Hirdetés

Aktív témák

  • DcsabaS

    senior tag

    válasz Sipi #27 üzenetére

    ''A hangot miért a 2. menetben célszerű tömöríteni?''
    Az első menetben még felesleges, ugyanis amikor a 2. menetben tömörítjük, akkor egyúttal a mixelés is elvégezhető.

    ''Ha így csinálod, VBR is nyugodtan mehet, hiszen mindenképpen fix méretű file-t kapsz. Ha viszont nem akarom később darabolni, akkor nyugodtan használhatom?''
    Ha később nem akarod darabolni a videót, nem akarsz kimásolni valakinek egy rövidke részletet, akkor használhatsz VBR hangot is. (De minthogy úgyis a videó a döntő a méretek szempontjából, nem sokat nyersz azzal, ha a hangot CBR helyett VBR kódolással csinálod. Csak a kellemetlenség van vele, beleértve azt is, hogy az ilyen file-t a lassúbb gépek nehezebben tudják lejátszani megfelelő szinkronnal.)

    ''Kézzel be lehet tenni keyframe-et az ominózus helyekre (képváltásokhoz), vagy ezt teljesen automatikusan végzi a kodek''
    Az 5-ös DivX ezt automatikusan és nagyon jól elvégzi a 2-menetes kódolásnál. A konfigurációs file-ok editálásával módosíthatsz is rajta (de nincs értelme). A codec nagyon pontosan érzékeli, hogy hol érdemes elhelyezni új key frame-et. A kay frame-ek maximális távolságának default értéke 300, amit én 250-re szoktam állítani, így a legnyugisabb esetekben is max. 10 másodpercenként jön egy új. (Ha mondjuk a CD valahol megsérül, és ezért szemetet olvas be a lejátszó, akkor legkésőbb 10 másodperc múlva újra jó lesz a kép.)

    Feleslegesen nem érdemes szaporítani a key frame-ek számát, ez ugyanis a látható képminőséget nem javítja, ellenben a file méretét növeli. Van azonban olyan eset, amikor mégis sűríteni célszerű őket. Ha ugyanis az a célod, hogy egy archívált anyagból majdan innen-onnan kiemelj képeket, akkor azt könnyebb az egyes key frame-eknél megtenni. Tehát ha a távolságuk csak max 25, akkor 1 másodperces felbontásban emelhetsz majd ki képet, illetve állíthatod meg egy pillanatra a videó lejátszót.

Aktív témák