Egyes pályákon nem fékez eleget az autó és amúgy is még csak a hátsó kerekek felől gyűjt energiát a KERS.
Idővel talán át is válthatnak 4-kerékről gyűjtésre, ez pedig azt is eredményezheti, hogy majd az első kerekek is hajtottá válnak generátor-elektromotorok által. Tehát egyszer gyűjtik az energiát, fékezés alatt, majd hajtják a kerekeket, kigyorsítás alatt.
A komolyabb KERS rendszerekhez szükséges, hogy az alap belsőégésű motor kicsi legyen. A soros négyhengeres helytakarékos és gazdaságos, ezért leginkább ez passzol a jövő KERS rendszereihez. Emellett a szabálytervezet a turbófeltöltők fejlesztését is előirányozza. Abban is lehet energia visszanyerés, hővisszanyerés.
Az, hogy valami újat és előremutatót kell fejleszteni, mindenképpen pozitívum.
A négyhengerest csak amiatt fikázhatjuk, hogy jelenleg mit gondolunk a jelenlegi négyhengeresekről. Az F1 négyhengeresei sokkal brutálabbak lesznek ennél.
Más a 80-as években is elég volt 6 hengeres turbós motor V10-eket, V12-ket legyőzni.
Az autók sebessége nem fog csökkenni.
www.HunnyF1.com