Új hozzászólás Aktív témák
-
-
siege5
aktív tag
válasz creedszl #2488 üzenetére
Igazából maga a motorból látszik, hogy az 1.6 nagyobb mint az 1.4 szóval igen jobb az 1.6.
Azonban az 1.4 is ekég lesz ha nem akarsz az autópálya királya lenni, sokan használják nincs gond vele, az 1.6-ban némileg ehhez képest több a tartalék, de kb ennyi.
Más részről ha használtan venném, biztosan az 1.6ot venném, kevesebb belőle a lestrapált példány, és mivel kombi az nehezebb is, így neki inkább megéri az 1.6.
Mindenképpen ajánlott rászánni, egy kis időt, hogy járj velük egy kört, és vigyél valakit aki felméri az általános állapotát.
A motor esetén már az is segít, hogy meghallgatod nincs e egyfajta csörgés.[ Szerkesztve ]
-
siege5
aktív tag
válasz PainKiller13 #2487 üzenetére
Nincs különösebb gond vele, kokszosodást szokták mondani, de alapjában véve 60kmes távoknál már nem kelle ilyesmi eőforduljon.
-
siege5
aktív tag
válasz vihartigris #2483 üzenetére
Ezt én is hallottam, az alap felszereltségeknél gyárilag 15 felette viszont a nagyobb teljesítmény miatt a feknyergek is nagyobbak így már gyárilag is 16osak.
Már ha jól emlékszem -
siege5
aktív tag
Maradnék akkor a benzines vonalon. 1.4 jobb esetben 1.6.
Ha nézelődsz próbálj leinformalható magyar tulajtól venni (ez sem jelent garanciát, de általában jobban utána lehet nézni az előéletének), vagy ha külföldi érdemes meglesni nincs-e sok rozsda rajta, ugyanis sok külföldi esetén a túlzott kinti sózás megeszi az autók kasztniját.
Motorhangra is figyelj, mint ahogy fentebb írtam nem mindig figyeltek főleg aki nem hosszú távban gondolkodott a motor szervizekre, így ha kattogó csörgő hangot hallasz ott probléma lehet. Ha ezeket ki tudod szűrni (elhanyagolt darabokat) akkor jó eséllyel nagy gond nem lesz.
Mindenképp vigyél szakit azért, vagy vidd be állapotfelmérésre.[ Szerkesztve ]
-
siege5
aktív tag
Picit tudod szűkíteni a kört? Új vagy használt? Ha használt kB mikori évjárat fér bele? Mennyit mennél vele?
Nagy általánosságban azért elmondható, hogy egész jó konstrukciók ezek és emiatt egyre népszerűbbek is.
Ceed esetén régebbi típusoknál probléma szokott lenne a műszerfal felválás (orvosolható, és ha nincs kitéve nagy melegnek pl egész nap a napon áll, akkor nem is feltétlen jön elő) ami egyébként elő szokott fordulni. Eléggé vékony a festékréteg a kocsikon, sajnos ez nem Kia sajátosság de érdemes rá figyelni, pl ha sokat autópályázol előre kavicsvedő fóliázás.
Egyébként a karosszéria rendben van nem jellemző más kifejezetten tiípushiba.
Motorok terén is jellemzően rendben vannak, itt amire érdemes figyelni, ha régebbi típust veszel nincs-e kopogó hang vagy bármilyen furcsa zörej. Illetve érdemes minden motortípus esetén betartani a 10000 de legfeljebb 15000 km-enkénti olajcserét, igénylik és sok esetben ezek elmaradását megbosszúlhatják ezek a motorok (pl az általad említett olajfogyással). Ha ezek megvannak kB kivisznek a világból is.
Az 1.4 új esetén 1.5 jó motortipusok főleg az újabb motorkódú verziók kellemes családi autók, de bőven lehet velük haladni ha kell. Ha többre vágysz akkor az 1.4t (1.5t) motorokat vagy ha sokat jársz kelsz a dízelekkel sem jársz rosszul.
1.4t esetén ritkán előfordul a motorvédő lemez enyhe kopogása (orvosolható)
Rio esetén nincs nagy különbség az 1.25 és 1.4 között, közvetlen tapasztalatom nincs, de sokan mondták hogy amennyivel többet fogyaszt a nagyobb annyival nem érezhető, hogy jobban megy szóval ez pénztárca függő. Itt leginkább a váltóra lehet panasz (de ahogy néztem inkább bosszantó, mint sem használatbeli problémát okozna) érdemes kicsit visszaolvasgatnod a topikban volt már róla szó.[ Szerkesztve ]
-
siege5
aktív tag
Sziasztok!
2017 (2019) utáni i30 tulajokhoz lenne kérdésem. Ha megnézitek a motorháztetőt akkor a jobb és bal felső saroknál ugyanúgy illeszkedik az alatta (szélvédő alatti) lévő műanyag elemhez viszonyítva?
Én minap figyeltem fel rá, hogy a 2 oldalon nem ugyanúgy fekszik fel rá. Szerencsére egyébként a motorháztető és lámpák illetve oldalsó elemek illesztései pontosak, szóval ezt nem tudom mire vélni. -
siege5
aktív tag
válasz shifty! #1715 üzenetére
Ez csak az én véleményem, de attól mert SUV nem lesz nagyobb méret, sőt, legfeljebb nyersz pár centit felfelé így nem magad elé hanem felfelé lépsz pakolsz.
Ha tényleg a hely a nyerő, inkább kombiban gondolkoznék, azért biztosabban dobsz be oda egy babakocsit (hozzáteszem mondjuk ha valaki nagyon akarja egy csapott hátúba is meg tudja oldani) -
siege5
aktív tag
A gumis sem tudta megmondani első blikkre, úgyhogy abban maradtunk hogy passzív és absról mér, ez alapján járunk el. Legfeljebb később ahogy írtad rendelünk hozzá szelep szenzort és lesz még egy kör (igaz pont ezt akartam volna elkerülni, szóval azért hátha valaki tudni fogja).
[ Szerkesztve ]
-
siege5
aktív tag
Sziasztok!
Újonnan vásárolt Hyundai i30ra (5 ajtós 1.4 mpi) szeretnék vásárolni téli gumi szettet.
A terv az lenne hogy alufelnit veszek mellé amire a nyári gyári szettet tennem a télit pedig a gyári acélra. A szalonban direkt nem akartam megvenni mivel alsó hangon 100ezerrel többet kértek valamiért amit nem is látok. Kérdésem az hogy ebben a gyártásban a tpms passzív vagy aktív mérésű, kell e hozzá szelep? A kézikönyv alapján aktív mérhető nem csak kijelzi, a rendszerben viszont nem találom csak a lámpát ami kijelez ha eltérés van. A szalonban nem tudtak pontosan megmondani, az eladó először szenzorral együtt akarta eladni a gyári szettet, majd az ottani szervizesek szerint ebbe nem is kell még. Szóval van akinek ez a széria van és már cserélt?Másik kérdés, gépkocsi emelő. Sokak szerint egyedi kell hozzá, de nem biztos a forrás, szerencsére erről sincs semmi a kézikönyvben. Valami specifikus típus kell hozzá vagy bármelyik 1.5t teherbirasú mondjuk trapézemelő jó hozzá?
Köszi
[ Szerkesztve ]
-
siege5
aktív tag
válasz kobraCode #815 üzenetére
Igen, épp ezért van beszűkülve a lehetőség, kevés már az igazi szívó.
Voltam egyébként suzukinál, igaz én az Scrosst néztem (50 ezerrel több mint a vitara)1.4 gl+ szinten (ezt is csak a 10 éves turbó váltó motor gari miatt), mire végeztem ugyanott voltam, mint a ceed silverrel. ( 5 -5 milla mindkettő).
Nos ültem bennük, érzetre jobb volt a ceed minőségben, motorban persze a turbó miatt is a suzó a nyerő.
Minden másban felszereltségben összességében a ceedben több minden van. Így az akkor lehet alternatíva, ha valakinek fontosabb a motor, a nagy sebességű dinamika.
Hozzáteszem, ezekből is az utolsó darabok fogynak el a raktárkészletről (suzó, kia) utána a hybrid és részecskeszűrősök jönnek, illetve kivezetik az utolsó szűrő nélküli motorokat, ami elhúzni sem engedi a keresgélést :S)De mást nem találtam, pedig mennék alacsonyabb kategória felé is, ami lenne meg már, nagyon fapad.
Vagy mondja azt nekem valaki, elfogadom jó érvek mellett, mert én is csak másodkézből tájékozódom, hogy egy turbóssal sem lesz hosszú távon, gondom, és alapvetően nem kell rá sokkal többet költenem)[ Szerkesztve ]
-
siege5
aktív tag
válasz kobraCode #811 üzenetére
Én is most tervezek vásárlást, a ceed silver 1.4et.
Szívesen fizetnék kevesebbet, ha tényleg van valami jó alternatíva, ami hasonló minőségben, nem turbós (a hosszú táv miatt), van rá jó szervíz és gari, és kb helyre is hozza amit a ceed.
Nincs kimondottan igényem, kivéve a navi, vagy legalább a tükrözési lehetőség a kijelzőre.
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó JURA ENA 5 Svájci Kávéfőző gép
- Vállalom Xiaomi Okoskamerák szoftveres javíttását
- Secretlab TITAN Evo "Neo Hybrid Leatherette" - XL - 5 év garancia Bontatlan, új Számlával
- Secretlab TITAN Evo "Soft Weave"- Regular - 5 év garancia Bontatlan, Új, Számlával
- SZINTE ÚJ, GARIS, 2024 SENCORE S70 400W EROLLER