Hirdetés
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- droidic: [Memory Leak] Az agy defragmentálása
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Kolondrum: Oneplus 13 vagy IQOO 13 vagy Oppo Find X8 PRO
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sh4d0w: Árnyékos sarok
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lortech
addikt
Nagyon beakadt ez az XML. Így pár száz maven projekt és modul (és jópár plugin megírása) után azt tudom mondani, hogy az XML-t éreztem a legkevésbé problémásnak a mavenben. Csak a felszínt karcolgatod.
Én sem szeretem az XML-t különösebben, de nem érzem problémának, mert ha mavent is használ a projekt, ez nem jelenti azt, hogy egész nap ezt kell hegeszteni az egész fejlesztő cspatnak, nem olyan fajsúlyú kérdés, mint mondjuk egy frontend template, amiben egész nap hegeszt a fél társaság. A kezdeti project setup után kb. heti rendszerességű, hogy a buildünk változik, leginkább új dependency vagy verzió update miatt, ami teljesen automatikus és fájdalommentes változtatás, bármi érdemi változás ennél ritkább.
Most megnéztem egy kisebb-közepes projektet, van kb. 20 pom.xml össz. 150KB, aminek a 90+%-a copy paste-elt <dependency>, nincs mind module submodule viszonyban, tehát nem mindenhol van öröklődés, ezért a viszonylag nagy méret.Nem XML alapján döntünk, hogy maven vagy gradle.
Saját döntési szempontok:
-mi a probléma, amit meg akarunk oldani, mit kell tudnia a buildnek és mit akarunk azon kívül kezelni.
-van-e bármi nem szokványos körülmény, amiért testre kell szabni a buildet, kell-e egyedi plugint írni hozzá, ez a néhány fajsúlyosabb probléma viszi el az idő 90%-át általában.
-hol fog futni, hova és hogyan kell illeszkednie, mivel kell integrálódnia, gondolok itt meglévő projektekre, IDE-re, teszt keretrendszerre, futtatókörnyezetre, CI/CD-re, konténerekre stb.
-karbantarthatóság, mennyire egyszerű bővíteni, vagy teljesen átalakítani
-olvashatóság, átláthatóság: pl. a konvenciók, ha ismered őket, sokat segíthetnek egy projekt megismerésében egy új résztvevő számára, míg a flexibilitás, hogy kódot tudsz írni a buildben, nem mindig előny, ha a fejlesztő csapat tényleg elkezd nagy mennyiségű kódot beleütni a buildbe.
-várható fejlesztői élmény, pl. mennyire egyszerű vele belőni a fejlesztői környezetet, milyen a tooling támogatás
-megoldás erőforrás igénye (esetleges traininggel együtt)
egyszerű használni, mennyire gyors, kiszámítható és problémamentes
-csapat meglévő kompetenciája, tanulási görbe, community, dokumentáció
-megoldás várható performanciája, ha nagyobb a projekt és számít bármit
...
...
és valahol itt egy kilométerrel lentebb van az, hogy XML-e
Új hozzászólás Aktív témák
A topicot kiemeltem. Valaki nem akar egy nyitó hsz-t írni?:))
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B760M i3 12100F 16GB DDR4 512GB SSD RX 7600 8GB Zalman T4Plus CoolerMaster 650W
- BESZÁMÍTÁS! MSI B460M 10400F 16GB DDR4 512GB SSD RX 6600XT 8GB Rampage SHIVA Cooler Master 650W
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RX 6600XT 8GB DeepCool CC560 Thermaltake 730W
- BESZÁMÍTÁS! ASUS H510M i5 11400F 16GB DDR4 512GB SSD RX 6600XT 8GB Zalman T4 Plus Cooler Master 650W
- BESZÁMÍTÁS! ASUS H510M i5 11400F 16GB DDR4 512GB SSD RX 6700 10GB Zalman T4 Plus Chieftec 650W
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest

