- eBay-es kütyük kis pénzért
- sellerbuyer: Nem veszélytelen a RAM duplázás de vajon megéri?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- aquark: Jó platformer játékokat keresek!
- pusszycat: JEYI - okos, színes, interaktív, ssd külső ház.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- MasterDeeJay: Gigabyte GA-B350M-D2 - AM4 lap 2016-ból amikor még nem volt Ryzen!
- Amazon Kindle JailBreak
Új hozzászólás Aktív témák
-
Az erősebb kormánymű a te kitalálásod. Nem ezt írtam.
Kis helyre van összezsúfolva a meghajtás és a kormányzás. Ha valaminek erősebbnek kell lennie az a kerék felfüggesztés. De nem ez a probléma.
Egy egység a kormányzás és a meghajtás. De ezen nincs mit vitatkozni. Nincs autószerelői végzettséged.
Ha lenne akkor nem kezdtél volna el vitatkozni. -
-
Szóval a hátsókerék hajtás kivitelezése sokkal egyszerűbb mint a fronthajtásé.
Annak idején a Lada azért volt hátsókerék hajtású, mert nem sikerült megoldani a fronthajtás gyártását.
Habár a fronthajtás mindenben előnyösebb lett volna.Kezdetben a Tesla is hasonló problémákkal küszködött. A DUAL motor bejelentésekor sikerült a problémát megoldani.
-
#54625216
törölt tag
Ki beszélt itt bonyolultságról? Egy termék tervezésekor N+1 tényező szerepet játszik, hogy éppen milyen kompromisszum mellett döntenek, abba eleve nehéz belelátni, mert marketing szempontoktól kezdve az anyagbeszerzésig bármi közbeszólhat.
Én mindössze azt próbálom elmagyarázni, hogy egyetlen terméktől sem várhatsz el tökéletességet, legfeljebb azt, hogy megfeleljen a Te igényeidnek.
Ha nem felel meg, nem kell megvenni, de semmi értelme valami idealizált megoldáshoz hasonlítani.
Mond azt, hogy a Tesla egy másik X autó brandhez képest nehezebben karbantartható és akkor mindenki össze tudja hasonlítani, hogy van-e a Tesla-nak olyan egyéb tulajdonsága, ami ahhoz a brandhez képest kompenzálja a karbantarthatóság beli hiányosságait, vagy sem.
Ha számodra csak a tökéletes az egyedül elfogadható, akkor vagy kettős mércét használsz, vagy sose veszel semmit. -
#54625216
törölt tag
Pontosan, mivel nem a mérnök dolga felmérni, hogy a termék célközönségének milyenek az igényei vagy hogy milyen vásárlóerővel rendelkezik.
Ha pl. a 80-as évek 8bites mikrogépeit nézzük, akkor azoknál kompromisszumosabb termékeket keresve sem találnánk: a kor informatikai lehetőségeinek a töredékét sem tudták, de - először a történelem során - a nagy tömegek számára megfizethetőek voltak. Ezeket a - főleg technikai - kompromisszumokat pedig nem mérnökök hozták, hanem cégvezetők és marketingesek: ők mérték fel a piacot, hogy mekkora játékteret szabad engedni a mérnökök számára.
Végeredményében a 80-as évek marketingeseinek köszönhetjük a consumer informatika exponenciális fejlődését, ami aztán az egész iparág jövőjét megváltoztatta. -
#54625216
törölt tag
Ha nincs tökéletes termék, akkor a tökéletességre való törekvés sosem sikeres.
Hogy a fejlesztők ne valami elérhetetlen álmot hajszoljanak a végtelenségig, egy ponton minden terméknél kompromisszumot kell kötni.
Hogy ez a kompromisszum kinek felel meg, az szubjektív kérdés, ezért nincs értelme egy terméket valamiféle idealizált, kompromisszum mentes megoldáshoz viszonyítani. -
#54625216
törölt tag
Én úgy értettem, hogy minden terméken lehet valamilyen tervezési hibát találni, főleg ha keresed.
Nézz meg egy akármilyen szoftvert. Szoftver fejlesztésnél ugyebár nincs anyagköltség, nem kell gyárakat átalakítani egy módosításhoz, stb. mégis ha javítanak egy bugot, akkor száz másik lép a helyébe.
Azaz a fejlesztés már csak ilyen, ezért nincs értelme valamiféle absztrakt tökéletességhez viszonyítani egy konkrét, létező terméket.
Ha problémád van egy adott elemével, akkor ne vedd meg, de semmi értelme azzal kampányolni ellene, hogy "nem tökéletes", mert semmi sem az és soha nem is lesz. -
mjani1172
addikt
Nem arról van szó hogy zavar vagy nem zavar.
Ez egy szerencsétlen dolog. Nem is vita, el van rontva.... De egy autó, az autózás nem csak ebből áll, hogy szeded ki a lengőkart.
Nekem akkor volt több alfám,amikor itthon nagyon nem volt divat.Sokan kérdezték nem zavar, hogy csöpög az olaj vagy ez az világít a műszerfalon? De zavart, viszont úgy gondoltam más kárpótolt ezért.
Más autónál szerinted nincs elrontva semmi? -
#54625216
törölt tag
Mit értesz "minél könnyebb" alatt? Mihez képest?
Egyébként meg N+1 egyéb dolgot is bele vehettek volna.
És?
A Tesla termékeket gyárt, ami vagy megfelel valaki igényeinek, vagy nem.
Ha számodra a könnyű karbantarthatóság az elsődleges prioritás, akkor nyilván találsz majd olyan autót a piacon, ami a leginkább megfelel az elvárásaidnak.
Az viszont jó eséllyel mások, más prioritásainak nem fog megfelelni.
Akkor onnantól jogos fikázni a Te választásodat arra fel, hogy az nem a "legjobb autó a világon"? -
Döglött Róka
veterán
Nagyon akarsz ebbe az érvelésbe kapaszkodni. Ha téged kielégít a lengőkaron lovaglás akkor hajrá. Ettől függetlenül még mindig kevésbé karbantartásigényes mint bármilyen hagyományos autó.
Hogy felfogd (bár nagy valószínűséggel érted, csak belehalnál ha nem lenne igazad, elvégre az interneten egyetérteni egy különböző állásponton főbenjáró bűn), az autó egészére gondolok itt, nem egy kimondott alkatrészre.
-
#54625216
törölt tag
A szalmabáb érv jelen esetben az, hogy a Tesla egy tökéletes autó lenne.
Nyilván nem az, de ilyet senki sem állított.
Viszont lehet egy jó autó még akár annak ellenére is, hogy valakik N dolgot nem szeretnek benne, vagy létezik N szempont, aminek valaki szerint nem felel meg.Az egész Tesla jelenség eleve onnan indult, hogy korábban az volt az iparági konszenzus, hogy az ICE autókkal versenyképes tudású és árú tisztán elektromos autót készíteni lehetetlenség, de ha mégis, akkor tutira nem lehet rá hosszabb távon is működő üzleti modellt alapozni.
A Tesla ezekre a feltételezésekre fényesen rácáfolt.
Tehát a Tesla sosem arra pályázott, hogy megalkossák a világ legjobb autóját, hanem hogy bebizonyítsa a világnak, hogy lehetséges elég jó elektromos autókat gyártani, amelyek képesek mind technikai, mind gazdasági szempontból kiváltani az ICE járműveket.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- P15 Gen2i 15.6" 4K OLED érintő i7-11850H RTX A2000 32GB 1TB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Apple iPhone 13 Pro Max 128 GB Sierra Blue független 100% Akku
- Thinkpad P16 Gen2 16" FHD+ IPS i7-13850HX RTX 1000 Ada 32GB 1TB NVMe gar
- P14s Gen5 14" FHD+ IPS Ryzen 7 PRO 8840HS Radeon 780M 16GB 512GB magyar vbill ujjlolv IR kam ga
- új iPhone Air 256GB space black asztrofekete független Apple 1 év garancia
- Xbox Game Pass Ultimate előfizetések kedvező áron
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450 R7 1800X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Rampage SHIVA Corsair 550W
- ALIENWARE Area-51 R6 Threadripper Edition 1920X
- MEGA AKCIÓ!Hibátlan Prémium felsőkategóriás LGA 1700 Alaplap! Asus Rog Strix Maximus Hero Z790 Wi-Fi
- GYÖNYÖRŰ iPhone 14 Pro 256GB Deep Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3351
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest