- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- bobalazs: Alulfeszelt GPU profilok FPS teljesítményének összehasonlítása 10 játéknál
- Graphics: Hello Moto! - Kipróbáltam a Motorola Moto G55 5G-t. (videó is)
- GoodSpeed: POCO X6 PRO 5G 12/512 GB vs Samsung Galaxy S24 FE 8/256GB
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- MasterDeeJay: Kínai DDR5 második felvonás - Puskill PSK-D5M4800BH-16G
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- bambano: Bambanő háza tája
Aktív témák
-
kovasz
senior tag
-
kovasz
senior tag
válasz
Balinov #4814 üzenetére
hat azert.... a 106-ban ultem egyszer 120-nal halalfelelmem volt kis hijan.. instabil ideges, tulkormanyzott, vacak. az asszonypajti 206-osaval mentunk 170-el is es ugynolyan satbil, megbizhato, stb mint egy nagyobb auto, csak a motor keves bele. az opelt nem tudom ilyen sose ettem olyat.
-
kovasz
senior tag
hat a 190lo az 7k korul jon ki a motorbol. a hondak mar csak ilyenek porgetni kell. olyan 4.5k korul valt at a motorvezerles es akkor a fordulat novekedesevel egyre nagyob ero nyom az ulesbe. talan ez a magyarazata a 8 lityis orszaguti fogyasztasnak.
megy porgetes nelkul is jol de az erot csak magasabb fordulaton erzed, pl 150-nel visszacsapod 4-be aztan vigyorogsz. persze ha nem porgeted is legyorsul barmit mivel 220Nm mar alacsony fordulaton is megvan. en pl 55-tol felrakom 6-ba akkor olyan 1200 korul megy a motor es erolkodes nelkul gyorsul. kb ugy mint egy japan 1.6 5.ben 100 korul. egeszen 40-ig lehet hagyni 6.ban a varosi tempot tartja az auto igy is. ha elozni kell akkor 5.be vissza.
az uzemanyagra nagyon erzekeny, a mol 99-es szereti mashol tankolva erezhetoen gyengebb lesz. -
kovasz
senior tag
altalaban eleg a 190lo, de nagyon csalafinta modon van az auto megtervezve. nem erezni benne a sebeseget se a gyorsulast pedig van. kiveve persze 5..7k kozott tartod a motort.
szoval olyan rally gep filingre ne szamits. megy szep halkan, csendesen, mint egy hajo a katyukon atuszik, stb de nincs benne halafelelmed 230-nal. csak latod, hogy ott a mutatato, es megy, nem remeg, ha a kormanyozod akkor fordul, teszi a dolgat.
ha accord-ot akarsz akkor vard meg az ujat imho. abban mar lesz radaros tempomat, meg par egyeb erdekes dolog. -
kovasz
senior tag
azert ezek a ''trabant is auto'' meg ''a trabant is elvisz a-bol b-be'' jellengu hozzaszolasok olyanok, mint a ''minden ember egyforma'' jellegu elavult beszolasok.
vannak szar autok es vannak jo autok. a dachia-nak a multja miatt bizonyitania kell es ahogy en ismerem a roman viszonyokat (most eltekintve a francia autok minosegerol) nemigen fog sikerulni.
mindenki jobban jar egy hasznalt par eves japan autoval. az ido ugyis engem igazol majd -
kovasz
senior tag
-
kovasz
senior tag
cegauto...
az apeh szerint hitelt erdemloen kell igazolni, hogy az uzemanyag abban az jarmuben kerul felhasznalasra. szerintuk ez csak akkor valosul meg, ha a kuton rairjak a rendszamot.
a masik dolog az adozas. a cegautot nem lehet olyasmire hasznalni, hogy bejarok az irodaba, vagy vasarolni, stb. ha fizetsz adot a cegauto autan akkor viszont arra hasznalod amire akarod. ez a az en accord-om eseten 45khuf/ho. cserebe minden leirhato az adoalapbo, kiveve az afa persze... -
kovasz
senior tag
-
kovasz
senior tag
persze van a raba zetor mi? hogy tucat-e vagy nem. hat orulnek ha tucat auto lenne mert akkor nem csokkerekkel lenne tele az orszag. de nem hinnem hogy tul sok van a sima 2.0-as accord-bol, nehogy a 2.4-es executiv valtozatbol. itthon nem annyira felkapott marka es eppen ezert nem tucat auto. esetleg meg ird azt hogy fekete, meg hogy tul nagy, meg, hogy lopjak, meg draga, meg tul gyors, meg stb
a primitiv emberek lekivilagara jellemzo, hogy az elso heten 3..4 karcolast kapott forgalmas parkoloban allva. gondolom valami ilyesmi fut le az agyukban: a K.anyat mibol futi ennek ilyenre? minek villog itt, miert nem vesz sunnyogot mert nekem is csak arra futi, na bazzeg kellett neked ideallni. szerencsre ti csak virtualisan vagytok primitivek -
kovasz
senior tag
32 eves vagyok, varosban es kozuton hasznalom. hogy mire?
elindulsz szepen aztan csak nyomod a gazt. a motor dolgozik, eleri a 3..4k koruli fordulatszamot es akkor(!!!!) elkezd ebredni a vadallat, finom ero nyom az ulesbe ami a fordulatszam novekedesevel csak fokozodik, 5..6k kozott mar a fej felemelese a fejtamlarol is erot igenyel 6..7k kozott erzed, hogy a tested belepereseli az gyorsulas az ulesbe alattad tombol a motor. es ezt megteszi nekem 2.3.4. fokozatban is.
ugyanakkor autopalyan stabilan tartja a 220-at, kb olyan erzes, mint a sunnyogoval a 130. 180-rol 210-re barmikor pillanatok alatt felugrik.
aztan meg mivel az auto teljesitmenye nagy, utfekvese a legjobb azok kozul amiket eddig vezettem minden auto felett allsz az utakon. mert barmikor kitor, negyed annyi hely eleg az elozeshez, mint mas autonal.
a nepek utanafordulnak, kivancsi/bevalalos libatekintetek mindefele, amerrre jarsz. mi kell ennel tobb? es 11L-t fogyaszt 100-n ami ehhez az elmenyhez kepest semmi/priceless. -
kovasz
senior tag
válasz
viharhozo #3522 üzenetére
//Ahogy latom, nem csak kesz matematikus, hanem szociologus is vagy.
hat attol baromsagokat irgotat legalabb olvass vissza.
/*
en mar megszoktam masok gyenge teljesitmenyet, benazasat kulonosen amiota accord-om van minden auto szuzuki
Ja, az Accordnal tenyleg nincs jobb auto.
*/
ertem en. te is szeretnel egy jo autot ami valoszinuleg soha nem lesz neked. hidd el az irigyseg nem vezet sehova.
az accord nem a legjobb auto, de a 190hp az 190hp es nem nagyon van osszemerehto teljesitmenyu a magyar utakon. szoval egy nagyon jo auto.
/*
egy dolog tud felhuzni amikor valaki eloszor fekez aztan indexel, na az ilyentol helyben bevonnam a jogositvanyt...
Nekem meg az ilyenek utan jut eszembe, h megvan meg az allkapocsrendezo acelbetetes Caterpillarom a szekreny melyen. Lehet, h ezt is be kene raknom a kocsiba a pajszer melle. Onvedelem a helyben bevonas ellen, ugye.
