Hirdetés
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- janacsi: Kasztrendszer?
- hcl: Villanyórás okosóra számlap
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Victoryus: Thomson 43UC6306 tv
- bacsis: Támogassááá', hogy ingyenesek maradhassúúúúnk!!!!
- Bestx: Budget DIY eGPU USB4/Thunderbolt csatlakozással – egy mining VGA új élete.
Aktív témák
-
Newl
tag
Hi all!
Szóval. ;]
Megvettem a kocsit és a tapasztalataim a következőek:
1. Árához képest igen jó a verda. Nagyon megy.
2. A fogyasztása - az enyémről beszélek- nagyon kedvező. Friss adat: a hétvégén mentem a sztrádán no meg persze pesten is jó sokat és 40Literrel 590 Km-t autóztam... És mehettem volna még egy kicsivel többet is, de nem vártam meg hogy a benzinszintmérő a piros tartományba zuhanjon, persze nem is volt sokkal felette azért. :B
3. Az alkatrészárak szuperek. Pl. a vásárlás utáni ''nagyszervíz'' költsége 16eFt volt, de az alábbiakat mind tartalmazta:
* Légszűrő
* Vezérműszíj
* Szervószíj
* Generátorszíj
* 2 garnitúra kerékcsapágy ( hátsó kerekekre)
* olajszűrő
* egy kanna olaj
- ezeket mind üzletben vettem és nem a leggagyibbat semelyikből.
4. Abszolút elférek benne pedig 2 centire vagyok a 2 méter -től.
Nem bántam meg a vételt, sőt! :P
üdv.:
Newl -
Newl
tag
Hi all!
Szóval. ;]
Megvettem a kocsit és a tapasztalataim a következőek:
1. Árához képest igen jó a verda. Nagyon megy.
2. A fogyasztása - az enyémről beszélek- nagyon kedvező. Friss adat: a hétvégén mentem a sztrádán no meg persze pesten is jó sokat és 40Literrel 590 Km-t autóztam... És mehettem volna még egy kicsivel többet is, de nem vártam meg hogy a benzinszintmérő a piros tartományba zuhanjon, persze nem is volt sokkal felette azért. :B
3. Az alkatrészárak szuperek. Pl. a vásárlás utáni ''nagyszervíz'' költsége 16eFt volt, de az alábbiakat mind tartalmazta:
* Légszűrő
* Vezérműszíj
* Szervószíj
* Generátorszíj
* 2 garnitúra kerékcsapágy ( hátsó kerekekre)
* olajszűrő
* egy kanna olaj
- ezeket mind üzletben vettem és nem a leggagyibbat semelyikből.
4. Abszolút elférek benne pedig 2 centire vagyok a 2 méter -től.
Nem bántam meg a vételt, sőt! :P
üdv.:
Newl -
BaliTHC
tag
Én a bátyám 2.0l-es, automata váltós Vectrájával mentem tavalyelőtt Portugáliába, és vissza. Átlagfogyasztás 7,5-8l volt 140-es átlag mellett, főleg pályán, néha klímával. De városban, télen bőven 10 felett eszik.
-
Jannzs
csendes tag
Sziasztok,
tildy én is ebbe a kocsiba vagyok belezúgva!Mikor tervezed a vásárlást? -
Dr. Ernő
tag
Miazhogy:
''Szerintem a Calibrába nem került 8 szelepes motor''
Ez olyan mintha azt mondanám: szerintem a Nap kering a Föld körül, de nem biztos :)
Tényekkel nem érdemes vitatkozni.
''Biztos, hogy egy sportkupéba ugyanaz a motor került, mint a családi/elegáns autóba a Vectrába? Nem volt ott valami gyári tuning közben?''
Ez nem ''olyan'' sportautó. Az Opel nem akart többet költeni a dologra. Sokkal egyszerűbb, ha egy meglévő, jól bevált motort raknak egy nem ''kihegyezett'' kupéba. Ez mai is sok esetben így van.
Később a 2ezrest, turbóval is megfűszerezték az 204Le.
Német tesztelők 1.6-os Vectránál 8,1 liter/100km, míg a 2.0-nál 9,7 liter/100km fogyasztást mértek teszten.
A gyár álltal megadott értékek:
1.6-> (5,2/6,8/8,9) (90/120/város)
2.0-> (5,7/7,2/10,2) (90/120/város)
nyilván takarékos stílusban vezetve. -
simonzé
addikt
Biztos, hogy egy sportkupéba ugyanaz a motor került, mint a családi/elegáns autóba a Vectrába? Nem volt ott valami gyári tuning közben? Szerintem a Calibrába nem került 8 szelepes motor, bár meg nem esküdnék erre.
Az Astránál az 1,6, a Vectránál az 1,8-as a legkisebb motor, amivel már kompromisszumoktól mentesen lehet használni. Az Astra 1,4-es (sőt a ''G'' Astránál 1,2-es is), meg a Vectra 1,6 is a kispénzű vevőknek készült, akik ilyen autót akarnak, de a hozzá való nagyobb motorra már nincs meg a pénz, ezért kaptak egy kicsit gyengébbet. Persze mivel az kicsit alulméretezett, nem mozgatja könnyen az autót, és nagy tempónál többet is fogyaszt, mint a nagyobb motor, mivel sokkal jobban erőlködik.
Egyébként én egy Astra 1,4 boldog tulajdonosa vagyok. Nem egy sportkocsi, de a fogyasztáson spórolok - már amennyire lehet- azzal, hogy csak normális tempóban hajtom. Amúgy sem vagyok egy sportos vezető... -
Csazsol
senior tag
Hali
Tehát az én Vectrám 1989-ben született, 2000-es 8 szelepes motorral.
Magyarországon a 2. gazdija vagyok eddigi teljes megelégedéssel. El sem adnám, ha nem lett volna egy kedvező vételem...
Kivitel: Sedan
Szine: metál fekete
Exták: ABS, sibeda,el.tükrök,plüss kárpit,gyári vonohorog.
És az ára: dobpergés.... 460e Ft , mert ennyire van szükségem...
Ha érdekelne 06 20 802 1428 -
Newl
tag
válasz
Avicularia #50 üzenetére
Azért nem tudok még reagálni Avicularia -nak mert nem értem amit irtál. Mit jelent az hogy ''Calibrában a 2.0 8V'' ?
Azért nem tudok ezzel mit kezdeni mert:
ha 8V = 8 Valve , szerintem 8 szelepes motort nem raktak Calibrába. -bár megeshet,de én nem halottam róla-
ha 8V -> V8 akart lenni akkor meg azért ne beszéljünk róla mert a vectrában nem olyan a motor és két különböző motort ne hasonlítsunk össze.
szal ez a gondom... :F
üdv.:
Newl -
#16741888
törölt tag
Igaz nekünk B Vectránk van de a havernak A-ja van és az sem eszik többet. Nekem nagyon tetszik mert nem eszik sokat és megy mint az állat. 1.6ost nem érdemes venni mert egy ekkora kasznihoz szerintem büntetés az 1.6os motor. Kapja csak meg az elegendő pacit és meghálálja mert nem fog a légkondival megállni az érdi emelkedőn;]
Mi elsősorban az ár miatt tankolunk 95öst:) de megfigyeltem ha 2szer 3szor 98ast rakok bele akkor még kevesebbet eszik. -
Goose-T
veterán
válasz
#16741888 #44 üzenetére
Eddig nem volt tehermentesítő gyűrű rászerelve, mégsem esett le a kerék. A gyűrű azért kell, hogy centralizálja a felnit az agyon és ne mozogjon el, mert most elmozog, ilyenkor 100 km/h felett vibrál a kormány egy picit. Ezt szeretném megszüntetni. Nem is házilag lenne elkészítve, a bátyám szakember, rendes bazi nagy esztergapadon lenne elkészítve jó anyagból.
-
Newl
tag
válasz
#16741888 #44 üzenetére
Én egyetértek PumPi-val.
Annyit nem ér az egész. Gondolj csak arra hogy amikor már több órája mész a pesti aknamezőkön mit kap az a felni....
Ott nem lehet semmi illesztetlenség.
Abban sem vagyok teljesen biztos hogy ha mérethelyesen elkészítitek a gyűrűket, meg tudjátok-e úgy edzeni maszekba az anyagát hogy a megfelelő keménységet elnyerje....
- Ha hülyeséget írtam nyugodtan korrigáljatok-
de sztem ezeken azért el kell gondolkodni.....
üdv.:
Newl -
Newl
tag
válasz
#16741888 #42 üzenetére
Hali mindenkinek,
akkor szerintetek ki lehet jelenteni hogy a vegyes használat mellett egy 2.0-ás ''A'' vectra 8 körül eszik?
Lehet hogy nem egy kis érték ez a szám, de azt mindenképpen még látni kell hogy ne egy Suziki Swift-hez hasonlítsuk, mert ez nem egy kategória.
Sztem ennyi az még korrektnek mondható egy ekkora motortól, nem?
Mivel még nekem nem volt ilyen, hadd kérdezzem már meg hogy milyen benzin dukál egy ilyen motorba? 95-ös?
üdv.:
Newl -
#16741888
törölt tag
Én apám esztergályos de pár éve egy gumiszerelő műhelye is volt és tőle tudok egykét dolgot. Szerintem ne csiáljatok ilyen házilag készített hülyeségeket mert nagyot fogsz szívni. A a lyuk ami van a tárcsán kár 1 tizeddel is eltér a normálistól lelezulhat és leesik a kerék meg hasonló nyalánkságok történhetnek. Az a 6000ft a négy kerékre szerintem nem olyan nagy pénz hogy az életeted kockáztasd. UFF nem kötekedés jótanács
-
#16741888
törölt tag
Így van nekünk is 2.0ás 16szelepes Vectránk van és tényleg kb ennyit eszik. Idén mentünk nyralni végig autópályán, keményen lett neki tolva 180-200 végig 200kmen keresztül és így jött ki 8.5literre.
Én mindenkinek csak ajánlani tudom a Vectrát, nyilván az 1.6os ennél a tempónál sokkal többet enne. -
gabesz82
őstag
válasz
Predator666 #14 üzenetére
Szvsz ami elszakadt és kárt is tett a motorban a vezérműszíj lehetett és nem az ékszíj, az ékszíj csak a generátort meg esetleg a klímát hajtja, meg a szervót és egyebeket, és ha ez elszakad nem tesz nagy kárt legfeljebb nem lesz töltés, de vezérműszíj műár csúnya dolgokat tud csinálni... de nem kötekedni akartam, csak unatkoztam és beírtam :P
-
Goose-T
veterán
Elég pofátlanság lenne olyan helyen kérdezni, ahol készítenek ilyet. Tesóm esztergályos, vele akarom elkészíttetni, nem akarok 1500 forintot kiadni darabjáért (Pesten, ahol csinálnak ilyet, ennyibe kerül). A gumisnál, ahol nemrég voltam, azt mondták, egy egyszerű gyűrű, a belső átmérője a kerékagy átmérője, a külső a felni lyukának az átmérője. Csak milyen széles kell, kell e valami speckó rá (szög, saroktörés, ilyesmi).
-
simonzé
addikt
-
janati
őstag
válasz
Predator666 #14 üzenetére
A vezérműszíj szakadt el, nem az ékszíj...:DD
-
tildy
nagyúr
Nem nagyon akartam más topicjat offolni, de kicsit most muszaj.Paraom apjanak soke vig asconaja volt, es azt mar ismeri a parom, es azt mondja megboizhato kocsi.Sajnos en nem komalom az opelt, dehat ha o veszi , akkor vegye.Viszont a pony nagyon bejön nekem, csak sehol sem találok róla olyan infót, hogy annál mivel lehet ''megsz.pni''.Ráadásula ponyba én is raknék casht:)Gyönyörű kocsi, csak remélem nem törném majd ronccsá , jogsiszerzés után.
Szóval nem tudom.Köszi a golf ötletet, nézek azt is.(Egyébként 1989-1991 között készült kocsikon gondolkodunk.)
Igen , olcsó kocsi kell, nem vagyunk mi még profik pesti forgalomban...;]
[Szerkesztve] -
simonzé
addikt
Tildy - tudod, hogy földik vagyunk, én tisztellek téged, ezért légyszíves hallgass rám. Képzettársítást hozok létre benned: Ascona - sikoly, hörgés, halál. Nagyon nagyon csalódni fox az Asconában. Nem egy jól sikerült autó, és ráadásul nem fogod tudni eladni. Csak a bajod lesz vele. Ne vegyél Asconát, azt felejtsd el! A Ponyról nincs véleményem.
Úgy látom, hogy olcsó autót akartok. Ennyiért inkább egy egyes/kettes Golfot vegyetek, azok nem olyan rosszak.
U.i.: Bocs az Ascona tulajoktól. Kérem az ellenvéleményeket! -
Dr. Ernő
tag
Ha akarok, tudok küldeni anyagot a két típusról. Szervíztapasztalatok, fogyasztás stb.
Visszatérve a Vectrához(A) a gyár álltal megadott adatok:
1.6 7.0L/100km
2.0 7.7L/100km
vegyes használat.
A kétezres erős és nyomatékos motor, jó menetteljesítményekkel, többek között a Kadett GSI és Omega is volt ilyennel szerelve. -
Gri
tag
válasz
Avicularia #12 üzenetére
Viszont ha A Vectrat akar venni, az akkori 16V-k nem igazan kiforrott konstrukciok, olyan korosan inkabb megeri a nyolcszelepes, kevesebb alkatresz romolhat el benne. ;]
-
Goose-T
veterán
Ha már ennyi hozzáértő van itt, nem tudja valaki, hogy kell készíteni alufelnihez tehermentesítő gyűrűt? Méretek, szögek, mire kell figyelni? Tesóm esztergályos, az elkészítéssel nem lesz gond, csak még soha nem láttunk ilyen gyűrűt. Guglival nulla infót találtam erről.
-
tildy
nagyúr
Tudom más kocsi, de, van valahol neten olyan táblázat ahol el vannak írva, hogy mikori autók, milyen típusúak, mennyit esznek?Konkrétan a hyundai pony és az opel ascona érdekelne (kb max 14 éves kocsik..)
-
tildy
nagyúr
[Szerkesztve] -
Newl
tag
Köszi simonzé,
én is így tudtam. :)
Megnéztem az oldalt és ezt találtam:
http://www.vectraclub.hu/html/regi_cikk1.html
5 oldalas kis cikk, a bibije az hogy gyári fogyasztást ír csak és tesztpadon. Gondolom azért a légellenállásból származó pluszfogysztás még hozzáadódik.
üdv.:
Newl -
Ismerősnek 1.7 TD Isuzu Vectrája van, városon kívül 5, városban 5.5-6l gázolaj. Sajna nem akarta eladni, amikor autóvásárlás előtt voltam... (Csak egy 5let.)
-
simonzé
addikt
válasz
Predator666 #14 üzenetére
Elég furán látod a dolgot. A vezérműszíj szakadt el, nem egy ékszíj. Márpedig a vezérműszíj tartja összhangban a szelepek és a dugattyúk működését. Ha a szíj elszakad, az összes szelepet, dugattyút, gyújtást mindent újra kell beálíltani, ami hidd el nem gyerekjáték.
Vajon véletlen, hogy a 90e km-es szervizeknél minden gyártó KÖTELEZŐ jelleggel előírja a vezérműszíj-cserét. Ha ez nem volt meg, akkor csak magatokra vethettek, ez nem a kocsi hibája. Alapszabály: Ha 100e km felett futott kocsit veszel, első dolgod a vezérműszíj cseréje legyen. Ez kb 15-40e-ből megúszható, és megspórolod vele a lerobbanás szenvedését, meg a javítás 200e ft-ját is.
Egyébként haveri körben két vectra van:
1,6 sedan 2000-ből: 80e km körül jár, a fogyasztása vegyes üzemben 7 liter alatt van.
1,8i ferde hátú 1994-ből 140e km. Normális emberke hajtja, állítása szerint hosszú távon 6 literen belül van, Debreceni üzemben 7,2 - ez mért érték, (múlt havi eredmény). -
Loretto
veterán
hali nekünk 1.6 16v astránk volt ecotech motoros és az max 7-8l evett de akkor fater 150-160 ment
-
Newl
tag
ÁÁÁ, második szériás azaz ''B'' vectrát soha nem vennék.
Az elektromos része sem az igazi. Egyetlen érv szól mellette, az a gyönyörűen ívelt visszapillantótükör... Na az páva! De egyébként csak ''A'' vectrát akarok. Egy az hogy erre van pénzem, kettő hogy elférek benne. ( 198/98 :D )
Az ékszíj az ilyen, ha elszakad szétver ott mindent amíg csapkod.
üdv.:
Newl
ja és még mindíg állítom hogy ''A'' vectából nincs kombi. De mindjárt megnézem a www.vectraclub.hu -n. ( tudom hogy kell linket beszúrni, de erről a gépről ezen a hálón nem megy) :) -
Goose-T
veterán
válasz
Predator666 #14 üzenetére
Az ékszíj elszakadása nem éppen a széria hibája. Idejében kellett volna cserélni. Bármilyen kocsiban elszakad az ékszíj, viszi a motort magával.
-
Predator666
aktív tag
Van kombi változat...
A Vectrának összesen 4 szériája volt ugye?(javítsatok ki ha nem)
Nekünk(apámnak) a 2. szériás 1.6-os 16 szelepes nem(!) kombi változat van 9-10,5 liter között van a fogyasztás, és ez a széria nagyon szar ilyet véletlenül se vegyél.
Indult apám Osztrákiába, és a Margit-hídon megállt a gép= ékszíj elszakadt, és 16 szelepből 14 elgörbült...200k-ba került a javítás:(
Ilyet nem érdemes venni.(ja meg állandóan szarakodik...:( -
Newl
tag
Hello Mindenki, Hi Csazsol,
köszi az eddigi válaszokat. Normál vezetési stílusom van. Nem is akarom ''széthajtani'' a gépet és nekem is pont olyasmi távolságokra kéne nap mint nap használnom a kocsit mint Csazsol-nak. Szerencsére az esetek 75%-ában városon kívül megyek. bigának üzenem hogy amit írt nem állja meg a helyét, mivel tudtommal az A Vectrának nincs kombi(caravan) változata és zsiga pedig azt hozta fel konkrét példaként. A caravan vectrák ha jól tudom már B vectrák és azokban meg teljesen más a motor mint az A vectrákban. ( 16 szelepes) Tehát a fogyasztás is egy kicsit más.
Ja és mennyire tartod Csazsol? :P
Írhatnak mások is személyes tapaszatlatot... :D
üdv.:
Newl -
Avicularia
veterán
az se mindegy 8 vagy 16 szelepes
Calibrában ugyanaz a motor van ,a 8 szelepes többet iszik -
Ploszi
senior tag
erősen függ azért attól is a városi fogyasztás, hogy milyen városról beszélünk, megdöbbentő, hogy a lámpáknál való ácsingózás meg a dugó mennyivel megdobja a fogyasztást :( (1.3as Yaris országuton 5l, városban 7.2)
-
Sir Pocok
őstag
Ez szerintem vezetési stílus függvénye.....
-
Newl
tag
Akkor mennyi is az annyi? :P
-
Newl
tag
Köszi Zsiga,
én most állok vásárlás előtt. Az 1.6 és a 2.0 érdekel a típusból. Az 1.8 - mint amilyen nektek is van - kívül esik az érdeklődési körömön mivel mindegy hogy 1.8 vagy 2.0 azaz már ''szinte'' ugyanaz a kettő ha a fogyasztást nézzük. De köszi a gyors infót!
üdv.:
Newl -
Newl
tag
Sziasztok,
arra lennék kiváncsi hogy mennyit fogyaszt az A Vectra 1.6-os és 2000 köbcentis változata vegyes használat mellett. Olyan PH!-s társaim segítségét várom akiknek ilyen autója van, vagy ilyen kocsijuk van a családban és közvetlen gyakorlati tapasztalatokkal rendelkeznek.
Előre is köszi,
Newl
Aktív témák
- Corsair CX430 80+ minősítésű tápegység
- Facebook csoport eladó! Hardver, laptop, TV adás-vétel lendítsd fel a vállalkozásod!
- Facebook csoport eladó! Hardver, laptop, TV adás-vétel lendítsd fel a vállalkozásod!
- Facebook csoport eladó! Hardver, laptop, TV adás-vétel lendítsd fel a vállalkozásod!
- Facebook csoport eladó! Hardver, laptop, TV adás-vétel lendítsd fel a vállalkozásod!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T470 - i5-G6 I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- 122 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 (48 hónap garancia!)
- Csere-Beszámítás! Custom vizes számítógép játékra! I7 12700KF / RTX 3090 / 32GB DDR5 / 1TB SSD
- iKing.Hu - Apple iPhone 14 Pro Max - Gold - Használt, karcmentes, 100% akku
- Huawei Nova Y90 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest