Hirdetés

2024. július 1., hétfő

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Formula-1 2009 - Archívum VII. (téma lezárva)

Hozzászólások

(#33601) hunnylander válasza (#33599) üzenetére


hunnylander
őstag

Szerintem egyszerűen csak feleslegessé vált, ugyanis a hátsószárny már nem konfrontálódik annyira az airboxszal, mert jelentősen magasabbra került.

A BMW és a McLaren szerint már tavaly is felesleges volt, és egy századot se adott.

[ Szerkesztve ]

www.HunnyF1.com

(#33602) wildrain válasza Motion_Blur (#33598) üzenetére


wildrain
addikt

Pisikúrával együtt? Jól bírod, heti háromszor... :DD

(#33603) Motion_Blur válasza wildrain (#33602) üzenetére


Motion_Blur
félisten

Majd az első győzelemnél :R :P

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#33604) PazsitZ


PazsitZ
addikt

(#33605) -Mike-


-Mike-
addikt

http://www.f1technical.net/development

nem tudtam linkelni, nem ment.

[ Szerkesztve ]

(#33606) ronaldo


ronaldo
őstag

Mi az aerodinamikai szerepe azoknak a vízszintes bevágásoknak a hátsó szárny oldalán, felül? Mert eddig mindhárom bemutatott autón - akármennyire is különböznek - megtalálható ez az elem.

(#33607) hunnylander válasza ronaldo (#33606) üzenetére


hunnylander
őstag

A légellenállás csökkentése és a leszorítóerő növelése (a profiljaik által).

[ Szerkesztve ]

www.HunnyF1.com

(#33608) Motion_Blur


Motion_Blur
félisten

érdekes, hogy FF alatt nem ment a linkelés :U

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#33609) válasza Motion_Blur (#33608) üzenetére



addikt

A mekinek hosszabb a tengelytávja? Nem tudom melyik gumi van hátrébb.:)

''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''

(#33610) wildrain válasza (#33609) üzenetére


wildrain
addikt

Igen, a McLarené hosszabb. (A Ferrari hátsó szárnyának függőleges részén a gumi mögött látszik egy zöld-fehér-piros zászlóféleség, ami támpontot ad, mert rajta van egy kerék, ami kizárásos alapon csak a McLarené lehet.)

(#33611) Csabee. válasza Motion_Blur (#33608) üzenetére


Csabee.
nagyúr

másnak is volt linkelési problémája valamiért ff alatt... e ez a ferrari mclarenes kép nagyon jóó :D

Üdv: Csabee.

(#33612) Motion_Blur válasza (#33609) üzenetére


Motion_Blur
félisten

Ejnye! BBS vs. Enkei?

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#33613) válasza Motion_Blur (#33612) üzenetére



addikt

Jah, hogyha rákattintok bejön nagyobba. LOL :D

''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''

(#33614) hunnylander válasza (#33609) üzenetére


hunnylander
őstag

A mockup kiértékeléséhez lényeges lenne tudni, az autók hosszát, továbbá a két fotónak egyforma távolságból és perspektívával kell készülnie. Majd a fotókat az egymásrahelyezés előtt nagyon precízen át kellene méretezni az autók hossza szerinti arányokban. A konkrét fotókat megnézve látható, hogy egyetlen szükséges dologgal sem rendelkezünk az eredményes analízishez. :D

Röviden: fogalmam sem lehet, hogy melyiknek mije hosszabb, a mockup fabatkát se ér pontos választ adni.

[ Szerkesztve ]

www.HunnyF1.com

(#33615) Motion_Blur válasza hunnylander (#33614) üzenetére


Motion_Blur
félisten

Minden igaz amit leírtál, de még ez a leghasználhatóbb kép :) Persze nem lenne rossz tudni, hogy nagylátóval - közelről, vagy telével - távolról készültek a képek. Előbbi ugye meglehetősen torzít. De ezek ellenére szerintem nagyjából összehasonlítható a két kép ;)

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#33616) Oliverda válasza hunnylander (#33614) üzenetére


Oliverda
félisten

Arra van tipped hogy a merevítővel a szárnyelemek felett hogy fogják állítgatni a szárnyat? :F

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#33617) hunnylander válasza Motion_Blur (#33615) üzenetére


hunnylander
őstag

Megnéztem külön a két képet, 95%, hogy a mekis kép közelebbről készült. Már ez és a képek támpont nélküli egymásraméretezése is tönkreteszi az objektivitást.

Ettől függetlenül lehet a McLaren a hosszabb tengelytávú, de akármennyire szeretném is tudni, de még azt sem tudom megmondani, hogy melyik a hosszabb autó. A Ferrari hosszabbnak tűnik, de elsődlegesen azért mert karcsú jellegű... stb.

www.HunnyF1.com

(#33618) hunnylander válasza Oliverda (#33616) üzenetére


hunnylander
őstag

A kettős szárnyelem felső eleme az függetlenül is állítható lehet, de az egész egységet szerintem ugyanazon forgópontokon állíthatják, amit a versenyző is állíthat.

A dolog (FIA általi) szabályozása és ellenőrizhetősége az már egy trükkösebb dolog, arra már nem sok tippem lenne.

www.HunnyF1.com

(#33619) Oliverda válasza hunnylander (#33618) üzenetére


Oliverda
félisten

Aha, értem. Amúgy szerintem ez baromi veszélyes lesz. Nekem néha eszembe jutott a menetközben állítható szárny ötelete, de soha nem gondoltam volna hogy ezt egyszer engedni is fogják. Majd ha 310-nél a fékúton beragad akkor lesz szép nagy bukta a kanyarban.

A polip felfüggesztés felett még mindig nem tudok napirendere térni. :C

[ Szerkesztve ]

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#33620) AMD Power


AMD Power
titán

Nem lett olyan vészes az McLaren. :K

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_samsung_watch_active_2_44mm_acel_hazas_okoso/friss.html

(#33621) hunnylander válasza Oliverda (#33619) üzenetére


hunnylander
őstag

Reméljük annyira nem túl forradalmi, hogy teljes bukás legyen. :)

Nem tudom megmondani, hogy ki(ke)t, de az első tesztek és versenyek egyeseket visszazavarhatnak majd a tervezőasztal mellé.

www.HunnyF1.com

(#33622) ronaldo válasza hunnylander (#33607) üzenetére


ronaldo
őstag

Kösz.

A Mclaren beveti az idény kezdetétől a kers-et? Illetve a Williamsen és a BMW-n kívül mások jól állnak vele? Előbbiek szerkezetét (persze a publikusat) az Eurosporton a Factory-ben lehetett látni, a BMW meg nagyon kardoskodott a bevezetés mellett, gondolom okkal.

(#33623) hunnylander válasza ronaldo (#33622) üzenetére


hunnylander
őstag

Szerintem beveti, akárcsak a BMW. A többi már kérdésesebb, állítólag még a Wiliams is.

A mclaren.com-ra felkerült egy videó a megnyitórol, amiben a háttérben forgatják az autót. Jobban átjön belőle az autó formája, érdemes megnézni. (Orbit Grab++-szal letölteni, és 16:9-es képaránnyal megnézni, mert a website lejátszóján rossz a képarány.)

www.HunnyF1.com

(#33624) Motion_Blur válasza hunnylander (#33623) üzenetére


Motion_Blur
félisten

Ferrariról mit gondolsz?
Seccel veri a mezőnyt, vagy bukta bele a középmezőnybe szvsz :))

mod: jujj, de banyás :D

[ Szerkesztve ]

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#33625) hunnylander válasza Motion_Blur (#33624) üzenetére


hunnylander
őstag

Halványlila gőzöm sincs ki mit alkothatott. :DDD

videosnap1

videosnap2

videosnap3

www.HunnyF1.com

(#33626) Oliverda válasza Motion_Blur (#33624) üzenetére


Oliverda
félisten

ha már a banyáknál tartunk... [link]

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#33627) Motion_Blur válasza Oliverda (#33626) üzenetére


Motion_Blur
félisten

Igen, emlékszem :))

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#33628) hunnylander


hunnylander
őstag

Egy újabb mockup az autók arányairól. (Nem én csináltam.)

Rafo (Atlas forum): was bored so got into trying to make pic with the three cars on the same scale so that we can make some comparisons. 1. To resize into the same scale I used the tyres size in photoshop. Understand tyres and wheel sizes are standard for all, so when all three tyres were the same, we have the cars under the same scale. 2. Lined them up on the back end of the rear tyres and compared the wheelbase and total lenght of cars. Some surpises.

Seems like ferrari has the shortest wheelbase of the three, but is clearly the longest car, and while toyota is the shortest car (to the nosecone, if we compare to front end of the front wing, it would be the longest), it features the longest wheelbase.

It also suprises me how tall and bulky the maclaren is, thought it was a effect of the pic, but once you have them in the same scale is clear its way taller at the cockpit and front part.

A leghosszabb a Ferrari, a legrövidebb tengelytávval. A legrövidebb a Toyota a leghosszabb tengelytávval. A McLaren magas és testes.

www.HunnyF1.com

(#33629) AMD Power válasza hunnylander (#33628) üzenetére


AMD Power
titán

Még mindig a Merci a legszebb. ;)

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_samsung_watch_active_2_44mm_acel_hazas_okoso/friss.html

(#33630) hunnylander válasza AMD Power (#33629) üzenetére


hunnylander
őstag

Szép, szép. Egyébként a Ferrari sem csúnya, és még a Toyotának is vannak előnyös oldalai, de a kérdés, hogy melyiküknek lesz majd az eledele a bukta. És ez most nem finom lekváros bukta lesz. :D

[ Szerkesztve ]

www.HunnyF1.com

(#33631) D@ni88 válasza hunnylander (#33628) üzenetére


D@ni88
addikt

de azt nem értem hogy mért az orrához mérik? pedig a toyotánál van vagy 15 centi még előre a szárny... de a mercinek is van ott 5-6 centi kb...
ez olyan mint ha az embert csak a nyakáig mérnék :D
amúgy eszerint a kép szerint nem sokkal rövidebb ha rövidebb a ferka tengelytávja.
de ez sem mérvadó, hisz nem biztos hogy ugyanolyan távból fényképezték :)

[ Szerkesztve ]

(#33632) AMD Power válasza hunnylander (#33630) üzenetére


AMD Power
titán

Én őszintén szólva azt hittem ,hogy csúnyábbak lesznek az új autók.

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_samsung_watch_active_2_44mm_acel_hazas_okoso/friss.html

(#33633) hunnylander válasza Oliverda (#33616) üzenetére


hunnylander
őstag

Más közeli fotókat is megnézve (ahol látszik, hogy az also elemre rögzítés milyensége; nem forgópont), azt kell mondjam, hogy csakis a felső kisebb szányelemet állítják verseny közben. És az azt működtető eszköz a oldallap hátsó részében domborodik, látható a képeken.

www.HunnyF1.com

(#33634) Motion_Blur válasza hunnylander (#33630) üzenetére


Motion_Blur
félisten

Furcsa, hogy a Toyotának mennyire "le van törve" az orra :F

mod: az is érdekes, hogy a McLarennek mennyivel hátrébb kezdődik a pilóta feje fölött lévő airbox

[ Szerkesztve ]

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#33635) Oliverda válasza Motion_Blur (#33634) üzenetére


Oliverda
félisten

Meg elég kicsi is a légbeömlő.

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#33636) hunnylander válasza Oliverda (#33635) üzenetére


hunnylander
őstag

Akárcsak a hűtőnyílások. Ezek mind légellenálláscsökkentő húzások (amit a motor és a KERS fejlettsége és hűtési hatékonysága tesz lehetővé), mivel az airbox (szívótorok) és a hűtőnyílások a legjelentősebb légellenállásnövelő részek egy F1-es autó testén.

www.HunnyF1.com

(#33637) D@ni88 válasza hunnylander (#33636) üzenetére


D@ni88
addikt

csak aztán legyen elég a hűtés :DDD

(#33638) hunnylander válasza D@ni88 (#33637) üzenetére


hunnylander
őstag

A hűtőnyílások a Ferrarin se sokkal nagyobbak, csak a szívótorok. De míg a Ferrarinak el kellett hagynia a kopoltyúkat (mert betiltották), addig a McLarennek eddig is a jelenlegihez hasonló hűtése volt, és pl. Silverstoneban és Hockenheimben hasonlóan kis légbeömlőket használt, az egyik oldal leszűkítésével.

Itt a videó webes felületen, jó képarannyal: w00t! :)

[ Szerkesztve ]

www.HunnyF1.com

(#33639) hunnylander


hunnylander
őstag

(#33640) (Kolombusz) válasza AMD Power (#33632) üzenetére


(Kolombusz)
veterán

Még ennél is?
Ez egy röhej, igaza van Norbinak, ezek max F3-as autók lehetnének, ez a Formula 1 megszégyenítése.

Még 5 év, aztán indulhatok a Nissannal is, még az is jobb lesz, mint ezek a lefojtott hulladékok.

(#33641) Oliverda válasza hunnylander (#33638) üzenetére


Oliverda
félisten

Így jobban néz ki mint képeken. :K Ez legalább egyik szögből sem csúnya. :)

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#33642) AMD Power válasza (Kolombusz) (#33640) üzenetére


AMD Power
titán

Még ennél is sokkal... Komolyan rosszabbra gondoltam...

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_samsung_watch_active_2_44mm_acel_hazas_okoso/friss.html

(#33643) -Mike- válasza Motion_Blur (#33634) üzenetére


-Mike-
addikt

Nem csak az airbox, a cockpit is hátrébb van, jó lehet a súlyelosztása.

(#33644) wildrain válasza hunnylander (#33638) üzenetére


wildrain
addikt

Szerintem inkább a Ferrarin kisebbek a hűtőnyílások.

Mike: jó a súlyelosztása? Inkább farnehéz lehet, de legalábbis kevesebb hatása van az előrerakott ballasztnak, nem lehet olyan széles tartományban játszani vele.

[ Szerkesztve ]

(#33646) hunnylander válasza wildrain (#33644) üzenetére


hunnylander
őstag

Meglehet, de nekem úgy közel egyformának tűnik a két felület területe, csak míg a Ferrarin függőlegesen nyújtott (a magassága a nagyobb), addig a McLarené vízszintesen nyújtott (a szélessége a nagyobb).

Attól, hogy a McLaren vizuálisan ducinak hat attól még (pilótákkal együtt) pont egysúlyú lesz a Ferrarival (is). A McLaren kipufogóbeburkolása aerodinamikai célzattal van, és nem jelenti azt, hogy a burkolat alatti rész dugig van zsúfolva nehezebbnél nehezebb cuccokkal.

Habár a túlkormányozott mclarenes jelleg és a hátsó megcsúsztathatósága is szinte kívánalom Lewis számára, de az autó csak annyira farnehéz amennyire ezt a mérnökök jónak látták, szvsz.

www.HunnyF1.com

(#33647) wildrain válasza hunnylander (#33646) üzenetére


wildrain
addikt

Nyilván én sem úgy értettem, hogy olyan a súlyelosztása, mint egy kalapácsnak, csak annyit akartam vele, hogy amit Mike mond, miszerint nagyon hátul van a cockpit, az inkább rossz, mint jó dolog a súlyelosztásra nézve.
Egyébként ha már ott tartunk, hogy mi van a dudorok alatt, talán érdemes megjegyezni (és megnézni az összehasonlító képet, amit linkeltél), hogy amíg a Ferrarinak egy tök vékony nyúlvány megy baromi előre, addig a McLarennek meg az első tengely vonalában jóval magasabb az autó orr-része. Csak nem a ballasztnak van ott a helye?
Persze, lehet találgatni jó sokmindent, csak ha már felvetődik a kérdés...

(#33648) hunnylander válasza wildrain (#33647) üzenetére


hunnylander
őstag

Minél több hely lenne ott a ballasztnak, annál könnyebbre készülhetett maga a konstrukció, akármilyen testesnek is látszik.

A Ferrari állítólag 1 (vagy mégtöbb) kg-ot nyert egy új festéssel, a McLaren-AkzoNobel szintén keményen beújított ezen a területen is. ( [link] )

Az, hogy az autó KERS-szel együtt minél könnyebb legyen, minél nagyobb teret adva a ballasztokkal való játékra, kardinális kérdés minden csapat számára.

www.HunnyF1.com

(#33649) hunnylander


hunnylander
őstag

Algarve video

www.HunnyF1.com

(#33650)



addikt

Azt tudja valaki, hogy milyen anyagot használnak ballasztnak?
Igazából a sűrűsége érdekelne.

''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Formula-1 2009 - Archívum VII. (téma lezárva)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.