Hirdetés

2024. május 8., szerda

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-02-22 13:50:59

LOGOUT.hu

A TOPIK CSAK A HARDVERAPRÓ.HU-S KÁROSULTAK RÉSZÉRE VAN!
Ha csalás történt, akkor elsőként a Hardverapro.hu-s hirdetésben megtalálható "Jelentem" gombot használd, ez itt nem "ügyfélszolgálat", csak egy topik!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#237) Evgenii


Evgenii
tag

Megkárosított és egyben átvert tagoknak!

Hatályos törvények:
1952. évi III. törvény – A polgári perrendtartásról
1959. évi IV. törvény – A Polgári Törvénykönyvről
1978. évi IV. törvény – A Büntető Törvénykönyvről
1997. évi CLV. törvény – A fogyasztóvédelemről

Ezek azok a jogszabályok, amiket mindenkinek be kell tartaniuk! Esetleges panaszkezelés esetében e törvényekben foglalt paragrafusokra lehet hivatkozni!
Természetesen alap feltétele a jogérvényesítés sikeres kimenetelének, hogy az eladott és/vagy megvett termékről minden esetben legyen adásvételi szerződés!

A szerződés természetesen magában kell, hogy foglalja a következőket:
- Az eladó és vevő személyes adatait! (Név, anyja neve, születési hely és idő, személyigazolvány száma, lakcím)
- Az eladásra szánt termék minden adatát! (Márka, sorozatszám, megvétel ideje, esetleges hibák, stb.)
- A vételárat
- Amennyiben garanciát vállal az eladó, vagy kér a vevő, akkor a garancia időtartamát, mely a szerződéskötés napjától lép életbe!
- Két jelen lévő tanú személyes adatait! (Név, anyja neve, születési hely és idő, személyigazolvány száma, lakcím)

Egy szerződéssel akkor lehet igényt érvényesíteni, amennyiben abban minden részletesen le van írva!
Helytelenül kitöltött szerződés esetben vagy nem, vagy csak igen hosszas vita után!

Ezek a jogi dolgok! Most egy kicsit a valóságból!

Kérdés: Mi a teendő, hogyha nem volt szerződés, ám a termék hibás, de az eladó nem akarja visszavenni?
Válasz: Elsősorban ne legyünk indulatosak! Ez nem fog sikerhez vezetni! Amennyiben az eladó nem kívánja a teljes vételárat visszafizetni, abban az esetben érdemes vagy a vételár felét, vagy egy töredék részét visszakérni!
Amennyiben ebbe sem hajlandó az illető belemenni, abban az esetben felejtős az eset!

Kérdés: Mi van, ha feljelentem az eladót?
Válasz: Kezdjük azzal, hogy a vevőnek kell bizonyítania, hogy az adott termék hozzá hibásan került! Mivel ha rendőrségi eljárás kezdődik, akkor ott a bizonyítási eljárás során a vevőt terheli a bizonyítás! Amennyiben nem tudja bizonyítani azt, hogy ténylegesen nála romlott el az adott termék abban az esetben a rendőrségi eljárás során szembesítésre fog sor kerülni!
Ott a vevő azt fogja állítani, hogy a termék hozzá hibásan került, az eladó pedig azt, hogy működőképes volt! Ilyen vita esetében lehetséges, hogy több szembesítésre is sor kerül.
Amennyiben azok is sikertelenek, abban az esetben a rendőrség le fogja zárni a jegyzőkönyvet és a vevőt elküldi, hogy a további igényeit peres eljárás során érvényesítse!
A bíróság természetesen ugyanúgy elkezdi majd meghallgatni a vevőt, mint sértettet és kérni fogja a bizonyítási eljárást tőle! Amennyiben ezt a vevő nem tudja a bíróság elé bizonyítékként bemutatni, abban az esetben a pert lezárják!
Tehát ezen levezetésből látszik, hogy lehet eljárást kezdeményezni, de a sikeres kimenetel nem garantált!

Kérdés: Amennyiben van szerződésem, és abban 7 nap garanciát írtam alá, de a megvett termék elromlott a 9-ik napon ilyen esetben mit tudok tenni?
Válasz: Az eladóval szemben a szerződés értelmében megszűnt minden követelés a szerződéskötés napjától számított 7-ik – vagy amennyit szerződésben vállal az eladó – napon! Ezt követően tehát a vevőt nem terheli semminemű felelősség!

Kérdés: Mi a helyzet abban az esetben, hogyha megvettem az adott terméket szerződéssel, de meggondoltam magam pár nap után? A termék ugyanolyan állapotban van, mint amikor megvettem! Visszakaphatom a pénzem?
Válasz: Amennyiben a szerződésben megemlítésre kerül, hogy bizonyos időn belül, ha a vevő meggondolná, magát az eladó visszafizeti a teljes vételárat akkor természetesen a vevő visszakapja a vételárat!
Amennyiben ez nincs a szerződésben kikötve, abban az esetben nem!

Kérdés: Ha vettem egy terméket, de az hibás fordulhatok a fogyasztóvédelemhez?
Válasz: A fogyasztóvédelemhez bárki fordulhat! Viszont a fogyasztóvédelem azzal fogja indítani, hogy tértivevényes levelet kell írni az eladónak, akinek 30 napja van érdemben reagálni a levélre! Majd ezek után lehet csak eljárást indítani!
Ide viszont meg kell jegyeznem egy dolgot!
Megírom a levelemet, amiben részletesen tájékoztatom az eladót, hogy a terméken milyen hibákat tapasztalok, és kérem, hogy fizesse vissza a vételárat!
A vevő, ha átveszi a postai levelet, akkor sincs félnivalója! Miért?
Azért mert ugyan az Én birtokomban van a levelemről egy másolat. Viszont, ha az eladó azt mondja, hogy a boríték üres volt, azt nem lehet bizonyítani, hogy a hozzá kerülő boríték valóban üres volt-e!
Szintén volt olyan esetre példa, hogy az eladó kinyomtatott egy levelet, amit valójában Ő maga írt, és azt tárta az eljáró hatóság elé! Na, ott elkezdődött egy jogi bonyodalom, aminek nem lett sikeres kimenetele!
Tehát az Én javaslatom az, hogy a fogyasztóvédelemhez nem érdemes fordulni ilyen esetben!

Kérdés: Mi van abban az esetben, ha vettem egy mobiltelefont valakitől, de két hét múlva le lett tiltva?
Válasz: Amennyiben nincs szerződés abban az esetben a vevő megszívja! Amennyiben viszont van szerződés, abban az esetben a garancia hiába 7 nap, az eladó felelőssége hogy az eladott termék ne legyen letiltva!
Tételezzük fel, hogy XY meghirdetett eladásra egy telefont, amit jogtalanul eltulajdonított. Ezt egy illető megveszi. Viszont az a személy, akitől a készüléket ellopták csak két hét múlva tesz feljelentést, hogy a telefonját ellopták/elveszett!
Ilyen eset kivédésére nagyon fontos a szerződés, aminek tartalmaznia kell a vevő személyes adatai mellett telefon IMEI számát is!
E nélkül nem érvényesíthető semminemű követelés az eladóval szemben! Illetve csak elég zavaros rendőrségi eljárás után!

Kérdés: Mi a helyzet, ha előre küldök postán pénzt? Vissza tudom kapni, ha esetleg az eladó lelép vele?
Válasz: Előzetes dolgok nélkül butaság utalni! Mik az előzetes dolgok?
1, Mivel a távolság miatt történik a postai fizetés, így meg kell írni a szerződést, ami tartalmaz az megveendő termékről minden információt! Ezen kívül az eladó adatai nem elegeket, hanem csatolnia kell a személyi igazolványáról és a lakcímkártyájáról a másolatot!
2, Amikor a vevő megkapja postán a szerződést, abban az esetben neki is ugyanúgy le kell fénymásolnia az iratait, hogy az eladó is megbizonyosodhasson arról, hogy a vevő szándékai komolyak!
3, Amikor mindkét fél kezében van, a szerződésből egy példány akkor lehet a pénzt feladni postán, illetve az eladásra szánt terméket!
Így ki van védve az az eset, hogy eladó nem küldi a terméket, és lelép a pénzzel!
Hiteles eladónak nincs félnivalója!
4, Természetesen mindkét félnek tudomásul kell vennie, hogy adatkezelést látnak el a szerződésben foglalt garancia idejéig! Tehát a személyes okmányok másolataival nem élhetnek vissza! Amennyiben ezt bármelyik fél megteszi bűncselekményt követ el!

Az a személy, aki nem akar szerződést kötni valószínűleg valamit titkol az adott termékről!

Kérdés: Mi történik abban az esetben, ha lemásoltam az okmányaimat és ezzel a vevő/eladó visszaél?
Válasz: Megteheti, mert ugye a birtokába kerülnek az iratok másolatai! Viszont alá kell írnia bizonyos dolgokat, amikhez iratok kellenek. Az írásszakértő pedig be tudja bizonyítani a megkárosított fél ártatlanságát!
De ilyen dologra azért rettentő kevés példa van!

Kérdés: Mennyire megbízható a piros és feketepont?
Válasz: Kinek a pap, kinek a papné! Személy szerint, Én már vásároltam olyan eladótól jó, hibátlan terméket, aki kapott fekete pontot, de pirosat nem!
Hogy rosszindulatú lejáratás, vagy jogos jelzés volt, az már nem az Én ügyem! Velem az eladó korrekt volt!

Pár jó tanács!

Kerüljük az indulatoktól mentes megnyilvánulásokat! Mind itt és bármelyik más topikban, illetve privát üzenetben és más helyeken is!
A normális, kulturált emberi hangnem sok esetben célravezetőbb!

A szabály- és/vagy jogsértő dolgokat haladéktalanul jelezni kell! Mindenki érdeke, egy nyugodt, jó közösség megteremtése!

Mindenki figyeljen a részletekre! Nagyon fontos, hogy elkerüljük az esetleges veszekedéseket, és jogi eljárásokat!
Inkább szánjon az ember egy kis időt a formaiságokra, mintsem kitegye önmagát, és esetleg másokat mindenféle kellemetlen dologtól!

Ha már nem bír valaki magával, és egy adott illetőt elhajtana a búsba, akkor azt privátba tegye meg! A topikok legyenek kulturáltak!
Természetesen logikus, tényekkel alátámasztott viták, amikből mások okulhatnak, tudásukat bővíthetik, azok elférnek!

Ne ítélkezzünk senki felett! Lehet az illetőnek rossz napja is! Ezen kívül lehet, hogy az adott illetőnek olyan családi, vagy egyéb olyan életkörülményei vannak, ami miatt nem épp kellemes a modora!
De, mint mindennek, ennek is oka van!

Ha valakinek a már említett dolgokon kívül kérdése van, nyugodtan megkereshet privátban!

Mindenkinek kellemes… azt amihez épp kedve van!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.