Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • vicze

    félisten

    válasz dabadab #154 üzenetére

    Igen nagyon nem érted, vagy nem akarod.
    Te csak a hajtáslánc egyik elemét nézed, nem az egészet.

    1. Eleve az elektromos motor hatékonysága esetileg 90+%-ról indul, tehát összesen 8%ot javul(végére csökken 1-2%-ot), végső soron lényegtelen. (Jójó tudom minden % számít, mert nagyobb hatótáv érhető el, bla bla, akkor mennyé lassabban, konkrétan...)

    2. Hogyan gyorsul? + nyomatékot ad át a keréknek. Mit veszít magas fordulaton? Nyomatékot. Miért? Mert az aksi egy ponton túl nem képes elegendő "üzemanyaggal" ellátni a motort. -> Nem gyorsulsz tovább. Nem a motor plafonját éred el, hanem az aksijét.
    Ha ültél már EV-ben és gyorsítottál, akkor ez a plafon elég látványos.

    Taycan-ben használt ZF által fejlesztett váltó, nem az 5%-os hatékonyság növelésre van használva(igazad van lehetne abba az irányba vinni), hanem magasabb sebesség elérésére: "ZF’s modular approach combines the 2-speed gearbox with even more powerful electric motors rated for up to 250 kW. This delivers enhanced acceleration and, potentially, faster top speeds."

    De még ha hatékonyságra lenne kihegyezve akkor is: "Shifts take place at 70 km/h." Mindenképp a magasabb sebességnél lesz hatékonyabb, a meghajtási rendszer és nem a motor.

    Formula E-nél 5 sebességes a váltó volt sokáig, de már lehet 1 sebességes is, mivel a váltó mit ad? Extra súlyt, ami csökkenti a hatékonyságot... Ez egy igen bonyolult egyensúly és hogy mit választasz, az dönti el, hogy mire akarod használni végső soron.

Új hozzászólás Aktív témák