Keresés

Hirdetés

!!! SZERVERLEÁLLÁS, ADATVESZTÉS INFORMÁCIÓK !!!
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!

Új hozzászólás Aktív témák

  • HummeRC

    senior tag

    válasz DEV_NULL #6706 üzenetére

    De, 3S-nél sokkal jobban minden melegszik. Konkrétan írja is a Traxxas leírása, hogy kell rá a plusz gyári hűtőventillátora, mert tönkremegy a szabályzó.

    A magas "C" érték, az akkumulátor tulajdonsága, ilyen szinten nem sok közvetlen köze van a szabályzókhoz.
    1 "C"-nek nevezzük az adott akkumulátor teljes kapacitását. Tehát mindegyiknél más.
    A 30-40-50 akármennyi "C" egy akkun azt jelöli, hogy károsodás nélkül, a teljes kapacitásának hányszorosával terhelhető, illetve tölthető.
    Ebből következik, hogy egy 4000 mAh-s, 20 C-s akkumulátor 80 A-rel terhelhető maximálisan a gyártó szerint károsodás nélkül. Ezt felszorozva a feszültséggel (2S LiPo esetén ez 7,4-8,4 V közötti érték töltöttségtől függően) már egy igen tisztességes 600W körüli értéket kapunk, ami elég egy átlagos 1/10-es autónak.
    Viszont a Traxxas nagyobb mint 1/10, inkább az európai 1/8 mérethez közelít és a szabvány 540-es motor helyett is 550-es méretűt használnak.
    Tehát Traxxashoz és egyéb, a gyáritól eltérő tuning elektronikát tartalmazó autókhoz, pont hogy minél magasabb C jelzésű akkut érdemes választani, hogy biztosan ne sérüljön az akku, a komolyabb elektronika nagyobb teljesítményfelvételétől!
    Az elektronika attól nem tud sérülni, hogy magasabb az akku C értéke, hisz csak annyi áramot vesz fel, amennyire szüksége van.
    Viszont az akku nagyon is tud sérülni, ha alacsonyabb a C értéke, mint amekkora áramot az elektronika felvenne.
    Az elektronika a túl magas feszültségtől (cellaszámtól) tud sérülni.
    Ne keverjük a dolgokat.

Új hozzászólás Aktív témák