- Keringető szivattyú vezérlése: még okosabb fűtés
- Fűzzük össze a szavakat :)
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
-
LOGOUT.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz KillerKollar #28592 üzenetére
Ez programfüggő. Amit például ma kiemeltél a Horizon: Zero Dawn, annak azért számít a PCI Express interfész, mert 4K-ban nagyjából 230 MB-nyi puffert hoz létre Host Visible és Coherent típusú memóriára. A motor maga úgy működik, hogy ezeket a puffereket a processzor és a GPU is eléri. És mivel a processzornak el kell utaznia a Radeon memóriájába, ezeknek a puffereknek a kezelése a processzor által a PCI Express sávszélességével történik.
Az NVIDIA esetében ez másképp van, mivel a GeForce-ok a VRAM-jukon belül nem alkalmaznak speciális beállítású memóriatípusokat, így ezeken a rendszereken a rendszermemóriában van az a 4K melletti, ~230 MB-nyi puffer, amit a CPU és a GPU közösen kezel. Ilyen formában a CPU gyorsabban eléri ezeket, de a GPU már nem, így az NVIDIA menedzsmentkonfigurációjával a GPU fogja ezeket a puffereket a PCI Express sávszélességével meglátogatni.
Igazából egyik sem jobb a másiknál, mert valamelyik erőforrás, vagy a CPU, vagy a GPU nem fogja teljes sebességgel elérni ezeket a pufferekt. Viszont láthatod, hogy sokat számít a PCI Express 4.0 a Radeonnak, mert csak gyorsabban fér hozzá az AMD GPU VRAM-jában tárolt adatokhoz a CPU. Ugyanúgy számítani fog az NV-nél is a a PCI Express 4.0, talán még jobban is, mert a GPU többet címzi ezeket az adatokat, mint a CPU, és ugye az NV rendszere ezekért az információkért a rendszermemóriáig megy, nincsenek benne az adatok a GeForce VRAM-jában.
Ezek a funkciók a konzol miatt vannak, mivel ott a CPU és a GPU is pontosan ugyanolyan sebességgel éri el ezeket a puffereket, tehát az új generációs motorokat erre építik fel. A PC-ben pedig a DirectX 12 kínál erre megoldást, koherencia szükségessége mellett mindegyik DirectX 12-es meghajtóimplementációnak, kell olyan memóriatípust kínálni, ami koherens és látható a host CPU számára. A Vulkanban is van ilyen lehetőség. Ezzel fedik PC-n az egységes memória hiányát. Viszont régen ezekbe a memóriatípusokba 100 MB-nál több puffert nem helyeztek, ma viszont már bőven lehetőség van 200 MB fölé is menni, az x16-os PCI Express 4.0 sávszélessége már elég nagy arra, hogy megoldja.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Nők, nőügyek (18+)
- Keringető szivattyú vezérlése: még okosabb fűtés
- Óra topik
- Suzuki topik
- Path of Exile 2
- NFL és amerikai futball topik - Spoiler veszély!
- Gamer headsetek a felsőkategóriából
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Elektromos cigaretta 🔞
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest