Hirdetés
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Gurulunk, WAZE?!
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Öregszem
- eBay-es kütyük kis pénzért
Új hozzászólás Aktív témák
-
gs20
tag
válasz MasterMark #50988 üzenetére
Igen, szerintem is ez a lényeg. Az autó bal elejével ütötte el a motorost. Ha a motoros a kanyarodó suzuki jobb hátsó ajtaján nézett volna be, akkor más lenne a gyerek fekvése, de így egyértelműen a suzukis sara.
E=MZ²
-
gs20
tag
-
gs20
tag
válasz philoxenia #46729 üzenetére
Van benne igazság, meg mondjuk elég nagyot lehet így szívni, ha pl vacakol a központi zár, és zárva marad (nekem a passaton a zárt ajtót kellett szétszedni: ülés ki, kárpit le, ajtópanel le, a kp zár motorra közvetlenül áramot adni...), de ennek a funkciónak rablásvédelmi okai vannak.
Biztonsági okból viszont (ha pl gyerek marad a kocsiban) ez a funkció kikapcsolható: ha dupla klikkel zárod az autót, akkor a biztonsági reteszelés nem zár, belülről nyitható a belső kilinccsel, csak kívülről nem.E=MZ²
-
gs20
tag
válasz philoxenia #46716 üzenetére
Ha az ablak kitörése és a kimászás nem opció, akkor elég sokba. VW csoport autói az elmúlt 20 évből pl.
E=MZ²
-
gs20
tag
Teljesen igazad van. De sok ilyen sofőr van. Mondjuk mentségükre szóljon, hogy 99,99%-uk tisztában van a saját korlátaival. Ez az illető sem menne be fővárosba semmi pénzért. Sőt, Veszprémbe sem szívesen megy, csak ha nagyon muszáj (kórház). Szomszédunk idős néni 1990-ben újan vett kispolskival. Fél a vezetéstől, tényleg iszonyat béna (már bocsánat), de ezt tudja is magáról, legalább, lassan, óvatosan, megszokott útvonalon megy heti 1x bevásárolni, a temetőbe, vagy ha orvoshoz kell menni. Ennyi. A városon kívül szerintem még nem járt az autó, 28 évesen 35e km van benne. Mondok még egy példát: anyósom. Utál vezetni. Nem kicsit, nagyon. Mondjuk érzéke sem igazán van hozzá. De legalább szintén tudja magáról. Heti 1x muszáj neki autóval mennie 3km-re, azt nagy nehezen bevállalja (nagyon óvatosan, 26x körülnézve), de egyébként mindig busszal jár. Most mit mondjak? Nyilván nagyvárosban jobban zavaró az ilyen sofőr, falun, kisvárosban meg simán belesimul a környezetbe.Az ilyeneknek is élni kell az életüket, a jogosítvány nem csak Schumachereknek jár.
A baj (szerintem) inkább azokkal van, akik bénák (vagy akár átlagosak) de Hamiltonnak hiszik magukat,és így keverednek olyan helyzetbe, amit aztán nem tudnak már kezelni. Az említett tutyimutyi két példa a 30-40 év alatt nem okozott balesetet. Szembe szomszédunk 35 éves csaj, átlagos körüli vezetési képességekkel, de azt hiszi ő a faszacsaj, nyomja a céges Astrát mint az ökör, legalább fél évente (de inkább gyakrabban) meg is koccolja. Kb 5 év alatt már a harmadik autó van alatta, egy totálkár volt...E=MZ²
-
gs20
tag
Lehet, hogy a videón a csóka telefonozott, nem tudom.
De ahogy írtam, pontosan itt, pontosan ilyen szituba keveredtem én is utasként: 50 éves, főleg otthon, falu+szomszéd városban vezető sofőrrel, aki ment szépen a sávjában, az igo közölte, hogy tarts balra (márhogy a 7-es útra "gondolt" az igo), és épp ott volt megszaggatva a kereszteződésnél a záróvonal, ment is balra át a szembe sávba. Köpni-nyelni nem tudtam, (utas voltam, csak félig figyeltem a forgalmat), aztán jött is a szembejövő, erre rántotta vissza a mi sávunkba a sofőr. Szóval csontra ugyanilyen szitu, ugyanezen a helyen.(Amúgy anno kb 15 éve én is bénáztam itt friss jogsisként, kismotorral majdnem felmentem a pályára. Na jó, azt azért nem, de alapból ugye mentem jobb szélen, aztán mire észrevettem, hogy hoppá, ez a sáv a pályára megy, nem tudtam már balra átmenni (augusztusi vasárnap délután volt, nagy forgalom). Fék, leálltam a padkára (kb 10 méterrel azután, hogy kettéváltak a sávok. Szép lassan a padkán hátraaraszoltam a motorral pár métert a szalagkorlát kezdetéig, aztán pár perc múlva, mikor sehol sem volt egy autó sem, gyorsan átslisszoltam záróvonalon, forgalom elől elzárt területen, mindenen, vissza a 7-esre.) Közben egy autós is hasonlóan járt, lesatuzott mellettem, aztán bőszen visszatolatott....
E=MZ²
-
gs20
tag
Itt ez a tapasztalatlan sofőrökkel gyakran megtörténik: a gps azt mondja, hogy tarts balra. A Józsibácsi meg ahol meg van szaggatva a záróvonal, szépen balra tart (gondolva, hogy az ezek szerint nem szembe jövő sáv, hanem neki akkor ott kell mennie). Utasként én is átéltem ezt ugyanitt, szerencsére nem mentünk gyorsan, és mikor leesett a sofőrnek, hogy valami nem stimmel, még ugyanígy vissza tudott jönni mielőtt a szembe jövő odaért volna.
E=MZ²
-
gs20
tag
válasz philoxenia #44461 üzenetére
Tudom, láttam, bent volt a cikkben, de azért itthon is eléggé jellemző.
Mikor nyaralni mentünk, kb 500 km horvát autópályás odaúton 3 ilyen bentragadós autót láttunk, mindegyik magyar tata volt, 100-nál görcsösen markolva a kormányt, meredten bámulva előre a középső sávban, miközben kétségbesetten kerülgette mindenki balról-jobbról...E=MZ²
-
gs20
tag
Szerintem csigatempóval mentek a szélsőben, ha megnézed a 0:21-kor elhaladó sötétkék autó is elég nagy sebességkülönbséggel zúz el mellettük. A bömbi is minimum hasonlóan gyorsan jöhetett a belsőben, a kamerás meg bement elé, és 3-4 másodperc múlva lett csatt. Ha ebből ha csak 1-2 másodperc elbambulás, vagy csodálkozás, hát ez meg miaf@szt csinál előttem, és máris ez az eredménye. De ha mondjuk mentek a külsőben 80-at, a belsőben meg 160-al jön a bömbi, és a kamerás gyorsítás nélkül csak bemegy a belsőbe, még jó reflexek mellett sem lehet olyan gyorsan annyira lelassulni. Nem maradt más, mint elrántani a kormányt a külsőbe, ott meg volt a skoda.
Ahogy én látom, itt jobban felelős a kamerás autó aki bement bóklászni a belsőbe miközben ott jöttek az autók, és közben ráadásul b@szott gyorsítani. A bmw nyilván gyorsan jött (valszeg nem 130), de hát basszus, a belsőbe csak akkor megyek be ha látom, hogy beférek, és akkor nyomom neki, nem nézelődök, pláne ha jönnek is hátulról, akkor minimum illene kinyomni a szemét a kocsinak (vagy visszasorolni a külsőbe, ha csak egy 1.2-es szívó benzinben ülünk). Simán számíthatott arra a bmw-s, hogy a birka észreveszi magát, és kimegy vissza a külsőbe.
(Ez ilyen tipikusan magyar dolog, 3 sávos autópályán a középsőben ragadni. Horvátországi nyaraláskor több ilyet is láttam, forgalom megy 130-140-el, tata meg veret a középsőben 100-al a buzukival... Balról-jobbról meg előzgetik...)E=MZ²
-
gs20
tag
válasz customer114 #41624 üzenetére
Szerintem nem az a bosszantó, hogy leelezől, hanem utána meg feltart, mert ha városon kívül már mennél 90-100-at, az akkor is csak 70-80-at megy. Leelőzöd, következő faluban normálisan visszalassítasz, akkor meg utolér újra előz faluban 80-al....
E=MZ²
-
gs20
tag
A 2.-es tipikusan előfordul, ha renoméval egyáltalán nem bíró autóban ülsz. (esetemben Skoda Felicia) Aztán elkezd ballagni előttem megengedett mínusz 5-10-el (gondolom óra szerint megengedett). Aztán ha ekkor visszaelőzöm, mert én óra szerinti megengedett+10 körül szeretnék haladni akkor meg átvált a leírt szerinti 1-es üzemmódra, vagyis elkezdni nyomni neki, mikor mellette vagyok.
E=MZ²
-
gs20
tag
MHSZ-en nekünk még beleverték a fejünkbe, hogy vasúti átjáróba akkor szabad behajtani ha meggyőződtél róla, hogy el is tudod hagyni, és olyan sebességfokozatban kell behajtani, amelyikben végig is tudsz haladni (mivel többször történt már abból baleset, hogy a jóskapista az átkelőben váltott volna sebességet, de a technika pont megadta magát, az autó maradt a síneken, a vonat meg ledarálta).
Valószínűleg ez utóbbit a mai színvonalas autóvezető-oktatás már elfelejti. Bár szerintem az előbbit is, anyámékhoz hazajárva legalábbis pl Devecserben, a 8-as út melletti vasútátkelős kereszteződésben rendszeresen tapasztalom. Áll a sor a 8as előtt a STOP táblánál, a jóska meg simán beáll mögéjük a dupla sínen megállva. A durva, hogy ez már ellenkező irányból, fordítva is volt: áll a sor a vasúti pirosnál, a jóska meg beáll a végére úgy, hogy a 8-as főút egyik sávjában áll keresztben a kocsival (alárendelt útról, STOP tábla alól állt be úgy...)Amúgy itthon is történt a kamionoshpz hasonló buszbaleset régebben (70-es évek vége ha jól emlékszem): buszsofőr ráment a sínekre, de beregadt a sorompó közé, próbált előre-hátra menni hogy kievickéljen, de nem sikerült, előbb jött a vonat. Kettévágta a buszt. Pedig csak simán nagy gázzal át kellett volna menni a sorompón (mint a kamionosnak is). Kicsit kisebb lett volna az anyagi kár egy sorompó meg a horpadás a jármű elején...
[ Szerkesztve ]
E=MZ²
-
gs20
tag
válasz deicide #40059 üzenetére
Tetszik?
Nekem annyira nem. Képzeld el ha ezzel szarral karambolozik és oldalba kap egy személyautót, feltűzi az egész családot.
Vagy elüt egy gyalogost, biciklist.
Vagy csak szimplán fél méterre a seggedbe bújik.
Nem veszélyes? Nem veszélyeztet? Nem ijesztő?
Szerintem instant headshot a tulajnak is, meg a válaszolónak is...Szerk: amúgy szvsz kamu, ilyen civilizált országban tuti nincs...
[ Szerkesztve ]
E=MZ²
-
gs20
tag
válasz tibcsiworld #40042 üzenetére
Nyilván azt a levezetést én sem gondoltam komolyan, nem véletlen volt szmájli a végén.
A sündörökkel kapcsolatban az alkohol téma nem izgat, a másik amit leírtál az viszont az egész rendszer alapvető problémája.
E=MZ²
-
gs20
tag
válasz tibcsiworld #40026 üzenetére
"ha ittasan halála gázol egy batmant, akkor Ő üljön? "
Mivel ittasan vezetett, szerintem igen. Azt azért majd a bíróság vegye figyelembe, hogy batmanért kevesebbet kapjon, mint ha a sensation white buliról láthatósági mellényben hazacsámborgó bulizókat tarolja le."Vagy a főúton haladónak nekimennek, és ha épp az ivott, aki a főúton halad! még őt hozzák ki bűnösnek!"
Szerintem ilyenkor nem őt, hanem őt is. Belegondolva, az alárendelt úton jövő az valószínű véletlenül benézett egy kereszteződést. Emiatt persze bűnös. De a főúton jövő ő nem véletlenül ült ittasan kocsiba,hanem szándékosan.
(Ha továbbmegyünk ezen a logikán, mikor nem lett volna karambol?
1: ha a mellékútvonalon közlekedő megadja a főútvonalon jövőnek az elsőbbséget, vagy
2: a főútvonalon menő ittas vezető bele sem ül az autóba, így ott sem lett volna a főúton mikor a másik benézte a kereszteződést, így karambol sem lett volna. 50-50 )Természetesen nem akarom csak az ittas vezetőket démonizálni, a drogos, stb ugyanígy büntetni kellene.
E=MZ²
-
gs20
tag
válasz tibcsiworld #40024 üzenetére
Éjszaka a sötét ruhás úttesten futkosó gyalogost nem nehéz benézni, elég egy másodperc kihagyás (rápillantasz a műszerfalra, rádióra, stb), az simán lehet véletlen baleset. Ha nem sértett egyéb szabályt, (sebesség, stb) akkor azért normál esetben nem teszik kalitkába a sofőrt. Abban az esetben, ha nem ivott. De ha ivott a söfőr, akkor már szándékosan szabályt szegett, az már eleve egy más kategória. Szerintem.
Amúgy a szonda miért lenne pénzbehajtási eszköz?A képlet szerintem egyszerű: ön dönt - iszik, vagy vezet. (A trafipaxra még rá lehet ezt mondani, feltéve, ha a semmi közepén lévő 30-as táblánál van, bár ott is vitatom. A lámpába szerelt kamera már inkább ilyen, na azoktól tényleg fosok. )
Szerk: igen, ha ittasan halálra gázol valaki valakit, akkor ott szerintem minimum kellene legyen a börtön.
[ Szerkesztve ]
E=MZ²
-
gs20
tag
Abszolút egyetértek. Nehogy már a rendőr elől menekülőt kelljen sajnálni. Én az usankás módszer híve vagyok. Ha nem engedelmeskedik a felszólításnak, akkor igenis intézkedhessen a rendőr, autóval nekimenni, kiforgatni, adott esetben fegyverrel megállásra kényszeríteni. Az ilyen videóknál előjövő, "a halálba üldözte szegényt a rendőr" dumától feláll a hátamon a szőr.
Külön a motorosoknak: nem, nem én vagyok a bunkó autós aki utálja a motorosokat, mivel motorozok én is. De nehogy már az idióta bűnözőt (szabálysértőt, tökmindegy) sajnáljuk mert elütötte a a csúnya rendőrbácsi. Neki az a dolga, hogy megálljon ha erre felszólítják, és pont. Ha a polgár mondjuk háromszori felszólítás ellenére nem áll meg, akkor meg intézkedjen az a rendőr, és az intézkedés ne az legyen, hogy addig játszanak autósüldözőset, míg valaki más is megsérül, hanem igenis állítsa meg. Akárhogy. Ha közben megsérül a delikvens: így járt. Az a 0,001%-nyi meg nem álló, aki beragadt gázpedál mellett egyszerre elromlott fék miatt nem áll meg, az meg így járt, ügyeljen jobban a gépjármű állapotára, őket úgyis jobb kiszedni, nem veszélyeztet már másokat.
Nincs, hangsúlyozom, NINCS általam elfogadható indok a meg nem állásra (lehet jönni mindennel, SOS van, szül az asszony a hátsó ülésen, akármi, de ez hülyeség. Ha tényleg helyzet van, akkor megállsz, rendőr 2 pillanat alatt felméri a szitut, aztán 99,9% hogy ő fog szirénázva felvezetni a kórházig.
E=MZ²
-
gs20
tag
-
gs20
tag
-
gs20
tag
válasz philoxenia #38999 üzenetére
Nem 40-el, hanem jellemzően a megengedett + 10km/h-val (60 ill 100 a szokásos) de így is lenyomnának a g**ibe...
Amúgy meg ha nem érted, szerintem kérj kölcsön egy robogót egy napra, és járj vele. Utána már nem lesz kérdés
E=MZ²
-
gs20
tag
válasz philoxenia #38971 üzenetére
Azzal, hogy sávközépen megy, csak az életét védi: sok autós simán lenyomná, így legalább nehezebb előznie, és ha necces a helyzet, van még hova lehúzódnia. Én egy 300-as géppel nyomom, de szintén vagy a sávközépen, vagy a balos keréknyomban motorozok a szabályos előzést nem ismerő, leszorítós önjelölt schumacherek miatt.
E=MZ²
-
gs20
tag
Valóban, bár sajnos nem találtad fel újra a spanyolviaszt, a lakásbiztosításoknak már jó ideje része az általános felelősségbiztosítás, ami pl gyalogos/kerékpáros balesetnél fizet a delikvens helyett.
Baj akkor van, ha nincs lakásbiztosítása sem az illetőnek, vagy a lehető legfapadosabb van, amiben nincs ilyen opció. (idén kötöttem lakásbiztosítást, a felkínált 4 csomag közül mindben volt ált. felelősségbiztosítás)
Azt nem tudom, apróbetűben lehet-e olyan, hogy pl ha részeg a bigiklis, akkor fizet-e a biztosító...
Egyébként 3 éve jött nekünk biciklis, sajnos nem volt lakásbiztosítása, de az öreg néni gyerekeivel leültünk egyezkedni, a felmért 400 eFt kárból talán 230-at tudtunk kialkudni belőlük, számla nélkül meg megvolt 150ből a javítás. (szélvédőcsere, JE sárvédőcsere, lámpacsere, sárvédő és lökhárító fényezés)E=MZ²
-
gs20
tag
-
gs20
tag
90-100-as sebességnél nem biztos, hogy az évszázad ötlete a kormányt rángatni egy arra kóricáló állat miatt.Utcánkban lakó csóka kb egy hónapja vágta tropára a feliciáját.
Kanyar után meglátva az elé futó őzet elrántotta a kormányt balra, kikerülte az őzet, de lefutott a bal útpadkára, onnan visszatérve a magas padka dobott egyet az autón, átment a jobb oldali padkára, félig bele az árokba, már majdnem visszajött az útra, de egy kivágott fa tuskójában elakadt az autó hátulja, a skoda az oldalára fordulva, némi csúszás után állt meg a a jobb sáv közepén.Szerencsére a mögötte jövő meg tudott állni és nem ment bele.
Persze ez az egyik legszarabb kimenetel, akár simán ki is kerülhette volna.
De a nagy sebesség melletti ijedt kormányrángatás inkább rosszul végződik, mint jól.
Én kb 10 éve ütöttem el egy kuvaszt kb70-80-al, egy lámpa és egy hűtőmaszk bánta. Egy őz esetleg visz egy motorháztetőt, szélvédőt, vagy sárvédőt, de mégsem totálkár. Vaddisznó,vagy szarvas... Na az már baj...E=MZ²
-
gs20
tag
Hogy miért van drl?
- mert nem felejtem el felkapcsolni, mint a tompítottat (munkahelyem és otthon között van kb 250-300méter lakott területen kívüli szakasz. délután 2kor tűző napsütésben büntetett már ott meg rendőr hogy nem ég a lámpám...)
- mert mióta van drl (3 éve) egyszer sem cseréltem fényszóróban égőt, előtte meg kb félévente kiégett a Nightbreaker. A drl volt akkor 6000, barátok közt is megspórolt nekem már csak a nightbreakereken 5x5=25000Ft-ot. Plusz valami icipicit a fogyasztáson, és esetleges büntit is, mert a 200m miatt azóta sem kapcsolok nappal lámpát másik kocsival se.A ködlámpázás meg nettó szabálytalan, szerencsére mifelénk büntetnek is a rendőrök miatta rendesen.
[ Szerkesztve ]
E=MZ²
-
gs20
tag
Tény, hogy a nagyfejesek nem hoztak meg bizonyos döntéseket a megfelelő időben. De akik kint vannak az utakon menteni, azok tisztességgel teszik a dolgukat. (Fikázni a meleg szobából könnyű...)
Amúgy nagyon tudom sajnálni a sok tóbiást az utakon, akinek se tévéje, se rádiója, se internetje nincs, ezért kb egy hét alatt nem hallott róla, hogy milyen idő jön, és így út közben, meglepetésszerűen érte a hó...
E=MZ²
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest