Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mike81
senior tag
Sziasztok!
Idén szeretnénk autót cserélni és egy kategoriával feljebb is lépni. A 2 gyerek is növöget. Kezd kicsi lenni az autó : A mostani autónk egy Ford Focus MK1 1.6 benzines kombi.
Mivel meg vagyunk elégedve a vassal ezért elsősorban MK4 Mondeo kombikat, S-Maxokat nézegettem. De ezekből benzinest elvétve találni csak. Viszont a mi használatunk miatt a diesel nem térülne meg ezért mindenképpen valami benzines alternatíva után kellene néznem. Képbe került a Hyundai I40 CW 1.6 szívó benzines motorral. Szerintem ez a motor gyenge egy akkora kasztnihoz. Olyan kérdésem lenne hogy ha egy ilyen autót veszek akkor a motor teljesítményét lehet olyan mértékben módosítatni hogy 4 fővel maradjon azért valamennyi tartalék a blokkban? Nézegettem a netet de a GDI tuningolásról nem nagyon esik szó. Amúgy a Hyundai megbízható márkának számít? Nem nagyon figyeltem a márka fejlődését. De amiket olvastam róla azok csak pozitív vélemények voltak. Na meg ha sikerül kifogni egy fiatal példányt arra még garancia is lehet még.
De az igazság az hogy a szívem nagyon a Mondeo felé húz
Ezzel kapcsolatban a másik kérdésem pedig az, hogy ha esetleg mégis diesel kocsi mellett döntünk akkor a kettős tömegűt mindenképpen ajánlott cserélni vagy esetleg megér egy próbát a felújítása is? Mert nem kevés pénzekért dobálják azt a vas darabotEzeket a típusokat nézegettem;
Mazda 6 1.8/2.0 benzin 2009-től
Peugeot 508 SW 1.6/2.0 HDI
Ford Mondeo 1.6/2.0 TDCI vagy ecoboost
Ford S-max 2.0 TDCIA válaszokat és tanácsokat előre is köszönöm
-
Mike81
senior tag
válasz SzlobiG #131390 üzenetére
Köszi a választ. Sajnos az i40-ben csak 1.6 szívó benzines van. Létezik 2.0 is belőle de olyat még nem láttam eladót. Mondeo S-max vonalon meg csak disel van. Turbo benzines ritka nagyon. De ezzel gondolom nem mondtam újat. Jaj nehéz dolog ez nagyon. Meg kell nézni surgosen egy benzinest ;-)
[ Szerkesztve ]
-
Mike81
senior tag
Igen tudom hogy vannak olyan benyás motorok amikben ugyancsak ott figyel ez a platina árával vetekedő tányér. Keresem az alternatívákat de nem nagyon akadnak. Mazda 6 2008 utáni 1.8/2.0 jó lenne. Rohad és ha jól tudom akkor drága az alkatrész hozzá. Toyota Avensis ritka benzinesben akárcsak a Mondeok. i40 meg 1.6 szívó benzines a 1.5 tonnás kasznihoz. Nem egyszerű a döntés. Még a végén maradok a Focus kategoriánál
[ Szerkesztve ]
-
Mike81
senior tag
válasz Vesztor87 #131701 üzenetére
Nekünk egy Ford Focus Mk1 kombi van, 1.6 benzines motorral. A kasztnihoz elegendő. 12 éves és 2 nagyobb kiadásunk volt csak rá. A világból kilehet vele menni csakegyen benzin benne. Amúgy az átlag fogyasztás is olyan 7l körül mozog. Mikor utoljára számoltuk akkor 5. mentünk nyaralni. Megpakolva klimával 7.2-re jött ki az átlag, úgy hogy egy km-t nem mentünk pályán.
[ Szerkesztve ]
-
Mike81
senior tag
válasz Vesztor87 #131719 üzenetére
Ha minden igaz akkor lehet ebben az évben csere lesz. De nem azért írtam. A miénk flottakezelőnél volt.2004 oktoberi 4 évesen vettük 124 000-el. Most van benne 188 000. Szóval szerintem nincs,, széttiporva" ;-)110 000-ig volt lekövethető a szervízelés. Akkor küldték utoljára kötelező szervízre. Én úgy vagyok vele, hogy a cég tutira elküldi szervizelni. De egy magánszemély azért lehet sporol itt ott.
[ Szerkesztve ]
-
Mike81
senior tag
válasz F-ECT$ #131747 üzenetére
Ha most olyan szervizekre gondolsz amikor valami fődarabot kell cserélni, akkor nézz be pl a Mondeo.hu forumra. Ott szoktak kerdezni ilyen témákban. Utoljára amikor benéztem akkor a kettős tömegű felújítását kérdezték ami 90000 kompletten. A tulaj sokalta a szarvíz árakat/2 tömegű 80 000, kuplung 77 000, kinyomó csapágy kb 40 000, meg persze a munkadíj/
[ Szerkesztve ]
-
Mike81
senior tag
válasz Vesztor87 #131762 üzenetére
Nekem 2 satbilizátor volt cserélve kb 6000 lehetett. Több bajom nem volt a futóművel. De nem is van agyon pakolva a csomagtartó. Max évente egyszer mikor nyaralunk;-)
Amúgy veszett jó a kanyartartása. A pályák fel és lehajtóján símán lehet. vagánykodni. Úgy tartja az ívet mintha oda ragasztották volna[ Szerkesztve ]
-
Mike81
senior tag
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy van itt olyan vagy ismer olyan embert akinek van tapasztalata újabb Hyundaiokkal?
Arra lennék kíváncsi hogy mennyire megbízhatóak, sok gond van e velük.Előre is köszönöm;-)
-
Mike81
senior tag
Sziasztok!
Újra véleményeket és tanácsokat szeretnék kérni. Mivel a középkategoriából úgy néz ki nem lesz semmi. Mivel az évi kb 12000 km-ért nem érné meg diselt venni, ezért valószínűleg maradunk a kompakt méretnél (Astra & Focus esetleg Octavia).
Astrából a J sports tourert nézegetem és abból is az 1.4 és 1.6 turbó benzineseket. Focusból pedig a 2011-től. Itt ugye van az SCTI és a TI-VCT amik benzinesek. Ezekkel kapcsolatban szeretném kérdezni a tapasztalatokat és véleményeket. Melyik motor megbízhatóbb illetve melyik mennyire szervízigényes.
Amúgy nézegettem még a TSI motoros Skodákat is mert a kategoriában azoknak verhetetlen a belső terük és csomagtartójuk.Viszont úgy tudom hogy a négy motor közül ezek a legproblémásabbak. Egy másik lehetőség, hogy az Insigniából nézzek valami turbó benzinest?Vagy esetleg válaljak be egy dieselt? Mivel kisvárosban lakunk a dugóban araszolás nem tétel, ami a kettőstömegűt meg a dpf-et kinyírná. Meg azért ha úgy alakul akkor megyünk is a kocsival leginkább főuton, pályázni nem szoktunk.
Szóval egyelőre ennyi a gondomSegítő válaszaitokat előre is köszönöm
[ Szerkesztve ]
-
Mike81
senior tag
Az újabb TSI-k alatt mit értesz mikori évjárattól van a módosítás? Amúgy a mostani szívó 1.6-al sem volt semmi gond még (Focus MK1 1.6 kombi), pedig már 12 éves. Amúgy nem vagyok egy örült vezető nem is gyorsulok lámpától lámpáig, csak szeretném tudni hogy a motorban van még tartalék, és az előzést nem remegő lábbal fejezem be Amúgy a mostani kocsinkal is leginkább csak akkor van baj ha 4 felnőtt + csomagokkal robogunk. Egy fokkal jobb a szitu ha mi meg a 2 gyerek+csomagokkal vágunk neki az útnak. Amúgy azért lett volna jobb az egy kategoriával nagyobb autó mert most jelenleg a gyereküllések mellé nem tud beülni senki. Vagy ha mégis az akkor nagyon nádszál kivitel
-
Mike81
senior tag
válasz Tsebacsi #132864 üzenetére
Nálam alap de szerintem másnál is, hogy ha megveszünk egy használt autót akkor ott rögtön vezérlés, olaj +szürő csere játszik. Igazad van a láncosról írtak nagyon rossz véleményeket. Ez kb olyan lehetett mint a BMW & PSA fejlesztésű THP motorok. Ott is állítólag kb 30 000 vezérlés csere mert mindíg elmászott, meg persze a kokszosodás is befigyelt ott is
-
Mike81
senior tag
Azt a legelején elfelejtettem megkérdezni, hogy ugye írtátok hogy kerülni kell az 1.6-os benzineseket( VI-TC, STCI) Ez igaz a Mondeoba szerelt ecoboostos egységre is? Vagy ott más rendszer van?
-
Mike81
senior tag
válasz tresh #132876 üzenetére
Köszi a választ! Elhiheted hogy én is vennék mondjuk egy Mondeo MK4 vagy S-max 1.8 vagy 2.0 benzinest, csak speciel nincs. Van egy Focus MK1 1.6 benzines kombink, ami kb pont elég a kasznihoz. A kocsit megvettük 124000 km-el 4 évesen. Most 12 múlt és van benne 184 vagy 186 000 nem emlékszem rá pontosan. Szóval nekem aztán rohadtul megérné a disel. Tudom hogy megy mint a meszes de mivel kisvárosban élünk és gyakorlatilag nem pályázunk csak főúton közlekedünk így elég hamar bedöglene a dpf. Nem azért nézegetem a benzineseket mert utálom a diselt. Csak egyszerűen nem nagyon találni középkategóriás autót ami nem gázolajos. Amit eddig találtam benzines kivitelű középkategóriás márkákat a következők; Hyundai I40 cw 1.6 szívó benzines meghal ezzel a motorral 4 ember plusz csomaggal. Bár alföldi vagyok ezért még jó is lehetne csak ne menjek pl a gödöllői dombság felé sem ugye Akkor van a Mondeo MK4 ebből 1.6 ecoboost van. Ja sz@r mert 1.6 és turbós. Akkor van Mazda 6 1.8 2.0 ez még jó is lehetne csak ez meg rohad akár mit is csinál vele az ember.Van az Insignia 1.6 - 1.8 benzines. De ez meg kb akkora hellyel van megáldva hogy majdnem ugyan ott vagyok ahol a part szakad Akkor van még a Toyota vagy Honda benzinesei. Amikről sokat nem tudok de nem olcsó hozzájuk az alkatrész az biztos. Na akkor szóval melyiket is válasszam a rengeteg lehetőség közül? Ezért jött szóba másik lehetőségként az hogy maradni a kompakt kategóriában csak erősebb motorral. Csak ugye hátra megint nem ül be senki a 2 gyerekülés miatt.
Esküszöm már azt látom megoldásnak, hogy veszek egy 2.0 disel Mondeot aztán a szűrőt kicsapom a fenébe -
Mike81
senior tag
válasz footy #132922 üzenetére
Igen nézegettem a J Astrákat. Nincsenek is rossz véleménnyel róluk, és még szerintem jól is néznek ki
A Focusokból meg a hahun nincs még nagyon 1.0 csak új. A legtöbb az 1.6-os amire azt mondátok hogy kerülendő. Ebben a kategóriában egyértelmű, hogy az Octavia viszi a prímet, és így került képbe a TSI motor, amivel én eddig nem is foglalkoztam, mert úgy voltam vele hogy az összes rákfenés. De tény hogy ebben a kategóriában az opel 1.4-e a legvonzóbb mert nem közvetlen befecskendezése. Így kokszosodás nincs. Azt nem tudom, hogy az 1.6 is ilyen rendszerű e. Valaki itt írta, hogy az újabb TSI-nél már változtattak a befecskendezésen, és így a kokszosodás már megoldottnak mondható. Ha ez így van akkor kb melyik évjáratól érdemes keresgélni?(#132924) tresh;
Köszi a választ
Nagyon sokáig csak a Mondeokat vagy S-Maxokat néztem mert nekünk ezek tetszenek. Na meg a helykínálat is fejedelmi. A mostani Fordal sem volt semmi extra bajunk eddig. Csak ugye itt jött a gond hogy disel városba rövid távra=dpf és 2 tömegű halál. De ha havi 2 gyepálás segít neki akkor az még belefér[ Szerkesztve ]
-
Mike81
senior tag
Lejárt a szerkesztési idő
Árban kb 3 milla lenne a plafon. A mondeoból 2011-től nézegettem facelifteseket. Az értékvesztéssel tisztában vagyok. De ha beújítok egyet akkor az szerintem megint meg lesz jó pár évig. Nekem nincs bajom a céges járgányokkal. Azok legalább biztos elmennek a kötelező szervizre. Egy magán ember azért lehet spórol itt ott a költségeken. De nem szeretnék általánosítani. A mostani autónk is flottakezelő tulajdonában volt, és gond egy szál sem
(#132926) F-ECT$; Az nem jött szóba nálunk. De azért megnézem hogy milyen is valójában.
A focusba beraksz 2 gyerekülést oda már nem ül be mellé senki. Ez biztos! Nálunk is ez a fő baj. Tavaly mégnyaralásra vittünk utazó kiságyat és szégyen szemre az ismerősék hoztak utánunk egy két cumót mert hozzánk nm fért be Az Octavia ilyen szempontból fejedelmi helykínálatot nyújt.
[ Szerkesztve ]
-
Mike81
senior tag
válasz footy #132933 üzenetére
Köszönöm a választ, és persze mindenki másnak is
Akkor lehet csak marad a disel vonal Mondeoval az élen. 2007-től nem nagyon változott a formavilág, de nekem akkor is nagyon bejövős. Főleg amelyiken van tetősín is. Az nagyon adja nekem
Egy ideig még szemezgettem az 508 sw-kel is. Azok disel motorjai is elég megbízhatóak, és abban is van hely bőven+anorámatető De azért valahogy a mondeo mindig benne maradt a pakliban -
Mike81
senior tag
válasz F-ECT$ #132926 üzenetére
Ha nekem a Passat és a I40 között kellene dönteni akkor egyértelmű, hoy nálam az I40 cw lenne a befutó. Az Nekem az a forma nagyon bejön, és ettől függetlenül mégis óriási hely van benne. Na meg az sem elhanyagolható tény hogy 5 év km korlátozás nélküli garancia van rá. Meg úgy alapból kevés rosszat hallani a motorjaikról. Csak az alkatrész ár szerintem egy kicsit drága pl egy Mondeohoz.
[ Szerkesztve ]
-
Mike81
senior tag
válasz F-ECT$ #133011 üzenetére
Szia!
Igen az i40 csak 1.7 crdi-vel kapható, 116 és 135 ménessel. A benzinesből van csak 1.6 és 2.0 de mind a kettőt gyengének titulálják. Ami kb szerintem is igaz lehet, főleg hogy az 1.6 is csak sima szívó benyás. A 2.0-ből meg nem is találni a hahun sem. Amúgy az egész autóról nem nagyon találni infókat hogy mennyire jók vagy rosszak. Német fórumot találni, de azt meg nem értem.
[ Szerkesztve ]
-
Mike81
senior tag
válasz footy #133049 üzenetére
Amenyire bele néztem a fórumokba nekem is ez jött le. Szerintem szép autó mind a 2 kasznival. Bár nekem a cw jobban tetszik. Ha jól emlékszem akkor itt is csak a vezérlés különbözik a kér disel között. Szóval egy kis laptopozás és már 136 pacis a járgány. Viszont ahogy néztem a kettős tomegu elég horror áron van hozzá. Egy Mondeoba pl olcsóbb:-/
-
-
Mike81
senior tag
Amúgy a faceliftes mazda 6 amik 2009 utániak, azok mennyire hajlamosak a rohadásra? Sikerült valamit javítani rajtuk?
-
Mike81
senior tag
válasz Tsebacsi #136218 üzenetére
Hát én az I40-re szavaznék. Hatalmas az az autó. A közelemben van egy kombi disel. Pont akkor futottam bele mikor az okmányirodában intézte a tulaj az átírást. Akkor megnéztem, nekem a Mondeo mellett ez lenhetne még a befutó. Mindegyik szint jól felszerelt ahogy olvastam. A motorok megbízhatóságáról nem sok infóm van. Bár gyanítom hogy ugyan ezek a motorok vannak a Kiaban is.
[ Szerkesztve ]
-
Mike81
senior tag
válasz DuDieHUN #136386 üzenetére
Szia! Ford Focus Mk1 kombi 1.6 benzin. A kasznihoz elég de nem egy verseny paripa. Szerintem ebből a fajtából már lehet kifogni normálisabbat ezért az összegért. Asszony egyik ismerőse 1 hét alatt eladta a 99 Fokát 550 000. Úgy hogy idén volt műszakin és motorikusan is patent volt.
-
Mike81
senior tag
válasz g4mer #136869 üzenetére
Szia!
Amúgy én is ugyan ebben a cipőben járok. Jó lenne egy MK4 Mondeot beújítani a mostani 1.6 benyás Focus helyett. A hely kérdés nálunk is sarkalatos pont. A gyerek néha kirúgja a csigolyámat a támlával együtt. Csak én sem megyek kb csak 10-15 körül évente. Bár nekem azért vannak hosszabb etapok is. Nézegettem az újabb 1.6 ti-vct Focusokat is. De a +24 Le-n kívül nem tudom ade egy kicsit jobb dinamikát. Na meg ugye abban a hely sem nagyobb.
-
Mike81
senior tag
válasz ReSeTer #138327 üzenetére
Szia!
Igaz nekem 1 fokám van 1.6 benzinesben. A kombi kasztnihoz is elegendő a motor. A 2 fokuszban pedig ennek a kicsit tovább fejlesztett változata van TI-VCT néven ha jól rémlik. Azt mondják róla hogy egy kicsit dinamikusabb a motor de majd ki igazítanak ha rosszul tudom[ Szerkesztve ]
-
Mike81
senior tag
Azért kíváncsi leszek a Tipo SW-re. Képek alapján nem néz ki rosszul. Nem vagyok egy olasz autó fan. De ez kifejezetten tetszik. :-)
-
Mike81
senior tag
válasz Integrale #138809 üzenetére
Hát nekem a belsővel is kell barátkoznom így képek alapján. Bár lehet hogy élőben egy nem alap szériás Tipo bejönne ;-) Így voltam anno az 1 fokával is. Nem tetszett ameddig bele nem ültem. Nem azt mondom hogy maximálisan tetszik de azért elfogadható lett számomra.
[ Szerkesztve ]
-
Mike81
senior tag
válasz Integrale #138823 üzenetére
Ha már autóbelső.... Ma volt alkalmam megnézni egy új 308 sw kombi belsejét. Leginkább a "törpe" kormánykerékre voltam kíváncsi meg az emelt múszerfalra. Nem is olyan gáz bár vezetés szempontjából nem tudom milyen lehet. De kifejezetten szimpi volt. Ha most kellene autót választanom akkor igen csak esélyes lenne. Bár nem tudom jogy javítottak e valamit az 1.6 THP-n.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen