- sziku69: Szólánc.
- sh4d0w: Árnyékos sarok
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Boss81: Halott Torrentek keresése, törlése egyszerűen.
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- gerner1
- eBay-es kütyük kis pénzért
Új hozzászólás Aktív témák
-
#27070592
törölt tag
válasz
Somatom #5747 üzenetére
Ha nem láttál még magyar cégtulajt rángógörcsben fetrengeni, csak mondj neki annyit hogy a rövidebb ingyenes bundesz helyett a hosszabb fizetős pályán jársz.
Nem tudom Magyarországon miért számít ennyire szent tehénnek a nyugati útdíj, hogy akkor is bundeszen küldik az autót ha azon nagyobb a fogyasztás és megeszi a megtakarított pályadíjat.
-
Zolás
addikt
válasz
Somatom #5745 üzenetére
Ezt én is pont így gondolom. Ha már egy hónapja jeleztem, és közben kétszer is voltam otthon, de nem csináltak semmit, csak vakargatták a vakargatnivalót, akkor fizessék meg az árát. Amit tudtam megtettem, sűrűbben indítottam, azért nem akarok lerohadni szándékosan, de ha nem akarnak belefektetni egy akkumulátornyi lóvét, akkor majd később 10x áron megtehetik külföldön.
Bár nem örülök, hogy most van a rossz idő, annak viszont igen, hogy kb minden útvonalamon, ahol csak járni szoktam, most baleset, brutális havazás, kamionkorlátozás, és ezek tetszés szerinti kombinációi vannak. Német b12, b31, ventimiglia olaszban, meg róma felé is, szlovén pálya, horvát pálya,szóval nagyjából ezekbe az irányokba szokott lenni a kifelé fuvar, vagy erre, vagy arra. -
#27070592
törölt tag
Akkor téli dupla paplan hálósipka?
Én nyáron (amikor akciós volt) beszereztem egy vastag téli paplant, 200x220as. Abba bele tudok csavargózni annyira hogy alapra vett kályhával ne fázzak.Tegnap nem voltak túl lelkesek a Cinkotai úton, közölte az arc hogy kéthetes várólistájuk van.. Holnap reggel adom le a szekeret, akkorra intéztek egy csereverdát. Kiváncsi vagyok milyen lomot sóznak rám.
-
#27070592
törölt tag
Aki eddig nem tette, azok a cégek is át fognak állni 3/1 hetes beosztásra. Három autóra kell négy sofőr, hogy az autók folyamatosan dolgozzanak. Vagy 2/2ben, két sofőrrel egy autón.
-
#27070592
törölt tag
Nem volt nehéz Volvofannak lenni egy olyan cégnél, ahol 95%ban Volvok voltak.
Főleg úgy nem hogy ott voltam kopasz sofőr, vagyis az első nyerges amit vezettem egy FH12 volt, utána mindent ahhoz hasonlítottam.De a kedvencem ugyanennél a cégnél egy öreg 113M Scania. Nem volt benne speedlimiter.
-
dlaj
őstag
Nálam is pont ez a bi-bi. Péntek du óta 23.5 leállítás után. Az állófütés fél óra alatt 22.8-ra merítené. Ezért aludtam "hüvösben". De így is reggelre mindíg 22.8-22.9 volt. Én a hűtőt azért nem kapcsolom ki. De ma reggel még épphogy beindult. Viszont megvan jegyem a délutáni szervízbe! 😁
-
Zolás
addikt
válasz
#27070592 #5736 üzenetére
Én leadtam a mancit szervizbe, héten szabin vagyok, de már hívtak, hogy mi van az akksival. Ami már egy hónapja komám, az egyik döglött, leállítás után rögtön 23.4 a fesz, csak nem akarják cserélni, mert vissza lesz adva a kamion, hozunk ki egy újat.
Jó is este úgy lefeküdni, hogy reggel vagy indul vagy megszívtad 😀 -
#27070592
törölt tag
válasz
Somatom #5730 üzenetére
Kíváncsi vagyok reggel hány fok lesz és hogy indul az autó.
Ez a hűtő kikapcs jó ötlet, eddig nem rendszeresítettem.
Ki kéne vezetni a hőcserélőjét a fülkén kívülre, kevesebb áramot enne.
Kanadában szokás hogy a hűtőt a ház külső falára rakják és télen nem a kompresszor hűti hanem a kinti levegőt szívja be egy ventillátoros termosztátos légszűrőn keresztül. -
zsid
senior tag
válasz
Somatom #5728 üzenetére
Ezt a verziót el is fogadnám, de a Volvo tökre lemerült akkuval bebikázás után fél órával is simán kiír 1A vagy 0A töltést, pedig akkor még biztosan nincs feltöltve az akkumulátor.
De a legcukibb még mindig ez a videó:
[link]Ha DC/AC invertert használsz azt csak járó motornál tedd. Éjszaka tedd töltőre a kocsit. Olyan helyen parkolj ahol van töltő. Köszi Volvo
-
#27070592
törölt tag
Nem tudom biztosan de az egy amper járó motornál csak a feltöltött akku áramfelvétele lehet, a többi rendszeren felül.
Most 25,2 az akku, ha gyujtáson van és tíz amper áramfelvételt (merülést) ír úgy, hogy csak a kályha megy, rádió hűtő helyzetjelző belső világítás ki van kapcsolva.. -
zsid
senior tag
válasz
#27070592 #5726 üzenetére
Nem tudom a Scania hogy mér, de ott csak feszültség kijelzés van. Leállított motornál nyilván az akkufesz van kiírva, az annyi amennyi. Járó motornál folyamatosan emelkedik a töltő(?)feszültség és amikor eléri a tartós 28,3-28,4 Voltot akkor van feltöltve az akku. Olyankor leállítás után hozza a stabil 25,5-7Voltot, de gond nélkül megy egész éjjel a kályha
Azt sem értem, hogy a Volvo hogy kalkulálja a töltőáramot. Van amikor csak annyit ír ki 1A a töltés, de ez most mihez képest 1 amper? Éjjel vezetés közben a két tompított bezabál 5A-t, a helyzetjelzők még vagy 2-t, a fűtés, a rádió, a sok ECU ( azt mesélik a Volvoban, hogy gyújtáson az összes ECU áramfelvétele valami tizen amper nagyságrendű) , tehát simán elkajál a rendszer 15-20A-t, de a töltés meg 1A. Akkor ez most a rendszer terhelésen felül 1A vagy összesen 1A?
-
#27070592
törölt tag
Én sem vagyok villanyász, csak a kormányt fogom.
Kedden reggel indultam (volna) gurigázni, de az autó egy hetes álldogálás után csontra merült akkuval fogadott. Se kép se hang, a tacho is hibát írt.Egy olyan töltővel sikerült beindítani ami tudott száz amperes indítóáramot. És aznap estig nem is állítottam le, rakodás közben sem.
A töltőáram 140amperről indult, este fél kilencre ment le egy amperre. Aznap éjjel nem is próbáltam kályházni, de másnap reggel beindult. Azóta indul reggelente, de az éjszaka közepén elkezd bimbammolni hogy alacsony feszültség, töltsem fel.. olyankor legszívesebben adnék neki egy nyolckilós bognárkalapáccsal.Most délután ment a kályha, a hűtő és töltőről a laptop. 24,3voltnál indítottam be, de egy óra járatás után még bőven nincs feltöltve, száz amper körül indult a töltés és most van hét ampernél, ötven százalékos töltöttségen. Kint mocsok hideg van, olyan isten nincs hogy reggelig ne kályházzak nehogy szegény akkuk megerőltessék magukat. Ma már harmadszor járatom. Nem tudom milyen lesz a négyakkus rendszer de ettől csak jobb lehet.
Holnap benézek a Cinkotai útra, mert valahol fossa az ájert a traktor, majd ránézetek az aksikra is. -
zsid
senior tag
Ahogy dlaj is mondta én sem születtem villanyásznak, nálam a fesszabályzó, a diódahíd meg mindegy egyben az generátor része és emiatt beleszaladok ilyen helytelen és szakszerűtlen fogalmazásokba.
A Scaniában azt mondták, hogy a spirál a komfortelektronikáért felel, de lehet átb@sztak - vagy ott sem tudta a csávó miről beszél (ahogy ismerem az embert ez utóbbi a valószínűbb
)
-
dlaj
őstag
válasz
Somatom #5721 üzenetére
Valszeg a generátor diódahídja mögé közvetlenül beépített feszszabályzóra gondolt zsid kolléga. Nem mindenki születik autóvillamossági szerelőnek!
Egyébként nagyon pro a leírása (szerintem).
Nálam jelenleg a névleges 25.5 voltból pontosan 2.0 hiányzik az egyik cellazárlatos akksi miatt. Ez miatt ma harmadszor fogok beöltözve, sapkában aludni.
Volvo-s voltam, hozzászoktam a fűtetlen fülkéhez éjszaka. Viszont a sapkát csak csak 2 napja alkalmazom. Nagyon fain! -
Somatom
veterán
Ha különböző rendszerű akkukat alkalmaznak, akkor sztem a spirálcellás felel az indításért, és a hagyományos a kényelmi funkciókért. A spirálcella előnye ugyanis azonos kapacitás mellett a nagyobb indítóáram. Ami a diódahidat illeti, az nem szabályoz feszültséget, hanem egyenárammá alakítja a generált váltóáramot. A fesszabályzó felelős a rendszer feszültségéért, amit a generátor gerjesztőáramának változtatásával ér el.
-
zsid
senior tag
válasz
#27070592 #5715 üzenetére
A 24,0V az már lemerült állapot, a névleges rendszerfeszültség csak névlegesen 24 volt, valójában 25,4 - ha teljesen fel vannak töltve az akkuk.
Volt már 4 akksis rendszer több gyártónál is, ahol 2 akku felelt az indításért és 2 spirálcellás akku a kényelmi fogyasztókért, amik független rendszert alkottak. A Volvonál az a legnagyobb probléma, hogy a világ legegyszerűbb és legjobb akkutöltési mód helyett ők megpróbáltak csinálni egy jobbat ami nem sikerült.
Normál autóknál ( Scania,MAN,Iveco,MB ) a generátor diódahídja vezérli a töltést és amikor eléri a 25,4-6Voltot akkor leáll a töltéssel. Ha kell tölt, ha nem kell nem tölt.
A Volvo rendszerében kalibrálni kell az akkut, a Volvo kiszámolja mekkora lehet a kapacitása Ah-ban és ehhez állítja a töltőáramot és amikor a saját számítása szerint elérte a feltöltött állapotot akkor leáll a töltéssel. Nem értem miért hagytak ki egy sima feszfigyelő kontroll protokollt, ami ilyenkor lefutna és ha nincs meg a 25,4V akkor töltene tovább.
A Volvoval az a baj, hogy amint új korában berakod az akksit és elindítod, na onnantól kezdve sosem lesz az akku rendesen feltöltve
Aztán ehhez írtak egy mesét a kapacitásváltozás és a hőmérséklet függvényéről meg hasonló bullshitekről. Amik valós dolgok, de sehol nem okoznak problémát csak az ő okos rendszerükben. Ez a vedd ki a kulcsot, meg rádió állásban csak 2 órán át van áram és hasonlók ez valami agyf@sz. Egy vonórúddal kellene agyonverni azt aki kitalálta.
A 3 és 4 akksis rendszerekről már tavaly nyár óta van hír, már láttam képet a 4 akkus rendszerről még valamikor ősszel. Gyárilag beépítette a Volvo a 220V-os külső töltőt és az akkuregenerálót!Az előző munkahelyemen mi azért várakoztunk rendesen a vámon és a kikötőben és gondolkoztunk milyen rendszert kellene építeni, amivel keveset kellene járatni az autót és mégis jó lenne - pl bírna az állóklíma egy műszakot nappal is (mondjuk fekete autónál az halott ügy volt).
Ha a pótkocsira tettünk volna egy akkudobozt 2db 225-ös akkuval és átvezettük volna a töltést akkor a 4 akkuval már majdnem kihúztunk volna egy hétvégét indítás nélkül
-
#27070592
törölt tag
válasz
Somatom #5714 üzenetére
Hát én se mondtam hogy ez a fasza módszer, csak azt hogy a Volvo most ezzel próbálkozik.
Nemrég volt téma a Totalcaron a gyors akkumerülés személyautóknál is. Ott azt mondták az okosok hogy nem az egy amperes telefontöltő meríti le az akkut, hanem a kényszerített öntesztek, amit az autó saját fedélzeti számítógépe végez, mert csak a saját rendszerei fogyasztását programozzák bele és ha bármilyen plusz áramfogyasztást érzékel azt nem tudja feldolgozni másképp mint valamilyen rendszerhiba, ezért hibakeresést rendszerellenőrzést kezd folyamatosan. A gond azzal van hogy egy ilyen rendszerellenőrzés közben az áramfelvétel felugrál 15-20 amperes szintekre is. Ágyúval verébre.A Volvonak is elég egy direktbe kötött nyomkövető vagy útdíjkütyü amit idegen rendellenes fogyasztónak vagy rövidzárlatnak érzékel a rendszer. És az öntesztek közben lemeríti saját magát.
Ha pluszban megy hozzá a kályha és a hűtő is akkor garantáltan nem fog kibírni egy napot sem, fél naponta járatni kell.
Úgy lehet átverni, ha kiveszed a kulcsot. Akkor egy óra múlva (ha nem nyitod ki az ajtót) elhiszi hogy nincs benne senki, elveszi a feszültséget a rendszerről és abbahagyja az önteszteket.
De a kályha akkor is ki fog kapcsolni kilenc óra után. És 24,0 voltos akkufesznél már azt írja: kritikusan alacsony töltöttség, azonnal töltse fel az akkut. Pedig az még nem lenne szabad hogy kritikus érték legyen, hiszen ez a névleges rendszerfeszültség..Magyarul szahar az egész, de nem tudják vagy nem akarják normálisan megcsinálni, inkább raknak bele két plusz akkut..
-
Somatom
veterán
válasz
#27070592 #5713 üzenetére
A rendszerünk zabálja az áramot? Rakjunk alá még két akkut! Ez aztán a megoldás. Optimalizálás helyett, erősebb hardver. Valahonnan ismerős a módszer.
Zolás:
Csirkeláb alatt a Mercire gondolsz? Két Actros -szal jártam, mindkettőben fullon kellett tolni a fűtést. Sztem ez a vizes fűtésrendszer nem nyerő ötlet. -
#27070592
törölt tag
Állítólag a legújabb szériás FHban két pár azaz négy darab akku van.
Az egyik pár viszi az elektromos rendszert, a másik kizárólag az indításért felel.
Az ígéretek szerint márciusban alám tesznek egyet, ha kibírok még annyit a cégnél majd beszámolok róla.
Matekon múlik minden.
A VNLt kár is ide keverni. Az a fülke egy panzió az európai bódékhoz képest. -
zsid
senior tag
Ahogy hallottam az új faceliftes Euro6-os DAFok is akkuproblémásak. Tanultak a Volvotól
-
zsid
senior tag
válasz
Somatom #5705 üzenetére
Nem a konferenciás Magnum miatt, hanem a felső ágy miatt küldtem.
Olyan elrendezésű fülkét ha jól tudom nem gyártanak már sehol( a Stralisnál volt hasonló próbálkozás.. ). A konferenciás Magnum és a Magnum Vega is fasza volt nagyon, kár értük.
A nagy vízen túl a Volvo VNL-nek van olyan fülkéje, amiben az asztalt körbe lehet ülni, de olyat valszeg nem fog venni a főnöködEzt nézd 10:50-től:
[link] -
Somatom
veterán
Ennek nincs túl sok köze egy "konferencia" fülkéhez. Abban az a kunszt, hogy körbe lehet ülni egy normális asztalt. Ha egyedül vagy, akkor elheversz a fotelban, normális asztalnál tudsz kajálni, és közben bambulhatod a szemközti falon a TV -t. Amit linkeltél, az csak egy hagyományos elrendezésű fülke. Puccos, de semmi több.
Új hozzászólás Aktív témák
- Diablo IV
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Milyen monitort vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Ukrajnai háború
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- TCL LCD és LED TV-k
- VoLTE/VoWiFi
- Kecskemét és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- HP ProBook 430 G3 laptop Pentium 4405U CPU (hibás)
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy A32 4G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- www.iking.hu - Eladó Samsung S23 Ultra Phantom Black Használt, Karcmentes
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A20e/Samsung Galaxy A40/Samsung Galaxy A04s/Samsung Galaxy A03s
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest