- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Tomasz72: Ventilátor upgrade
- sziku69: Szólánc.
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- MasterDeeJay: H110-es lapban 10.gen Comet Lake működhet?
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- Mr. Y: Motoros sztorik #06
-
LOGOUT
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
darvinya #75327 üzenetére
Azért ezt az autós témát nem lehet csak egyszerűen így sarkítani.
Én 20 éve egy ZUK tehearutóból ültem át egy WV Transporterbe.
A Zuk alapmodell persze, akkor volt 27 éves, minden hétvégén alatta bújkáltam hogy hétfőn el tudjak menni vele dolgozni, egy vidéki út az örökkévalóság volt mert 70 felett úgy érztem szétesik.
Pótfűtés kellett bele mert télen kifagytam belőle, ha a targoncás előre tolta az 1 tonnát a raklapon akkor leszakadt a karom mire befordultam a sarkon, komfort nulla.
WV, orgazmusom volt komolyan.
Nem huzatos, télen meleg, a váltó pöccintésre járt, elektromos ablakemelő, távirányítós centrálzár, halk, a Zukhoz képest rakéta, tempomat, ülésfűtés, kisujjal tekergethető szervokormány stb. stb.
És 17 liter benzin helyett fogyasztott 9 liter gázolajat úgy hogy 70 helyett 100-110-el mentem vele.
Az utána következő fullos Opelről ne is beszéljünk és az beérte 8 literrel.
Senki ne magyarázza meg nekem hogy a több mint 50% fogyasztáscsökkenés nem az elektronikának, a mindenre kiterjedő motorvezérlésnek , a piezo befecskendezőnek stb. kösönhető.
Elektronika nélkül hol lennének a mai takarékos motorok?
És a kényelem. Azt se magyarázza be nekem senki hogy egy Trabant helyett nem vezetne inkább egy csendes, halk, dinamikus, automata váltós, minden extrával felszerelt, vészfékassziszntenssel, tábla és sávfelismeréssel és minimális autopilottal felszerelt autót.
Én 38 éve vezetek, mai napig sokszor nagy távolságokat és ha valaki az előző kettő közül a Trabantot választaná az szimplán hülye.
Bocsánat a kifejezésért, senkit nem akarok megsérteni de ha valaki a saját kényelme és biztonsága ellensége akkor arra ez a szó illik.
Az akkor próbáljon meg egy fullos DAF vagy Volvo vagy Iveco helyett egy Ifával havi 10.000 kilométert kamionozni vagy egy mai autóbusz helyett egy Ikarussal megjárni pl. Görögországot oda-vissza. Nemáá, mazochizmus, halál.
Nem a hétvégi autókázásról beszélek hanem aki az élete felét vezetéssel tölti.
A saját személyautóm nekem is egy alap Skoda Felicia és amikor a cégesből átülök, bizony irgalmatlan fapados és hiányoznak + funkciók nagyon.
Mivel nagy vonalakban egy kategórián belül a motorizáció, fogyasztás, menettulajdonságok megegyeznek, az autógyártók nem tudnak csak a kényelmi és az extra dolgokkal kitűnni a tömegből. És ennek akárhogy is nézzük, mi, a vevők, a felhasználók látjuk az előnyét, ezért van egyre több extra (ami ma már nem is extra) egy modern kisautóba is.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- AZONNALI SZÁLLÍTÁSSAL Eladó Windows 8 / 8.1 Pro
- PlayStation Network Card (PSN) ajándékkártyák, egyenesen a Sony-tól!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- Samsung Odyssey G6 S27BG650EU - 27" QHD 2K 240Hz Ivelt - Gaming monitor - 1,5 év Gyári garancia
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest