Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • koshmar

    addikt

    válasz #65675776 #424 üzenetére

    Én nagyon sokáig Kurt Rieder könyveket olvastam.
    Ittam a szavait, mindent elhittem.
    Utána jött a felvilágosodás időszaka...
    A Panzerkeil-os srácok mondták, hogy nem kéne mindent elhinni...ebből lassan az lett, hogy semmit sem kéne elhinni.
    Jó, egy nagyon laikusnak/teljesen kezdőnek talán jók lehetnek a könyvei (vagy még ez is túlzás?), de aki szeretne jobban belemászni a témába, az inkább kerülje el.
    Ott van pl. a Legyőzhetetlen Tigris páncélos- egy ideig el is hittem, hogy ez így van.
    De aztán megtudtam, hogy bizony voltak kemény ellenfelei.
    Amelyekkel szembe kerülve már egyáltalán nem volt legyőzhetetlen.
    Pl. JS2, T-34/85, Sherman Firefly, and so on.

    De erről már volt szó.

    Én szinte kivétel nélkül az angol Wikipedia-t látogatom.
    Egyrészt ott van a legtöbb szócikk, másrészt szinte mindig az ad a legtöbb infót egy adott témában. (Bár pont, hogy angol WIki-n nincs cikk a V-2-ről. Az oroszon meg van. Vajon miért...)

    Ez az ellendugattyús motor felkeltette a figyelmem.
    Mintha már olvastam volna róla.
    Azt hiszem, ennél van úgy, hogy a dugattyúk egymással szemben vannak.
    Tehát ugyanazon hengerben két dugattyú is van.
    Az ábrák alapján pedig feltételezem, hogy ez egy kétütemű dízelmotor.
    Igazi kuriózum.
    Hogy volt-e valami gyakorlati haszna azt nem tudom. Tehát hogy miben volt ez különb pl. egy V12-es sima dízeltől.
    Talán az hogy kétütemű, mert ugyanazon hengerűrtartalomnál egy kétütemű motor jóval erősebb, mint egy négyütemű.
    Viszont sokkal környezetszennyezőbb, és zabál, mint az állat.
    Egy ilyen korabeli dízel szerintem egyébként is okádta a kormot, hát még egy kétütemű dízel.
    Ahol az elégetett üzemanyaggal együtt valamennyi friss is távozik...

    A egyhengeres terepmotorok egy része DOHC vezérlésű.
    Erre értettem én, hogy a KTM mégis megmaradt az egy felső vezérműtengelynél. (Sőt, most utána néztem kicsit: volt olyan modellje még 2008-ban, ami OHC volt, és volt olyan is, ami DOHC. Pl.: SX-250)
    De itt van pl. a Suzuki RM-Z 450- az ábráról kivehető a két vezérműtengely "domborulata"- a gép egy hengeres természetesen.
    Aztán ott van még a Yamaha YZ-F 250 is.
    De így 2011-ben már csak elvétve találhatunk OHC egyhengerest...a négy nagy krosszmotorgyár termékei között pedig kizárt.

    Viszont a V-2 nyomatéka most már tényleg nagyon érdekel.

Új hozzászólás Aktív témák