Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DarkByte

    addikt

    válasz Karma #9949 üzenetére

    Ez egyáltalán nem rossz! Ilyen coding kata-kat már amúgy is nézni akartam, ez ráadásul játékossá teszi. Azt hiszem kollégák körében is elhintem a dolgot. :)

  • DarkByte

    addikt

    válasz !wannabe #3440 üzenetére

    Valószínűleg tényleg nincsenek egy szinten, mármint a programozás és amiket felsoroltam. Viszont ha valakinek nagyon nem áll rá az agya arra a gondolkodásra amit ez a terület megkövetel, akkor annak maximum papírja lesz ha elég kitartó, de valójában se nem szereti, se nem érti. (ismerek ilyen embert)

  • DarkByte

    addikt

    válasz ArchElf #3436 üzenetére

    Persze, mi is lehetnénk atom fizikusok, csak nagyon akarni kellene :D
    Sőt én sebész is lehetnék nyugodtan.. nem akadály hogy az első szikével bemetszés után nem tudnának a műtő közelébe vinni, vagy állandóan összehánynék mindent :DDD

  • DarkByte

    addikt

    válasz ArchElf #3425 üzenetére

    Emlékeim szerint én ebből a könyvből kezdtem el barátkozni a J2ME -vel játék irányból: [Martin J. Wells - J2ME Game Programming] Sajnos a Google Books változatban nincs benne minden oldal, de gondolom van elképzelésed hol lehet teljesben megtalálni :U
    Valahol a 200 -adik oldal után kezdi el tárgyalni a Canvas és GameCanvas objektumokat. Lényegében egy grafikus MIDlet úgy lehet elkezdeni hogy származtatunk egy saját osztályt a Canvas vagy GameCanvas osztályból ami a játék egy grafikus képernyőjét működteti (pl. menü, loading screen, játékképernyő, stb.) és ezeket kell cserélgetni a képernyőn (Display osztálynak vannak erre eljárásai). A motort többnyire külön thread -ben valósítják meg. (legátláthatóbb talán ha minden képernyőnek van egy külön, és amikor kilépünk az adott képernyőről akkor azt kilőjjük). Nagyjából a "reagálok a user gombnyomásaira, mozgatom az objektumokat (AI, fizika), figyelem hogy bekövetkezett-e valami fontos esemény (halál, cél feladat teljesítése, stb.), képernyő frissítés" feladatokat kell pl. a játék képernyőnél ismétlődően elvégezni.

  • DarkByte

    addikt

    válasz amargo #3427 üzenetére

    Pedig én is látok yash hsz -ében igazságot (legalább is ameddig én foglalkoztam a mobilommal vele, ezeket vettem észre): a J2ME a maga platformjával a saját maga zsákutcája is, szerintem túlzottan határolt. Ami például nem tetszik az a MIDlet -ek aláírásának megkövetelése bizonyos helyzetekben. Pl. a fájlrendszer eléréséhez is digitális aláírás kell, ha ez nincs meg akkor a k750i -m MINDEN fájlhozzáféréskor (ami lehet írás, olvasás, könyvtárváltás) 2x is megkérdezni hogy ugye biztosan akarom. Jöhet az észrevétel: hát írjam digitálisan alá. A probléma csak az hogy a nagy cégekkel ellentétben nekem nincs éves 100k -m arra hogy egy ilyen aláírást folyton meghosszabítsak, egyéni itthon generáltat pedig csak hack -eléssel lehet telepíteni a telefonra (ezeddig nem csináltam meg, de netes források szerint működik).

    A másik ilyen dolog a multimédia foghíjjas támogatottsága, sampled audio -ra például csak annyi lehetőség van elfogadható sebesség mellett hogy tömörítetlen wav lejátszás és ennyi. Semmi szintetizálási lehetőség (próbáltam megkerülni ezt a saját telefonomon úgy hogy egy virtuális stream forrás objektumot írtam amit én töltök fel audio adattal kódból {egyszerű sinus hangot akartam}, de a telefon egyszerűn végtelen ciklusba esik mert előre le akarja tölteni az egészet, ennek meg ugye nincs vége). Ez a trükk csak egyes telefonokkal működik állítólag. Nem néztem az SDK -k módosulását azóta, de nem hiszem hogy ezt azóta megoldották hivatalosan. És akkor még webes dolgokkal nem is próbálkoztam (titkosító függvények közül egy rakás hiányzik pl. RSA vagy MD5), hogy az XML parser hiányát az olcsóbb telefonokban ne is mondjam.

    Egyébként a J2ME már a kezdetektől fogva támogatja az érintő kijelzőt, persze iPhone szerű scroll funkciót nem lehet vele csinálni, mert ahhoz harmat gyenge a teljesítménye. Az ezt tudó telefonok többsége általában alapból is okos telefon többnyire Symbian -al így bolond lenne az ember J2ME -ezni mikor a másik esetben több lehetősége van. Szóval ez csak ilyen félgól (mondjuk kapufa :D)

    Az Android -ot én is várom, pár hete próbálgattam gépen az emulátort, tényleg elég nagy szabadságot ad, és bár nem néztem bele az SDK -ba (még), itt azonnal észrevehető hogy nem fogták úgy kordára a Java -t mint a J2ME -nél, illetve neten figyelem hogy egyesek már natív C programot is tudtak rá fordítani, bár ez utóbbi nem SDK által támogatott mód egyenlőre. Ha jó árusítva lesznek a telefonok akkor szerintem sikerre lesz ítélve.

  • DarkByte

    addikt

    válasz ALI_G #3418 üzenetére

    -Dinamikus weblapok készítésének lehetőségei
    Ez egész jól hangzik szerintem. Ide aztán be lehet venni PHP -t, ASP.NET -et, JSP -t, Perl -t, Ruby on Rails -t, Python -t.. amit csak akarsz. Ki lehet térni Web2.0 -ra, AJAX -ra, HTML5.0 -ra, stb. Lehetne írni példa kódokat hogy hogyan lehet megvalósítani egy-egy feladatot az adott nyelveken, melyik szemszögből melyik nyelv a jobb.. legalább is ha inkább dokumentációs részen akarsz domborítani akkor ez a témakör jobb.

    A többi nekem nagyon száraz elméleti dolognak tűnik, nem is tudnék mindhez érdemiben hozzászólni. Én tuti hogy valami C# -os dolgot fogok választani amint odakerülök a szakdoga íráshoz, mert abban érzem otthon magam.

    Egyébként azt most nem tudom eldönteni hogy ezt nekem szántad, vagy a nevemben írt hsz folytatásának akartad írni, csak a későbbi hsz -re sikerült választ nyomni.. Öhm, lehet csak én gondolkodom ilyen nyakatekerten?? :DDD

    #3419: hamarabb választanám játék írását mint valami száraz témáról beszámolót írni. Utánna úgy is karriered nagy részében azt fogod csinálni amire utasítást kapsz, és én már látom szemeim előtt hogy: adatbázisos web alkalmazás, adatbázisos asztali alkalmazás, adatbázisos.. :O Viszont azt hiszem a PDA -s dologhoz nem árt ha van saját PDA -d amelyen tudsz próbálgatni, be tudod mutatni. Bár az is igaz hogy VS Professional -ban van Emulator, de például van olyan szakdoga is hogy Symbian alkalmazásfejlesztés, és oda ki van írva hogy kell hogy legyen Symbian -os telefonod, lehetőleg Nokia :D

  • DarkByte

    addikt

    Meglátom hogyan lesz rá időm, és akkor lehet folytatom. Az biztos hogy előtte egy másik cikksorozatot szeretnék publikálni (nem programozós, vagyis részben nem az), csak a lustaság nagy úr, meg kedvem sincs mindig :U

  • DarkByte

    addikt

    válasz ArchElf #3413 üzenetére

    A fenti hozzászólást ALI_G írta a nevemben. :D Elfelejtett a gépemen átjelentkezni a saját profiljába.

    Egyébként mobil java.. a kedvem ment el a cikkírástól akkor, mostmár meg a saját telefonom végett kicsit esett az érdekességi faktora a dolognak, nem is biztos hogy mindenkinek tetszene ha ezen keresztül mutatnám be a dolgokat. Bár ezt a fajta halottat sosem késő feltámasztani. :)

  • DarkByte

    addikt

    válasz ArchElf #3411 üzenetére

    :)
    hát ez elég velős, de elosztott rendszerek tárgyam nem volt, nem is lesz, és szerintem elég fontos lenne.
    Egyetemen volt is hasonló téma...
    mindenesetre köszi a válaszod. :R

    ps: ALI_G

Új hozzászólás Aktív témák