*/
hulye vagy fiam.
ennek kapcsan a nagyapam mondta mindig hulyevel ne vitatkozz mert a vegen osszekevernek vele. innentol irjal barmilyen baromsagot, ami csak toled telik nem reagalok ra. van egy szint ami ala en sem megyek. -
kovasz
senior tag
Miért lenne vödör? Használtad már? Tudod , hogy van összerakva? Ja , hogy dacia név van az elején? Kit érdekel. A skoda is keleti kocsi volt, mégis khm, elég jók lettek az eladásai, sőt maguk a kocsik is, mióta a németek keze benne van.
khm nem kell szo szerint erteni... a francia kocsik is szarul vannak osszerakva altalaban foleg elektronikailag, akkor muit varsz egy romantol? a skodat me inkabb ne emlegessuk...
inkabb vegyel egy sunyogot az tuti jobb.
a logankluboshoz,
egy autotipusokat altalaban bizonyos tarsadalmi, stb beallitotsagu emberek vesznek. strabanc, dakia, skoda (sapkas/kalapos vezetovel al belso vaban 30-al)
szoval ha meglatnak egy ilyen autot mar elore latjak a benzast es a +mukat amit a rosszabb kepessegu vezeto miatt vegezniuk kell majd es ettol mar elore idegesek az emberek.
en mar megszoktam masok gyenge teljesitmenyet, benazasat kulonosen amiota accord-om van minden auto szuzuki
egy dolog tud felhuzni amikor valaki eloszor fekez aztan indexel, na az ilyentol helyben bevonnam a jogositvanyt... -
kovasz
senior tag
válasz
Vangelis #3486 üzenetére
imho kerdezd meg a konyvelodet. ha magan celra is karod hasznalni, akkor adot kell fizetni ami nem lesz keves.... viszont igy mindent el lehe szamolni a benyatol az olajig, a szervizkoltseget, mosast, mindent. aztan meg le is koltsegelheto es ertekcsokkenes is leirhato.
-
kovasz
senior tag
Bővebben: link
hmm.. talan egy robogot nem lenne hulyeseg atalakitani... -
kovasz
senior tag
válasz
Triangulum #3339 üzenetére
anyagi helyzet kerdese.. az ilyen gyurcsany feleknek akinek a napi bevetele par tiz milla ez bago.
-
kovasz
senior tag
válasz
Triangulum #3325 üzenetére
mielott az accord-ot vettem egyideig volt nalam egy 193hp-s alap rx8. hat nem megy jobban mint az accord-om aminek talan 200 felett folenye is van.. ugyankor kicsi, zajos, fapados es a formaja egy kicsit gagyi.
-
kovasz
senior tag
válasz
parandroid #3257 üzenetére
nezd meg alaposabban. van par szog ahonnan jol nez ki es van par olyan ahonnan siralmas. meghat a 16L-es fogyasztas sem igazan barati foleg a menet teljesitmenyehez kepest nem az.
-
kovasz
senior tag
válasz
parandroid #3290 üzenetére
en egyszer jartam ugy, hogy a lampa egy lejtos utcan volt es masodik valtasra mehettem volna at. de a kuplung annyira felmelegedett az auto tartasatol , hogy nem birt menni az auto csak porgot a motor ami vissza nem hult.... orultek mogottem nagyon.
egyebkent gyakorolni kell a kuplun csusztatast ha nem megy, nem egy nagy vasziszdasz. -
kovasz
senior tag
válasz
parandroid #3231 üzenetére
hmm egyre inkabb ugy latom az rx8 egy tevedes. szerencsere nem az enyem
-
kovasz
senior tag
válasz
hobizoli #3172 üzenetére
Hat veled ellentetben En legalabb betartom a KRESZ-t, mondjuk azt megfigyetem mar, hogy a Honda-sokra altalaban vmi mas vonatkozhat, legabbis
mibol gondolod hogy en nem??? kulonben az ilyen minden szabaly szerint csinalok emberek miatt van a balesetek nagy resze. a kozlekedes egy rugalmas dolog, nem sinpalya. -
kovasz
senior tag
válasz
hobizoli #3170 üzenetére
De en szoktam, meg amig atjovok itt a fekvorendorokon addig sem porgetem mar motort, csak kis gazzal megyek, mert hova? 20m-ekre? Ahol megint fekezni kell, meg elsobbseget adni, masik fekvo rendor, meg befordulni...minek? Amig ezeken atbattyogok meg keresek egy parkoloheleyet, beallok, siman visszahul, legabbis az utobbi jopar evben igy voltam bator itt kozledkedni es meg nem halt be a turbo, olajat sem toltogettem, mert nem kellett. Tempozas utan meg kibirom azt a 1-2percet az uticel kozeleben vmivel lassabban jarva. Hihetetlen, nem?
hmm szerintem neked eleg lenne egy bicikli is, esetleg egy negykereku valtozat abban nem is aznal meg -
kovasz
senior tag
válasz
hobizoli #3161 üzenetére
Egyutt melegsamig bemelegszik a motor uzemi hofokra, addigra turbo is meleg, ha ezt mindig megvarod egy szivomotornal is, akkor tulajdonnkeppen mi is a kulonbseg?
na itt van egytevedes. a torbokat nem a hidegen progetes nyirja ki, hanem az, hogy mesz vele 2 ora autana meg leallitod. a turbo jo 4..600C az olajkeringes megszunik es raeg a csapagyakra az olaj. ugye nem azt akarod bemagyarazni, hogy te mindig jaratod a motort hogy huljon az olaj a turboban az autokazas utan?
es nem csak akkor szar a turbo ha feher fust jon belole, az mar vege. ha elkezdi ennei a gep az olaja akkor 99%-hogy a turbonal megy el. a turbo forog ugyan de nem csinal eleg nyomast ezert a gep tobbet eszik, stb. -
kovasz
senior tag
válasz
hobizoli #3156 üzenetére
Felretajekoztatast max azok tartanak dizelekkel kapcsolatban, akik nem kedvelik, mert az ''traktor'', de hat szinte mindig Ok azok is, akik csak tudjak, mert hallottak masoktol, akik szinten nem kedvelik, es a legtobbje meg mindig a 80-s evekbeli dizel technikaval ervel...csakhat, azota eltelt ~20 ev, es volt vmi fejlodes...
ne legyel mar write-only!! leirtam hogy uj cc 2..3 honapos tdi-krol irtam amit irtam. -
kovasz
senior tag
válasz
hobizoli #3142 üzenetére
attol, hogy megy az auto nem jelenti azt, hogy nem szar benne a turbo. nekem volt olyan teherautom ahol 1mm jateka volt a tengelynek megis ment a turbo benne. igaz gazadaskor szep feher fust is jott a kipufogobol, mert az olaj befolyt. aztan turbocsere 250k es a sofjor fel ev alatt tonkrevagta azt is.
[Szerkesztve] -
kovasz
senior tag
válasz
hobizoli #3125 üzenetére
Aha biztos igy van, csak nem ertem egyes orszagokban miert lett az utobbi poar evben 50% kozeli, sot, van ahol mar meg is haladja a TD-k aranya az uj autok kozott.
divat, politika, nem szamolnak az emberek. mashol nem nagyon engedik a dizel motoros autokata forgalomba, talan kaliforniaban meg japanban is tiltva vannak. az eju ugy gondolta az a jo buli, mert hatekonyabb amotor, de azt nem mondhatjak, hogy de tessek olcson adni hozza amotort is.
aminek lenne ertelme az a cng vagyis a suritett foldgaz. 1m3 foldgaz 20kWh energiat tartalma mint 1L benzin vagy gazolaj. de 1m3 foldgaz valami 40ft mig a gazolaj benya majdnem 10x-ese. a metan jobb kompresszioturesu, mint a benzin, igy nagyobb suritesu motorkat lehet csinalni, amik a dizel motorok hatasfokaval mukodnek. vagyis van egy negyutemu otto motor, ami 38..42% hatasfoku es 40ft bele 1L nafta.
csakhat ugye a tarolas... az maceras. szegeden meg debrecenben a buszok egy resze cng-vel megy, a tetejukon van jo par batar kompozit tartaly. de egy autoban nemnagyon van erre hely. talan valamilyen kisebb 50L koruli tartaly lenne a megoldas, ami 100km-re eleg foldgaz tartalma, ejjel meg feltolti egy kis kompresszor a hazi hazolatrol. eztalan varosi kozlekedesre eleg lenne. -
-
kovasz
senior tag
válasz
viharhozo #3088 üzenetére
Akkor folytatom.
A 870k-bol a budos eletben, semmilyen szamitassal nem lesz masfel millio. Belevehetjuk a szamitasba a jelenerteket meg a devizakockazatot is, akkor sem lesz ennyi.
hat kifejtettem relesztsen...
egyszeruen:
870k-bol autozol 38.000km-t a benzinessel amit a ket auto arkulonbozete. ha ugyanezt meg akarod tenni a dizel autoval akkor 500 akarhany ezer forintert kell tankolnod. vagyis a dizel auto fentartasa az arkulonbozeten kivul ezzel a tankolt uzemanyag mennyiseggel is magasabb tehat a kettot osszeadva kijon a leirt masfel milla.
ebbol is latszik nagyon keves ember van akinek megeri elviselni egy dizel motor rocogeset sokkal kevesebb mint aki ilyet vesz divatbol, vagy mert a sanyi mondta, hogy jo.
[Szerkesztve] -
kovasz
senior tag
válasz
viharhozo #3093 üzenetére
Nem vagyok autoszerelo, de egy modern, valtozo szelepvezerlesu benzines sztem legalabb ugyanilyen bonyolult eszkoz. Az alkatreszarakat meg ugyis ugy kalibraljak, h mindkettovel rosszul jarj.
nem biztos. a valtozo szepevezerles relative egyszeru dolog. ugyanakkor egy dizel motor aminek a suritesi nyomasa lassan nagyobb mint a benzines egesi nyomasa tovabba a ''nagy '' fordulatszam miatt 1200bar krouli injektornyomasra van szukseg meg kell egy turbo is. mar joval osszetettebb es koltsegesebb joszag. -
kovasz
senior tag
válasz
hobizoli #3101 üzenetére
Nezd, masik forumon mar kitargyaltuk ezt par emberkevel, ott arra megallapitasra jutottunk, hogy egy autogyar ket azonos motorteljesitmenyu benzines es dizel autojat nezve, 5. sebessegben merve mindekettot a dizel akar masodpercekkel(!) elobb is felgyorsul 80-rol 120-ra, ezt
hat ize... a virslit mustarral eszzuk a gombat meg tartar martassal.
a ket motor eltero karakterisztikaja miatt maskeppen kell vezeni/valtani. a benzines motor 4.-ben (atlagos autot figyelembe veve) olyan 110..140-ig huzathato. na akkor a dizel sulyos masodpercekkel van lemaradva. mar leirtam tobbszor nyomtek szorzva fordulatszammal..... -
kovasz
senior tag
Mesélj már légyszíves a kétütemű dízelekről picit légyszíves, még nem hallottam róluk...
a ketutemu benzin motorokhoz hasonloan mukodnek. kg/kw aranyuk nagyon jo, mega negyutemu benzinmotorokenal is jobb, hatasfokuk 45..50% kozotti. a ketutemu benzinmotorkkal szemben ahol kipofugas+atomles utemnel jelentos keverekveszteseg van ami a hatasfokot rontja itt ez nem jelentkezik, mivel atomleskor csak levego szalad ata motoron.
mivel a katerban olaj van nem lehet a leveo elosiritesere hazsnalni, igy kell egy roots fujo vagy mas ami 1bar koruli levegot allit elo. a jo htasfok miatt ezt turboval is kombinaljak. regen foleg hajokon hasznaltak meg tengeralatjarokon, mozdonyokban. pl a vh2 utan a tengeralatjaro motorokat raktak at a dizel mozdonyokba.
ma viszont gyartanak mar repulogep motorokat is, mert igy nem benzinnel hanem kerozinnal kepesek mukodni ami sokkal olcsobb. elobb utobb lesz autoba is, de imho csak a hibrid autokba, mivel a mukodesi elvebol adodoan egybizonyos fordulat tartomyaban kepes jo hatasfokkal mukodni. ezer idealis olyan helyen ahol allando fordulatszamra van szukseg pl mozdony, hajo, repulogep.
szep egyenletesen jar a ketszeres utemszam miatt es nem olyan rocogos, mint a negyutemu dizel. -
kovasz
senior tag
válasz
rATdrAgOn #3107 üzenetére
1. azt hiszem ez mar reszletesen ki van targyalva.
2.FiG automata valto vs kezi valto. Uhum, akkor szerinted az automata valto 75%-os hatasfoku... ja, es kerdem en a parszor ''megcsusztatott'' gy.k. megegetett kuplungod az mekkora hatasfoku? Igy meg tudod mondani? Ja, hogy nem? Koszonom, nincs tobb kerdesem.
ha pedih nincs rajta kerek akkor nem megy.....
de csak neked, csak itt es csak most:
Bővebben: link
Bővebben: link
vesd ossze a fogyasztast a gyorsulast aztan meditalj. -
kovasz
senior tag
válasz
hobizoli #3066 üzenetére
Hm hat nemom, de ha ket azonos teljesitmenyu auto kozul pl a 80-120-s kigyorsitast melyik auto hozza jobb idovel, akkor tobbnyire a dizel nyer. Lehet azert mert nem eleg rugalmas. Az, hogy a gazpedalreakcioja uresben milyen meg nagyon nem tud erdekelni
ez ugye viccnek szantad!? -
kovasz
senior tag
válasz
hobizoli #3077 üzenetére
SZVSZ Bővebben: link 9 litert irnak 2.4-s Accord-ra atlagkent, azaz ~27Ft km-kent. Igy az a kulonbseg mar csak 72500km-g tart(ana).
a valosagban a 2.4-es executive vagy a type-s 11L-t eszik szazon, legalbbis nekem. de az executive meg a 2.2-es dizel nem egy kategoria. a dizel a 2.0-as alap accord felszereltsegevel, komfortjaval bir. -
kovasz
senior tag
válasz
viharhozo #3075 üzenetére
Namost, kerdes, mit jelent ez. Azt jelenti, h bizony minden egyes kilometer 8 forinttal tobbe kerul a benzines verzio eseten.
A ket auto arkulonbozete 870000 Ft. Innentol mar csak egy egyszeru osztasra van szuksegunk, h megkapjuk: a 108750. kilometer utan leszunk pluszban dizeluzem eseten.
na itt vagy tevedesben. mivel a dizel autonal elore ki kell fizetni a 870k-t vagy lizingre tobbet. ugyanakkor ha a azt nezzuk, hogy a benzines dizel arkulonbozetbol 37662.338km-t lehet autozni, vagyis mintha nem tankolnad a benzines autodat 3 evig, addig a dizelt meg kell tankoloni, akkor 37662.338km *15.1ft/km =>568701.3ft +le amit be kell csorgatni a dizeles auto vetelehez/fentartasahoz.
vagyis a benzines - dizel kozotti valos arkulonbseg 3 eves havi 1000km autozassal 1438701.3ft vagyis kis hijan 1.5 millio forint.
egyre inkabb nem buli a dizel.... -
kovasz
senior tag
Mit nem értesz? A 75% azt jelenti, hogy minden negyedik váltás kimarad, vagy nem sikerül
barmilyen meglepo, de minden gepnek van hatasfoka, mivel az energia nem megy veszteseg nelkul at rajtuk. a fogaskerekes kezi vatonal is van veszteseg fokozattol fuggoen 2..8% kozotti. az automata valtoknal ez joval nagyobb mivel az energiat a surlodas viszi at es az egy rosszabb hatasfoku modszer. altaban 20..30% vesztesegel mukodnek. -
kovasz
senior tag
-
kovasz
senior tag
de az 190-et hoz. aztan meg arban sokkal nagyob kulonbsegek lehetnek. a negyutemu dizel a mukodesi elvebol adodoan soha nem lesz annyira rugalmas mint egy benzinmotor. ketutemu dizel kb azt hoza amit a negyutemu benzinmotor, a ketszeres utemszam miatt. de ahoz bonyolult es draga toltoszerkezetek kellenek. pl roots fujo+turbo+intercooler.
-
kovasz
senior tag
ja, megnézném, mit csinálna, amikor megállna mellette a lámpánál egy szar automataváltós német 535-ös traktor
hmm nem mondta meg neked senki, hogy az automata valto azt ront az auto menetteljesitmenyen? leven hogy a hatasfokat 75% koruli? az en verdam eseteben pl ~4.5 masodpercet. -
kovasz
senior tag
válasz
viharhozo #3056 üzenetére
2.0 Comfort: 6 262 741 Ft, vegyes: 7,7l, benzin 300 Ft/l -> 23.1 Ft/km
2.2 ctdi sport: 7 132 750 Ft, vegyes 5,4l, gazolaj 280 Ft/l -> 15.1 Ft/km
Az arkulonbseg 870k, tehat 108750 kilometer utan lesz ''olcsobb'' a dizel. Ez vegtelenul egyszeru, persze elfogadom, ha vki nem kepes belatni.
hat igen a matematika nem egyszeru tudomany....
a benzin sem 300ft, de legyen...
akkor 870.000/300=>2900L nafta
ha a fogyasztas 7.7L 100km-en akkor 2900L/7.7L*100km=>37662.3km-re eleg a 3m3 benzin.
egy evben van 12honap akkor 3 ev alatt havi 1046km autokazast enged meg. ennyit megy egy mezei autos, de ket ev alatt is mehet havi ~1600km-t.
de maradjunk csak a te metodusodnal: 23.1ft/km akkor 870.000ft/23.1[ft/km]=>37662.338km pont annyi mint ami nekem kijott szal mi is az a 10870km??
meg talan azt is erdemes lenne megnezni a ket tipus felszereltsege kozott milyen arat befolyasolo tenyezok vannak meg... -
kovasz
senior tag
válasz
hobizoli #3042 üzenetére
Nincs azokkal semmi baj pedig, az emberekben meg mindig a 10-15 evvel ezelotti dizeltechnika el, pedig nagyon halas dolog bir lenni az, amikor abba kell tankolni a kuton es nem a benzinesbe...hidd el. Menni megy az is ha kell, es 1-2tized sec nem oszt nem szoroz.
nah ez a masik atbaszarintas. ha a accordnal maradunk, akkor az en autom araert kapsz egy 2.2-es dizel accord-ot. ami felszereltseg es menetteljesitmeny teren a 2.0-as alap accord-al van egy szinten. a 2.0-as accord valami 7..8L korleszik az arkulombseg jo egy, masfel milla. a benya legyen 300ft az akkor az 3.3m3 benzin ara. a 8 literes fogyasztassal 42.000km megtetelere eleg. ez 2..3 eves autokazas egy atlagos autosnal. -
kovasz
senior tag
válasz
#16741888 #3032 üzenetére
hallod a betuket? mi vagy te daredevil? nem a honda nem honda dologrol van itt szo, hanem arraol hogy aki ert hozza az benzines ahuto vesz aki meg enm az dizelt ami igazabol nem is auto inkabb traktor.
aztan valaki irta, hogy bezzeg a tdi.. nahat nekem volt tdi passat, meg a csaladban is van ket cc 2 honapos (audi) tdi. szal en nem arrol irogatok itt amit a haver modott esetleg az autos ujsagban olvastam. -
kovasz
senior tag
válasz
#00809728 #3019 üzenetére
nekem most egy 2.4-es honda accord executive-om van. a fater egy a4-est vett nemreg a hugom meg egy a3-ast. mindeketto dizel, a 4-es a 135hp-s az a3-as meg 100hp, 1.9 tdi mindketto. hat az accord-hoz kepes fos mindketto pedig az a4 majd egy misivel dragabb volt. az a3 egy beteg oszver, annak ellenere hogy spotback nem gyorsul, igaz elenul 4.ben is, de egy lomha oszver. az a4 mar jobb egy fokkal, de az meg leful ha nem porgeted alapjaraton... jo mi? egy 9millas auto... na midegy az legalabb megy, de 3.5..4k-n vege van a motornak. 320Nm-es egyebkent. szal van egy rovid hatbarugas aztan sanyi.
mindketto zajos, ha jon az uton nem lehet megallapitani, hogy az a4 jon vagy 8 eves pug boxer...
az enyem ilyen
Bővebben: link
meg ilyen
Bővebben: link
hangja nem nagyon van, 5k felett olyan eroteljes turbinas. 220Nm, 6 sebesseg. 11L/100km piros lampas alazasokkal. (nem tudom miert gondoljak a bmw tulajdonosok, hogy probalkozniuk kell, jo lehet nem kellene vigyorogva atnezni)
[Szerkesztve] -
kovasz
senior tag
válasz
dabadab #3015 üzenetére
az autokat nem a nyomatek es nem a fordulatszam gyorsitja, hanem a ketto szorzata a teljesitmeny. annak aranya a benzines motorokban van meg a legjobban ezert dinamikusabbak es konyebben valtanak uzemallapotot. mert hiaba van nagy nyomatek alacsony fordulaton, ha az alacsony fordulatbol adodo azonos utemszam alatti kevesebb munkavegzes, es a nagy kompresszio miatt a dizel motorok mindg is lomhak lesznek. talan a ketutemu dizel az, ami hozzamerheto egy benzines szivo motorhoz, de azt nem gyartjak auto motor meretben.
tovabba dizel motoroknal nem lehet meghatarozni pontosan a robbanas idejet ezert jarnak osszevissza, meg undorito hanggal. egyebkent a pontatlan robbanas nem volt hatrany a regi lassu dizeleknel, a lassu forgasuk miatt de a 3..4k-t porgo tdi-knel ez mar komoly gond. ugyanilyen problema a megfelelo sebessegu adagolo rendszer. eppen ezert a maximalis fordulatszam limitalt.
en sok jovot nem josolok a dizel motoroknak, a magasabb ara miatt nem gazdasagos ugyanakkor zajos, budos, es a kornyezetet is nagyon szennyezi.
Aktív témák
Hirdetés
- ZSÍR Lenovo ThinkPad P15 G2 Tervező Vágó Laptop -75% 15,6" i5-11500H 16/1TB RTX A2000 4GB /1 Millió/
- BONTATLAN Samsung Galaxy A32 5G 4/64GB FÜGGETLEN - FIX ÁR
- ZSÍR Lenovo ThinkPad P15 G2 Tervező Vágó Laptop -75% 15,6" i5-11500H 32/1TB RTX A2000 4GB /1 Millió/
- HP EliteDesk 800 G1 USDT i5-4590s 8gb ram 120gb ssd wifi gigabit minigép eladó olcsón
- Iphone 14 ProMax Space Black 128GB Garanciás
- BenQ ZOWIE XL2411K Esport monitor! 24"/FHD/144hz/1ms/DyAc+/konzolhoz is!
- régi ipari vezérlőkártyák SICK, Intel, NEC
- Lenovo ThinkCentre M920z AIO All in One PC TouchScreen 24"
- Garanciális Moza H váltó, kuplung szett.
- Asus Rog Ally X !!!Megapack!!! Újszerű, Összes tartozékkal, 28 hónap Garancia + rengeteg extra!!!
- AKCIÓ! Asus ZenBook Pro UX7602ZM OLED notebook - i9 12900H 32GB RAM 1TB SSD RTX 3060 6GB WIN
- Apple iPhone 14Pro 128GB Kártyafüggetlen, 1 év garancia
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- HP ProBook 430 G3 laptop Pentium 4405U CPU (hibás)
- Csere-Beszámítás! Számítógép játékra! I7 6700 / GTX 1070 8GB / 16GB DDR4 / 500GB SSD
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest