Hirdetés

2024. május 8., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#280) sztanozs válasza Cifu (#275) üzenetére


sztanozs
veterán

Igen, ha tudták volna mi a tervezési probléma a reaktorral (ami egy részletes vizsgálat eredményeképp belekerülhetett volna az eljárásrendbe), akkor - amint felismerik a mérgezés jeleit (szabályzók kihúzásával nem nő teljesítmény) - a vízforgatás sebességének csökkentésével (és így a vízhőmérséklet növelésével) együtt kellett volna emelni a reaktor teljesítményét, amíg az nem kezd "normálisan" reagálni a szabályzórudakra.
Vagy egyszerűen megvárni míg a kihúzott szabályzórudaknak megfelelő teljesítményt (jóval lassabban) el nem éri a reaktor.

Az INSAG-7-ben valahol írja is, hogy a vízforgatás sebessége (mivel nem volt operációs utasításban meghatározva, és inkább csak rutinból állítgatták) sokkal nagyobb volt, mint amit a reaktor azon az alacsony teljesítményen igényelt.

Pörp: nem tudta, mert nem volt radiofizikus, csak egy villamosmérnök - és reaktor-operátor. Ráadásul ez nem volt az oktatási anyag része. Mivel egy ekkora blokkot nem üzemeltetnek hosszasan 10-20% körül, vsz nem is találkozott ezzel a jelenséggel első kézből.

Egyébként az oktatást tekintve a szovjetúnióban nagyon szűk szakirányú volt az oktatás. Pl kint nem általános vegyivédelmi tiszként végzett az ember - mint idehaza -, hanem mondjuk személyi vegyivédelmi-felszerelés-mérnökként (pl. gázállarc-mérnökként). Akár még lehetett felső fokú erőmű-operátori végzettsége is, a konkrét feladatokon kívül eső (főleg a rendszert rossz színben feltüntető tervezési hibákat elemző/kezelő) témakörök biztosan nem tartoztak az oktatási anyagba.

[ Szerkesztve ]

JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.