- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- Ismerkedés a Zyxel NSA325 v2-vel
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Rap, Hip-hop 90'
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
Új hozzászólás Aktív témák
-
koshmar
addikt
válasz
#65675776 #426 üzenetére
Az ellendugattyús motor tényleg hasonlít a boxerekhez.
Csakhogy a boxernél középen van a főtengely, és attól jobbra-balra van egy-egy dugattyú, itt viszont a két dugattyú egymás fele néz, és két főtengely van.
(Nálam esetleg a H-motor lehet még ekkora kuriózum).Azért egy korabeli hidegindítást szívesen megnéztem volna.
Ma ugye beülsz a kis dízeledbe, izzítasz egy kicsit, aztán szinte azonnal indul.De feltételezem, hogy anno nem volt hidegindító spray meg izzítógyertya.
Ha jól emlékszem, olyanokat csináltak a korabeli harckocsizók, hogy tüzet raktak a motor alatt, ezáltal felmelegítve a karterben az olajat.
Viszont ez így elég hosszadalmas procedúrának tűnik.Ezért találom érdekesnek, hogy az 5TDF jól tűrte a hidegindítást.
Mindenesetre a cikket elolvasom róla, köszönöm a linket.Egy benzinesek általában jobban viselik a hideg startot.
Ugye ott ráhúzod a szivatót, aztán addig tekerteted, amíg be nem indul.
Persze akinek van esze, az 20 mp-nél nem tekerteti tovább, hanem tart egy fél perc szünetet, hogy az akksi újra erőre kapjon.
Pl. Maybach HL 230:
Ennél a motornál három lehetőség is volt az indításra:
- egy 24 voltos, hat lóerős Bosch villanymotor
- dugattyús indítómotor (1944-ig külön csatlakoztatták, utána már Kübelwagen-nel).
- és egy inercia (lendkerekes indító).
A személyzet egy kurblival felpörgetett egy igen nagy lendkerékkel (jó kis áttétellel persze), kb. 10000 fordulat/percre.
Utána rákapcsolták a motor lendkerekére, és ez kis szerencsével beindította a nagy dögöt.
Ez igen hasznosnak bizonyult, mivel a Bosch villanymotort tápláló akksik a nagy hidegben gyakran menthetetlenül szétfagytak.
És zseniálisan működik! [link]
[A világ egyetlen működőképes Königtiger-ét láthatjuk]
Csak én leszek libabőrős ettől a gyönyörű motorhangtól?(Még szerencse, hogy van egy midenre elképesztő alapossággal kitérő cikkem a Maybach HL 230-ról.
Egy ugyanilyen részletes, a V-2-t bemutató írásért "ölni tudnék".)Illetve itt van még egy kis Tigris alapjárati klattyogás, ha szereted az ilyesmit. [link]
Ja, ez a B-52 nem semmi, hogy kormol.
Korábban a Kalocsán gyorsuló, dízel egyes Golfokat hittem korom okádónak, de ezek...
Bár mintha nem lenne egy kategória...
Szóval a pártvezetésnek biztos volt jobb dolga is, mint azzal törődni, hogy miként szorítsák x szint alá egy hadieszköz károsanyag kibocsátását...
Új hozzászólás Aktív témák
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Ubuntu Linux
- Azonnali fotós kérdések órája
- Okos Otthon / Smart Home
- Témázgatunk, témázgatunk!? ... avagy mutasd az Android homescreened!
- Óra topik
- PlayStation 5
- Jövőre az Apple megérkezhet 2019-be
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Telekom mobilszolgáltatások
- További aktív témák...
- Intel Core I9 9900K Processzor!
- Csere-Beszámítás! Számítógép játékra! R5 5500 / RX 5700XT / 32GB DDR4 / 256GB SSD + 1TB HDD
- TP-Link Archer C1200 Router eladó (1200 Mb/s Wi-Fi)
- LG 77B3 - 77" OLED - 4K 120Hz & 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - 700 Nits
- AKCIÓ! Gigabyte X570 AMD R9 5900X 32GB DDR4 1TB SSD RX 6750XT 12GB Zalman Z1 Plus CM 750W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest