Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #65675776

    törölt tag

    válasz koshmar #427 üzenetére

    Vannak még érdekes konstrukciók. Pl az U-motor, vagy az X-motor.

    A kis dízel esetén nem kunszt indítani hidegben. Egy 2-3l-es motor esetén sem az. Egy jóval nagyobb, akár 20-30l-es esetén azért már van mit átmelegíteni. Az izzítógyertya egyébként is csak arra van, hogy a kezdeti kompressziót előállítsa, nagyobb dugattyútér esetén nem járható út. Eleve melegítve kell bejuttatni a levegőt az égőtérbe. Persze amikor már felvette a motor az üzemi hőmérsékletet, akkor szükségtelenné válik.

    Nem csak a kartellt kellett felmelegíteni. A gázolaj dermedéspontja jóval magasabb, mint a benziné. Emiatt magát az üzemanyagtankot is melegíteni kellett. (Az utcánkban a '80-as években rendszeresen parkoltak szovjet kamionosok (Szovtranszavto meg egyebek). Ők a tankot melegítették az általad leírt módon.

    A hidegindítási hajlandóságot egyébként nagyban befolyásolja a hengerűrtartalom és a hengerek száma. Ezért is jobb egy magasabb fajlagos teljesítményű motor ilyen szempontból. Plusz ugye az egyszerű szerkezet is segíti ezt.

    A Maybach motorok kifejezetten rosszul tűrték a hideget. Ezért is volt szükség az általad is említett megoldásokra. Egyébként egy dolgot kifelejtettél: nem volt elég a kurblizás, vagy a Kübelwagen-es bohóckodás. A behajtás furata felett volt egy másik is, ahol mindezek előtt, és közben benzinlámpával melegíteni kellett a motort. Mondanom sem kell, nem tett túl jót a motoroknak mindez. A szovjet dízelek sokkal könnyebben indultak hidegben. Az egyik oka mindennek a tűrésmezők mérete volt. A németek műszereket gyártottak, a szovjetek hadieszközöket. Nem nehéz kitalálni melyik igényelt kevesebb törődést, azaz melyik volt jobb.

    lorcsi: Nem igazán. De egy gépi fordításból azért ki tudom hámozni a lényeget. Szükség esetén pedig van egy-két ismerősöm, aki valóban tud oroszul.

Új hozzászólás Aktív témák