Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • windy

    tag

    válasz luckyman #9234 üzenetére

    A honlapot megpróbáljuk naprakészen tartani, de ez nem mindig könnyű. Mivel nem vagyunk akkora cég, hogy saját webmestert foglalkoztassunk alkalmazottként, így kénytelenek vagyunk vállalkozással szerződve építeni a honlapot. Ez azzal jár, hogy nem mindig tudunk egyik napról a másikra javítani, változtatni, a másik pedig ha hibát fedezünk fel, akkor is meg kell várni, amíg a hozzáértő kijavítja. Mi nem vagyunk webáruház, nem profilunk a netes értékesítés, a honlapunkat leginkább tájékoztatásra használjuk. Ez persze nem azt jelenti, hogy a netes vevők le lennének tojva, de ha az árainkat megnézed, akkor elhiheted, hogy azok, akik a neten szeretnének klímát rendelni, azok biztosan nem tőlünk fognak, mert az árgépen és az árukeresőn sokkal alacsonyabb árakkal dolgozó webáruházakat találhatnak. Ja és nálunk még az sincs kiírva, hogy hívjon a még jobb árakért.

    A weboldalunk kezdőlapján lévő akció azért van kinn, mert - bár a központi Daikin akciónak már régen vége - de nekünk van még abból a készülékből, és amíg van raktáron, addig nem emeljük vissza az árát, hanem továbbra is akciósan adjuk. Viszont ezt fel kell tüntetnünk, mert a forgalmazóval érvényben lévő szerződésünk alapján másként nem hirdethetnénk ezen az áron.

    Egyébként igen sok kis klímás cégnél igenis a tulajdonos (aki sokszor a szerelő is) tartja úgy-ahogy naprakészen a weboldalt is, mert így gazdaságos.

    "Ez az egész klímás biznisz picit fura különben is. Hogy lehet, hogy mindenki megadja az árakat, de odaírják, hogy kedvezőbb árakért érdeklődjön a delikvens. Kivétel nélkül minden oldalon, minden kereskedő. Pofára megy? Vagy csalás van mögötte? Más árat kapok, ha egy navos és más árat, ha egy digis e-mailről érdeklődök? Akit lehet, lehúzunk, akit nem lehet annyira, azt kevésbé? Ha mindenki olcsóbban adja amúgy is, miért nem azt adják meg egyből? Nem értem."

    Akkor megpróbálom elmagyarázni:

    Vannak olyan márkák, amelyek megpróbálják szabályozni, hogy az interneten milyen áron lehet megjeleníteni egyes klímaberendezéseket. Erről is lehetne sokat társalogni, hogy erre miért van szükség, de ebbe most nem mennék bele, rengeteg vita folyik a szakmán belül erről. Így láthatod, hogy pl. a Gree komfort inverter 2,5 kW-os készüléket a cégek nagy része 154 ezer forintért adja. Ez az ár, amit az importőr ajánlott fogyasztói árként megjelölt. Persze lehetne ezt 149.000 forintért is adni, sőt 145.000-ért is, csak ez oda vezet, hogy ha egy bizonyos árszint alá csúszik, akkor már nem éri meg vele foglalkozni. Ezt jellemzően a kis cégek, webáruházak okozzák, amelyek nem is csinálnak jelentős forgalmat, igazából csak a zavarosban halásznak. Ismerek olyan fiatal srácot, aki a Havanna lakótelepen a fél szobájából működtet klímás - meg még több más - webáruházat, semmilyen szolgáltatást nem tesz a kereskedés mellé, nincs szinte semmilyen költsége, viszont a legalacsonyabb árakon értékesít, így generál annyi forgalmat, hogy nyáron összeszed belőle párszázezer forintot. A nagyobb, komolyabb klímás szakcégek viszont lényegesen nagyobb költséggel dolgoznak, hiszen szerelőket, üzletkötőket, esetleg mérnököket tartanak el, raktároznak, bemutatóteremmel rendelkeznek, stb. így nem tudnának az ilyen néhány százalékos árréssel fennmaradni. Az adott márka szempontjából sem előnyös, ha nagyon megcsúszik a terméküknek az ára, mert akkor a viszonteladók elfordulnak tőlük, és azok a nagyobb cégek, amelyek tényleg komolyabb forgalmat csinálnak más márkák termékeit fogják forgalmazni. Tudni kell, hogy egy márka forgalmának csak egy kisebb részét adja a lakossági splitklíma-piac, általában jelentősebb a közületi, céges projektekből származó forgalom. Nagyobb hasznot is hoz, és lényegesen kevesebb a probléma is, mint a több ezer lakossági géppel. Ezért néhány márkaképviselet megpróbálja a lakossági gépek árait is azon a szinten tartani, amivel meg tudja tartani a viszonteladóit, mert így nem veszti el a nagyobb jövedelmet hozó közületi piacát.

    A webes árak sok esetben a nagyker árhoz annyira közel kerültek már, hogy egyszerűen a kisker már nem tud belőle engedni egy ezrest sem. E miatt sokszor kerül olyan helyzetbe a kereskedő, hogy esetleg egy nagyobb rendelés esetén (pl. 15-20 iroda klimatizálására) sem tud engedményt adni, holott a vevő jogosnak érezné, hogy ha ő ilyen sok készüléket rendel, akkor kapja olcsóbban, mint az, aki egyet vesz. Ezzel a jelenlegi webes értékesítési környezetben egyáltalán nem lehet mit kezdeni, csak akkor, ha a honlapon némileg magasabb áron szerepeltetjük a készülékeket.

  • Zeki

    nagyúr

    válasz luckyman #9234 üzenetére

    Van a LISTAÁR.
    Ezt kellene HIVATALOSAN mindenkinek kirakni.
    Ebből jöhet le aztán a személyes árajánlat kedvezménye.

    ---

    Azért érdemes mindent ugyanattól venni/igénybe venni, hogy ne legyen egymásra mutogatás, ha beüt a gebasz.
    Feltelepíti x cég, de y céget hívsz ki évenként karbantartani. Ha elromlik, ki megy ki javítani? x vagy y cég? És mi gátolja meg x céget hogy azt mondja, y cég karbantartása okozta a bajt, vagy y céget, hogy x cég telepítése? És miért javítaná ingyen y cég a géped, ha neki abból sosem volt haszna?

    Vagy az általam linkelt cég 5 év garanciát ad a telepítésre is. Vagyis ha olyan hiba van, amit a telepítés okozhatott, akkor ingyen javítják. Most ha mást hívsz ki karbantartani, aki úgymond belenyúl a rendszerbe, mondhatják hogy ez a telepítési garancia ugrott.

    -----

    Mivel nincs két azonos szobám ,egyazon főfal mellett 2 különböző klímával, így a légszállítás dologban nem tudok válaszolni.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés