- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- urandom0: Új kedvenc asztali környezetem, az LXQt
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- sellerbuyer: Nem veszélytelen a RAM duplázás de vajon megéri?
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Geri Bátyó: Agglegénykonyha 6 – Néhány egyszerű tésztaétel
- Geri Bátyó: Agglegénykonyha 5 – Edények és konyhai eszközök
-
LOGOUT
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jester01
veterán
válasz
Jim Tonic #5384 üzenetére
A kódodból ítélve nem sebesség orientált vagy
Pedig de. Az egyébként nem az én kódom volt, és bármelyik C fordító tök optimálisra fordítja le. Amúgy gyanítom kicsit jobban értek hozzá, mint te. Azért ne menjük el személyeskedés és e-pénisz verseny felé.
És mint írtam, a kevesebb utasítás gyorsabb.
Inkább hadd idézzek akkor az intel optimization manualból, hátha annak hiszel:
Assembly/Compiler Coding Rule 31. (ML impact, M generality) Avoid using
complex instructions (for example, enter, leave, or loop) that have more than four
µops and require multiple cycles to decode. Use sequences of simple instructions
instead.Ez például azt jelenti, hogy x86 assemblyben az enter 8,0 utasítás lassabb mint az őt helyettesítő push ebp; mov ebp, esp; sub esp, 8 3 utasítás (ami 3 sor is, tipikusan) . Előbbi egyébként 4 byte, utóbbi 6 byte gépi kód.
Vagy ezt, ugyanonnan:
Assembly/Compiler Coding Rule 49. (H impact, ML generality) If it is
necessary to extract a non-aligned portion of stored data, read out the smallest
aligned portion that completely contains the data and shift/mask the data as
necessary. This is better than incurring the penalties of a failed store-forward.Ez például azt jelenti (akár C szinten is), hogy érdemesebb lehet shift (<<) és mask (&) műveletekkel dolgozni egy látszólag tök egyszerű byte olvasásnál is!
Ezek ugye erősen architektúra-függő dolgok, tehát pszeudokód szinten nincs értelme róluk beszélni. De mondok másik példát. Ha van egy általános kódod ami mondjuk x sor és mindig működik, de van egy másik kódod ami mondjuk y sor de bizonyos (gyakori) esetekben sokkal gyorsabb, akkor megéri olyanra írni a függvényed, hogy előbb z sorban ellenőrzi a feltétel fennállását és az alapján dönt, hogy melyik verzió fusson. Ilyen eset lehet például aligned/unaligned memória vagy egy adott blokkméret (jellemzően például képfeldolgozásnál, de már a mezei memcpy is a legtöbb esetben így működik). Így az x+y+z soros kód mégis gyorsabb lesz az esetek többségében.
Még vadabbat mondok, általában a rövid kód a legegyszerűbb és legáltalánosabb, ha pedig hatékonyságra gyúrsz akkor sokszor a kifinomultabb adatszerkezet és algoritmus nagyobb kódot és nagyobb memóriafelhasználást is jelent. Példa erre, ha C-ben szeretnél kulcs-érték párokat tárolni. A legegyszerűbb egy tömb, amibe a triviális módon beszúrsz és törölsz, a keresés pedig lineáris. Ez lássuk be elég egyszerű, rövid, nem használ felesleges memóriát és nem utolsósorban dög lassú. Ha nekiállsz helyette egy hash táblát implementálni, az sokkal több sor kód lesz, több gépi kód is, lesz neki memória overheadje és ennek ellenére gyorsabb is lesz (megfelelő hash függvény esetén). Az is köztudott, hogy a kis memóriahasználatra és/vagy kódméretre optimalizálás természetétől fogva nehezen összeegyeztethető a sebességre optimalizálással (bár nyilván vannak kivételek). Extrém példa: ha akarod, tömörítheted az egész program memóriát, ezzel csökken a memória használat de ugyanakkor minden bizonnyal lassul is, kivéve ha ettől befér a fizikai memóriába és nem kell lapozni. Kevésbé extrém példa: a linux kernel szereti processzor cache line határra igazítani a kritikus adatszerkezeteket. Még kevésbé extrém példa: már a C fordító is igazítja a struktúrák elemeit:
$ cat >t.c
#include <stdio.h>
int main()
{
struct { int a; unsigned char b; unsigned char c; } x;
struct { unsigned char b; int a; unsigned char c; } y;
printf("%d %d\n", sizeof x, sizeof y);
return 0;
}
$ gcc -Wall -m32 t.c && ./a.out
8 12Ugye a második esetben az a mező előtt van 3 byte padding, továbbá mindkét esetben van a végén is még. Ha ezek nem lennének, akkor kevesebb memóriát használna a program viszont esetleg lassabb lenne. Bizonyos architektúrákon nem is futna, vagy hibásan (pl. atomi műveleteknél).
Nem ettől lesz felesleges egy változó. Az teljesen mást jelent. Pl. részeredmények tárolása.
Oké, akkor minden bizonnyal elbeszélünk egymás mellett. De a példában az pont egy részeredmény volt. Most akkor ez felesleges vagy nem? Lásd még: premature optimization.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● olvasd el a téma összefoglalót!
- Windows 11
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Elemlámpa, zseblámpa
- Azonnali játékos kérdések órája
- Honor 400 Pro - Gép a képben
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
- ASUS TUF FX505DU - 15,6"FHD IPS 120Hz - Ryzen 7-3750H - 8GB - 512GB - Win11 - GTX 1660 Ti - MAGYAR
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 3600 / RX 5700 / 16GB DDR4 / 512GB SSD
- GIGABYTE Z390 AORUS MASTER WiFi Alaplap
- GAMER PC! Ryzen 7800X3D / RTX 5070 Ti / 32GB 6400MHz / B650 WiFi / 1TB Gen4 / 750w GOLD! BeszámítOK
- T14 Gen5 14" FHD+ IPS Ultra 7 165U 16GB 512GB NVMe magyar vbill ujjlolv IR kam gar
- Surface Laptop 4 i7-1185G7 16GB 512GB magyarbill 1 év garancia
- GYÁRI TÖLTŐK DELL LENOVO HP FUJITSU TOSHIBA Macbook---------- Budapest,/MPL/Foxpost
- HP Omen 80G8E9 - 27" IPS - UHD 4K - 144Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDR 400 - USB Type-C
- Konzol felvásárlás!! Xbox Series S, Xbox Series X
- Azonnali készpénzes INTEL CPU AMD VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest