- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Ismerkedés a Zyxel NSA325 v2-vel
- sh4d0w: Árnyékos sarok
- bambano: Bambanő háza tája
- sziku69: Szólánc.
- Viber: ingyen telefonálás a mobilodon
- Azonos árketegóriájú (105-110.000 Ft-os) relatív olcsó telefonok kamerái
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
Új hozzászólás Aktív témák
-
koshmar
veterán
válasz
#65675776 #426 üzenetére
Az ellendugattyús motor tényleg hasonlít a boxerekhez.
Csakhogy a boxernél középen van a főtengely, és attól jobbra-balra van egy-egy dugattyú, itt viszont a két dugattyú egymás fele néz, és két főtengely van.
(Nálam esetleg a H-motor lehet még ekkora kuriózum).Azért egy korabeli hidegindítást szívesen megnéztem volna.
Ma ugye beülsz a kis dízeledbe, izzítasz egy kicsit, aztán szinte azonnal indul.De feltételezem, hogy anno nem volt hidegindító spray meg izzítógyertya.
Ha jól emlékszem, olyanokat csináltak a korabeli harckocsizók, hogy tüzet raktak a motor alatt, ezáltal felmelegítve a karterben az olajat.
Viszont ez így elég hosszadalmas procedúrának tűnik.Ezért találom érdekesnek, hogy az 5TDF jól tűrte a hidegindítást.
Mindenesetre a cikket elolvasom róla, köszönöm a linket.Egy benzinesek általában jobban viselik a hideg startot.
Ugye ott ráhúzod a szivatót, aztán addig tekerteted, amíg be nem indul.
Persze akinek van esze, az 20 mp-nél nem tekerteti tovább, hanem tart egy fél perc szünetet, hogy az akksi újra erőre kapjon.
Pl. Maybach HL 230:
Ennél a motornál három lehetőség is volt az indításra:
- egy 24 voltos, hat lóerős Bosch villanymotor
- dugattyús indítómotor (1944-ig külön csatlakoztatták, utána már Kübelwagen-nel).
- és egy inercia (lendkerekes indító).
A személyzet egy kurblival felpörgetett egy igen nagy lendkerékkel (jó kis áttétellel persze), kb. 10000 fordulat/percre.
Utána rákapcsolták a motor lendkerekére, és ez kis szerencsével beindította a nagy dögöt.
Ez igen hasznosnak bizonyult, mivel a Bosch villanymotort tápláló akksik a nagy hidegben gyakran menthetetlenül szétfagytak.
És zseniálisan működik! [link]
[A világ egyetlen működőképes Königtiger-ét láthatjuk]
Csak én leszek libabőrős ettől a gyönyörű motorhangtól?(Még szerencse, hogy van egy midenre elképesztő alapossággal kitérő cikkem a Maybach HL 230-ról.
Egy ugyanilyen részletes, a V-2-t bemutató írásért "ölni tudnék".)Illetve itt van még egy kis Tigris alapjárati klattyogás, ha szereted az ilyesmit. [link]
Ja, ez a B-52 nem semmi, hogy kormol.
Korábban a Kalocsán gyorsuló, dízel egyes Golfokat hittem korom okádónak, de ezek...
Bár mintha nem lenne egy kategória...
Szóval a pártvezetésnek biztos volt jobb dolga is, mint azzal törődni, hogy miként szorítsák x szint alá egy hadieszköz károsanyag kibocsátását...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Házimozi belépő szinten
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Linux kezdőknek
- Milyen notebookot vegyek?
- Synology NAS
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- Eredeti Lenovo 230W töltők - 4X20Z83995
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i5 13400F 16GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB DeepCool MATREXX 40 650W
- Kingmax 1x2GB DDR2 800 RAM eladó
- Újszerű Apple Macbook Air 15,3" M3 8C CPU/10C GPU/16GB/256GB - (MC9G4MG/A) Éjfekete - 1 év garancia
- Samsung Galaxy A23 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged