Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Alf65
csendes tag
-
Alf65
csendes tag
válasz andrisbandi #195161 üzenetére
De van.
Ha rendelsz 5000-ért, akkor:
+ 27% ÁFA = 1350.- Ft
+ vámkezelési díj = 3500.- Ft (FIX összeg minden esetben, a Postánál 3500, de a GLS pl 5000-ret számol fel)
Költségek összesen: 4850 - 6350.- FtOkos pilóta alagútban nem katapultál.
-
Alf65
csendes tag
válasz andrisbandi #195180 üzenetére
A fentebb leírt költségek nem várhatók.
Lesznek. Holnaptól.Jelenleg is ülnek a cuccon 1-2 hétig, egyik kollégámnak ez alatt sikerült lerendeznie a papírmunkát is, úgyhogy lehet, nem lesz hosszabb.
Viszont lehet, előny lesz, hogy nem fog annyi cucc eltűnni, mert idézem a posta ügyintéző válaszát egy megkeresésre:
"az csak egy technikai szám"
Valóban, 20.000 km-en át közel 15 bejegyzés, majd az utolsó: Posta nemzetközi Kicserélő központ.
Aztán semmi. A cucc se."érdemesebb most uniós/magyar helyről vásárolni"
Sőt: érdemes megkérdezni a postát, hogy pl HOLLAND feladású csomag esetén mit is szeretnének megtudni?[ Szerkesztve ]
Okos pilóta alagútban nem katapultál.
-
Alf65
csendes tag
válasz rígel #197281 üzenetére
"időnként kattogást, néha reccsenést is hallok"
NEM.
Ha Te kocabringás vagy, akkor én az 50esres vassal mit szóljak?
NEM nyíikorog,nem kattog, nem recseg.
Mert ha rendbenvan, nem szabad egyiket se.
Csak ahogy a lánc fut
Add vissza, nézzél másikat. Máshol.Okos pilóta alagútban nem katapultál.
-
Alf65
csendes tag
válasz rígel #197286 üzenetére
Egy rendes csapágy, hajtás néha se kattog.
Ha csak néha is kattog, akkor cserés valami (de minimum állítani kell).
Két dolog adhat ki hangot egy bringán:
- a racsni guruláskor
- a lánc (sistergés szerű) hajtáskor.Nincs olyan, hogy "néha ugrik a lánc", vagy "hidegben nyikorog a hajtómű", mert akkor az csak simán rossz.
Okos pilóta alagútban nem katapultál.
-
Alf65
csendes tag
válasz jani848282 #198710 üzenetére
"Zsírtól gondolom letapad a kalapács "
Nemfeltétlen.
Valami hígabb zsírt javaslok.
Bár pont ilyen letapadósat sikerült vennem nemrég olcsóért: valami méz sűrűségű trutyit nyomott bele valaki. ZsÍrnak nem nevezném, mert ragadt.
Teljesen normális, bringához árult zsírt kapott, azóta is rendesen dolgozik.
Amúgy olajat csak láncra.
Máshová zsír.
Alkohol? Benzin! (lakkbenzin pl, de az autóba való se rossz, olcsóbb is)Okos pilóta alagútban nem katapultál.
-
Alf65
csendes tag
válasz evilskati #198842 üzenetére
Csak egy apróság, remélem mindenkinek rémlik még, úgy hívják:
KRESZ
47. § Teherszállítás [link]
De hogy ne kelljen senkinek ÚJRA végigolvasnia (újra, mert a vizsgára ugye mindenki megtanulta az egészet):
OLDALRA a rakomány nem nyúlhat ki.
Elméletileg.
A kilátást nem akadályozhatja.
Márpedig ha túlnyúlik, akkor a tükör felejthető.
Vagyis kizárólag a rendőrön múlik, hogy megbüntet-e.Okos pilóta alagútban nem katapultál.
-
Alf65
csendes tag
válasz woodworm #198866 üzenetére
Igen, valóban, bocsi.
Túlnyúlhat.
Akkor már csak a kilátással van némi gond.Tolatott már neked egy ilyen masina?
Engem akart már eltaposni, mert SEMMIT nem látott.
Pedig csak álltam gyalog az útszélén már akkor is, amikor, amikor odaért.Okos pilóta alagútban nem katapultál.
-
Alf65
csendes tag
válasz lugosi #199653 üzenetére
Tisztítás, láncolajozás
Defekt javítás a hozzá tartozó dolgokkal.
A folytatás a fék - váltó beállítás
A többi már adott esetben spéci szerszámokat, gyakorlatot kíván
Az, hogy én kereket is hajlandó vagyok fűzni, már nagyon a vége, így is járok néha szervizeshez.Azokat imádom legjobban, akik 3-4 lámpával, feltűnőségi mellényben, bukóval, kamerával tekerik a rozsdás láncú, nyikorgó masinákat.
Okos pilóta alagútban nem katapultál.
-
Alf65
csendes tag
válasz st6969 #199671 üzenetére
Üdv!
Kezdetnek tötsd le a "bike fit" programot a telefonodra és számoljátok ki a méreteket.
Mivel még bőven növésben van, még ha ráhagytok is állítási lehetőséget, csak pár évig lesz jó az új masina.
Ha a Decathlonos megfelelt, akár ott is nézhettek, de centit vigyetek!Okos pilóta alagútban nem katapultál.
-
Alf65
csendes tag
válasz Mezga Aladár #200368 üzenetére
Figyelembe véve, hogy típustól függően max 5 mm-es lépcsőben lehet kapni a tengelyhosszak alapján, az alapkérdés az, hogy legalább nagyjából jó-e a meglévő monoblokk a hajtáshoz.
Okos pilóta alagútban nem katapultál.
-
Alf65
csendes tag
válasz Runner_fxr #200390 üzenetére
"Mindkét bringa fő gyenge pontja a menetes hátsó agy és a gagyi monoblokk."'
Módosítanék:
Minden bringa fő gyenge pontja a gagyi alkatrész.Csak attól, hogy menetes 7-es sor van rajta, még nem gagyi
Nem attól görbül a tengely, hogy menetes. Vagy 7-es.
8-as kazettás is lehet gagyiRészemről szimpatikusabb egy 7-es sor tömör acéltengelye, mint a 8-asom gyorszáras csöve.
NE magyarázd kérlek, hogy a cső merevebb. Fele anyag sincs benne.Okos pilóta alagútban nem katapultál.
-
Alf65
csendes tag
válasz brumm #201218 üzenetére
Üdv!
Váltó - sor kompatibilitás: [link]
Lényeg: betehető a hetes, de váltókar csere javasolt (bár ha frikciós, lehet húz annyit, hogy elviszi). Főleg, hogy menetes rendszernél a teljes sor egyben csavarodik, csak férjen be a villák közé.
Csapágy: [link]
Legalább 4-féle nyak és 3-féle csapágy és ezek variációi vannak
Ezek egy része cserélhető másikra
Itt (a bikeprón) egy jó kis cikksorozatot is találsz, mi merre hányméter.Okos pilóta alagútban nem katapultál.
-
Alf65
csendes tag
válasz parkr #201371 üzenetére
Amíg az OpenStreet térképen hibásan szerepelnek évek óta nem létező kerékpárutak, kb egyik térképet sem nagyon érdemes használni
(ellenőrzés: SE a Velence korzó, SE a korzótól a Venice Beach Cable parkig terjedő parti útszakasz NEM KERÉKPÁRÚT. A tábla is kintvan. úgy lassan 4 éve. A google térkép is hibás)Okos pilóta alagútban nem katapultál.
-
Alf65
csendes tag
válasz fulton #201747 üzenetére
1: Igen, a lazítással tudsz nagyokk csapágyhézagot venni. De se nem kotyoghat, se nem szorulhat + ha beteszed a vázba meg fog feszülni, nem változást nem szabad észlelned, hanem AKKOR kell jónak lennie. Fűzve, felnivel, felfújt gumival, mert az is húz rajta.
2: az elsőn csak lánc hangot hallok (azt viszont túl sokat, mintha nem futna rendesen), a másodikon száraz csapágyat. A láncvonallal csak annyit küzdj, hogy max egyetlen váltóállásban lesz meg, minden más változatban ferdén fut valamennyire
3: ha új lánc, az meg van kenve. Tisztítás után kell újrakenni.
4: az első fékre kell és arra jó, hogy nem tudod lesatuzni az első kereket.Okos pilóta alagútban nem katapultál.
-
Alf65
csendes tag
"Tény, hogy nem kell nagyon lehúzódni ..."
Több mint 10 éve NINCS BENNE a KRESZ-ben a húzódj szorosan jobbra előírás a kerékpárosok számára.
Okos pilóta alagútban nem katapultál.
-
Alf65
csendes tag
Azért tisztázni kéne valamit:
A KRESZ nem "véleményem szerint", meg "nincs kedvem hozzá", meg hasonlók, hanem jogszabályi szintű ELŐÍRÁS.
Nincs mit megmagyarázni rajta
Sötétben lámpát kell kapcsolni. A bicikli úton is.
Ha van kerékpár út / sáv, ott kell menni.
Van ahol a bringásnak van elsőbbsége, van ahol nincs.
A piros lámpa a bringásra is vonatkoznik" egy narancs/piros hátsó háromszögre"
HÁROMSZÖGLETŰ prizma ugye CSAK vontatmányon megengedett ugye?Kérem mindenki nézze végig a KRESZkönyvet, aztán gondolkodjon el azon, mit is jelent a defenzív vezetés elve.
Okos pilóta alagútban nem katapultál.
-
Alf65
csendes tag
Slime
Vegyes tapasztalat.
Tényleg nem volt defektem az alatt az 1 év alatt, amig használtam.
Csak épp 4 tűszelepet és a végén mindkét belsőt kellett kidobnom, mert FELFÚJNI SEM LEHETETT úgy bedugította a cucc.Okos pilóta alagútban nem katapultál.
-
Alf65
csendes tag
válasz -=RelakS=- #203485 üzenetére
"Akár van értelme, akár nincs, a mézes meg csokis magok ..."
A bevitt táplálék 12-24-48 óra alatt alakul át energiává az emésztőrendszerben.
Ez alól csak a cukor és az alkohol a kivétel, ezek azonnaliak.
Okos pilóta alagútban nem katapultál.
-
Alf65
csendes tag
válasz balintbaba #207290 üzenetére
"Mondjuk nem tudom neked 130 bpm mennyire alacsony"
Nekem a 130-hoz elég, ha beülök a terem sarkába és nézem a többieket edzés közben.
Kollégám a 6%-os emelkedőn fölfelé 30-35-tel hozza a 170-et versenyenVannak módszerek, amikkel belőheted, hogy Nálad mennyi lenne az ideális, amin edzel.
Okos pilóta alagútban nem katapultál.
-
Alf65
csendes tag
Na végre olyan témák, amikhez hozzá tudok szólni.
Rögtön kettőhöz is.Szerszámok:
Lehet próbálkozni az "olcsó, de úgyse kell soxor" fajtákkal, de hamar kiderül: gagyi szerszámmal szenvedés szerelni.
Rá kell szánnik azt a 3-5.000 Ft-ot egy racsnis dugókészletre, 2000-ret az imbuszokra. Nem érdemes nagy sort venni, azt extrább méreteket inkább külön, egyesével. Mint a gépfüggő szerszámokat is. Vannak helyettesíthető dolgok. Pl bowdenvágó nem kell annyira, ha van kéznél miniplex vágókoronggal. Dew a kazetta kulccsal nincs mit csinálni, meg kell venni.
Megállhat a dolog valahol 20-30 ezres közt.
Persze egyáltalán nem baj, ha az ember használni is tudja a cuccot.Ruházat:
"Koca" bringás vagyok, elsősorban melóba járni használom, éves ~2500 km-t megyek. A melóhelyen nincs módom nagyon átöltözködni. Fázós is vagyok.
Nálam az öltözködj fel rétegesen/alaposan +4°C-ig működött.
Nemrég beszereztem egy fűthető mellényt (ilyesmit: [link] , de ehhez képest töredék áron).
Csak ez pluszban, fűtés nélkül, és az első 0°-os menetnél semmi gondom nem volt.
Ha bekapcsoltam a fűtést, komolyan leizzadtam.
Ennél hidegebbről pillanatnyilag nincs beszámoló, mert most túl nedves számomra az időjárás.Okos pilóta alagútban nem katapultál.
-
Alf65
csendes tag
válasz f4lcon #208133 üzenetére
Azt kell eldönteni, ki mennyit és mit szeretne maga megszerelni a gépén.
A rendes dugókészletet én is az autószerelőmtől kértem el amikor nála dolgoztam. >100.000-res Beta cucc volt 20 éve.
30 évnyi autó-motor-bringa szerelgetés után most elférnek a szerszámaim egy közepes táskában.
Mindhárom fenti járművem szétszedtem az utolsó (!!! tessék szó szerint érteni !!!) csavarig már. Aztán összeraktam és működtek.Láncos kulcs van pl 2500-ért és 12.000-ért is. Én, aki 2-3 évente bontja meg a kazettát nem fogok 12-ért venni.
Okos pilóta alagútban nem katapultál.
-
Alf65
csendes tag
Genetika is persze.
Fázós vagyok. Meg izzadós, isteni párosítás.
Azt már jól belőttem, hogy +5°C fölött hogyan öltözzek be.
Ősszel került egy fűthető mellény, ami úgytűnik 0°körülig leviszi ezt a határt, de sajnos későn jött, kevés alkalom volt a rosszidő előtt.
DE így is leizzadok egy pólót, vagyis ahogy be/haza értem, átöltözés.
És még mindig kizárólag tiszta, száraz időről beszélünk.De ma is láttam egy fazont, bár nagykabátban volt, de rövidnadrág és kopasz fej. Hát őtudja ...
Okos pilóta alagútban nem katapultál.
-
Alf65
csendes tag
Ez csereérett.
[link]Okos pilóta alagútban nem katapultál.
-
Alf65
csendes tag
Meg vagy cáfolva.
Aki tanul valaha is egy picike gépészetet, az pontosan tudja, hogy:
- nem tizedes tűréssel vannak ezek az illesztések megálmodva
- nem arra van kitalálva a túlméretes illesztés, hogy szétszedegessék
- pláne nem házilag kéziszerszámokkal
- ha mellényúltál nemnagyon van javítási lehetőséged (főleg karbonnál *)Kíváncsi voltam, meddig marad életben a dolog (**).
Eddig.*: aki cáfolni akarja a karbon javíthatóságát, annak ajánlom figyelmébe a jófogáson időnként feltűnő olcsó, de törött karbonvázakat
**: és még jó sokáig, hiszen jelenleg is van használatban ékes hajtókaros bringa. Ez se fog eltűnni holnapra, csak lesz "mégjobb"
Okos pilóta alagútban nem katapultál.
-
Alf65
csendes tag
Üdv!
Szeretnék olyan csomagtartó dolgot beszerezni, ami "gyorszáras". Mint pl a Basil MIK rendszer.
Viszont nem ragaszkodnék a >20.000 Ft-os táska árakhoz.
Használ valaki ilyesmit?
Mit?
Vélemény?Köszi!
Okos pilóta alagútban nem katapultál.
-
Alf65
csendes tag
válasz acsati #214410 üzenetére
Üdv!
Ezt sajna a kiegyenlítettlen csapágygolyó eloszlás csinálja.
Ami MINDIG meglesz, hacsak nem ipari csapágyas / golyókosaras rendszert használsz.
+ hozzáadódik a rendszer féloldalas kopása.
Amig nem okoz váltási problémát ne foglalkozz veleOkos pilóta alagútban nem katapultál.
-
Alf65
csendes tag
válasz jano_77 #215323 üzenetére
Ahogy Flash is írja: fura dolgokat művelnek a droidos telefonok néha.
Nekem pl volt, hogy pár száz méter után abbahagyta a naplózást, aztán pár km után megint beindult. Vagy pl a X.-ből a XIII-ba menet átugrott a XII-be (nem fővárosiaknak: Pest - [Buda -] Pest)
Ezért egy külön eszköz, ami kimondottan csak ezzel foglalkozik célravezetőbb.
Szerintem nem muszáj erre órát használni, megfelel egy droidos telefonféle is, amiről minden felesleges dolgot letiltasz. Nekem egy S6 dolgozott így tavaly.Okos pilóta alagútban nem katapultál.
-
Alf65
csendes tag
válasz Hasaggymeg #233911 üzenetére
Csodás!
Gépész szemmel nézve:
Mivel nem sikerült a hátsó lengő forgáspontját a hajtóművel egybedolgozni, ezért kitaláltak egy olyan szerkezetet, ami ugyan a problémát nem oldja meg (pont terhelés irányba kellene engednie), viszont bevisz egy csinos kotyogást a hajtásba.
Remélem drága is.
U.i.: ha az első videón is fogná a pedálkart, ott se fordulna el a hajtómű ...Okos pilóta alagútban nem katapultál.
-
Alf65
csendes tag
Üdv!
Most szereztem új gépet, de:
Jelenleg 7-es sor van hátul egy Tourney TZ váltóval.
Elől egy Altus váltókar van.Kérdés:
A régi gépemen megszoktam a Nexave RD-T400 fordított működésű váltót.
Feltehetem-e az eredetileg 8-as sorhoz készült T400-at a 7-es sorra a Tourney karral?Okos pilóta alagútban nem katapultál.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest