Hirdetés

Keresés

Aktív témák

  • taltos

    senior tag

    válasz Drizzt #246 üzenetére

    De nem válaszoltam a hozzászólásodra... :)
    Szóval motiváció így is van: Felvételire készülsz. Max év közben nem lesznek olyan jó jegyeid, de lesznek, mert: Felvételire készülsz.

    Uhh, mégegyszer remélem, ebből nem lesz flame... :U :(

  • taltos

    senior tag

    válasz Drizzt #246 üzenetére

    Na várj!

    A Mucsajröcsöge nem vidéki (bár az is lehetne), hanem csak egy másik iskola!!! Én faluban lakom, vidéken tanultam, közepes középsuliban. A pont duplázás (mondjuk azt, hogy az én tapasztalataim szerint, és a Te példádat kivéve) pedig soha nem késztetett másokat tanulásra! Inkább arra, hogy nem az a lényeg, hogy tudom-e a dolgot, hanem hogy ötöst kaptam-e! Azaz gondolom Te is emlékszel (vagy tapasztalod, nem tudom mennyi idős vagy), hogy közép suliban hányan
    puskáztak,
    sírtak, hogy négyes helyett ötös kapjanak,
    nyaltak, hogy jobb legyen a jegyük
    stb.
    Persze nem feltétlenül csak a diákok a hibásak, SŐŐT! Hányszor fordul elő a középiskola elsőben a skatulyázás? :U

    És visszatérve a pontduplázásra:
    Szerintem akkor is mocskosul szemét húzás. Megpróbálom elmondani, hogy miért. Képzelj el két oldalt, a középsulikat, és a felsőoktatási intézményeket. Képzelj el a két oldal között egy határvonalat.

    Azt tudjuk, hogy a középiskolák színvonala más és más. Még sokszor középiskolán bellül sem mindegy, hogy melyik tanárhoz jártál. Az itt kapott jegyek valljuk be, elég szubjektívek. Az, hogy valaki milyen jegyet kap, gyakorlatilag lényegtelen volt, mert ha valaki matekból ötöst kapott, akkor az nem feltétlenül azt jelentette, hogy meg tud oldani egy szöveges feladatot, vagy hogy el tud képzelni egy gömböt csonkolva, vagy hogy be tud bizonyítani egy tételt, hanem hogy meg tudta tanulni az xy tétel bizonyítását, vagy be tudta a füzetből gyakorolni azt a 10 példát, amit a tanárnő előző órán feladott, hogy ebből lesz kettő. Irodalom ugyanez. Ha valaki ötös, akkor vajon mennyire játszott szerepet az, hogy a véleménye mennyire egyezett a tanáréval? :U
    ÖSSZEGZÉS:
    Azaz egy diák tudásának szintje(ha az országból találomra választasz diákokat) NEM áll kölcsönösen egyértelmű relációban a jegyeivel a következő okokból:
    - iskolák közötti szintkülömbség
    - tanárok közötti szintkülömbség
    - oktatási okokból (azaz sokszór azt nézik mennyire tudsz seggelni(matek), vagy hogy mennyi órán voltál benn(irodalom), nem azt, hogy mennyire van eredeti ötleted irodalomból, vagy hogy mennyire logikus és absztrakt a gondolkodásmódod matekból)

    Akkor az egyetem. Három felsőoktatási intézmény tapasztalatai alapján, és rengeteg egyetemista barátaim beszélgetéséből leszűrve az egyetemeken a seggelés erősen átcsúszik a második helyre. Ha valaki kivételesen tud seggelni, az ugyan elvégzi az egyetemet, de ehhez tehetség kell! A legfontosabb, hogy mit értesz meg! Mekkora a kreativitásod, és hogy mennyire állod meg a lábad stresszes helyzetekben. (ZH, vizsga, kollokvium, szigorlat, szóbeli, stb.) És az egyik legfontosabb dolog: az egyetemeken LÉTSZÁMLIMIT VAN!!! Ha nem férsz be, akkor bukta!

    És akkor most nézzük a választó vonalat, amely az a tevékenység, aminek eredményeként egy diák átkerül egy egyetemre. Mi az elsődleges szempont jelenleg? A kapott jegyek. Annyi számít, hogy XY diák a harmadik félévi matekjegye 4-es vagy 5-ös. Ez pedig attól függ, hogy harmadikban a röpdogája egy adott anyagból hányas lett. De ezek a dolgok lényegtelenek! Senkit nem fog érdekellni egyetemen, hogy miért tanultál középsuliban, vagy hogy mennyit. Senkit nem érdekel, hogy hol, vagy hogy miből. Egy a lényeg! A tudás! A gondolkodásmód!
    Persze erre mondhatnánk, hogy de hát hol itt a hiba?
    Hát ott, hogy rengetegen bekerülnek úgy egy szakra, hogy még csak annyit sem kérdeztek meg tőle, hogy mi a másodfokú egyenlet megoldóképlete. Persze az egyetemen kihullik, ha nem kivételes seggelő, de az Téged vigasztal, akit viszont Őmiatta nem vettek fel. (azért őmiatta, mert ha mind a ketten megírják a felvételit, akkor már nem biztos, hogy a pontduplázós kerül be). És most miért nem jó az amit mondtál? Mert ha valaki (tökmindegy milyen okból) tanult középsuliban, akkor úgyis meg tudja írni azt a felvételit. Talán nem lesz annyi pontja, de akkor mindenki IGAZSÁGOSAN mérettetik meg. Nem kérdezik, hogy hova jártál, vagy hogy mennyire szerettek a tanárok.

    Mindegy, egy kicsit elszaladt a ló... Nem azt sajnálom, aki bekerült, hanem azt, aki nem, bár inkább köztünk lenne a helye. Egy csomó nagyképű birkát ismerek, akiről lerí, hogy falu(vagy város :) )kedvenc volt, és hogy nem neki való ez a pálya.

    Na! Egy szónak is száz a vége, ne legyen flame, de azt mondom inkább korrektebb lenne a felvételis rendszer, mint ez a pontduplázós... :U

    ps.: Nekem úgy rémlik, mintha jövő után el is törölnék, nem de?

Aktív témák

Hirdetés