Hirdetés
- Toomy: Majdnem banki adathalász csalás áldozata lettem.
- t72killer: Egy gyors töltőteszt
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- GoodSpeed: Samsung Galaxy SmartTag2-esek a tolvajok ellen!
- Luck Dragon: MárkaLánc
- mefistofeles: OTP mobilbank Persely. Jó, de nem jó.....
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
Új hozzászólás Aktív témák
-
HoaryFox
őstag
Csütörtökön megtörtént eset: Itten megyek Bévekivel, benne kolléga komplett családja (asszony + gyerkőc hátul), előttem egy eléggé rozoga B Corsa, kanyarodósávban kamion. A kamionos régóta állhatott ott, mert fogta magát és elkezdett kijönni, hogy majd ő besorol. Erre a Corsás satu. Még jó, hogy észnél voltam és felszerelték az autómat ABS berendezéssel, mert én is nyomtam egy satut és lehet, hogy a kisujjamat nem tettem volna be az én autóm és a Corsa közé. Persze utána gyökkettővel záróvonalon csak megelőzi a kamiont a kis Corsa.
Kondenzcsík azért nem volt a gatyóba
Szerk: Lehet ma előhalászom a dashcam felvételt, hátha látszik belőle valami.
-
nemcso
őstag
válasz
philoxenia #46998 üzenetére
Szerintem előbb-utóbb lesz megoldás rá. A fényerőt már most is tudja több típus változtatni, de persze még van hová fejlődni.
A fontosabb információk 4-5 éven belül véleményem szerint már a szélvédőn fognak megjelenni (mint a repülésben). Persze addigra már lehet, hogy a gép fogja átvenni a vezetést is. -
nemcso
őstag
válasz
philoxenia #46994 üzenetére
Youtube-on sok CAR HUD video van fenn. Azért van fejlődés...
-
szebe
addikt
válasz
philoxenia #46994 üzenetére
Az Audi e-tron-ba kérhető (illetve országa válogatja, hogy engedélyezik-e) extra, bár ott nem HUD-ként szélvédőre vetítve, hanem önálló kijelzőként van jelen [link]
Tesztek alapján állítólag hamar megszokható.
Én ebből kiindulva nem tartom messzinek a a filmben látott verziót sem. -
philoxenia
MODERÁTOR
válasz
mephi666 #46992 üzenetére
Hát azért a tükröt rávetíteni úgy a szélvédőre, hogy tényleg látsszon, elég nehéz. Ez nyilván filmes trükk.
Kamerával és monitorral elképzelhető, de bőven elég lenne egy kijelző, a sebesség kb. felesleges, ha van a kocsiban sebességmérő amúgy is. Jobb lenne egy monitor ezen a helyen, amin mehetne a térkép, a sebesség, ha kell a hátsó kamera képe, azon, ha már futurisztikusak vagyunk, a mögötted jövő sebessége például...
Ennél lehet hamarabb lesznek a kocsikban jeladók, amik segítségével a kocsik egymást figyelik megfelelő közelség esetén... Ugye az 5G már közel van. -
Pickit3
aktív tag
Most délután és este is belefutottam Szegeden abba a bizonyos fekete jégbe. Leizzadtam a körforgalmakban... 5db-ban... oda-vissza.
-
mephi666
nagyúr
válasz
philoxenia #46990 üzenetére
ami nekem tetszett még és nem láttam yt-n semmit, hogy bárki is alkalmazná gyári megoldásként, az a nfs filmben a hud ...nem kellene nézegetni városban a holtteret sávváltáskor, ha meg nem kell, kikapcsolhatnád
(ne kapj hányingert főúton, ha ott pörög visszafelé az út az orrod előtt)
-
válasz
philoxenia #46990 üzenetére
Ilyen működés mellett én is használnám.
-
philoxenia
MODERÁTOR
Igazából konkrétan nem láttam ilyet működni, de megoldható lenne, hogy ne kelljen zavaróan állandóan figyelni, olyasmi eszközök, mint a sávtartó már amúgy is figyelnek. Csak konkrét jelzéskor kellene rápillantani mondjuk és csak sematikusan jelezne, ha a látótérben tárgy van és nem mozdulsz a kocsival oldalra.
A legjobb nyilván egy gyári lenne. -
mephi666
nagyúr
válasz
philoxenia #46980 üzenetére
hú, mekkora film volt ez
viccen kívül az audinak is van jópofa megoldása... (habár ez night vision) jól bemutatják, ahogy nem ütik
leel a sötétparasztotfutótui: ez thermal kamera, de a domborzat is jól kivehető a képén... megnézném pl ködben mit mutat
-
válasz
philoxenia #46985 üzenetére
A visszapillantóba akkor nézek, ha a mögöttem/mellettem haladóra vagyok kíváncsi és nincs szükség a haladási irányomhoz a figyelmemre. Na most rohadt nagy ködben ésszerűbb az "utat" figyelni szerintem.
Persze ha van utas, az nézheti a kütyüt.
-
hfrici
aktív tag
1 órával több volt, mert a kamera órája elállítódott, szóval megy mindenki dolgozni, gyerekek az iskolába, óvodába....A képen is látszik, de a videón még jobban, hogy fékeztem és húzódtam le az útról, hogy Őnagysága simán elférjen. Persze véleményt is formáltam, de az nem szalonképes
-
Popes
őstag
válasz
philoxenia #46975 üzenetére
Annyi az elgondolkodtató benne hogy ha rákeresel a YouTube-on ilyen 9-10 éves videók vannak.(a legfrissebb is vagy 3 éves) Nem tűnik rossznak de mi lehet az oka hogy mégsem terjedt el?
-
válasz
philoxenia #46978 üzenetére
Hát ha még pluszban azt a kütyüt is nézegeted, akkor még később veszed észre.
-
philoxenia
MODERÁTOR
Nem láttad a Kék villámot?
A lényeg amúgy inkább az, hogy az a saját "fénye" lesz a tárgyaknak, nem a visszavert a ködből... -
mezis
félisten
válasz
philoxenia #46975 üzenetére
Az infra(vörös) sugarakat lehet, hogy még jobban nyeli a köd.
-
mephi666
nagyúr
válasz
philoxenia #46975 üzenetére
akkor már miért nem egy lokátort a kocsi tetejére?
...csak városban nehogy leverd vele a lámpákat
-
nemcso
őstag
válasz
philoxenia #46975 üzenetére
Ennek sokkal több értelme lenne a kocsikban, mint pl. a TPMS rendszernek.
-
philoxenia
MODERÁTOR
Egyezzünk meg, ha igazán nagy a köd, kapcsol az ember mindent ami a keze ügyébe esik, fűtést, ventilátort minden lámpát, hogy hátha... De szinte semmi nem használ.
Ilyenen gondolkodtam már... -
Pickit3
aktív tag
válasz
nemcso #46970 üzenetére
Mindenkinek van személyes tapasztalata a köddel. Elfogadom, ha Te azzal jobban látsz, de ha rád villantok akkor jelzem, hogy vakít.
Amíg a tompított egy nagy lámpatestben, nem tökéletesen irányítottan lefele világít ennek következtében egy kis százalék jut minden fele ami bevilágítja a lámpatestet (szóismétlés ehh) ergo a ködlámpa csak 9cm-es pontban világít míg a tompított egy nagyobb lámpafelületen látszik.Kicsit túlbonyolítottam, de remélem érted. -
nemcso
őstag
válasz
philoxenia #46971 üzenetére
De nem is erről volt szó.
-
Pickit3
aktív tag
válasz
nemcso #46953 üzenetére
Igen, ez a marketingszöveg, de a valóság az más. Ha köd van akkor nettó köd van ahol a ködlámpa sz@rt sem ér. Ahol ér már valamit ott már a tompított fölényesen győz. Talán a régi qashqai-nál ér valamit a ködlámpa, mert emlékeim szerint ott elég gyenge a tompított. Másrészről a tompítottat hamarabb észreveszem és amikor közelebb ér akkor veszem észre a ködlámpát szóval ő sem lát jobban és én se őt, de amikor már közelebb ér, mini refi módjára vakít. Kanyarfényről ne is beszéljük, egyik ködlámpát villogtatva nagy élmény a többi közlekedőnek.
-
nyikszi
őstag
válasz
Logitech #46940 üzenetére
Autópályán én se, de ez egy eléggé elhagyatott út, ami Keszthely és Sümeg között van. Jobban láttam a ködlámpával. Mondjuk kb. 2 perc múlva beértünk Keszthelyre, ott már lekapcsoltam.
Más: Egy ismerőst elütött egy autó, cserben hagyta, csak a csattanásra emlékszik, következő kép, hogy a műtőasztalon van. Eltört mindkét lába
Remélem elkapják azt a mocskot!
-
Ha nem vakít el vele másokat teljesen szabályos.
Lauda kolléga megérkezett, téli álmából felriadt,popcorn bekészítve. :D
Azt gondolom érdemes írnom, ha csak az emberek egy részét is átlendítem a tudatlanságon/az itt előforduló butaságokon.
Lehet legközelebb velem jön szembe/jön utánam.
-
bul07
nagyúr
Ez egy normális bevett szokás
Főleg ha olyan az útviszony, esik az eső, köd ilyenek , csak hogy tudja hogy jövök és figyeljen, villantok kettőt és annyi
Indexet nem biztos hogy észreveszi, mert párás a tükre párás koszos a hátsó üvege nem figyel elégé, két villantás meg azért feltűnik nekiNem csak nekem segítség hogy figyel hanem ő is tudja hogy mi fog jönni
Nem az agresszivitás jele, ha valaki ezt annak veszi ott bár mentális baj van
Amúgy hosszútávú autóversenyeken is bevett szokás, mert lankad a figyelem ha sok ideje megy az ember
-
dh66e
veterán
Lauda kolléga megérkezett, téli álmából felriadt,popcorn bekészítve.
bul07
Remélem csak rossz vicc amiket írtál a villogásról hogy vegyenek észre.
-
philoxenia
MODERÁTOR
Nem mindig kisebb a kamionforgalom, reggel például ott előzgették egymást előttem. Egy kicsit azért kisebb most, mert tél van, meg hónapokig csinálták Szajolnál az utat és páran másfelé mentek, nyárra vissza fognak jönni. A Szolnok fölötti elkerülő sajnos nincs kész, így ha a délin baleset van, minden megy be a városba.
Nem arról volt szó, hogy sose előzzünk amúgy, de azért van mikor nem érdemes. Megelőznek itt a zebrán 30-as táblánál, ahol én ötvennel megyek, legalább hetvennel, aztán három másodperccel hamarabb áll meg a könyvtárnál például.
Megy a sor, ráelőz, befurakszik kettővel előrébb, aztán két kilométer múlva ott a négysávos... -
bul07
nagyúr
válasz
philoxenia #46952 üzenetére
Csakhogy a Román meg külföldi nem tartja be a sebességkorlátozást városon belül és hiába előzöd meg városba simán elmegy melletted akár 70-80-al is és nem csak személyautó kamion is
Emlékszek még mikkor még Törökszentmiklósi elkerülő se volt kész , és csak úgy előztek vissza a városi kétsávoson
Meg a jobb kanyarodó sávból(Mezőtúr felé) [link]csak úgy vágtak be az ember elé mert elfogyott a sávElkerülőkön ez nem történik meg
Amúgy én a román meg külföldi forgalomra gondoltam hogy sokkal kisebb mert azok a Szolnok feletti szakaszt is ugyan úgy használják, mára nagyon csökkent a számuk, olyat se látni már hogy 5-7 kamion megy egymás után, régen simán megszokott volt az is
A sok városi sofőr aki csak kétsávoson tud előzni jó hogy feltartja a forgalmatAmúgy nekem az a véleményem hogy pont ezért nem igazán tudnak egysávos főúton előzni a Német rendszámosok , mert Németországban annyi az autópálya meg a kétsávos hogy égszerűen nincs rá szükségük hogy egysávos úton nagy forgalomba előzzenek , nincs gyakorlatuk(mint egy városi sofőrnek)
Hol vannak már azok a régi idők
Még nem volt meg a Szolnok elkerülős se édesapám vezetett egy Trabantot Szolnoki Tisza hídon mentünk volna át a jobb sáv elfogyott az ott lévő kamion meg minket terelt át a szembe sávba, azt hittem apám kiugrik utána és agyonveri a kamionost -
nemcso
őstag
válasz
philoxenia #46937 üzenetére
Az első ködlámpa nemcsak távolabbról látszik, mint a tompított, de fontos még, hogy a köd alá világítva segít a fekezővonal és az út szélének látásában.
-
philoxenia
MODERÁTOR
Fenéket. A 4-es Szajol után mindig is kevésbé volt forgalmas, minél távolabb mentél onnan. Amúgy az elkerülők miatt ködben semmit nem gyorsul, mert senki nem megy be a románok közül Kisújra, Karcagra, stb.
A legrosszabb a 405-ös és szolnoki körforgó között. Az a pár négysávos rész arra jó, hogy kielőzgetve egymást még nagyobb legyen a végén a sor, az elején valami lassúbb járművel.Volt hogy 4-sen ebben az egyenesben 4 kamion előztem meg köztük volt pár autó is ami nem előzött, ha menni kell előre akkor menni kell
Mekkora volt a köd?
Amúgy nem mindegy hány órakor jársz éppen arra, nekem mindig a csúcs jutott, mert péntek-vasárnap este Szolnok elkerülő- Cegléd vagy azon túl, amúgy meg munkába járok sokat az pedig reggel és este van jellemzően. Reggel mondjuk Újfaluból indulva, pont lefut a csúcs mire odaérsz.
Ha Füredre megyek szombat reggel, sokkal nagyobb a forgalom mint vasárnap reggel, de vasárnap meg hazafelé van dugig az út. Nyaralásból jöttünk néha napközben a mondott helyeken, akkor szinte álom némelyik szakasz. Mondjuk négy-öt kamionnyi helyhez kell némi szerencse is szemből még délben is. A "köztük volt pár autó" meg lehet, hogy előtted előzött, vagy utánad.... -
bul07
nagyúr
válasz
philoxenia #46947 üzenetére
4-en már közel se akkora a forgalom mint régen
Főleg mióta a majdnem Berettyóújfaluig tart az autópályaAmúgy Berettyóújfalu-Püspökladány-Szolnok volt a több, mára sokat változott sokkal könnyebb lett az elkerülők miatt
Szolnok Budapest között is sokkal egyszerűbb lett sok lett a kétsávos, meg az elkerülők miatt
Én ha lehet előzök nem fogom kivárni míg mások leküzdik a kamiont, ha 1 vagy 2 autó előzése fér bele akkor biza én megyek, majd jöhet az ami feltartja a sort a többiek meg úgy előznek ahogy akarnak
Volt hogy 4-sen ebben az egyenesben 4 kamion előztem meg köztük volt pár autó is ami nem előzött, ha menni kell előre akkor menni kell
Persze nem az olyan napokról beszélek amikkor ünnepek után mennek haza, mert akkor tényleg sokkal de sokkal több az autó, legutóbb is ilyenkor lefelé(Debrecen felé) alig volt egy két autó, de felfelé meg özönlöttek
-
philoxenia
MODERÁTOR
Húszméteres követési távolság max a ködben a sorban, de inkább tíz, mert lassan megyünk. Simán látszanak a hátsó normál lámpák ötven méterre, kanyarban három is. Megyünk mondjuk a négyesen a kétsávos részen egymás után harminc-ötven esetleg száz kocsi is a sorban olyan félórát, közben esetleg néha lassít ha jobbra, esetleg megáll a sor, ha balra kanyarodó van. Egymás s*ggében kell menni, mert soha nem jutsz előre, ha lemaradozol, ráadásul ha előznek potenciális balesetveszély, mert szemből még ötven-hatvannál is hirtelen bukkan fel a szembejövő sor. Olyan b*rom meg mindig akad, aki azért a tíz méter előnyért meg akar előzni.
-
válasz
philoxenia #46946 üzenetére
Értem, csak az ne legyen már, hogy még azt is figyeljem kanyarog-e az út és aszerint kapcsolgatok. Meg nem csak abból a 4km-ből áll a világ. 50 méteres látótávolságnál pedig életveszélyes kikapcsolni a zárófényt. Autópályán meg főleg nem kapcsolgatok. Komolyan elképesztőeket írtok. Az a jó minél előbb észrevesznek/látnak.
Ez oké, csak a témához nem kapcsolódik most.
-
Winner_hun
félisten
Egy távolabb haladó járművezető számára érhetetlen lehet, hogy egyszer látszik a ködben egy másik jármű zárófénye, aztán nem látszik, majd megint látszik stb.
Valóban, engem zavar az összes kanyar, meg is kéne mindet büntetni mert kitakarja a lámpákat. Amit én leírtam ott ez az eset elő se állhat, max. akkor ha valaki utolér, majd nagyon lemarad, majd megint utolér... Vicc ez amit írsz és ilyen a való életben nincs is.Látom a mögöttem jövő fényszóróját, lekapcsolom a ködlámpát. Nem kell figyelgetni, sötétben gyorsan feltűnik, világosban lehet lassabban, de akkor kevésbé zavaró. Ebben semmi veszélyes és felelőtlen nincs, csak te akarod annak beállítani. Vagy te mindig mereven csak előre figyelsz, a visszapillantó meg csak tolatáshoz van?
Követési távolság sebességfüggő is. Lassabb tempónál ne kelljen már néhány extra erős lámpa miatt sokkal nagyobb helyet hagyni mint ami biztonságos.
-
philoxenia
MODERÁTOR
Mekkora forgalomban szoktál te vezetni? Felénk a négyesen előzni tiszta látási viszonyok mellett is életveszély a forgalom miatt, egy-egy sor párszáz méteres alapból, ködben több kilométer is lehet. Ha annyira maradnának le, ahogy írod, akkor Ceglédtől Szolnokig érne a sor, meg persze szemből is....
-
philoxenia
MODERÁTOR
Nem, az út nem kanyarog és nem dimbes-dombos. Rendes köd van, 50m látótávolsággal. Nekem például 4km egyenes az út vége hazáig. De az Alföldön sok út egyáltalán nem kanyarog annyit, mint mondjuk a Dunántúlon. Autópályán meg pláne.
Kamion úgy jön ide, hogy például felénk egy kamion három kocsit is kitakar az előtted lévő forgalomból. -
válasz
philoxenia #46943 üzenetére
Hogyne láthatná, csak gondold végig. Az út kanyarog, dimbes-dombos és nem egyforma helyen vannak a zárófények. Szóval látja.
Akkor előzzön, és? Épeszű ember amúgy sem előzget ködben. Az elmebetegeknek meg teljesen mindegy.
A kamion nem értem hogy jött ide. Semmi köze ehhez a kamionoknak.
-
bul07
nagyúr
válasz
philoxenia #46943 üzenetére
Ködben, ha olyan távolról követsz valakit, hogy már nem zavar a zárófény, akkor rádelőznek simán.
És az miért baj, ha nem akarja az ember megelőzni nem megy a seggébe, és ha nem akarja megelőzni akkor más miért ne előzhetne
Lényeg itt a követési távolság
Ha előzni akar akkor elmegy és kész nem megy mögötte sokáig, ha meg nem akarja megelőzni akkor maradjon le annyira amennyire kell, és nem zavarja, és akkor más előzhet
-
philoxenia
MODERÁTOR
A távolabb közlekedő nem látja a zárófényed, ha vannak mögötted....
Ködben, ha olyan távolról követsz valakit, hogy már nem zavar a zárófény, akkor rádelőznek simán.
Nem mindenki kamionnal közlekedik, sőt... Neked fentről nem zavaró tíz méterről sem, nekem a személygépkocsiban azért már igen. A tükörben az első az általában nem zavar, mert a tompított erősebb a tükörben szinte mindig. -
válasz
philoxenia #46930 üzenetére
Szabálytalan, mert sem a jármű mozgásával, sem a világító és fényjelző berendezésekkel nem adhatunk megtévesztő, félrevezető jelzést a többi közlekedő számára. A ködzárófény/ködfényszóró kapcsolgatása pedig megtévesztő, félrevezető lehet. Ne csak a közvetlen mögöttünk haladóra gondoljunk. Egy távolabb haladó járművezető számára érhetetlen lehet, hogy egyszer látszik a ködben egy másik jármű zárófénye, aztán nem látszik, majd megint látszik stb. Tehát a ködzárófényt/fényszórót vagy használom, vagy nem, de semmiképpen sem kapcsolgatom. Aztán ha nagyon belemegyünk mindenki úgy köteles közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon. Ebből kifolyólag sem adhatok változatlan időjárási körülmények mellett változó fényjelzéseket a járművemen.
Veszélyes az előzőekből kifolyólag és mert elvonhatja a vezető figyelmét az, hogy figyelgeti milyen közel van a mögötte jövő és aszerint kapcsolgatja a zárófényt, baromság ahogy van. Majd figyelem, hogy már lekanyarodott és kapcsoljam vissza. Ez amit itt írtok nagyon veszélyes és felelőtlen.
Szükségtelen, mert eleve nem megyek olyan közel, hogy engem zavarjon. Ne nekem kelljen már azzal foglalkozni, hogy a mögöttem jövőt mi zavarja. Az az ő dolga. Ha zavarja, túl közel jött, tartson nagyobb követési távolságot.
Még egyszer, ha az időjárási körülmények indokolják, használhatjuk a zárófényt (én kötelezővé is tenném), ha nem indokolják, nem használjuk. De ha nem változnak a körülmények, nem változtatok a járművem kivilágításán sem. Ez így szabályos, biztonságos, ésszerű és életszerű.
-
mcll
senior tag
válasz
Logitech #46940 üzenetére
Így van! Nagyon utálom én is ha egy haladó sorban az előttem levőknek fel van kapcsolva a hátsó ködlámpája. Faxán el is vakítja az embert. A másik ilyen aki mögém érve nem kapcsolja le az első ködöst. Kicsit figyelnénk egymásra minden jobb lenne. Én ha beérek valakit már kapcsolom is le az első ködöst, ha valaki engem ér be, akkor a hátsót is. Ilyen esetben totál felesleges hogy égjen, sőt csak a másikat zavarjuk vele.
A másik ilyen, amikor városban, községben full első hátsó ködlámpával közlekedik. Ezeknek meg javaslom a KRESZ ködlámpa használatára vonatkozó szabályait... -
Logitech
aktív tag
válasz
nyikszi #46934 üzenetére
Lehet merne előzni, ha kilátna mögüled, de nem lát semmit a lámpádtól
Le kell kapcsolni, ha nem előz meg akkor meg told vissza az arcába.
Amúgy passz, jó kérdés, én amilyen kocsikkal közlekedek, ott vagy csak hátsó van, vagy egy db kapcsoló van, de először az elsőt kapcsolja, utána a hátsót. Túl sokszor mondjuk nem használtam, autópályán egyszer se éreztem szükségét, országúton is csak akkor, ha a nemrég említett "kétvonalas köd"-ben mentem, és nem jött mögöttem senki folyamatosan. -
Siriusb
veterán
válasz
Winner_hun #46938 üzenetére
Én inkább segítem, biztonságosabbá, kényelmesebbé teszem....
Ennyi. -
Winner_hun
félisten
- szabálytalan kapcsolgatni - miért? Mely szabály tiltja?
- szükségtelen kapcsolgatni - ha a mögötted jövő tompított lámpáját látod, akkor már ő is látja a te ködlámpá(i)dat, valószínűleg a helyzetjelzőidet is. Minél közelebb ér hozzád, annál zavaróbb a ködlámpa. Ami duplán világít az meg egyenesen veszélyes, mivel a féklámpával megegyező a fényereje, nehezíti annak észlelését -> na ez a veszélyes.
- szükségtelen kapcsolgatni - szerinted. Én inkább segítem, biztonságosabbá, kényelmesebbé teszem a mögöttem haladó autó haladását. -
m3tr0
őstag
válasz
philoxenia #46935 üzenetére
Nem akarok vitatkozni, de nem úgy van,hogy első ködlámpa a köd alá tud világítani nem úgy mint a tompított és nem (annyira)verődik vissza róla a fény?
-
nyikszi
őstag
válasz
Logitech #46933 üzenetére
És amikor az első és hátsó ködlámpát csak egyszerre tudod fel/lekapcsolni? Akkor mögéd jön a suttyó és villog, hogy kapcsoljam le, de nem tudom, mert én meg ködben vagyok és nem látok. Megelőzni meg nem mer, mert ugye köd van. Szerencsére ilyen csak egyszer fordult elő.
-
Logitech
aktív tag
válasz
Pickit3 #46905 üzenetére
Tiszta időben még el lehet viselni a ködlámpát, mert zavaró, de nem vészes. Viszont tegnap délután, már sötétben az M3-on semmi köd nem volt, csak esett a hó/eső, vizes volt az út, amit felcsaptak az autók elég rendesen, és itt ködlámpáztak nagyon sokan, és itt baromira zavaró, ahogy a felvert vízfelhőben tükröződik a ködzárófény, csak egy nagy piros folt van előtted, amitől nem látsz semmit.
-
válasz
philoxenia #46930 üzenetére
Délután megírom.
-
philoxenia
MODERÁTOR
Írd le, hogy (mikor)miért szabálytalan, (mikor)miért szükségtelen, (mikor)miért veszélyes!
(mindig)Szabálytalan nem lehet, hiszen akkor kapcsoló sem lenne rajta, (mindig)szükségtelen nyilván megint nem lehet, mert van amikor a KRESZ tiltja a használatát, (mindig)veszélyes meg azért nem lehet, mert sok járműnek nem tartozéka, ha veszélyes lenne a léte nélkül közlekedni, akkor minden járműre kötelező lenne felszerelni....
-
válasz
Winner_hun #46927 üzenetére
Mármint miért? Gondold végig mindhármat.
Elképesztő amiket itt terjesztetek.
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz
Winner_hun #46927 üzenetére
Miért? Ha leállítja a motort úgyis lemerül egy idő után az akku, ha meg nem, kifogy az üzemanyag előbb utóbb...
-
amargo
addikt
Jó párszor vezettem kemény ködben, autóval és bringával is. Volt, hogy este autóval a következő szaggatott vonalat már nem láttam, mindenki mögém állt be. Itt ha valaki refrektort kapcsol, akkor még addig se fog látni ez fizika, max a motorháztetőt. Ennek lássuk be semmi értelme, kivéve, ha valaki szereti magát szivatni. Ez az esetnél még az Érdi körforgalom rengeteg telepítésének idején volt (messzebbről jöttem, de külön viccess volt kitalál, hogy most 1-2 nap alatt mitt változott, merre menjek), ebben az esetben durván elfáradtam, pedig alapjában véve csak 45 perces kocsikázás lett volna, viszont végül 2 óra alatt tettem meg.
A záró fényt én kikapcsolom, ha beérnek, 20 mp-re is durván zavaró éjjel.
(Bringával 2x is jöttem le János-hegyről éjjel akkora ködben, hogy a talajt nem láttam bringán ülve, csak a teleszkóp bemozdulásaból tudtam merre járok)
-
-
Elemental
addikt
válasz
philoxenia #46920 üzenetére
Nem tudom mi az
-
Elemental
addikt
Nekem jöhet bármi, hó, eső, jég, minden útviszony között szeretek vezetni. Egyedül a köd, amit nem bírok, kifejezetten stresszel, ha ködben kell vezetnem.
-
philoxenia
MODERÁTOR
Ködben ha sötét van, már elég hamar le kell kapcsolni a zárófényt, mert jobban vakít, világosban nem vészes.
Eddig erről nem esett szó. Ha sorban megyünk kis követésivel akkor csak az utolsónak kell a zárófény nappal is.... -
bul07
nagyúr
Na most ne már
Ha ti utolértek valakit akkor beálltok mögé a seggébe és követitek
Én ha utolérek valaki megpróbálom megelőzni, nem véletlen értem utolÉn nem megyek konvojba max csak elől
Annál veszélyesebb nincs mint harmadiknak negyediknek sokadiknak menni egy sorba, akkor már inkább megállok kicsit hadd menjenek
És én se várom el hogy ködbe bárki lekapcsolja a lámpáit mert a közelébe értem
-
bul07
nagyúr
válasz
Winner_hun #46911 üzenetére
Ha utolérek valakit nem maradok mögötte megelőzöm nem véletlen értem utol , ha engem ér utol és nem akar megelőzni maradjon le annyira hogy ne zavarja
Ennyi
(#46912) Siriusb
Utolért
1 előzzön meg
2 ha nem előz maradjon le hogy ne zavarjaBár engem ritka hogy megelőznek ködbe, én szoktam előzni, szeretek ködbe menni
-
-
szebe
addikt
válasz
Pickit3 #46905 üzenetére
Ködlámpa/ködzáró:
Te nem fogsz jobban látni tőle, de téged legalább meglátnak. Figyeld meg "erősebb" ködben, mennyivel hamarabb veszed észre a szembejövőt.A refi meg csalóka. Én úgy veszem észre, hogy inkább nincsenek jól belőve a lámpák sokszor.
Balos a csillagokat pásztázza, jobbos meg az árokba világít. Illetve sokan nem tudják használni a műszarfalon lévő fényszóró magasságállítót. Ha valaki beül hátra/tele a csomagtartó, már vakít is. -
bul07
nagyúr
Ködben miért kellene bármilyen ködlámpát kikapcsolni ha utolérünk valakit vagy ha minket érnek utol
Város határban persze illik lekapcsolni(meg ha jól tudom szabály szerint is)Ha én érek utol valakit ködben és ismerem az utat(hogy ép mekkora az egyenes, nincs e kanyar a közelben) akkor közel húzódok és megpróbálom megelőzni párszor villantok a reffivel hogy én biza előzni fogok figyeljen
Normálisabb sofőr ilyenkor jobbra húzódik kicsit és lassít is egy kicsit, sőt netán még indexel segít is hogy mikkor mehetekHa engem érnek utol én próbálok neki segíteni, lassítok meg ha úgy érzem indexelek is neki
És ez nekem is jó mert ha megelőz akkor be lehet állni mögé és az ő sebességével menni olyan távolságban hogy a hátsó lámpáit még ép látni, nem nagyon közel
Ő töri az utat, ha gond van ő kapjaMég egy tanács ez saját tapasztalat
Sima közúton vagy főúton nappal nagy ködben sor elején haladva nagyon ajánlott felkapcsolni a reflektort
És hogy miért mert a szemből jövők sokkal de sokkal hamarabb meglátnak, és nem fog belekezdeni esetleges előzésbe, vagy meglát és van ideje fékezni visszahúzódni vagy jobban gyorsítani és gyorsan befejezni az előzést, vagy vész esetén elkezd villogni hogy legyen idő fékezni
Én sokat vezetem ködben a 4 főúton, ott lehetett mindennel találkozni
-
mezis
félisten
válasz
Pickit3 #46905 üzenetére
Ritkán kellett ködben vezetnem, de nem sok különbséget tapasztaltam a tompított lámpához képest.
Zárófény: Értelmes, figyelmes vezető kikapcsolja akkor, amikor észleli a mögötte jövő tompítottját (ködlámpáját), mivel akkor már bizonyára a mögötte levő is észlelte, hogy vannak előtte és ugye ilyenkor egy defenzív vezető akkora követési távolságot tart, ahonnan még látja az előtte haladó helyzetjelzőjét.
A többi vezetővel meg nincs mit tenni... -
Popes
őstag
válasz
Pickit3 #46905 üzenetére
Sokkal durvább amikor full kivilágított bringával szabályosan közlekedsz és jobbról a mellékútról bevágódik egy kivilágítatlan autó eléd(este 7óra,sötét) úgy hogy épp kikerülne egy mögötted érkező autó. (Van kerékpárút de mivel hogy nem takarítják ezért kénytelen voltam az úton menni.)
Hirtelen nem tudtam eldönteni hogy melyik fog elütni,de azt biztosan ki merem jelenteni hogy aki világítás(és szétnézés) nélkül kifordult a főútra az tuti részeg volt, vagy fogyatékos.
Lehet ezután inkább autóba ülök még ha csak 800 méterre kell is mennem mert ez így életveszély. -
Pickit3
aktív tag
Kivilágítatlan, telefonáló, sötétben bicikliző emberkék mindenhol... Egyenek elé parkoltam és hirtelen nem is tudta merre van az előre, mert ugye nem is előre figyelt, kihíja volt, hogy nem taknyol el az álló autó előtt.
A másik amit szeretném ha jobban kifejtenénk, mármint a véleményetekre lennék kíváncsi. A ködlámpa és ködzáró. Gyakran találkozni olyannal, hogy városban gurulva köd nélkül elől-hátul világít a ködlámpa, de van olyan is aki nappal a főúton használja tiszta napos időben, mert az menci. Szvsz a ködlámpának nincs értelme, előrébb nem látok vele és nincs olyan baleset ami ködlámpával elkerülhető lett volna, mert nem lát hamarabb vele dolgokat ködben senki sem. Cserébe ugye vakít hiába csak az út szélét és közvetlen a kocsi előtti területet világítja. A zárófény már nem teljesen haszontalan, mert valamennyivel hamarabb észreveszi az ürge tejfölben, mint a helyzetjelzőt, de a többségében szabálytalanul használva ennek sincs értelme.
Hozzáteszem, hogy most hazafele jövet is az autósok többsége refivel megy a ködben. Engem mondjuk rohadtul elvakít a ködről visszavert fény így tompítottal megyek, de lehet, hogy csak én vagyok fordítva bekötve.
Rosszul gondolok valamit? -
syberia
veterán
válasz
proof88 #46900 üzenetére
A Krisztina tér felől jöttem, a kanyart még éppen be tudtam venni, de a vége akkor is szép farolás lett, akkora már majdnem a fehér főpillér vonalában álltam meg. Ennek már jó pár éve.
(#46901) nyikszi : Velem is előfordult már hogy a belsőben feledkeztem, de még sosem jutott eszembe versenyezni az engem leelőzővel.
-
syberia
veterán
Én egy esős napon nagyon magabiztosan érkeztem ebbe a jobbosba. Van egy pillanat amikor mind a 4 kerék csúszni kezd, és többször ellenkormányozva próbálod megtartani a járgányt, de a végén 180 fokban parkolsz le a belső sávban. Nem sokan jártak arra, de biztos megdicsértek magukba a mutatványomat látva.
(#46895) nyikszi: Főleg ha egy töredék teljesítményű kocsival előzöd le, egyszer láttam ettől kikészülni egy idiótát.
(#46894) Pickit3: Pár éve Ausztriában kocsikáztam, hazafelé egy helyi vendégszerető "úrvezető" távolsági fényszóróval jött mögöttem percekig, semmi előzmény, konfliktus vagy szabálytalanság nem volt. Nem mentem gyorsan, simán megelőzhetett volna, de tudtam hogy szándékosan csinálja. végül mikor csigatempóra váltottam, lepadlózta és megelőzött. Egy picit én is mentem utána, csak hogy ne maradjak adós a díszkivilágítással.
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz
Ezekiel Ston #46896 üzenetére
... és mennyien nyomják piros lámpától pár 10m-re a gázt, amikor már rég a féket kellene, ...
-
mezis
félisten
válasz
Ezekiel Ston #46896 üzenetére
3mp. Tudod Te, mit jelenthet ez a Forma-1-ben ?
-
Ezekiel Ston
senior tag
Adott a kövi rész ma fél 12kor.
2 Posztógyár u.
https://goo.gl/maps/aL76AbociC52
Lámpánál kanyarodok jobbra fő útra, dupla záróvonal mellettem ugye. Lájtos kigyorsítással automata elektromos módban még kényelmesen is jó. Erre azt nézem a tulkepzett birka bmvs záróvonalon át, bevág elém...shell kútnál jard ellenőriz, persze a pláza irányát nézik azok is...sajnos...érdekes a kövi pirosnál találkozom a bmvel...3mp előnye volt...megérte...pff -
nyikszi
őstag
válasz
Pickit3 #46894 üzenetére
Ilyennel hetente lehet találkozni sajnos. Alig tötyörög, aztán amikor előzni akarod, hirtelen rátapos. Nagy bunkóságnak tartom (ezt is). Persze többször látom, hogy előtte nyomogatja a telefonját. Az ilyeneket is a falhoz állítanám
Veszélyeztesse saját magát, ne mást.
-
Pickit3
aktív tag
Kombi után felkanyarodok a városban a főútra és hamar utol is érem. 40-nel gurul amit egy körforgalom után 30-ra fokoz. Adandó pillanatban kielőzöm, de ugye akkora már megtalálta a gázpedált és centizgetett mögöttem. Véda alatt elgurultunk, város vége és már nyomtam is neki, mezei dízel kombi meg amúgy sem ellenfél. 3km múlva már nem is láttam a tükörben, de addig jó hosszúkat villogott rám vagy inkább refivel jött. Néha ilyen barmoknál a zárófényt még felnyomom, de az most kimaradt.
-
Winner_hun
félisten
válasz
jozefgucci1 #46892 üzenetére
A túlbuzgó hülyegyerek és a béna moderáció találkozásával sikerült elüldözni.
-
jozefgucci1
addikt
válasz
Winner_hun #46890 üzenetére
Tényleg vele mi lett ? Pedig "meghatározó alakja volt a PH-nak "
-
Winner_hun
félisten
neduddki utánzatnak ez kevés lesz
-
Siriusb
veterán
-
Csápájev
őstag
Sziasztok
Tettem fel pár videót budapesti tehetségekről.
Csúnyán beszélek bennük, úgyhogy 18+ -os videók. 😁
[link] -
789
csendes tag
válasz
Elemental #46851 üzenetére
Egy kábszeres ámokfutó, aki amint a kormány mögé ül máris dührohamban van, és a caffád rajta marad egész nap.
A közút nem verseny pálya, és a kocsi nem versenyautó hanem közlekedési eszköz. A rohangászó caffádosok menjenek versenypályára és tiltsák ki öket a közutakról.
---Egyébként ne sértegessük az állatokat, azok nem vezetnek és viselkednek úgy mint ezek az idegenlégiós ámokfutók.
-
mephi666
nagyúr
válasz
nemcso #46880 üzenetére
a legdurvább az volt, amikor '96-ban kölnbe mentünk (trabanttal
) és frankfurt alatt a pályán olyan felhőszakadás jött, hogy mindenki kirakta az elakadásjelzőt, lassított és megállt... szó szerint hömpölygött alattunk a víz... azóta sem láttam hasonlót se (nem tartott az egész pár percnél tovább, de ezalatt a pár perc alatt irgalmatlan mennyiség leszakadt)
-
Elemental
addikt
válasz
mephi666 #46878 üzenetére
Egyszer majdnem szívrohamot kaptam, mentem 100 környékén esőben, és megúszott a vízen a kerék, de szerencsére nem mind, hanem csak az egyik oldalon, azt hogy mindkettő, vagy csak az első, azt nem tudom. De komolyan kb 1 másodperc alatt lement az egész dolog, de olyan érzés volt, hogy menten megáll a szívem, oda is nyúltam utána, meg lihegtem
-
mephi666
nagyúr
válasz
Elemental #46877 üzenetére
esőben is van, hogy visszavesznek a népek
december elején mentünk fel a soroksári ikea-ba a régi 5-ösön... esett az eső, de egyáltalán nem volt vészes: beálltam óra szerint 90-100as tempóra és senki nem előzött meg egész úton... hazafelé elállt az eső és jöttek is a versenyzők azonnal
egyszer kapott el olyan eső pár éve, hogy maxon járva alig bírt törölni az ablaktörlő és a sebességet 70km/h környékére mérsékelve is fel-felúszott a kocsi a nyomvályúkban megálló vízen: az első parkolóban meg is álltam 5percre inkább... ahogy csendesedett, továbbmentem és már nem volt gond, viszont szemből pár km-en belül több autó is leállt az úttest mellé hasonló megfontolásból...
-
dh66e
veterán
A hétfői M3 baleset
100+km sebesség ködben,nyári gumival.
Ennyi. -
Pickit3
aktív tag
válasz
amargo #46858 üzenetére
Azért most beletapostál Philo és az Én lelkivilágomba is. Megérdemelnéd, hogy valaki belebaccon a napba. Kollégám bmw-jét húzogatom vele a hóba szóval csak jó autó lehet, értve vagyok?
Ha az abs nem dolgozik a suzukiban akkor a fékfolyadék cseréjének elmulasztása történt ugyanis erre eléggé érzékeny. Ilyenkor eléggé ellustul, esetenként blokkol a kerék. -
mephi666
nagyúr
válasz
Elemental #46861 üzenetére
hát nekem nem kellett kézifék, annyi hogy kikanyarodáskor 0-ról indulva éreztem, hogy ez bizony nem teljesen úgy megy, ahogy szeretném
egy nagyobb íven is éreztem 40-nél, hogy kicsivel többel már nem maradna az úton... lakópihenőben viszont megtaláltam a reggeli parasztot: itt beszorultam egy kivilágítatlan bicikli mögé fél7kor, aki eléggé kacsázott... a bordó dacia irányából kanyarodott volna valaki jobbra a szembesávba, mögöttem meg a paraszt már villogott és dudált... lehet látni, hogy szűk az út, plusz hó-jég, szemből is érkező... mégis hogy előztem volna meg a biciklist? kanyarodtunk mindhárman balra, ott első dolgom volt végrehajtani az előzést, de így is majdnem fellöktem a biciklist, mert szépen bejött a felezőig... azért szívesen megkértem volna, hogy mutassa már meg, hogy ő hogy előzte volna meg úgy, hogy a biciklis is megmaradjon és más autóval se koccanjon
-
amargo
addikt
-
Elemental
addikt
válasz
amargo #46858 üzenetére
Ma reggel 5kor munkába jövet jó volt. Csak pár autó az úton, lehetőleg minden kanyart kézifékkel vettem be. Aztán párhuzamos közlekedés, én mentem a szinte érintetlen belsőben nyugis 70-80as tempóval, előttem a középső sávban valaki ment a nyomvályúban szemre 40 körül, majd amikor megközelítem, elkezd szépen lassan befelé csorogni. Kb 20 centi volt köztünk, amikor elmentem mellette, eszembe is jutottatok, hogy nagy arccal itt írogatok, majd megtöröm a gépet
Amúgy nem értem ezt a "már pördültem meg" írásokat. Én is pördültem már meg, és akkor mi van? Ez pont arra jó, hogy az ember elinduljon azon az úton, hogy kicsit elkezdjen gyakorolni, meg átgondolja, hogy hogyan lehet kicsit jobb sofőr. Olyan is volt, hogy elkerültem balesetet, ami szerintem pont annak köszönhető, hogy nem csak hó=30 van az agyamban. -
talpas
aktív tag
Bocsánat ha valaki más fórumon már találkozott vele, talán van még aki nem.
Az Allianz Hungária Biztosító baleseti kárbejelentőiről, néhány jól
sikerült válasz a "Baleset oka" rubrikában:
1. Hazafelé tartva véletlenül rossz házba álltam be és összeütköztem egy fával, ami az én kertemben nem volt.
2. A másik autó nekem ütközött anélkül, hogy ezt a szándékát előre jelezte volna.
3. Azt hittem, hogy az ablakom le van húzva, de aztán rájöttem, hogy
nem, amikor kidugtam a kezem rajta.
4. Ütköztem egy álló kamionnal, ami a szembejövő sávban közeledett.
5. A teherautó a szélvédőn keresztül a feleségem arcába tolatott.
6. Egy gyalogos nekem jött, és az autó alá feküdt.
7. A fickó elfoglalta az egész úttestet, jó néhányszor kikerültem mielőtt elütöttem.
8. Lehúzódtam az út szélére, megláttam az anyósomat, és nekimentem a vasúti töltésnek.
9. Abbéli igyekezetemben, hogy agyonüssek egy legyet, nekimentem egy telefonpóznának.
10. Egész nap növényeket vásároltam, majd hazaindultam. Amikor egy kereszteződéshez értem, egy sövény ugrott előés megzavarta a látásomat, így nem vettem észre a másik autót, ami felém közeledett.
11. Negyven éve vezetem az autómat, de most elaludtam a kormány mellett és balesetet szenvedtem.
12. Végveszélyben az orvoshoz siettem, amikor a csuklóm kificamodása balesetet okozott.
13. Amikor a kereszteződéshez értem egy stop tábla jelent meg az úton,
ahol eddig semmilyen tábla sem volt. Nem tudtam elég gyorsan fékezni és így elkerülni a balesetet.
14. Hogy elkerüljem az autóm első lökhárítójának sérülését, elütöttem egy gyalogost.
15. Az autóm szabályosan parkolt, miközben beletolatott egy másik autóba.
16. Egy láthatatlan autó előtűnt a semmiből, nekiment az enyémnek, majd eltűnt.
17. Bár azt mondtam a rendőröknek, hogy semmi bajom, amikor levettem a
kalapomat, azt vettem észre, hogy koponyasérülést szenvedtem.
18. Biztos vagyok benne, hogy az az öregember nem is akart átmenni a másik oldalra, amikor elütöttem.
19. A gyalogos csak bóklászott, nem tudta, merre menjen, így hát elütöttem.
20. Láttam egy lassan mozgó, szomorú arcú öregembert, amint lepattan az autóm motorháztetőjéről.
21. A baleset közvetett okozója egy kiscsávó volt egy kis autóban, nagy szájjal.
22. Kirepültem az autóból, amikor az leszaladt az útról. Később talált meg néhány kóbor macska.
23. A telefonpózna nagyon gyorsan mozgott. Megpróbáltam kitérni az útjából, amikor nekem ütközött -
amargo
addikt
válasz
Elemental #46851 üzenetére
Kis suzuki akar bekanyarodni kb 30 al a merőleges utcába balra. Csak azt látom, hogy még indexel, de csak a szembemenő sávba kezd haladni és nem kanyarodik, hanem mintha sodródna, majd lassan nekicsapódik a járdának. Kiderül, kanyarodni is akart és a féket is nyomta mint a szentség csak semmi nem történt.. kis hó es az autó csak sodródott, mert alkalmatlan volt az autó, hogy havon menjen.
Autópályán sorolram már át havon, nem egy kellemes dolog.
-
Elemental
addikt
válasz
Stanlee #46856 üzenetére
Kimondottan arra gondoltam, hogy hóban elmenni vezetéstechnikai centrumba, ilyenkor olcsóbb is, és ki lehet tombolnia magát az embernek, plusz az oktató is elmond egy-két jó dolgot. A nyári pedig alap lenne, annak örülnék, ha kötelező lenne, valahogy az állam finanszírozna egy alap képzést mindenkinek.
Még mindig kérdés nekem, hogy ki a veszélyesebb, aki mer is és tud is menni, és vészhelyzetben nem csak a "satufék" villan be az agyába, vagy az aki egyszer megcsúszott hóban, vagy látott valahol egy megpördülést, és beállt az agya a hó=30-ra? -
Stanlee
őstag
válasz
Elemental #46851 üzenetére
Vezetestechnikai centrumban 50-60 km/h-s jegrefutasi szitukat lehet gyakorolni. Amikor nekem a ceg fizette a treninget, a hencego kollegak ugy porogtek az elso alkalommal, hogy orom volt nezni. Es itt eves szinten 40-50 ezer km-t vezeto emberekrol volt szo. Most gondolj bele, hogy aki par ezret megy, az nem baj, hogy 30-cal tolja neki, inkabb menjen lassabban, minthogy belemrongyoljon. De persze bosszanto a belassulas hoban, esoben...
-
-
bul07
nagyúr
válasz
Elemental #46851 üzenetére
Aha
És szerinted akik lassabban mennek azok azért mennek lassabban mert nem mernek menni, vagy arra számítanak hogy jön egy jó képességű aki 3-at előz egyszerre majd visszasorolásnál megcsúszik és hátha eltudják kerülni az ütközést a csökkentett sebesség miatt
Én se azért szoktam esőben hóban jobban figyelni lassabban menni mert én túlvállalnám magamat, hanem ha más vállalja túl magát talán eltudjam kerülni
Én sokszor azt se látom hogy ismerős jön velem szembe és int, mert a kocsi mozgását figyelem ahogy közeledik, netán ha megindulna felém tudjak reagálni
-
Elemental
addikt
-
mephi666
nagyúr
válasz
Elemental #46851 üzenetére
hóban az a baj, hogy nagy a random... reggel fél7kor nem volt nagy a forgalom, tesztelni szoktam én is, hogy mennyire fog a fék, nagyobb gázra mikor forog meg a kerék, de amikor egyik helyen van tapadás, következő lámpánál enyhe gázra is van hogy kipörög... így jobb inkább óvatosnak lenni... arról nem is beszélve, hogy ilyenkor a gyökerek is lusták elmenni a zebrákig és véletlenszerűen felbukkannak az úttesten a félhomályban
jó, ha tisztában van az ember a saját+gépe korlátaival, mert az egyenletesen sz@r úton sokat segít, de ha sávokban random jég van az úton, ott nem sokat használ
-
Elemental
addikt
Esik egy kis hó, és elkezdődik a lassított lejátszás. Megáll az ereimben a vér, olyan lassú minden. Hármasával előzök, de ez sem dob fel, olyan, mintha valami kimaxolt karakterrel mennék easy enemyk közé.
Azzal van a legnagyobb bajom, hogy látszik minden megnyilvánulásukon, hogy tök fogalmatlanok az egészhez. Nem kell a lámpa előtt 50 méterrel 10-re lassítani, b.sszameg, nem fog kisodródni, és nekimenni, és felrobbani, és megölni mindenkit. Ebből is az látszik, hogy a kis agyában nincs más, mint hó=30km/h. Mindenre ez a válasz. Senki nem születik gyakorlott vezetőnek. Ha leesik a hó, kicsit tesztelgetni kell a gépet. Üres úton egy kis teszt padlófék, esetleg a kéziféket is be lehet húzni, kipróbálgatni milyen maxon gyorsítani, hogy szabályoz a kipörgésgátló, kikapcsolni az esp-t, hogy akkor milyen ugyanez, lassan a kanyarba érve padlógázt adni, gyorsan bevenni a kanyart, hogy milyen, ha meg-megcsúszik a gép, vannak erre alkalmas játszóterek is, pl tesco parkloló, vagy valami üres placc. El lehet menni vezetéstechnikai centrumba is hóban, ha valaki nem akar magától gyakorolni, ott lehet minden helyzetet szimulálni. Kicsit ismerkedni a géppel, hogy ne az legyen havas úton mindenre a válasz, hogy 30km/h. -
kerxy
senior tag
válasz
Ezekiel Ston #46849 üzenetére
Ez is igaz... Bár ahogy nézem pont már leállósáv sincs azon a részen, szóval satu esetén azért nehéz kitérni.
-
Stanlee
őstag
-
kerxy
senior tag
https://m.hvg.hu/cegauto/20190120_Video_Nem_kicsit_arrogans_BMWs: ezeket csak én engedem el már az elején inkább?
-
amargo
addikt
link vajon 50-el mentek ezen a szakaszon, ahogy kell?
-
amargo
addikt
ilyen nincs, komolyan.
-
biker
nagyúr
válasz
philoxenia #46836 üzenetére
A legrosszabb itt az, hogy mint látható, komoly lejtőn jövök le, és az olvadt hólétől síkos úton nem épp biztos, hogy megállok előtte.
Igen, be se akarta fejezni a bekanyarodást jobbra, egyből átvágott balra. Ez itt így szokás, minden kis utcában levágják a kanyart, akár jön szembe valaki, akár nem -
dh66e
veterán
válasz
philoxenia #46836 üzenetére
Akkor egyszer majd összetörik.
-
dh66e
veterán
Pedig értem és meg is értem azt hogy min húztad fel magad mert meg kellett volna hogy álljon a szabályok szerint.
Egyébként úgy látom ahogy bekanyarodott azonnal kitette az indexet.A saroktól nincs sok útja a feljárójáig.
Ilyenkor én villanok egyet és mindenki megy a dolgára.
Ne értsd félre nem azt mondom hogy te vagy a hibás a szituért csak azt hogy meg lehet oldani máshogy is. -
biker
nagyúr
nem hiszem el, hogy nem érted a videót.
- én húzódok le az út jobb széle felé, nem oda ahova ő akart beállni merőlegesen, hanem az út széle felé
- ő bekanyarodik szembe, majd anélkül hogy befejezné a kanyarodást, áttekeri a kormányt és közben kivágja az irányjelzőt balra, és bekanyarodik elém.
Ezen az úton pont elfér két autó, ha lehúzódnak. -
dh66e
veterán
Igen,jogos is amit mondasz ,de egy kis odafigyeléssel szerintem ez megoldható lett volna.
Nem védem az illetőt,de ilyen esetben szerintem jogosan gondolhatta hogy elengeded.Azt mondod hogy le akartál húzodni oda ahová ő indexelet éppen.
Ennek így nincs sok értelme lássuk be. -
mephi666
nagyúr
felénk itt van gyakran, hogy haladnék egyenesen a részemről tiszta sávban, amikor látom hogy szemből lazán megindul a tulok és inkább behúzódok kicsit jobbra az egyirányúba, hogy elférjen... 10/9 meg sem köszöni... legközelebb annyira előre megyek, hogy ne férjen el mellettem, aztán tolasson vissza szépen oda, ahonnan jött
-
mezis
félisten
válasz
Stanlee #46827 üzenetére
Német. tehát a szabályt be kell tartani. DE:
Még a záróvonalig is volt hely bőven, meg jobbra a is, legalább ennyit kúszhatott volna.
Ha meg merészebb, még kijjebb is a keresztező forgalom vonaláig és akkor biztosan kifért volna a tűzoltó autó. Nem hiszem, hogy lett volna olyan szerv, amelyik felelősségre vonta volna záróvonal átlépésért, piros lámpába behajtásért. -
Pickit3
aktív tag
A régi 5-ön utánfutóval halad 70-nel az ürge... 110-nél még fej-fej mellett voltuk...
Kifele jövet Szegedről meg egy sor van az 1-es bmw mögött (kb 15en) és 80-nál látom, hogy 200-300 méterenként random fékez nyíl egyenes belátható úton. Aztán gyorsít 90ig, majd fék 70ig majd 85 majd megint 70 és így tovább... 15km után én voltam a második aki megunta és kielőztem és még mindig jobb volt fix 85-tel menni egy grand vitara után 2km-rel előrébb. -
kenguru99
senior tag
5 év 6 hónap letöltendőt kapott a kokainos gázoló nő
"A Pesti Központi Kerületi Bíróság megtartott tárgyaláson a váddal egyezően bűnösnek mondta ki a vádlottat, és őt 5 év 6 hónap végrehajtandó börtönbüntetésre, 6 év közügyektől eltiltásra ítélte, valamint véglegesen eltiltotta a járművezetéstől." -
dh66e
veterán
Szinte mindennap járok arra,elmondhatom hogy elég előzékenyek az emberek sok ilyen nagy dög jár arra az ürömi kőbányához,ha áthúzta volna a kormányt hamar rájöttek volna az autók hogy mit akar és meg is szoktak állni.
Nem akart nagyot kerülni mert legközelebb már csak a Bécsi út fele tudott volna Ürömre menni,de ahogy elnézem jobban járt volna.Most révernek egy-két százezres kárt.
Az oszlopokat az önkormányzat visszagányoltatta a helyére,jól néznek ki,mindegyik tövében ott a kígyó motívum. -
nyikszi
őstag
válasz
Stanlee #46817 üzenetére
Igen, itt azért egyszerűbb lett volna a szgk-val hátrébb menni. De amikor megyek egy kétirányú mellékutcában és a szembe sávon állnak az autók, tehát csak az én sávom szabad, majd jön szembe egy böhöm autó (BMW? AUDI Q7 vagy valami hasonló, a franc se jegyezte meg) és nem hajlandó visszatolatni az én sávomból kb. 5 métert, nem, fogta a telefonját és elkezdte nyomkorászni. Kénytelen voltam visszatolatni kb. 10 métert, pedig ha nem sietek, és lett volna akkor már kamerám, akkor tuti kihívom a zsarukat.
-
Stanlee
őstag
-
Pickit3
aktív tag
-
mezis
félisten
válasz
mephi666 #46812 üzenetére
+1
Én is úgy látom, hogy csak a szemközti sávból tudott volna rombolás nélkül bekanyarodni, gondolom ott meg jöttek állandóan, mögötte feltorlódott kocsi sor. Az eleje is felment a járdaszigetre, de ott szerencsére se egy oszlop, se egy gyalogos....Szerintem csak a forgalom leállításával, irányításával lehetett volna rombolás mentesen megcsinálni.
-
mephi666
nagyúr
én sem vezettem kamiont, de nagyon szűkre vette a jobbkanyart... egyes helyeken a balra kanyarodóban ha elől vagyok, szeretek a sáv jobb szélére húzódni, mert ha a rövidebb járatos busz jön, akkor az is át szokott lógni jobbkanyarnál kicsit
...ami még szép volt kb 1 hónapja: reggel megyek munkába és látom valami nagy jármű sárgán villog elől... buszt vontattak rúdon és szépen 2 sávot elfoglaltak vele, úgy hogy a felező közepén álltak... így tudták jól összehozni a szűk jobbos fordulót
dupla sávba fordultak, szükség is volt mindkettőre
-
kerxy
senior tag
Sosem vezettem kamiont, de ahogy indul, laikusként nekem már abból látszik, hogy ez nem lesz jó. Aztán meg sem állt, gondolom "nem vette észre". Ehh
-
syberia
veterán
Erre a jelenetre emlékeztem, de csak most tűnt fel a cselesen belefont politikai üzenet: a jobb kormányos könnyebben kisodródik.
-
gs20
tag
válasz
syberia #46807 üzenetére
Vérében van
Erről egy klasszikus jutott eszembe -
syberia
veterán
Se téli gumi, se blokkolásgátlós fék. Jól látszik hogy az első kereke állóra van fékezve (ónos eső) a körforgalomba érkezéskor. Természetesen a tréleres lett volna a hibás összeütközés esetén, de a kamerás sofőr jól lereagálta a szituációt.
(#46804) mephi666: Indiánok? Ott az emberek vérében van a vezetés.
-
mephi666
nagyúr
miért van az, hogy pl itt ha jövök a magasabb rendű úton, jobboldalinak stoptábla, kirakom az indexet balra, lassítok, erre jobbról kikanyarodnak elém (neki balra) és keresztezik az utam? minden héten többször előfordul és már kezdem unni, hogy ilyenkor keresztben meg kell állnom az úton, ha nem akarok belemenni... van valami új kresz-szabály, hogy ha mindkét autó balra kanyarodik, akkor nem kell figyelembe venni pl a közlekedési táblákat és jobbkéz-szabályt kell alkalmazni???
ui: és nem is a csúcsforgalomban történik ez, hanem általában reggel 7 előtt... ma is mögöttem senki, szemből 1 autó messzebb... arra sem lehet fogni, hogy félt attól, hogy ott fog megöregedni a stoptáblánál
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen videókártyát?
- Garancia kérdés, fogyasztóvédelem
- Apple MacBook
- Yettel topik
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Kamerájánál 9,5 milliméter vastag lehet az iPhone 17 Air
- MWC 2025: A kicsi és a kamerás - megjött a Xiaomi 15 és az Ultra
- Toomy: Majdnem banki adathalász csalás áldozata lettem.
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest