Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • KillerKollar

    őstag

    válasz Abu85 #28596 üzenetére

    "Ezek a funkciók a konzol miatt vannak, mivel ott a CPU és a GPU is pontosan ugyanolyan sebességgel éri el ezeket a puffereket, tehát az új generációs motorokat erre építik fel."

    Az Unreal 5 engineről is kijött már egy demo, de elvileg leghamarabb 2022 vége fele jöhet majd az első Unreal 5-ös játék, a legtöbb multiplatform játékot addig szerintem ki fogják adni PS4-re és Xbox One-ra is, hiszen nem sokaknak lesz még next-gen konzoljuk, már csak a kínálat miatt sem, a PS4 meg már vagy 115 millió eladott példánynál jár. Addig pedig kétlem, hogy azok a címek amiknek el kell futnia egy prev-gen konzolon, ami csak PCIe 3.0-át tud (és még ez a legkisebb baja), azoknak a nagy részét PC-n úgy tervezzék meg, hogy akkora adattömegeket mozgassanak, amihez a PCIe 4.0 x8 kevés legyen.

    Tudom, hogy a Horizon is PS4-es játék, de ott igazán a PCIe 3.0 x8 és x16 között vannak komoly teljesítménybeli különbségek, nem a 3.0 x16 és 4.0 x16 között. Az a Hardware Unboxed video két különböző tesztplatformot hasonlított össze, de ha másik alaplappal, másik CPU,val (másik RAM-al?), más driverekkel tesztelsz, akkor nem a PCIe az egyetlen faktor, azt úgy lehetne tesztelni, hogy a Ryzen platformon megnézed, hogy fut 4.0 x16 és x8 módban.

    Azt továbbra fontosnak tartom kihangsúlyozni, hogy a PCIe 3.0 x16 = PCIe 4.0 x8, tehát a jövőben PCIe 4.0-ával is előfordulhatna bottleneck, nem csak dual-GPU rendszerekkel.

    Lehet, hogy egyenlőre csak a high-end kártyákkal fordul ez elő és azt mondod, hogy akinek van pénze 3090-re, annak van pénze váltani Threadripper-re (amit játékra a legnagyobb pénzkidobás megvenni, ezeket nem erre tervezték, 16 szálnál többet egy játék se használ jelenleg, még ez is ritka), nade a következő generációban már lehet, hogy a 4070 is egy szinten lesz a 3090-el, az azutániban már az 5050 Ti, lesz az a szint, és ha addig nem lesz desktop szinten PCIe 5.0, akkor simán lehet, hogy egy B*50-es alaplapban vagy egy intel H-s alaplapban, egy középkategóriás CPU-val, ahol nincs annyi PCIe lane, le fog esni a sebesség x8-ra és puff, máris ott a bottleneck.

Új hozzászólás Aktív témák