Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
semmiho
tag
válasz szimpláncsak #269341 üzenetére
Szuperkönnyű "gravel" monti Niner merev villával, xx1 axs váltással, M-es méret? [link]
-
semmiho
tag
válasz Hasaggymeg #269359 üzenetére
Nem az enyém.
-
semmiho
tag
válasz ZolkoW #269404 üzenetére
A villa engem is érdekelne, de látszólag elég rövidre vágott az a villanyak. És ez egy új, boost szabványos Niner villa (sajnos nekem még a régi 15x100mm-es van).
Sajnos a váz sem a méretem (M-es), nekem L-es kellene. Ha L-es lenne, még el is gondolkoznék rajta, hogy váz + villát megvegyem.
-
semmiho
tag
válasz Hasaggymeg #269432 üzenetére
Ezüst-Kevélyen van?
Nincsen most meg, melyik rész lehet az.Az Ezüstre egy időben sokat jártunk, 1x -14 °C-fokban is. Nem találom az activity-t hirtelen, de ez se' volt kutya (fotók), 2016 december: [link]
-
semmiho
tag
válasz Hasaggymeg #269466 üzenetére
Köszi, így már tudom! Pár hete jöttem lefelé ott, még lefelé is necces a vízmosta árkokkal.
-
-
semmiho
tag
válasz Fall-N #269652 üzenetére
A villát hamarosan szervizelnem kell, majd lefotózom, ha szétszedem legközelebb.
A Canyon esetén a vázban szivacscsövekben megy minden kábel, de a feszülés/súrlódás miatt először az lyukadhat át és onnan jön a többi.
Az Orbea Oiz fórumokon láttam pár ijesztő képet már, Canyonnál még nem.Ez a videó nagyon szemléletes, miről is beszélünk: https://www.youtube.com/watch?v=fS2ZQaF_XIk
[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
válasz Fall-N #269831 üzenetére
Tubeless téma.
Nézzétek el nekem kérlek, hogy nem olvastam el minden hozzászólást itt a témában.
2011 óta használok tubeless-t MTB-n, mindegyik montin. A kezdeti problémákat levetkőzték a felnik és a külsők egyaránt, nekem 2014-ben, 2015-ben és 2021-ben volt 1-1 tubeless defektem több tízezer terepes km alatt, ahol nem tudtam lábon hazamenni, ezek mindegyike durva sérülés volt. Például 100-as szeg oldalfalon be, futófelületen ki és még meg is szabta az oldalfalat.Országútin sokáig halogattam, pedig 2016 óta tubeless volt minden kerekem, aztán tavaly tavasszal megléptem. 1 évig nem volt gond, de most a nyáron 2 hét különbséggel mindkét kerékkel eldefekteltem, mindkettő apró szúrt lyuk volt, egyiket sem fogta meg a szmötyi (Stan's sealant, a normál verzió). Inkább visszatértem a latex belsőkre, amivel 2014 óta megyek és nagyon jó tapasztalataim vannak. Nulla, azaz zéró defekt országútin azóta is. Egy dologra kellett figyelnem: 3-évente új belső, mert 1x szerelésnél kiszakadt a szelep mindenestől, 1-1 alkalommal pedig annyira elvékonyodott a latex belső, hogy 2-3 órát bírt csak rápumpálás nélkül. Vittoria latexet használok már 10 éve.
Talán hasznos valamennyire, amit leírtam, hátha tudjátok használni!
-
semmiho
tag
válasz Mezga Aladár #269990 üzenetére
1 minta nem minta. Nem csak rám nézve.
ápdét: Scwalbe Pro One, 25mm szélesség volt mind külsőm. Szúrt defekt. Javítottam folttal mindkettőt belülről, apró szúrt defektek, talán tüske vagy apró szeg lehetett.
[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
válasz dom1n0 #270035 üzenetére
Schwalbe Pro One tubeless-t használtam bő 1 évig, most GP5000 van, a nem tubeless verzió Vittoria latex belsőkkel. Utóbbival nem sokat mentem, pár száz km-t gurultam vele. Ha csak olyan jó, mint a GP4000-ek voltak vagy épp olyan tartósak, mint a GP4000 4-season, amelyekből több szettet vásítottam már el az elmúlt 10 évben, elégedett leszek!
[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
Pár gondolat, bár már évek óta nem foglalkoztam behatóbban a témával, de beugrott, hogy fontos lehet.
Ha az elmúlt 1 évben, különösebben ha ennél régebben nem futottál már, a korai sérülések megelőzése és elkerülése végett, érdemes 4-7 naponta mindössze 15-20 perccel kezdeni. Ha a 3. héten nincsen gond, akkor sem mennék fél óra fölé, természetesen moderált intenzitás mellett. Pár hétig mindenféle résztávozás ugyancsak kerülendő! (kinti futás helyett a futópad jó ötlet egyébként)
A háromféle, úgynevezett kontrakciós formából, azaz a koncentrikus, izometrikus és excentrikusból a futás az utóbbi csoportba tartozik. Ennélfogva a leginkább a sérülésveszélyt magában hordozó forma. A tipikusan izomláznak nevezett, valójában mikro-izomszakadások okozta sérülések leginkább az excentrikus mozgásformáknál alakulnak ki: gondoljunk csak bele, minden egyes talajra érkezéskor az izomrostjaink nem rövidülve, hanem megnyúlva fejtenek ki erőt - egy rövidebb futásnál is akár több ezernyi alkalommal, lépésszámtól függően természetesen. Ez az erőkifejtés rántásszerű, mint mikor egy mazdagot két végén megmarkolva feszesre rántasz és még hangot is ad - csak a szemléltetés kedvéért. (Ezért is fontos, hogy különösen egy magas BMI mellett nagyon gondoljuk át a futást, inkább kerékpározással és dietetikussal támogatott diéta mellett fogyjunk előtte.)
Természetesen nem kell azért megijedni, a futásnak alapvetően fontos és pozitív élettani és biomechanikai hatásai vannak - a lényeg az óvatos kezdés.
-
-
semmiho
tag
válasz Hasaggymeg #270448 üzenetére
Nem teljesen értem, miért írod - ha bringavásárlást tervezek, még el se' döntöttem és már az első tesztrájdon is túl vagyok. (-:
-
semmiho
tag
válasz Hasaggymeg #270479 üzenetére
Sík szegmenseken egyedül egy jó időeredményre csak hátszéllel van esély, de hát ez is a játék része. Azért bárki ha megnézi a Watt-értékeket, 42-46-os átlaghoz is hiába egy jó hátszél, bőven 300+ Watt kell nekem is.
Fulton szintén nagy KOM-ozós?
Nem ismerem, én még nagyon új vagyok itt, azért is kérdeztem.
-
semmiho
tag
-
semmiho
tag
válasz szuszinho #270492 üzenetére
...azért a másik irányból is tekertem már meg, bár azt alacsonyabb intenzitással: https://www.strava.com/segments/35506899
Itt nincsen lejtő szerintem sehol, sík ez a vidék, akár egy feszített víztükör.Fulton: köszi!
6030D: itt éppen hétágról süt a nap, bár 1 órája még szakadt az eső, délben dörgött és villámlott. Ma nem lesz bicaj így se, sőt, lehet, leállok egy időre pihenni. (Évi 1x pár hetet nem árt, sőt)
Mezga Aladár: Canyon Ultimate CF, az olcsóbb vázszettel. Majdnem teljesen gyári, a hajtókart downgrade-eltem egy Power2Max spider install miatt Red-ről Force-ra egyedül. Ez a bringa, van nagyobb fotó itt: [link] -
semmiho
tag
válasz Hasaggymeg #270519 üzenetére
No hát nem én gyártottam le ezt! Tárcsás verzió akkoriban, mikor vásároltam, még nem volt kapható.
Majd teszek be fotót, ha találok a CX gépemről is "bélyegképet", mert azon ugyanez a régi, 1st gen eTap váltás van, csak mechanikus tárcsafékkel...no meg is van 1. Tudom, ez meg fék oldalról, ahonnan nem fotózunk!
Ezt csak azért írom, mert ami szett az oútin van, az full tárcsafékesíthető, még ha csak mechanikus szettekkel is. Ezen a CX-szen 2016 nyara óta használom ugyanezt a 2x11-es régi Red eTap rendszert. Az átdobó a gyenge pontja (nincs triggerelése például és nem túl megbízható a váltás), de lehet vele élni. No meg a váltást hátul sem kapkodja el, egy 1st gen Shimano Di2 megeszi reggelire.
De nagyon bejött az évek alatt![ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
Nálunk ma nagyon komoly szél volt.
Nyilván kimentem, hiába voltam fáradt. (-: 7+ perces szegmensen 56 km/h átlag? [link] -
semmiho
tag
válasz Hasaggymeg #270723 üzenetére
A rutin meg az évek!
Azért bele kellett tolnom azt az átlag 340-350 Wattot, ezt sem nem adták ingyen.Más téma. Budapesten főleg, miért közlekednek egyesek villogó első - hátsó lámpával, ahol az első saccra 500-800 lumennel villog? Nem tudok 2 km-t menni, hogy legalább egy ilyen ne jönne szembe. Fixen világítva 500 lm is vakít, de közel nem ennyire, mint amikor villog.
Ritkán "szólok be" másoknak, de bevallom, 1-2x már tettem szóvá, hogy ez így nagyon zavaró!
[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
válasz Maximum1 #270772 üzenetére
A ninja egyre ritkább és ezt örömmel konstatáltam az elmúlt években.
Villogó üzemmóddal közlekedők kapcsán bevallom, megfordul a fejemben, vajon csak minimális tekintettel is ha lenne a közlekedés többi résztvevőjére, inkább töltené 2x gyakrabban, mint sem hogy folyamatos balesetveszélyes helyzeteket teremt.
11-12 éve ingázom bringával, az utóbbi pár év tendenciája ez a villogó reflektorozás. Különösen finom sötétben, esőben és eső után, mikor a csillogó aszfalt által is visszatükrözött stroboszkóp miatt szellemkép ég az ember retinájába és percekig szellemképet lát.
Nem, nem balesetveszélyes... -
semmiho
tag
válasz Mezga Aladár #270790 üzenetére
Félreértések elkerülése végett, a kerékpárúton nagy teljesítményű, villogó lámpával közlekedő bringásokra gondolok, akik azon a viszonylag keskeny sávon minden túlzás nélkül állítom, nettó elvakítják a szembe jövőt. Nem csak balesetveszélyes, de rendkívül zavaró.
Autók közt én sem fogom vissza magamat, különösen akkor, ha nincsen közvilágítás, de a villogó üzemmódot soha nem használom ott sem.
A hátsó lámpám például Lupine Rotlicht ~8 éve, annak felerősödik a fénye (fényérzékelő van benne), illetve lassulásmérő, így féklámpaként is üzemel. Sokat edzettem sötétben régebben, főleg a Bp. - Visegrád vonalon, ahol autók közt mentem, nem volt problémám szerencsére.
-
semmiho
tag
válasz dom1n0 #271883 üzenetére
Nagyon impresszív számok! Kíváncsi lennék, ő hány kilóval tudja ezt. Elite szintnek tűnik mindenképpen.
Idehaza a Pelikán Jani, aki irtózatos Wattokat tud(ott?). Például, 2017-ben 20 percre átlag 452 Watt. [link] Akkoriban 76-78 kg lehetett, de állítása szerint volt rajta pár kiló plusz. Utána években volt 73 kg is, a kontinentális versenyeken a profik is komolyan felfigyeltek rá.
Egyébként Dina Marci és a Valter Ati is bőven tud 20 percre 400+ Wattot, ők ráadásul alig 65-67 kilók. Valter Ati 2017 májusi FTP-tesztje, 404 W @ 20p: [link]
Dina Márton 2017-ben, 408 W @ 20p: [link]
Kár, hogy már nem publikusak sem a tesztjeik, sem a tekeréreik Watt-értékei (például Valter Atinál minden 'hidden' - vélhetően a csapata kérésére).Viszont az, amiről nem igazán beszél senki, az a regenerációs képesség, a szervezet képessége arra, hogy minél rövidebb idő múlva ismét komoly teljesítmény leadására legyen képes. Legalább annyira fontos, mint a Watt/kg. Kipihenten hiába teker ki valaki mondjuk 5 W/kg-ot 10 percre (amatőr szintem már ez is nagyon szép érték!), ha utána KB/GA1 vagy Z2 aljában bír még fél órát és lefordul a bicajról.
[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
válasz balintbaba #271887 üzenetére
Stages: több saját mérést is végeztem 2019-ben. Nálam például rendre akár 10%-kal kevesebbet mért. Egy teszt mérés: [link]
Legdurvább eltérés, hiába kalibráltam, 20 perc átlagra Stages Gen3 319 Watt vs. Power2Max 355 Watt átlag (benti FTP-teszt volt, görgőn). Grafikon itt: [link] (adatok, Power2Max, mert a Stages-est töröltem azóta: [link] ) -
semmiho
tag
válasz balintbaba #271901 üzenetére
Elite Kura görgővel, azaz 3. eszközön is mértem. Sajnos töröltem az adatokat, de ~2 Watt eltérés volt a P2M-hoz képest.
Nekem a bal lábam gyengébb, mint a jobb, alapvetően ez okozza az eltérést. Hozzá kell tennem, nálam ez csak az I-es típusú és IIA , részlegesen a IIB/IIx izomrostokra igaz, Z5/Z6 határán már egyformán erős a két lábam, fölötte pedig erősebb a bal. (Csak mint érdekesség írom - sok mérést végeztem erre vonatkozóan, mert ~4 éve érdekelt ez a téma.)[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
válasz Csokicsibesz #271891 üzenetére
A nyers adatokat igyekeztem megosztani, mint érdekesség. Szerintem egy szakújságíró vagy szakkomentátor örülne annak, ami linkeket megosztottam - és van még bőven, más versenyzőktől is. 3-4 évvel ezelőttig gyűjtöttem az FTP teszteket, igaz, többnyire csak azon versenyző adatai vannak meg, akiket akkoriban Straván követtem. Sajnos jópár linket töröltem is már.
Azt inkább nem kommentálnám, egyeseknek milyen vad elképzelései vannak az edzéselméletről és arról, hogy mi hogyan működik, milyen ok-okozati öszefüggések vannak, hogyan működik a szuperkompenzáció stb. Én egy kókler vagyok (azaz a legrosszabb: aki azt "hiszi", ért valamihez, pedig nem! ) - így nem szólok inkább semmit és nem mennék a részletekbe.
Mindenesetre minden felnőtt embernek szíve joga, hogy szívatja magát szét.
Jó ideje olyan érzésem van, sajnos a bicajos média is belekergeti az embereket a hülyeségbe. Plusz vannak előfizetős portálok (nem nevezném meg), akik olyan FTP booster és tsai edzéstervet adnak, hogy egy profi bringásnak nem írnék olyan edzéstervet, nem hogy amatőrnek! És ezért még pénzt is kérnek. Hja, és ezt tolják amatőr bringások (tíz)ezrei szerte a világban, lépcsős teljesítménydiagnosztikai és egyéb komplex vizsgálat nélkül.De ez csak egy vélemény...
Írtam már talán: ha valaki komolyabban venné valaki az edzést, keressen meg egy (el)ismert edzőt - sok szakképzett és jó edző van Mo.-on is!
-
semmiho
tag
válasz mauimagic #272894 üzenetére
Idén Visegrádon ott voltam, igaz, a graveles KLND-n indultam, szuper volt - itt GPS log alapján mentünk, így a jelölésről sokat nyilatkozni nem tudok.
Várgesztesen már az MTB versenyükön indultam, klassz volt: szervezés, pálya jelölése egyaránt! Talán a 2-3 visszafordítót lehetett volna látványosabban jelölni, hogy időben felkészülhessen rá a versenyző, de ez mezőnyben szerintem nem gond, úgyis látod a többi versenyzőt és felkészülhet az ember mindenre. (Inkább csak azoknak gond ez, akik huzamosabb ideig egyedül haladnak.)A Csákvár Maraton, ami már nem ennek a sorozatnak a része, szintén jó volt, szinte már-már osztrák szintű pályajelöléssel.
Hangulatos, családias versenyek, nem túl technikás, de azért élvezetes pályákkal!
-
semmiho
tag
válasz dellfanboy #272932 üzenetére
Valamit elgépeltek ott, kb. 12e-ért neveztem helyszínen. Amit a fentebbi linken látok, ez egy másik és tippre országúti. Talán egy új 24-órás verseny lesz (??) : https://tosport.nevezesioldal.hu/ [link]
-
semmiho
tag
válasz mauimagic #272935 üzenetére
Ami ma 60e, az reálértéken 40e HUF volt 2 éve. Ekkora az infláció. Szóval, nem sok az!
(Igen, 2021 novemberében ha betett valaki a bankba 1.000.000,- HUF-ot, ma jó, ha 600.000,- Ft az akkori reálértéke. Nem is értem, miért nem borult még lángba az ország, ennél kevesebbért is mentek utcára már - sorry az off-ért és ez nem politika, ez a valóság. )
[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
válasz mauimagic #272935 üzenetére
Friss hír: a 7 futamra a kedvezményes előnevezés 63.000,- HUF: https://sportnaptar.hu/champion/view?id=13
Ez 9e HUF/verseny. Összehasonlításképpen: osztrákoknál 50 EUR/verseny a KTM MTB Challenge 2024-es versenyeiből az olcsóbbakra, persze vannak kivételek: http://www.mountainbike-challenge.at/-pid489
A szintén osztrák TopSix sorozatra a nevezés még nem került kiírásra, ez is ~50 EUR lehet. https://www.topsix.at/
Vannak versenek persze, amelyek drágábbak, mint a Montafon M3 ész Ischgl Ironbike (bár meglepő módon az előnevezés ide is 49 EUR most! - 81 EUR lesz később ).Amit még melegen ajánlhatok, az a Dirndltal Race! Viszonylag közel van a magyar határhoz, a "hosszú" táv is csak mindössze 40 km - de 2000 méter szint van benne. Ja, és aki a magyar versenyek lejtőihez szokott, kicsit gyakoroljon rá erre, mert érheti 1-2 meglepetés. Kedvenc versenyem! (2020-as Strava log, akit érdekel a pálya: [link] )
(Az osztrák versenyek majdnem mindegyikén jártam már, csak ajánlani tudom őket!)
[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
válasz Csokicsibesz #273072 üzenetére
Az első csúcs utáni lefelében van egy fenyőfás szakasz, ahol ha esett az eső, sokan tolják inkább lefelé - igaz, itt mindig sár van, plusz csúszós agyagos, gyökeres, sziklás. De ez ~200 méter lehet csak. (Videón 10:10-től.) A többi egyáltalán nem para, esőben sem. Még a faluban a lépcsősor is teljesen OK, esőben sem csúszós.
[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
válasz Csokicsibesz #273075 üzenetére
Hosszabb lett 6 km-rel a klasszikus nyomvonalhoz képest, az utolsó hosszabb mászáshoz hozzá került még 150m szint. Nem teljesíthetetlen, különösen az A távhoz képest, de 1 hosszabb magyar versenyt megpróbálnék előtte, mennyire megy. Összességében egy elég nehéz verseny, ami komoly alapállóképesség meglétét követeli.
Talán csak a Crosskovácsi maraton maradt itthon, ami előtte lesz. Az ~72 km - 2100 méter szint körüli, de egy jó felmérő lehet.
Esetleg a Pilis KLND-t próbáld meg előtte. Az egy átlagos magyar montis pályának is bőven elment idén, sokan indultunk montival. ~2500 m szint és 102 km. Egy jó kis ráhangolódás lehet.
[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
válasz Hasaggymeg #273089 üzenetére
Dehogy! Ez egy erős tempó volt az első 3 órára, de azért közel sem max. Szerintem versenyen "nyelet" soha nem mentem még, oda lenne az élvezeti faktor!
Olyat mondjuk mentem már, például az osztrák MTB maraton bajnokságon 2019-ben, hogy az utolsó 5 percig nagyon erős tempó, majd az utolsó 5 percben kb. all-out. Sose' felejtem el, mennyire "élveztem", fél órán át azt sem tudtam, hol vagyok![ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
Valter Attila bringája aukción: https://www.matchwornshirt.com/product/attila-valter-cervelo-r5-mw-vEJ9Cm02Gz0q67jTv7A
(csapattársaié is: [link] ) -
semmiho
tag
válasz lsebestyen #273587 üzenetére
Ezen nagyot néztem magam is.
-
semmiho
tag
válasz Hasaggymeg #273757 üzenetére
Szerintem 9 alá is levihető biztonságosan. Amit most megosztok kalkulációs táblázatot itt, csupa olyan tétel szerepel benne, ami ár-érték arányában viszonylag jó és mégis tartós megbízhatóak. Például a Merida és Centurion által is használt PRC cuccok. A PRC stucni + kormány anno például 50+90 EUR volt, ami viszonylag baráti. 5 év garanciát adtak rá, merev villával tolom nagyrészt + versenyek, szóval bizonyított. Látható, honnan indultam és hová jutottam. Most plusz fél kilónál vagyok a valaha volt legkönnyebb setuphoz képest, de a KCNC tárcsák és a 2.1-es Thunder Burtok azért valóban kompromisszumos megoldás voltak a gyors kopásuk miatt.
Jó böngészést! -
semmiho
tag
válasz Ringman #273771 üzenetére
A régi 2.1-es SnakeSkin talán 2000 km-t bírt és defektet is kaptam vele 1-2x (hazagurultam mindig vele, kukac és/vagy szmötyi elég volt rápumpálással). Az egy rossz minőségű külső volt, cserébe 520-560g/db.
A 2021 uráni Thunder Burt más kategória. +80-100 gramm még 2.1-es méretben is és kevésbé kopik, a defektállósága szintén jobb. Cserébe 640-670 gramm a 2.25-ös SnakeSkin.Fele terep, fele aszfalt, ahogy használom ezeket, márciusi install és októberi leszedés - talán 3500-4000 km. Még mindig kompromisszumos, hátra tenném csak, de használhatóbb, mint a 2021 előtti változatok.
-
semmiho
tag
Wireless fék, valaki?
[link]
(bónusz videó a cikk végén) -
semmiho
tag
válasz Mezga Aladár #273909 üzenetére
A GMBN-es Blake hackje az egész, nettó életveszély ez a cucc. Különösen az első fék. De csinált már meredekebb dolgokat is, mint backflip tracnking vagy éppen fat bike-kal, vagy trail riding fixi MTB-vel (!). Az én értelmezésem szerint ezt csak poénból és/vagy a csatorna nézettégének emelése céljából készítette. Összességében azért impresszív, amit művelt - majd megnézem jobban a videóját, csak átpörgettem tegnap.
-
semmiho
tag
válasz Dark Archon #274330 üzenetére
Nem olvastam vissza részletesen, de hátha hasznos infó.
Edzéstervezéshez a TrainingPeaks és főleg Strava helyett jól működhet a GoldenCheetah. Anno ingyenes volt, nem vagyok képben, most mi a helyzet. [link]Útvonaltervezéshez passz, mi használható jól. Strava nekem bevált és a My Routes tudtommal nem fizetős feature - legalább is nekem ingyenesnek mutatja.
Amennyiben mások .gpx logját töltené le valaki, a legtöbb böngészőhöz létezik kiegészítő, ami Stravából képes kinyerni a .gpx adatokat.
-
semmiho
tag
Inkább nem írnék a "postás fórumba", szerintem ti itt jobban képben vagytok; volt egy bike24.de-s rendelésem még 1 hónapja, végre dec. 12-én feladták Packeta-val és 15-én Mo.-on regisztrálták már: "Package has arrived at depot Budapest, Ezred utca 1-3 B2/11.
Azóta se kép, se hang...Kezdjek aggódni?
-
semmiho
tag
válasz lsebestyen #274410 üzenetére
Köszi mindkettőtöknek! Szerintem inkább elengedem, hogy megjönne a héten. (-:
-
semmiho
tag
válasz A Zéé #274504 üzenetére
Teljesen jó ez és a táv sem rossz - pláne, hogy látom, nem tudtál sokat menni az elmúlt hetekben!
Az elfogyás egy ilyen dolog, pár hét edzés nélkül és máris leépül az ember alapállóképessége szinte a nullára. Esetedben a szervezeted nem zsírbontásból, hanem a glikogénraktárakból próbálta fedezni a kívánt izomműködéshez szükséges energiát - az pedig véges. Ha még 1-2 belegyorsításod is volt, akkor ATP-n működött az izomzatod, na az meg pláne véges! Hamar jön az émelygő, szédülő érzés. (Az a bizonyos ember, a kalapáccsal.)
Megkockáztatom, hogy 1 hónap alapozó, laza edzéssel (pulzusadatod alapján ~130-140 fölé nem menve a pulzussal), heti 3-4x 30-45-60 perc edzésekkel (ami nem is annyira sok, igaz?) , ugyanez a táv hasonló intenzitás mellett még energiabevitel nélkül is menne - a végén a kerékpár tolása nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
Idén viszonylag sokat mentem, bár közel sem a legkomolyabb évem.
14,103 km, 172,301 méter szintemelkedés és 605h 40m Strava szerint....és 165 db új KOM/CR 2023-ban, ami a nevemen maradt, bár jó néhány elúszott az év során.
[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
válasz Hasaggymeg #275110 üzenetére
Bár magam is lelkes amatőr vagyok csak, szívesen kimaradok a játékból. Komolyan, nem akarok belerondítani semmiféle challenge-be, szóval engem nyugodtan ignorálhattok!
-
semmiho
tag
válasz parandroid #275291 üzenetére
2011-ben, mikor egy 26"-os méretű Fulcrum Red Metal 3 szettre először tettem fel egy 2.2-es Geax Saguaro TNT szett gumit, már az is viszonylag könnyen ment, országútihoz való műhelypumpával. 3-5 perc/keréknél azóta sem tart tovább egy ilyen művelet.
-
semmiho
tag
válasz mauimagic #276832 üzenetére
2e km után cserés!?
Ennyit romlott volna a Shimano minősége?Shimano középcsapágyam nagyon régen volt már, talán 2015-16-ban utoljára. Emlékeim szerint bőven 15-20e km-t elment az XT szintű.
Anno a Hambini külön adást készített a SRAM GXP csapágyakról, mekkora mérnöki tévedés az egész, nekem egy 25 EUR árú 2017-től 2023 elejéig, ~35e km-en át tökéletesen működött. Igaz, aztán egyik pillanatról a másikra megreccsent és darabjaira hullott, de hát nem is kíméltem!
A 24mm-es, Shimano-kompatibiis középcsapágyakból próbáltam KCNC-t, az 7-8e km-t ment el, FSA volt a legrosszabb eddig, 3 szettet vásítottam el (FSA hajtókarhoz spéci FSA-ra volt szükség sajnos). Nos, utóbbi jó, ha 4-5e km-t elment.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Androidos tablet topic
- Autós topik
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- World of Tanks - MMO
- Path of Exile (ARPG)
- Digitális Állampolgárság Program DÁP
- Futás, futópályák
- További aktív témák...
- DJI Mavic 2 Pro drón két távirányítóval- 2 akku +Smart Controller +szűrőkészlet +táska +landing pad
- Seiko The Black Series Limited Edition
- DRÓN ALKALMI ÁRON! Újszerű Hubsan Zino Pro drón+AJÁNDÉK HORDTÁSKA
- DJI Mavic 3 / Cine / Pro / Classic drón akkumulátor
- DJI FPV Combo drón szett hibátlan állapotban
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest