Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
dtsdexter
csendes tag
válasz forandor #66685 üzenetére
Én nem javasolnám, próbáld meg telefonon elintézni. Már csak azért is mert idénytől már bele került egy új teherviselés, ami tulajdonképen egyfajta adó forma ... ha a biztosítót nem is érdekli különösen, a NAV-ál lehet belőle probléma, abból a pár ezer forintból is. Forgalomból nem kell kivonni, úgyhogy nagyon igazolnod sem kell, miért szünteted meg, és amúgy se sok közük van hozzá, de ha ragaszkodsz hozzá, mondhatsz nekik bármit indoklásként!
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
martin0094
csendes tag
válasz forandor #66901 üzenetére
Sajnos nem gyári hőértékű volt benne, így vettem nem néztem meg... miután hazafelé elment az erő és csak kb 30-al tudtam menni azt hittem, hogy karbi tömődött el vagy ilyesmi ezért még 15kmtert hazajöttem vele. És most megfelelő gyertya után van az hogy hol megy rendesen, néha meg elmegy az erő.
-
Topikgazda
-
dtsdexter
csendes tag
válasz forandor #66908 üzenetére
Szerintem teljesen jó állapotban van, az ott csak sima por, egy kis ékszíj por, meg a szokásos kopás, Azért azt vedd figyelembe, hogy nem hermetikusan zár az öntvény ezen része, ráadásul a fekvő minánál (nem biztos, hogy csak ennél) a főtengely magasságban ha (ha szemből nézed, bal-> főtengegyl ; jobb -> kuplung) akkor a baloldalon van egy luk az öntvényen, ami a motorvédő burkolat belső részének az egyik rögzítő pöcök tartója, nyáron leszokták venni, a jobb hűtés érdekében, már aki vacakol vele. Tehát onnan is koszolódhat. Egyébként mintha a köröm is jó állapotban lenne.
Ki lehet tisztítani, egy kis Brigeciol-al meg féktisztítóval, csak ne felejtsd el újra zsírózni a berúgó rúgóját, meg az önindító belső részét.
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
siti
őstag
válasz forandor #66913 üzenetére
11. kerületben tudok, ha kifogyok a szerszámokból és tudásból, akkor hozzá viszem.
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
gabe_
őstag
válasz forandor #67454 üzenetére
Nekem úgy rémlik, hogy ezeket alulról lehet szétszedni, hosszú szárú imbusz kulccsal. Gondolom, az sem mindegy, hogy rendes olajos teló, vagy a silányabb zsíros.
Az enyémet inkább odaadtam egy szerelőnek, aki egy felújítókészlettel rendbe tette. (Kivettem az első villát, és elvittem neki)
Ha már rozsdás a szára a csúszó részen is, az lehet, már rég rossz...[ Szerkesztve ]
Sovány szakácsban sose bízz!
-
Topikgazda
válasz forandor #67454 üzenetére
Csak egy javaslat, szerintem ha még nem csináltál ilyet (és még nem is láttad a folyamatot), akkor szerintem bízd ezt szerelőre. Egyébként megjegyzem, hogy sok esetben igen magas szokott lenni a felújítási költség. Már a szimeringek is horror áron szoktak lenni. Ilyen kaliberű motornál sokszor jobban kijön az ember, ha jó állapotban lévő bontottat néz. Persze ebben is van némi rizikó, de azt kiszedett állapotban is fel lehet nagyjából mérni, hogy kb milyen állapotban van egy teló (van-e olajfolyás, könnyedén megy-e stb). Így a felújítási költségnek akár a feléből is meglehet úszni. Persze netes vásárlás ilyenkor kizárva, személyesen kell leellenőrizni. Hacsak nem bízol meg nagyon az eladó szavában.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Theory66
aktív tag
válasz forandor #67569 üzenetére
Csak jó lenne ha lenne, ha valamihez hozzá kell nyúlni legyen valami a kezemben ami alapján elindulhatok
Tehát ugyan az a motor másik elnevezéssel, és nyugodtan használhatok Generic vagy CPI kézikönyvet hozzá ha abból van angol (vagy magyar ) Keewayből mi a pontos típus ami ugyan ez a moci? -
misu
senior tag
válasz forandor #67577 üzenetére
Hy!
Na igen, a szíjra én is gondoltam, de ugye az még nem egy nagy tétel, ráadásul kopó.
Talán még az alátétezés sem olyan nehéz...1x megcsinálja az ember és utána béke.A többi az izgi, ráadásul beépíteni sem egyszerű, mert a blokkot is kell némileg fúrni-faragni...
Szóval nagy a dilemma..
Szép napot!
Bye!
[ Szerkesztve ]
Bűn az élet.
-
Topikgazda
válasz forandor #67818 üzenetére
Ez egy "variátorfojtás". Ez a gyűrű megakadályozza, hogy teljesen összezárjon a két tárcsa, és ezáltal az ékszíj kifusson teljesen. Magyarán korlátozva van a végsebesség. Ezeket gyárilag rakják a robogókba, a gyári fojtások egyikét képviseli. A gyártókat törvény szabályozza, hogy bizonyos országokban x km/h-nál ne mehessenek többet a segédmotorok.
Ki kell venni a fenébe. Az a baj, hogy pont a legrosszabb helyen van a hullámos kopás. Ha az ékszíj kifutási útjának az elején lenne az még úgy ahogy elmenne (az sem jó), de ez a legrosszabb helyen van. Persze ettől függetlenül még kifuthat teljesen a szíj, de valami megtorpanást biztos, hogy éreznél annál a pontnál, mert pont az áttétel végén van, ahol ugye a nagy áttétel miatt a leggyengébb a motor. És igen, a gyűrű miatt van, mert eddig csak idáig tudott kifutni a szíj, így csak eddig a pontig kopott a tárcsa is.
Vedd ki mindenképp aztán majd meglátod, hogy mi a helyzet. Rontani nem fogsz rajta az biztos.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz forandor #67829 üzenetére
Lehet, hogy kopott már a szíjad is, és az miatt sem fut ki teljesen így sem.
Igazad van, annak látható nyoma lesz egy idő után ha kifut teljesen, viszont alkoholos filccel pár vonalat húzva a variátoron hamarabb rá lehet jönni, hogy meddig megy ki a szíj.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
mumtaz
senior tag
válasz forandor #67833 üzenetére
Doppler cuccokról jó véleménnyel vagyok, viszont a kevlár szíjból már kettő os ment a kukába. Az egyik kb. 2000k.-nél elszakadt, a másiknál a bordázott rész egy jó 5 centis szakaszon felgyűrődött.
Új korában mindkettőnél a lapos részen kb 100 km után elkezdett szétbomlani az illesztés egy darabon.
[ Szerkesztve ]
-
suste
veterán
válasz forandor #67880 üzenetére
1: 6db 9-es görgővel szinte használhatatlan, nagyon erőlködik indulásnál 1 személlyel is, hát még 2 személlyel....
2: ha megnézted a linket amit beraktam, akkor láthatod, hogy ezeknél a variátoroknál 180fokban van elhelyezve 3-3 görgő
vagyis ha kiveszed az egyik 180fokban elhelyezett 3db görgőt, akkor az eredő erő nem fog változni, tehát nem okoz nagy gondot (ha nem így lenne, akkor rázná rendesen a motort, de nem teszi )
ezért is adnak hozzá 3x3 különböző görgőt, hogy lehessen variálni vele....
szóval ilyen tapasztalattal rendelkező ember segítsége kéne
az biztos, hogy jelen állapotában (3*9g) semmi rendellenes dolgot nem mutat a motor, és legalább el lehet vele indulni3:azt én is olvastam sok helyen, hogy 1g is milyen sokat jelenthet, és el is hittem, amíg nem tapasztaltam amit elsőre leírtam
4: a leírás szerint a kék rugó "2000N Small clutch sprring", vagyis ha jól olvastam ez a legerősebb
5: kontraszt rugóhoz tudtommal akkor kell nyúlni, ha csúszik a szíj
hát nekem pont nem csúszik, hanem inkább hamar viszi a kereket.....
ha erősebbre cserélném, akkor szerintem pont hogy még hamarabb kapcsolna a kuplungJavítsatok ki, ha rosszul gondolkodom!
-
BlackPriest
őstag
válasz forandor #68268 üzenetére
középsztender nekem kinyiffant. műanyagokkal eddig nincs gondom, bár az előző gazdiktól azért már kapott párat. hidegben még kicsapódik a sok nafta, nekem is kell 50 méter, mire rendesen beindul a gépezet. viszont nekem a szerelő állított olyan alapjáratot, hogy mikor hoztam haza, majdnem ráindítottam, mert azt hittem lefulladt
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
BlackPriest
őstag
-
-
martillo
tag
válasz forandor #68738 üzenetére
Koszi a valaszokat, Macilaci neked is.
Megnyugtatobb lenne az uj, de majd nezelodok a hasznalt piacon is tovabb. Az uzletbe is hasznalt motor utan erdeklodve mentem be, csak mondtak hogy jon jo aron keeway...
200 a keretem csak a gepre, de az ujert es gariert cserebe lenyeltem volna a felarat is akar. De az uj motort gondolom nem kapkodjak, nem olyan mint a hasznalt jo vetel, amit elkapkodnak.Koszi ismet, remelem hamarosan aktiv tagkenz johetek vissza ide.
-
suste
veterán
válasz forandor #68748 üzenetére
Az "új" biciklis szabályok azért is nagyon jók a kreszben, mert pont az érintetteknek nincsen fogalma róla .
Nagy kedvencem a "városon kívüli bicikli előz robogóst" szabályon kívül a buszsávban kerékpározók is, akik szabálytalanul feltartják a roogó/motor/taxi -val közlekedőket, és meg vannak győződve róla, hogy ők szabályosak
Csak azt nem értem, hogy a rendőrök miért nézik el nekik???
Bezzeg ha bukó nélkül robogózik valaki. (Persze az nem kérdés, hogy nagy hülye az ilyen is. ) -
martillo
tag
válasz forandor #69231 üzenetére
A doboz egy sima kartondoboz leragasztva, szerintem azt csak elokapta valahonnan.
Viszont most visszahovtam a szervizt, ahova vinnem, azt mondta hogy leomlo veg, fuvoka, tomites a szett tartalma es 3000Ft lenne. Ugyhogy elvileg ezeknek kellene lennie majd az en dobozkamban is.De termesztesen befotozom a teljes tartalmat, ha mar igy felkavartam vele az allovizet.
Koszi minden segitseget! -
Topikgazda
válasz forandor #69231 üzenetére
Tényleg kell cseréni fúvókát, de ezt miért hívják eltávolító szettnek? Ezt a marhaságot. Az ember valami szerszámra gondol. De kinézem belőlük, hogy képesen az ilyesmit is eltávolító szettnek hívni ezek a szakik.
A légszűrőhöz nem kell nyúlni, ha kell akkor azon a nyíláson simán tud több levegőt beszívni. Egyébként annak a pipának a legfőbb szerepe, hogy azt a minimális kis torokhangot is csillapítsa amit egy zárt légszűrőház kelt. Ha kiveszed belőle, akkor kicsit hangosabb lesz semmi egyéb.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
dtsdexter
csendes tag
válasz forandor #69361 üzenetére
Én sem akartam vele nagyon foglalkozni, de így hogy kifizetik, nagyobb értéke lehet ha egyben van. És a lomokat amúgy sem tudom hova dobáljam ki, így is már van lent a pinyóban egy SR szétbontva, meg kb még egy szétszórva, még hozzá jön a csodaparipa, 30nm teli lesz a szemetemmel.
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
flegga92
senior tag
válasz forandor #69361 üzenetére
Régebben nézegettem az árakat, ennyiért voltak fent. De nagy a szórás van amikor 90k alatt nem találni.
Amúgy jó árban vettem, egy motorszervizes hozta be a barátnőjének, felújította teljesen, majd a barátnő az utcában taknyolt vele egy hatalmasat és soha többet nem akart a motorra ülni. Aztán megvette egy fényező, 2x ment vele 20 km-t de neki túl gyors volt a babetta után Pár évet ott is állt nem is volt hirdetve, csak fater a kocsit vitte festeni akkor meglátta és kérdezte nem eladó e. 120e volt 1 új gumival és új akksival (fel se volt savazva).Gondolkodok a váltáson mert egyre több ilyen apróbb nyűg van vele, műanyag részek szép lassan törnek el minden szerelésnél. Jelenleg nem mér a km óra és a műszeregységben van a hiba valószínű, mert ha forgatom a spirált az végigmegy, önindító nem jó rajta. Fekete plexi megvan hozzá, de le van törve a füle. Tükör gumidugók hiányoznak.
Így néz ki a gép élőben csúnyábbak a karcok:
Ülés nincs kiszakadva, azok csak szöszök rajta.Imádom a gépet, annyi mindent lehet bele pakolni, lábtartón a rekesz sör is elfér. Még nagyobb bevásárlást is simán elintézek vele. Az utód az utolsó szériás SR 50 lenne, vagy valami 4 ütemű 125-ös. Csak meg kéne csinálni a jogsit rá, félek, hogy csesztetnének ha "50"-es lenne.
[ Szerkesztve ]
-
flegga92
senior tag
válasz forandor #69371 üzenetére
Magasságom miatt nekem is kellett a nagytestű robogó. Két személlyel is kényelmesen lehet(ne) vele menni.
Régebben simán mentem vele oda-vissza 120 km-t is egy nap két részletben, nagyon kényelmes. Valós, nem óra szerinti 60 km/h utazó tempót simán bírja hosszú távon is. -
blizzrd
aktív tag
válasz forandor #69429 üzenetére
Szia!
Most lett cserelve fotengely csapagy, szimering. Kapott uj szivatot, karbi bontott lett belerakva (tipusazonos), uj gyertya. Karbibol hol tud szokni a benzin? Az az erdekea, hogy amikor visszajott a szerelotol utana egy hetig mukodott hibatlanul, majd elkezdte ezt hogy nem indul, majd ha elindul leall. Es ezt egy felnapos allas utan is megcsinalja.Legszuro meg valoban nem lett az iden cserelve arra mindenkepp ranezek.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
-
Bling95
őstag
válasz forandor #70250 üzenetére
Első körben mindenképp Vespában gondolkodnék, mert az tetszik a legjobban.
Amennyiben az nem sikerül akkor esetleg Habana, Liberty, Scarabeo ilyesmi.
siti: Köszi az infót, nem zárkózok akkor el élből a 4 ütemtől arra jutottam, a fő cél tényleg csak az, hogy kényelmesebben bejussak munkába mint tömegközlekedve.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- eMAG vélemények - tapasztalatok
- Vodafone mobilszolgáltatások
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Jövedelem
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Debian GNU/Linux
- Premier előzetesen a Metro Awakening
- A fából készült műhold a jövő, a SpaceX-nek is ajánlanák
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest