- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- petipetya: Nagy chili topic. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Narxis: Problémák, problémák, problémák
- eldiablo: Mennyire strapabíró egy GShock?
- eBay-es kütyük kis pénzért
Új hozzászólás Aktív témák
-
jerry311
nagyúr
válasz
fullextra #8800 üzenetére
Az vezethet, akinek van jogosítványa, ott a kezében a plasztikkártya vagy az ideiglenes jogosítvány.
Akinél ilyen nincs, az büntethető, a minimum egy ejyne-bejnye, a max. büntetési tétele viszont 2 év eltiltás és/vagy pénzbírság. Teljesen mindegy, hogy otthon felejtette, megette a kutya vagy még meg sem kapta.
Ezek alapján mindenki maga mérlegelheti, hogy mennyire szükséges vezetnie az okmányirodai kirándulás és a jogsi kézhezvétele közt. -
Froclee
őstag
válasz
fullextra #7778 üzenetére
Osztálytársam is ezt mondta. Az emberke folyamatosan javítgatta, hogy hogyan csinálja, aztán átengedte.
Azt hiszem ő is a Moszkva téren vizsgázott.
Én jövőhét utáni csütörtökön (21-én) fogok ugyanitt. Azelőtt hétfőn (18-án) meg kresz vizsga lesz. Most átlagban 65 és 70 pont között teljesítek itthon, fingom nincs hogy lehet ilyen 74 pontokat csinálni.
Egyébként decemberben töltöm a 17-et, szóval ha minden jól megy, január elején már meglehet a jogsi.
-
-
válasz
fullextra #4342 üzenetére
Egyszer próbáld ki valami elhagyatott helyen:
- felgyorsítasz kb. 80-ra, majd a sebességek visszafelé kapcsolgatása mellett nyomd a féket, természetesen az egyes váltások között mindig felengedve a kuplungot
- illetőleg szintén 80-ról kinyomod a kuplungot és nyomod a féketÉrezni fogod, melyiknél nagyobb a fékhatás, előbbinél ugyanis a motorfék is besegít, másodiknál a féknek csak a saját képességeire kell támaszkodnia.
-
jerry311
nagyúr
válasz
fullextra #4355 üzenetére
A motor fordulatszámát csak akkor lassíthatod a fékkel, ha már az alapjárati fordulatszám alá esett. Vagy ha vészfékezés közben a gázt is nyomod, ami ugye elég buta ötlet meg hát nem is szoktak ilyet csinálni az emberek... Sőt egyes intelligens típusok egyáltalán nem adnak üzemanyagot a motornak, ha motorfék-üzemet észlel a fedélzeti számítógép. Ilyenkor egészen addig nulla a fogyasztás és a befecskendezett üzemanyag mértéke, amíg a motor az alapjáratig lelassul. Tehát még hatásosabb a motorfék.
Megjegyzem, városi 40-50-es, dugóban araszolós sebességnél, a motorfék nem segít semmit, mert kb. amikor beletaposott az ember a fékbe, már áll is a kerék vagy kattog az ABS. Ilyenkor nyilván kuplunggal együtt vészfékez az ember, mert különben már le is fulladt.
Tehát a motorfékes vészfékezés csak akkor alkalmazható, ha olyan sebességgel haladunk, ahol már nem fogja állóra a kerekeket a fék. Jellemzően lakott területen kívül, 70 km/h felett. -
jerry311
nagyúr
válasz
fullextra #4345 üzenetére
A motort mióta lassítja a fék? Gondolkozz már kicsit, nem véletlen van a nyakadon az a fejnek nevezett izé.
Mire átteszed a lábad a fékre, már lassít a motorfék.Egészen addig lassít, míg az alapjárati fordulatszám által meghatározott sebesség alá nem lassul a gépjármű.
Motorfékes üzemben a fékrásegítő is hatásosabb. Az autók többségén ún. vákuumos fékrásegítő (szervó) berendezés üzemel. Motorfék esetén nagyobb mértékű a vákuum a szívócsonkoknál, így a fékezéshez kevesebb izomerő szükséges, mint alapjáraton (=kinyomott kuplung).
Az ABS nem segít jobban lassítani az autót, nem ezért találták ki. Az ABS szerepe, hogy engedje gurulni a kerekeket, így biztosítva az autó irányíthatóságát. Egy jó vezető ABS nélkül rövidebb úton áll meg, mint ABS-szel. A vezetők többsége viszont csak akkor jó sofőr ha haladni kell. Vészfékezéskor, mindegyik tapossa a féket. Ilyenkor jó az ABS, mert nem folyamatosan csúszik az autó, ezért jól reagál a kormány tekergetésre is.Mellesleg az emberek többsége nem nyomja eléggé a pedált vészfékezéskor, sőt kicsit feljebb engedi, ha kattog az ABS. Nem véletlen, hogy kb. az első próbatételek közt van a megfelelő vészfékezés megtanítása a vezetéstechnikai tréningeken. Amíg nem az ABS dolgozik, hanem a sofőr lába, addig végig megbukik a teszten a sofőr.
UI: a leáll a motor téma, csak a vészfékezés legvégén áll fenn, a legtöbb autó nem képes azonnal állóra fékezni a kerekeket. A kuplungot pedig akkor kell nyomni, amikor a fékezéssel mér leállítaná az ember a motort is. Gyakorolni kell, ennyi az egész. Aki időt szán rá, később sokat profitálhat belőle. Aki nem, az meg vészfékezzen kuplunggal.
-
-
Eagl3
veterán
válasz
fullextra #3289 üzenetére
Én nem azt mondtam, h. nem erős, csak azt, h. nem olyan vészes... Szépen lehet vele közlekedni, betarta a sebességhatárokat. Ha valaki nyomni akarja neki akkor úgyis tolja majd, nem kell annak feltétlen BMW-nek lennie. Sőt az legalább biztonságos ilyen szempontól. Ha meg valakinek annyi esze van, h. friss jogsival száguldozik, az meg is érdemli ha megcsukja a 2millás autót.
-
Zewa
senior tag
válasz
fullextra #2847 üzenetére
Szerintem inkább a Porsche mint a Testrarossa.
Oké A Testarossanak a nyomában és nincs egy Ferrarid viszont jóval kölcstség hatékonyabb, és alkatrész viszonylag könnyű hozzá szerezni.Bár ha megteheted akkor inkább a Ferrari..
Igazán fejlödhetne a vezetési kúltura.. Ma kb 10 percet áltama zebránál hogy végre valaki átengedjen.
Ne akarom megint felhozni Német o.-t de ott mikor megáltam a zebránál első autó megállt és átengedet..
-
Kazimír
őstag
válasz
fullextra #2843 üzenetére
Senki nem mondta, hogy mindig mindehol be lehet tartani a KRESZ-t. A balesetek, veszélyhelyzetek elkerülése érdekében időnként át is kell hágni szerintem. A budapesti közlekedésről csak mint gyalogos vagy tömegközlekedő tudok nyilatkozni (arról is évente csak egyszer).
-
Eagl3
veterán
válasz
fullextra #2844 üzenetére
A porsche annyira nem tetszik, bár elég jó árban van és műszakilag is elfogadhatónak tűnik. Nekem a formája illetve a színe abszolut ne nyerő
A Testarossa elég komoly kis gép lehet, de nagyon borsos az ára nem beszélve a fenttartásáról, figyasztásáról esetleges szervizelésről... Nemtudom mennyibe kerülhet egy bal első index burkolat pl. Bár aki megengedheti magának hobbiautónak tökéletes az biztos
-
niti
aktív tag
válasz
fullextra #2803 üzenetére
Nem, ő nem szigorú. Ő lekezelő (de nem mindig, hozzáteszem). Azért van küönbség...
Következetesség és beleérzőképesség. Ezek a legfőbb tulajdonságok, amik elmondhaók egy jó oktatóról. Szerintem.
Az adott szitációban meg biztos igaza volt, de akkor sem hülyézheti le a srácot ezerrel ordítva, meg mondhat neki olyat, hogy mekkora barom vagy... -
jerry311
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Gyúrósok ide!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Jellyfin, Emby, Stream.io, Plesk Streaming platform
- Apple iPhone 16 - ígéretek földje
- Óvodások homokozója
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- További aktív témák...
- iENYRID Aokda A1 (Új) elektromos roller eladó
- AWS 5x108 R17 felni + Bridgestone Potenza Sport gumi
- LG 6 Motion Inverteres DirectDrive mosógép (F2J5WN4W)
- Smart Fortwo - 600 Benzin - Kabrió - Klíma - Nagyon szép állapotban
- Új, bontatlan Tesla Smart Floodlight Battery Camera + Tesla 5W napelemmel - 1,5 év garival! -
- BESZÁMÍTÁS! ASUS ROG B450 R7 5700X 16GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB DeepCool CC560 Seasonic 650W
- Keresünk dokkolókat
- Azonnali készpénzes AMD Radeon RX 6000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- Dell USB-C dokkolók: (K20A) WD19/ WD19S/ WD19DC + 130W, 180W, 240W töltők
- AKCIÓ! ASUS B650M R5 7600X 64GB DDR5 1TB SSD RTX 3080Ti 12GB Be Quiet! Pure Base 500FX ASUS 1000W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest