Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dare2Live

    félisten

    válasz kisza25 #1137 üzenetére

    68.000kmnál még kb semmivel nincs gond akkor se ha 40.000kmnél volt az első olajcsere... ha mégis az meg a belenyult a szarba kategória ami mindenhol előfordul.

    Ahogy most én látom gamma egy kényes szivó. Ha erősen vigyáznak rá elfut 400.000km+okat.
    Erősen vigyáznak:
    -Cserélik idő elött az olajat.
    -Szintetikus 0W30 5W30.
    -A karter nagyon szerencsétlen, hibásan van megtervezve. Miután kicsöpögött ~3dl olaj is benne marad. Ezt érdemes leszívni, ha jól emlékszem videot is linkeltem róla.
    -Betartják az alap melegítési itinert. pl. Beindítás után 20-25sec várakozás utána rakod sebességbe és mész. Hidegen 2000-3500közt tartod, nincs padló. A hidegen 1000es fordulaton terheledet ez a motor sem szereit.
    -Legkésöbb 100.000kmenként szelephézag ellenőrzés. (Gyári előírás 60.000km) Ez totál el szokott maradni.
    -Ha már szelephézag van nézve akkor lánc, egr... re is rá kell nézni.

    Ha tetszik ez nem egy legendás kategóriás szivó amibe csak olajat kell cserélni meg tudni milyen hangja van aztán elmegy 400.000km+okat. Gamma egy kényes szivó. A DI, turbo estén pedig hatványozottan fontos a fenti felsorolás.

    A "bosszantó", hogy Kia/Hyundai hülyesége miatt 30.000km/2év olajcsere periódus, meg, hogy a láncfeszítő hibás volt hullanak a gammak, kappak és kezd egyre szarabb hírük lenni. No és még ott van a theta ami viszont egyértelműen tervezési, gyártás hibás.

Új hozzászólás Aktív témák