Új hozzászólás Aktív témák

  • koshmar

    addikt

    válasz #65675776 #426 üzenetére

    Az ellendugattyús motor tényleg hasonlít a boxerekhez.
    Csakhogy a boxernél középen van a főtengely, és attól jobbra-balra van egy-egy dugattyú, itt viszont a két dugattyú egymás fele néz, és két főtengely van.
    (Nálam esetleg a H-motor lehet még ekkora kuriózum).

    Azért egy korabeli hidegindítást szívesen megnéztem volna.
    Ma ugye beülsz a kis dízeledbe, izzítasz egy kicsit, aztán szinte azonnal indul.

    De feltételezem, hogy anno nem volt hidegindító spray meg izzítógyertya.
    Ha jól emlékszem, olyanokat csináltak a korabeli harckocsizók, hogy tüzet raktak a motor alatt, ezáltal felmelegítve a karterben az olajat.
    Viszont ez így elég hosszadalmas procedúrának tűnik.

    Ezért találom érdekesnek, hogy az 5TDF jól tűrte a hidegindítást.
    Mindenesetre a cikket elolvasom róla, köszönöm a linket.

    Egy benzinesek általában jobban viselik a hideg startot.
    Ugye ott ráhúzod a szivatót, aztán addig tekerteted, amíg be nem indul.
    Persze akinek van esze, az 20 mp-nél nem tekerteti tovább, hanem tart egy fél perc szünetet, hogy az akksi újra erőre kapjon.
    Pl. Maybach HL 230:
    Ennél a motornál három lehetőség is volt az indításra:
    - egy 24 voltos, hat lóerős Bosch villanymotor
    - dugattyús indítómotor (1944-ig külön csatlakoztatták, utána már Kübelwagen-nel).
    - és egy inercia (lendkerekes indító).
    A személyzet egy kurblival felpörgetett egy igen nagy lendkerékkel (jó kis áttétellel persze), kb. 10000 fordulat/percre.
    Utána rákapcsolták a motor lendkerekére, és ez kis szerencsével beindította a nagy dögöt.
    Ez igen hasznosnak bizonyult, mivel a Bosch villanymotort tápláló akksik a nagy hidegben gyakran menthetetlenül szétfagytak.
    És zseniálisan működik! [link]
    [A világ egyetlen működőképes Königtiger-ét láthatjuk]
    Csak én leszek libabőrős ettől a gyönyörű motorhangtól? :)

    (Még szerencse, hogy van egy midenre elképesztő alapossággal kitérő cikkem a Maybach HL 230-ról.
    Egy ugyanilyen részletes, a V-2-t bemutató írásért "ölni tudnék".)

    Illetve itt van még egy kis Tigris alapjárati klattyogás, ha szereted az ilyesmit. [link]

    Ja, ez a B-52 nem semmi, hogy kormol.
    Korábban a Kalocsán gyorsuló, dízel egyes Golfokat hittem korom okádónak, de ezek...
    Bár mintha nem lenne egy kategória...
    Szóval a pártvezetésnek biztos volt jobb dolga is, mint azzal törődni, hogy miként szorítsák x szint alá egy hadieszköz károsanyag kibocsátását...

Új hozzászólás Aktív témák