért se tudok mondani, mert utóbbi évben nagyon kevés időm lett játszani. két monitor nélkül meg tesztelni se tudok, meg szükség sincs rá
.
"például 10-ből 9 játékban már évek óta engine szinten elérhetetlen az elsimítás" ez hogy jön ide? a rendszermemóriát meg a video ramot ne keverjük már. másrészt meg időközben megjelent ám a SSAA, ami mindig működik.
"tetszik, nem tetszik, a gépigényeket ehhez lövöd be.": az AAtól még mindig nem függ a fizikai memória foglalása. én meg nem lövök be semmilyen gépigényt, nem vagyok játékfejlesztő.
daa-raa: én úgy hallottam PAEt consumer windows szinten amiatt nem használják, mert pár hardverrel inkompatibilis lenne. úgy tudom a serverek alapból tudnak többet címezni.
-
Narxis
nagyúr
válasz
WonderCSabo #3 üzenetére
Én is reménykedem, idén jó pár kedvenc alkalmazásomból jött ki natív 64bites verzió, illetve volt pár ami egyáltalán nem működött 64biten, ilyenekből is kiadtak végre olyan verziót ami ugyan nem natív 64bites, de tökéletesen működik 64bites Windows 7 rendszeren.
-
Johnny Cage
addikt
mondtál két marginális példát (Crysis, Stalker), híresen nagy gépigénnyel. de ez hol trend? ez hol jelenti az "újabb játékokat", amihez 4 vagy 6 giga minimum kell? hülye példa volt. és te magad mondod ki, hogy a trend megfordult. például 10-ből 9 játékban már évek óta engine szinten elérhetetlen az elsimítás. tetszik, nem tetszik, a gépigényeket ehhez lövöd be.
-
válasz
Johnny Cage #37 üzenetére
Mert kényelmes?
MOD: Egyébként jelentősen gyorsul a W7 4GB+ memóriától.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
Johnny Cage #30 üzenetére
látom nem szoktál feladatkezelőt nézni játék közben...
Crysis, Stalker, Supreme Commander és Forged Alliance, C&C Generals (és valszeg a többi utánna jövő is C&C is). talán a FarCry 2 is, de azt már régen teszteltem. újabbakat (pl Metro2033) nem néztem.
a Crysis 3.5gigáig fel tud menni memfoglalásban. emiatt is tekeri a vinyót 32bites rendszereken még akkor is, ha 3.2 giga memória is van a gépben. onnantól pedig érezhetően belassul.
"ez a 4 gigázás meg 6 gigázás játékokkal egyrészt hozzánemértés " mondtam négy példát, te jössz. szóval miért is nem értünk hozzá?
újabb játékoknál annyi igaz, hogy volt némi trendváltozás, a Supreme Commander2 már nem foglal annyi memóriát (sokkal shaderintenzívebb lett textúraintenzivitás helyett, nem is eszik annyi memóriát). a Need For Speedek elmennek max 1.2gigányi foglalt memmel, mondjuk úgy is néznek ki.
h_143570: át lehet állítani 3 gigára a felhasználói limitet. Supreme Commander multihoz ezt egyébként ajánlott is megtenni 32biten.
-
h_143570
addikt
válasz
Johnny Cage #30 üzenetére
32 biten az osszes memoria limitje a 4GB, ebbe a video memoria is beleszamit. Tovabb folyamatonkent, szinten 2 GB a limit.
-
Apollyon
Korrektor
válasz
julius666 #35 üzenetére
Amúgy nem csak neked írtam az előzőt, hanem globálisan
Bizony, én viszont még a virtual memory-t is kilőttem, mert ezzel is gyorsabb lett. Eddig egyszer fogyott el így a memó, szintén GTAIV közben
De akkor is csak azért mert ugye nincs virtual memory és futott két böngésző, meg 3ds max is tálcán volt és csak annyi eredménye lett hogy mikor kiléptem a játékból egy eddig nem látott felkiáltójel figyelmeztett
Én nem nézek FullHD-t mert nem akkora a monitor, csak a 720 p-t jeleníti meg, az viszont nem eszik sokat, by theKMplayer.Egyébként meg a GTA IV valóban jobban megy 4GB rammal mint kettővel. Ollé 64 bit.
-
julius666
addikt
én 2 giga rammal használom jelenleg a 64 bites win7-et, és komolyabb memóriahiányba csak nem átlagos felhasználás (FullHD-s videók többszintű effektelése) és GTAIV esetén futottam.
Igaz hogy kb 1 giga memóriát eszik alapjáraton a 64 bites win7, de amikor kell, akkor szépen kipucolja magát akár 500 mega körülre.Ennek ellenére a 4 giga nem árt, én is hamarosan veszek +2 gigát. 600 különböző sz*rság párhuzamos futtatásakor sokat jelenthet sebességben.
-
Apollyon
Korrektor
válasz
julius666 #33 üzenetére
Azért 4GB rammal már elég kényelmesen el lehet lenni. Én mondjuk kihasználom, de ha nem is használnám ki, azért a Windows 7 kihasználja.
Mostani rendszeremet 2GB rammal is használtam, amióta 4 van, azóta a Win 7 is többet használ fel belőle, több mint 1GB-ot.
Emellé elindítom a böngészőt, még 1-2 program, a vírusírtó, és hipp-hopp tele van az a 2GB.
Akármennyire is fáj egyeseknek, kelleni fog az a 3-4 GB ram...
-
julius666
addikt
válasz
WonderCSabo #32 üzenetére
attól függ.
Átlagfelhasználású programoknál nem igazán jelent pluszt.
Inkább fizikai számításoknál jön ki az előnye, mondjuk matlab fveknél. -
WonderCSabo
félisten
válasz
Johnny Cage #30 üzenetére
A 64 bites programok gyorsabbak.
-
Johnny Cage
addikt
"kapásból: 4+GB RAM. új játékokhoz kb ez a minimum"
mondj egy ilyen játékot, csak egyet! a játékoknak videomemória kell, nem rendszermemória. annak is csak nagyobb felbontás vagy komolyabb elsimítás mellett van jelentősége (a deferred lighting-ot használó motorok meg alapból nem támogatnak semmilyen élsimítást). még nem találkoztam olyan játékkal, ami ne futott volna egy 2GB-os konfigon simán. ez a 4 gigázás meg 6 gigázás játékokkal egyrészt hozzánemértés másrészt meg lehet vele nagyzolni. ennél több értelme egyelőre nincsen
-
anulu
félisten
válasz
Johnny Cage #26 üzenetére
kapásból: 4+GB RAM. új játékokhoz kb ez a minimum, de 6 vagy 8GB mellett sokkal kevesebbet kerreg a vinyó
-
julius666
addikt
Atom és belépőszintű gépek esetében, mert a HT észrevehető teljesítmény növekedést jelent., x64 környezetben meg csak a valós magok dolgoznak.
Ez komoly?
Most akkor "virtuális" magon nem tudsz 64 bites programot futtatni, vagy maga az oprszr sem tudja lekezelni ezeket a magokat? Én erről még nem hallottam. -
lorenzen
aktív tag
(#2) moonman:
Az x64 nagyobb biztonsága múló előny. Amint megnövekszik a részesedése, előbukkannak a specifikus kártevők.(#4) Killing:
..én is 2 GB rammal futattok egy 64 bites Windows 7-et.
És kapásból elveszik legalább 30% felhasználható memória a 64bites utasítások miatt, az x86 memória felhasználáshoz képest.(#6) julius666:
Azért arra még mindig kíváncsi lennék, az az 54% milyen megfontolásból vesz 32 bites win7-et...Akkor sorolom mely esetekben érdemes megmaradni az x86 környezetben.
3GB vagy kevesebb memóriával szerelt gépeknél.
Atom és belépőszintű gépek esetében, mert a HT észrevehető teljesítmény növekedést jelent., x64 környezetben meg csak a valós magok dolgoznak. -
FRENK1988
veterán
válasz
WonderCSabo #20 üzenetére
akkor nemszóltam
-
#16820480
törölt tag
nekem is 32 bites win7-et adtak a laptop mellé, 3 giga memória van benne. de nem is akkora baj, mert így legalább nem foglal olyan sok helyet. jelenleg úgysem éreznék semmit a 64 bitből...
majd ha végre a t. fejlesztők képesek lesznek mindenből elkésíteni a 64 bites változatot, és nem kell majd a 64 bites rendszerekbe egy komplett 32 bitest csomagolni, akkor lesz igazán értelme. szerintem. -
-
hackeeeee
Jómunkásember
válasz
RyanGiggs #16 üzenetére
Azzal pl. gyorsabb lehet, hogy 4 GB ramot használ a 4-ből, és nem áll ott feleslegesen a maradék 512 MB. Na meg pl. ha egy alkalmazásnak esetleg több mint 2 GB memóriára van szüksége, (ami előfordulhat) akkor a 64 bites rendszer ezt ki tudja szolgálni, a 32 bites pedig nem.
Ha meg nem akarja az ember kihasználni a 4 GB ramot, akkor minek venni? Akkor vegyen 3-at, és legyen boldog vele, hogy 32 bites rendszert használhat..
-
RyanGiggs
őstag
Miért is előnyösebb a 64bites Win7??
Mondjuk ha csak 2Gb van a gépben?
Ha 4Gb, azt vágom hogy a 32bites nem látja mind a 4et ugye!?
De miben jobb, miben gyorsabb?
Esetleg játékok?
Milyen programok? (remélem legalább 1et fogok ismerni a felsorolásból)
Győzzetek meg, mert nem tudom a különbséget. -
hackeeeee
Jómunkásember
Most jah, eléggé magasak az árak, de tény, hogy amikor megjelent a win7, jóval olcsóbbak voltak a memóriák....
@julius666: Amit a vevő kér... Most nem azért, de sok helyen írnak olyan hülyeségeket, hogy a 64 bites rendszereken ez az nem fut, nem indul el, na és persze sok embernek a hozzáértő szakember ismerőse is ezt mondja, és persze, hogy azt fogja mondani egy üzletben, hogy neki 32 bites rendszert rakjanak fel, hiába van 4,vagy akár több ramja. Napersze, az ilyennek magyarázhatod, hogy 64bites rendszer kéne a gépre, Ő téged fog hülyének nézni...
@D1Rect: Annak mi értelme lenne? Elég sok gép van máig, amikben 1 vagy 2 GB memória van, azokra minek 64 bites rendszer?
-
csdm
senior tag
Olcsó memória árak? Hol??
15k 2 GB DDR3
JESSZUSOM! -
FRENK1988
veterán
válasz
WonderCSabo #9 üzenetére
sztem meg de
-
Még nagyobb mértékben növelte volna, ha csak 64 bites verziót adnak ki belőle.
Mi is az oka, hogy végül nem így lett? -
julius666
addikt
válasz
WonderCSabo #7 üzenetére
Akkor máshogy kérdezem.
Az eladott windowsok jó része oem.
Egy új gépre mi a fenéért raknak 32 bites windows-t a boltban? -
julius666
addikt
Azért arra még mindig kíváncsi lennék, az az 54% milyen megfontolásból vesz 32 bites win7-et...
-
Lenry
félisten
nagyon helyes
-
WonderCSabo
félisten
Ez jó hír, remélem így egyre több 64 bites alkalmazást is adnak ki.
-
moonman
titán
es emlitsuk meg, hogy az x64 biztonsagban is elorebb van.
-
Mondjuk lehet azért, mert mára már elég sokan 4, vagy annál több GB memóriát használnak és régebben meg nem volt így... Kevesebb memóriával meg felesleg 64 bites rendszert használni szerintem
Új hozzászólás Aktív témák
- Canon EF 300mm f/2.8L IS USM teleobjektív - Újszerű -
- EVGA 1080Ti SC2 11GB Ajándékokkal, Ingyenes szállítás!
- AMD Ryzen 7 5800X3D 8-Core 3.4GHz - Garancia 2026.10.17 - Ingyen posta
- ASUS ROG STRIX 1000W GOLD AURA EDITION - Garancia 2034.10.03
- ASUS ProArt GeForce RTX 4080 SUPER OC 16GB - Garancia 2027.10.03
- 137 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4080
- Honor X7 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HIBÁTLAN iPhone 12 Pro 512GB Pacific Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3295
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF A15 FA507NV 15 notebook - R7 7735HS 32GB DDR5 512GB SSD 1TB SSD RTX 4060 6GB W
- LG 65" C1 OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready!
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest