Keresés

Hirdetés

!!! SZERVERLEÁLLÁS, ADATVESZTÉS INFORMÁCIÓK !!!
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!

Új hozzászólás Aktív témák

  • Flashcash

    Közösségépítő

    válasz ltom67 #2447 üzenetére

    Magyarországon bevett szokás, hogy a bankok semmiért sem vállalják a felelősséget. Így valószínűleg ki kell várnod amíg feldolgozzák az ügyet és jóváírják az érintett összeget.

    Ha szeretnél kártérítést és van kedved harcolni velük, akkor hivatalosan a következők vonatkoznak az ATM KP felvételre:
    18. KI VISELI A FELELÕSSÉGET AZ ATM-EN KERESZTÜL TÖRTÉNÕ
    KÉSZPÉNZFELVÉTEL VAGY ÁTUTALÁSI MÛVELET SIKERTELEN VAGY
    HIBÁS VÉGREHAJTÁSÁÉRT?

    Amennyiben a kártyabirtokos kártyáján szerepel az ATM-berendezésen feltüntetett védjegy (azaz a kibocsátó engedélyezi a kártya használatát annál az ATM-nél), és a mûvelet a kártyabirtokosnak fel nem róható okok miatt hibásan vagy egyáltalán nem valósul meg (pl. kevesebb összeget ad ki az ATM, mint amennyi a bizonylaton szerepel; vagy egyáltalán nem ad ki pénzt, de az összeg terhelésként megjelenik a kártyabirtokos számláján), a felelõsséget a kibocsátó viseli. Akkor is fennáll a kibocsátó felelõssége, ha a mûveletet olyan ATM-nél kezdeményezte a kártyabirtokos, amely nem tartozik a kibocsátó közvetlen vagy kizárólagos felügyelete alá. Ennek alapján a kibocsátó köteles megtéríteni a kártyabirtokost ért kárt, azaz a hibásan végrehajtott vagy a végre nem hajtott mûvelet összegét és az összeg jóváírásáig terjedõ idõszakra vonatkozóan az irányadó kamatlábbal meghatározott kamatot.

    A hibásan végrehajtott mûveletekhez kapcsolódó, a kibocsátó és a kártyabirtokos közötti esetleges jogvita estén a kibocsátót terheli annak bizonyítása, hogy a mûvelet lebonyolítását nem befolyásolta a kibocsátónak felróható technikai-mûszaki hiba vagy más ok, valamint, hogy a mûveletet pontosan rögzítették és könyvelték.

    -A fentieket a reklamáció előtt érdemes kinyomtatni és megemlíteni, hogy ez a hivatalos MNB szabályozás. A banki ügyintéző megpróbálja majd elhárítani a felelősséget, ebben az esetben a bankfiók panaszkönyvét el kell kérni és az ügyintéző adatait is fel kell írni, majd röviden leírni az esetet (le is kell fotózni helyben, hogy ne tudják eltüntetni), majd a bank levelezési címére illetve a PSZÁF és a fogyasztóvédelem felé mehet a panaszlevél a bank ellen.

  • cocka

    veterán

    válasz ltom67 #2447 üzenetére

    Hát nem tudom, csak tipp, bár lehet hülyeség. Nincs ilyen esetekre valami szociális osztályon igényelhető egyszeri rendkívüli támogatás?

    Úgy tudom halálesetek kapcsán is kérhető valami összeg.

Új hozzászólás Aktív témák