- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Graphics: Hello Moto! - Kipróbáltam a Motorola Moto G55 5G-t. (videó is)
- bobalazs: 5700x3d+4070S fogyasztása, alulfeszelése
- Gyere el a 9. BRSZK-ra!
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
De az Öreghez kell az energia és a kapacitás is mivel nehéz átforgatni, előtte pedig még jó hosszan ízzit is.
Üdv. -
Batman2
őstag
válasz
Batman2 #10398 üzenetére
Tovább keresgélve jobbat leltem, szontén TAB de 100Ah, 900A-rel és ráadásul az alacsony, 175mm-es kivitel, a 23-asban ezt viszonylag könnyi ki be tenni az akkutálcába, a magas, vagy normál kivitelt (190mm) iszonyú kínlódás árárn lehet mozgatni, pláne kivenni, mert nem elég, hogy ki kelll mozgatni, játszani a helyéről, még emelve is kell tartani a több mint 20kg-át, "kiváló" gerinc torna !
Jó lenne még az exide, szintén 100Ah-900A-es verziója is, de az már 190mm magas.
Üdv.
-
válasz
Batman2 #10398 üzenetére
Én valamikor október végén letámasztottam az öreg W140-est, és márciusban csubakka bánatos nyögését idéző hangon mindig elindult. (3.5 TD, 100 Ah akku)
A mostani W211-est ha egy hétre otthagyom, akkor már úgy közelítek hozzá, hogy nálam a bikakábel meg az erre a célra rendszeresített akku. (270CDi, 90Ah akku) sok lifiszlófasz elektromos nyavaja többet fogyaszt mint egy kisebb falu a havasokban... -
Batman2
őstag
Tegnap indítottam az öreget több mint 1 hónap állás után.
Az akku már 9 éves, igen gyenge, úgyhogy alig bírta megforgatni, de pár vérszegény fordulat után csak ráharapott a motor.
Kicsit járattam, aztán délután már normálisan indult újra és ma is.
Ettől függetlenül kell már akkut cserélni. Találtam is egy jónak tűnőt márkát, a TAB-ot, ami igen magas indító árammal rendelkezik (92Ah - 850A-rel), amilyen a régi akkum is, és alacsoyn kivitelű (175mm magas), így könnyen lehet ki-be tenni. A normál kivitelle nagyon sokat kell szenvedni míg kiveszem. A jelenlegi is alacsony kivitelű.
Ma megint a szomszédot kellett kisegíteni az öreggel, mert az övé nem indult (dízel 8 éves ford fiesta). Valami időnként leszívja nála az akkut, kb. fél éve volt ugyanilyen baja.
Üdv.
-
pardüsz
újonc
-
Ivan15
senior tag
Mas: a tizezres olajcsere mar kb 800 km ota aktualis, tegnap akartam venni, de amit kerestem ott nem volt aztan 3 oraval kesöbb szinten tegnap az autopalyan a tatai emelkedö tetejen kiirta, hogy a következö tankolasnal töltsek bele 1 liter olajat. (sosem tötöm maximra cserenel, ennyi olajat evett
)
-
pardüsz
újonc
válasz
#48613632 #10392 üzenetére
Köszi, ezen már túl vagyok. Ki akartak cseréltetni velem mindent...
Végül egy lambdaszonda hibakóddal elindulva sokat javult, de hidegen most is nehezen indul. Mintha nem lenne alapjárat. Már arra gondoltam, benzinnel állok le és reggel így indítok. Hátha!
Kéne valaki, aki már találkozott ezzel a gonddal és sikerült megoldania.... -
pardüsz
újonc
Üdv mindenkinek!
C180-asom van, benzin-gázas. Hidegen nem indul gázfröccs nélkül, és utána is dadog, míg be nem melegszik. Sok 5letet kaptam már, de tudni kéne a tuti hibaforrást. Üzemanyag mennyiség és nyomás rendben, nyomásszabályozó szelep, gyertyák kicserélve, tank tiszta, friss benzinnel... Szóval tud valaki segíteni?
Köszi -
bendikeee11
tag
válasz
Ivan15 #10387 üzenetére
Nem a klímára gondoltam hogy visszahűti a levegőt, hanem arra hogy mivel maximumon fújja a levegőt, gondolom a venti is pörög, és így nemtudja tolni egyből a full meleg levegőt. Ha mondjuk letudnám venni 3-4-es fokozatra, akkor jobban érezhető lenne a meleg levegő, és lehet hogy fűtene is rendesen. Nyilván mivel hideg van kint, hideget fog fújni, és ha maxon megy végig, nem fogja tudni felmelegíteni annyira, hogy csak meleg jöjjön be. Inkább ilyen langyos a levegő mikor már felmelegedett a motor, de érezhető hogy hideg, meleg is..nem az igazi..
Az lehetséges hogy valamelyik szelep elzárná a meleg levegőt vagy hasonló?
Plusz azzal mit tudnék kezdeni, hogy újra tudjam rendesen szabályozni a fújás erősségét? Mi lehet a baja? -
bendikeee11
tag
-
válasz
Ivan15 #10387 üzenetére
Ha 2000 utáni a vas, és digitklímás akkor inverteres a klímája! Magyarán nekem amíg nem meleg a motor addig a klímával fűt; azaz amikor beindítom a kocsit azonnal meleget kezd el fújni. Ha már megmelegedett a víz, akkor lekapcsolja a kompresszort és hagyományosan a meleg hűtővízzel fűti az utasteret.
-
Ivan15
senior tag
válasz
bendikeee11 #10386 üzenetére
Tevedsz
mert ha tenyleg nem jo a klima nincs hütes többe, akkor csak a joöreg fütes megy a motorterböl ,fütöpanelböl.
-
bendikeee11
tag
válasz
KillHates #10385 üzenetére
Kísérleteztem vele kicsit előbb...amint bekapcsolom a fűtést, CSAK max erősséggel fújja a levegőt, hiába veszem le a fújás erősségét, mindig a maximumon megy, és a motort is lefogja picit valami amint bekapcsolom..gondolom a klíma szivattyú. (a klíma nem jó benne)
Kevés meleget fúj, de gondolom mivel full erősségen megy, ezért egyből vissza is hűti a levegőt...javítsatok ki ha tévedek. -
válasz
bendikeee11 #10384 üzenetére
Szuper! Ha felemeled a fordulatszámot maximumra, akkor hangosan megy a venti, vagy csend van akkor is?
-
válasz
bendikeee11 #10381 üzenetére
Szia!
A komfort modul jelez hibát, mert nincsen felprogramozva a kulcshoz, azért villogtatja a piros hibát.
Ha működik rendben, akkor tud olyat a kocsid, hogy felhúzza és becsukja a shibedát az ablakokat mikor bezárásnál nyomva tartod a gombot.A ventilátorod azért nem jó, mert a tekerő mögötti potmétered elkopott. Tipikus W210-es betegség. Tekerd mondjuk 5-ösre és finoman kopogtasd a tekerőt, közben fülelj, hogy a venti megpróbál-e felpörögni!
Maradványhő gombos a klímapaneled? -
Ivan15
senior tag
válasz
bendikeee11 #10381 üzenetére
a befujas nem olyan erös -szerencsere- ennek oka van -a ventillator motorjat ugy tesztelheted, hogy vagy 6 ra allitod siman az elsö ablakhoz tatozo ablakfütest vagy elsö ablakfütes +a mellette levö gombot (belsö keringetö gombot) mindkettöt egyszerre kb 3-5 masodpercig lenyomod es akkor beindul ha minden oke a befujok automatikus kalibralasa. Ilyenkor vegig kell hallgatni, hogy vajon minden iranybol (alul-felül jobbrol-balrol elöl-hatul) van-e a befuvas. Ha igen, jo. Amikor vegeter ki lehet kapcsolni az ablakfütest is elöl.
-
bendikeee11
tag
Pár napja elkezdett olyat csinálni az autó hogy miután beindítom, a belső tükör alatt a piros jelző villogni kezd, majd kb 10mp után abbahagyja. Ez mi lehet?
és még a fűtésem sem jó...valamiért nem fújja a meleget, csak nagyon minimálisan...így vegyetek autót nyáron.
-
#48613632
törölt tag
válasz
bendikeee11 #10376 üzenetére
A minap beszélgettünk erről a Youngtimersen, bemásolom a lényeget:
"Tóth Ákos Bocs, lehet hogy már nem aktuális! Szóval W124, 140, 202, 210, ezek infra kulcsosok (aminek sötétpiros ablak van az elején). Ahogy azt Sándor Kádár is írta, ha fél percnél hosszabb ideig elem nélkül van (vagy csutkára lemerült), akkor szinkronizálni kell. Gyújtás rá, 10 mp múlva le, majd 30 mp-n belül rávillantani a "szemére". Elég egyszerű, bár néha csak több próbálkozásra sikerül. Az elem állapotát úgy lehet ellenőrizni, hogy a gombot 3mp-ig folyamatosan nyomva tartani, ekkor a piros ablakban felvillan egy piros nyilacska, ha jó az elem. Ha az elem okés, akkor az infra LED működése ellenőrizhető egy régebbi mobiltelefon kamerájával. Azért fontos, mert a kulcs belső panelján gyakran kontakhibás lesz a mikrokapcsoló beforrasztása. Az újabbak már nem infrásak, azok működését sajnos nem ismerem! Ha a posztban feltett kérdés infrásra vonatkozik, akkor az előbb leírt módon meg tudod oldani. U.i.: A szervíz sem csinál mást... smile hangulatjel"
-
válasz
bendikeee11 #10376 üzenetére
Tisztázzuk! Bicska kulcsod van infra fejjel, vagy infra kulcsod rádiós transzmitterrel!?
bicska:
infra:
Infra kulcs esetén:
Lehet, hogy eleve rossz a kulcsod, mert nekem hetekig állt szétszerelve a kulcsom mert vártam rá az új burkolatot. Igaz, hogy utána az sem működött, de fel lehet éleszteni. Ami nagyon fontos, hogy CSAKIS az a kulcs programozható a kocsival ami az EREDETI kulcsa, tehát másik autóé NEM!
1, legyen az autó akkujában szufla
2, zárd be a kocsit a másik kulcsoddal
3, nyisd ki a kis kulccsal amit az infra kulcsból vettél ki
4, szállj be, csukd be az ajtót
5, tedd be a kulcsot de ne fordítsd el
6, elméletileg 30 másodperc múlva kireteszel az elektromos kormányzár
7, most fordítsd el, de ne startig, csak a gyújtást add rá
8, vedd ki a kulcsot DE NE NYISD KI az ajtót!
9, egy percen belül TARTSD LENYOMVA a LOCK gombot, majd KÖZBEN ötször nyomd meg a nyitó gombotIlyen egyszerű!
Elméletileg működnie kell ha ez az eredeti kulcsa a vasnak!
-
Ivan15
senior tag
válasz
bendikeee11 #10376 üzenetére
nem biztos, ogy a kulcs romlott el! -kiveve, ha van egy masik kulcs, amivel müködik
-
bendikeee11
tag
válasz
#48613632 #10375 üzenetére
Az para...nemrég vettem, az előző tulajtól úgy kaptam meg hogy már rossz volt...konkrétan elem nem volt benne. Reméltem akkor hogy csak ennyi lesz a baj...hát sajnos nem. Pótkulcsom nincs hozzá.
Egy sima kulcsom van, ami valszeg utángyártott másoltatott kulcs, bár ebbe nem vagyok biztos. (lehet az a bicskakulcs pótkulcsa). Bicskakulcsom nincs.
Esetleg ha tudok szerezni egy akár bontott/törött ugyanilyen Merci infrakulcsának a panelét, és abba a panelba átforrasztani az enyémből a dolgokat, akkor azzal a kulccsal működnie kéne nem?
Megtaníttatni és kész.
Javítsatok ki ha hülyeséget írok..eléggé zavar ez a kulcsos dolog.
Egyébként márkaszervízbe mennyiért adnak másik kulcsot/infrakulcsot? saccolvaKöszi a választ!
-
#48613632
törölt tag
válasz
bendikeee11 #10374 üzenetére
Hát, nagy valószínűséggel elfelejtett mindent. Márkaszervíz, vagy speckó kulcsos, de nem lesz olcsó, ha nincs pótkulcsod Elemcserét általáéban a lemerülés előtt szoktak intézni, és percek alatt meg kell oldani, amíg a kondik tartják benne a feszkót, vagy valami hasonló
Ha van pótkulcs, akkor viszont egyzserűen megoldható - általában. -
bendikeee11
tag
Sziasztok!
Lenne egy olyan kérdésem, W210-es Mercihez az infrakulcs elromlott...cseréltem elemet benne, semmit nem csinál, megnéztem kamera alatt, semmi. Kérdésem az lenne, hogy mit tudok vele csinálni ilyenkor? Sehol nem találok infra kulcs javítást ehhez a típushoz..
Még egy kérdés ezzel kapcsolatban..a kulcsot kell az autóhoz tanítani, vagy az autót a kulcshoz?
Esetleg ha tudnátok ajánlani valami helyet, ahol ezzel foglalkoznak, vagy tudnak mondani valami okosságot, nagyon szépen megköszönném.Üdv.
-
#48613632
törölt tag
válasz
KaiotEch #10370 üzenetére
Szia,
A rendszám alapján az Euro Car Parts honlapja a 75w90-et dobta ki, ITT egy Atego, és ITT az ECP honlapjaA Mercikbe amúgy Mobil1 a gyári ajánlás. Vagy Febi.
Azt sajnos nem mondja meg a kereső, hogy melyik márka, csak a készletből ajánl.
ITT a Mobil1 honlapja is
Ha esetleg tudod a váltóolajad MB approval-ját, akkor könnyű rákeresni. Ezt, sajnos csak a netről lehet kibogarászni, vagy a márkaszervízekben megmondják.
Amúgy - szerintem - MB 235.8 lesz az, és Mobil Delvac 1 Gear Oil 75W-90 amit keresel
-
gumikacsa74
újonc
Sziasztok.Egy kis segítségre lenne szükségem.Van egy 124 2.5 d az adagolóba van egy jelzés egy spéci szerszámmal lehet beállítani.Az a kérdés akkor a motornak hol kell állnia?0 fok vagy mínusz 15 fok,vagy plusz 15 fok?
-
#48613632
törölt tag
válasz
KaiotEch #10363 üzenetére
Szia, EZT találtam, remélem ad vissza elég info-t ...
Annyit tudok még segíteni, hogy ha adsz egy évjáratot (meg némi extra info-t), megpróbálok keresni fotón egy regisztrált UK modellt, aminek van rendszáma, és az alapján errefelé működik az alkatrész kereső, ami kiterjed a kenőanyagokra is
-
Sziasztok. Segítséget szeretnék kérni. 815 Atego teherautóhoz van esetleg valakinek service manual-ja? Vagy esetleg valamilyen "online etka"(mint az audinál)? Tulajdonképpen azt szeretném megtudni, hogy a váltóba melyik olaj való. Köszönöm!
-
gumikacsa74
újonc
Üdv!Kérdésem lenne.124 2.5 d láncfeszítő helyes összerakása? Valóba fel kell tölteni olajjal?
-
-
#48613632
törölt tag
válasz
Csokifalo #10354 üzenetére
Merci specialistához vidd, vagy pedig vannak magyar nyelvű Facebook csoportok, pörgősebb kicsit, mint itt. PH főleg számítástechnika, szórakoztató elektronika, autós dolgok lassan érnek be.
Mercedes Benz Youngtimers Baráti Kör Hungary facebook csoport.
Mercedes C Class Club Hungary facebook csoportIlletve vannak angol nyelvű fórumok, ahol azért lehet találni infokat, meg segítséget is kapsz, ha beszélsz angolul.
Nekem is gyanús amúgy ez a 170ezer, és hogy megérett a cserére ...
szerk: Ha kettőstömegű, és láckerék, és feszítők, akkor szerintem nem célszerűbb motorblokkot cserélni!?
szerk2 Mondjuk utána néztem, a Tiedbe jó drága a motor
-
Csokifalo
senior tag
válasz
#48613632 #10353 üzenetére
No igen...beszéltem valakivel aki azt mondta vagy ki kell venni a motort, vagy
a tűzfalon kersztül kell bontani...jövő hét elején elviszem valakihez aki meghallgatja kell-e.
Igazság szerint 170 ezernél én nagyon furcsállanám ha kellene.
Aki bele hallgatott ( nem mercis ) az meg kettőstömegűt vél hallani, hogy rázza a motort kicsit.
Most akkor?!annak az árait elnézve vszleg az se lenne szerencsés ( 200 csak az alkatrész ha jól láttam?! )
Valaki cserélt már rajta? Köszi -
#48613632
törölt tag
válasz
Csokifalo #10352 üzenetére
Sok Merci motoron elől van a lánc, és megmondom őszintén, én sem tudtam, hogy a Tiedén hátul. De megnéztem, és igaz. Ez sokban módosítja az árat.
Nekem W203 C180, a motor kódja M111.951, és így néz ki, leszedett szelepfedéllel. Tisztán látszik, hogy elől van a lánc.
A Tied viszont itt van, ezen pedig látszik, hogy hátul lett elhelyezve. Sajna, a Tied munkaigényesebb.
szerk: Lehet.hogy Urban Legends, de azt mondják, vagyis azt hallottam, hogy automata váltós Merciknél annyira nem égető a lánccsere periódus betartása. Nekem az van, ráadásul a leggyengébb motorral, szóval bízom benne, hogy még egy százas belerepül, csere nélkül
-
Csokifalo
senior tag
válasz
cyber75 #10351 üzenetére
Köszi, felhívtam
Sok jót nem mondott, azt mondja 651-es motor van benne, ami 200e-nél lánc csere esélyes,
de vagy ki kell venni a motort, vagy a tűzfalat bontani mert ugye hátul van a lánc.
Ezek után halmozottan váromannak a válaszát, aki azt mondta 20e ft-ba van a munkadíja a láncnak,
hogy mégis hol csináltatta meg annyiért, mert ha kellene, én is szívesen elmennék oda
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Új, bontatlan FÉLÁRON - LOVI Expert 3D Pro elektromos mellszívó - Még 1,5 év magyar bolti garival! -
- AWS 5x108 R17 felni + Bridgestone Potenza Sport gumi
- Ülőgarnitúra 3-2
- Új, bontatlan Tesla Smart Floodlight Battery Camera + Tesla 5W napelemmel - 1,5 év garival! -
- Eladó AS-48A olajmentes kompresszor 4L tartállyal, dupla hengeres kivitelben!
- Huawei P20 Lite 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S21/Samsung Galaxy S21+/Samsung Galaxy S21 Ultra
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Honor 9X Lite 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy S23 Ultra 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest